Palautusjuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simppu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Palautusjuomassahan pitäisi olla noin 50/50 proteiineja ja hiilihydraatteja. Miksi ihmeessä sitten valmiissa palautusjuomissa ei ole näin? Esim. Evolution Post Workoutissa sadassa grammassa on Proteiinia 24g ja Hiilihydraattia 64g.

Sitten toinen juttu. Käykö palautusjuomaksi pelkkä proteiini ja sen lisäksi vaikka banaani? Vai ovatko palautusjuoman hiilihydraatitkin jotain erityisen nopeasti imeytyviä?

Ja kolmas. Toimiiko heraproteiini iltapalana jos ottaa sen kanssa vaikka maitoa, joka hidastaa proteiinien imeytymistä? Veikkaan ettei hidasta tarpeeksi.

Olen nyt harkitsemassa lisäravinteiden ostoa ja tämän kyselyn olisi tarkoitus selvittää että pärjääkö pelkästään yhdellä tuotteella. Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Palautusjuomassahan pitäisi olla noin 50/50 proteiineja ja hiilihydraatteja. Miksi ihmeessä sitten valmiissa palautusjuomissa ei ole näin? Esim. Evolution Post Workoutissa sadassa grammassa on Proteiinia 24g ja Hiilihydraattia 64g.
Hiilareilla saadaan hinta putoamaan. Pakkikselle tulee ihan oma palautusjuoma, missä hiil/prot suhde on 30/70.

Sitten toinen juttu. Käykö palautusjuomaksi pelkkä proteiini ja sen lisäksi vaikka banaani? Vai ovatko palautusjuoman hiilihydraatitkin jotain erityisen nopeasti imeytyviä?

Kelpaa banaanikin.

Ja kolmas. Toimiiko heraproteiini iltapalana jos ottaa sen kanssa vaikka maitoa, joka hidastaa proteiinien imeytymistä? Veikkaan ettei hidasta tarpeeksi.

Näin on hyvä tehdä heran kanssa.

Heradrinksu maitoon tehtynä ja sekaan rypsäriä/oliiviöljyä. Kyllä pitäisi hidastaa tarpeeksi. Jos vielä enemmän haluat hifistellä niin osta kaseiinia ja heraa ja sekoittele tai sitten hommaat maitoproteiinia jossa hera kaseiini suhde oli jotain 20/80. Ite vedän jauhoja vaan palkkarissa ja satunnaisesti matkoilla yms. ruuan syöminen on mukavampaa kuin sen edestä juominen. Tosin sitten joskus ammoisassa tulevaisuudessa kun on kokoakin jo toivottavasti enemmän niin tulee pakoneteen välipaladrinkit kun ei kehtaa kokoaikaa olla syömässä.

US-Product Lineltä löytyy tuote massanlisääjä Golden Mass, jota voi käyttää myös suoraan myös palautusjuomana. Siinä on prot./hiil. suhde 50/50, kuten toivoit. Todella maukasta kaiken lisäksi.

Mike sanoi:
Pakkikselle tulee ihan oma palautusjuoma, missä hiil/prot suhde on 30/70.

Koskakohan tuota ainetta on tulossa?

Sitten vielä mielipiteitä että kumpi sopisi paremmin mun tarkoitukseen eli palautusjuoma ja iltapala: Prolab pure whey vai US-product line protein XL ?

Molemmat näyttäis tuotearviointien perusteella olevan hyviä, mutta pure wheyssä näyttäis olevan tauriinia. Iltapalaksi en haluaisi tauriinia, koska untakin pitäisi saada. Vai onko nuo proteiinien tauriinimäärät sellaisia, etteivät ne virkistä?
Ja jos jollain on vielä tietoa, että onko tuossa Protein XL:ssä tauriinia niin kertokaa ihmeessä. Tuoteselosteessa ei ainakaan mainita mitään.

EDIT: Niin ja olis vielä hyvä et löytyis pakkiksen kaupasta :)
Vaikuttaa ihan asialliselta ja hinnatkin taitaa olla kohdallaan?

Pure whey on hiilarien takia parempi palautukseen. Xl ei ole palautukseen niin hyvä. Eli jos haluat yhden protskun mikä sopii palautukseen ja iltapalaksi, niin ota Pure whey, tai sitten esim Evolutionin Ultra whey, sekoitat vain sen iltapalan sitten maitoon.

Tauriinimäärät ovat aika pieniä, joten siitä ei kannata välittää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
alwhifi sanoi:
Eikös 50/50 ole enemmänkin massanlisääjiä?

Kyllä ne massanlisääjät taitaa olla ennemmin suhteella prot/hh 1/3 tai 1/4. Eli hiilareita reilusti enemmän kuin proteiinia. Varsinkin punttaajalle tuollainen 1/1 palautumisjuoma on mun mielestä aika optimaalinen, kestävyysurheilijalle sitten enemmän hiilareita.

Mulla olis tarkoitus jossain vaiheessa kesää tilata ainakin tuota Prolabin N-largea, mutta ajattelin käyttää sitä palautusjuomana joten lisäisin siihen jotian proteiiniä. Tarttisin myös jotain välipala/ilta proteiiniä, joten kumpi näistä olis parempi ottaa välipala/ilta protskuksi, kun sitä pitäisi laittaa vielä N-largeenkin. Proslow vai Prolab Pure whey?

praz sanoi:
Mulla olis tarkoitus jossain vaiheessa kesää tilata ainakin tuota Prolabin N-largea, mutta ajattelin käyttää sitä palautusjuomana joten lisäisin siihen jotian proteiiniä. Tarttisin myös jotain välipala/ilta proteiiniä, joten kumpi näistä olis parempi ottaa välipala/ilta protskuksi, kun sitä pitäisi laittaa vielä N-largeenkin. Proslow vai Prolab Pure whey?

Ite ottaisin N-large2:n lisäksi proslow:ta, joka on nimenomaan tarkoitettu väli-/iltapala proteiiniksi. Olen tullut sellaiseen käsitykseen että proslow sisältää enemmän kaseiinia kuin pure whey, minkä takia ottaisin proslown.

mattibodari sanoi:
Olen tullut sellaiseen käsitykseen että proslow sisältää enemmän kaseiinia kuin pure whey, minkä takia ottaisin proslown.

Luultavasti, koska pure wheyssa ei ole kaseiinia ollenkaan.

praz sanoi:

N-largen kanssa palautumisjuomaan Pure Whey. Proslow ei sovellu palautumisjuomaan kovin hyvin.

Jos on varaa, niin sitten molempia.

Pitäis sopiva hyvin yhteen. Ei noista aineksista kovin kuvottavaa juomaa saa aikaiseksi millään.

Suositut

Back
Ylös Bottom