Palautusjuomat.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by vitvall
box, muista katoo ekaks syömiset kuntoon kun noi jauhot on tarkotettu LISÄravinteiksi!

suosittelen että miksaat ite noi juomas wheystä ja maltosta (ja dekstroosista, kreasta ja glutamiinista jos tahdot) niin saat tehtyä sekä palautus- että massa-juomat

oon niin laiska etten jaksa ruveta ite jauhoja sekotteleen.

joo kyllähän mä syön kaks lämmintä ruokaa ja yleensä vedän ennen nukkumaan menoa kaks raaka kanan munaa.

Ajattelin että oisko mitään hyötyä vetää vaikka joku massa tai palautus juoma vaikka aamu tai ilta palaks.

Oon kuullu että kävis aterian korvikkeestakin, mutta söisin normaalisti ja lisäks sitten joku tommonen juoma illalla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itselläni on tälläinen palautumisjuoma:
ABB herapro 65g suklaa / MLO muscle zyme
Fast malto 90g
puhasta c-vit. n. gramma
Leader glutamiinia 10g
soijalesitiinirakeita 8g

Hullu inkkari sanoi:
maitohan hidastaa ravintoaineiden imeytymistä
Joo, niin oon kuullu, mutta ei sillä paljoa ole merkitystä kun se aika on kuulemma noin 30min mitä se hidastaa. Ehkä jos olisin joku pro-tason kehonrakentaja ni sit saattais olla jotain merkitystä. Noi mun jauheet on maustamattomia, niin joskus sekotan ne 100% appelsiinimehuun. Onko siitä mitään haittaa? Hidastaako se imeytymistä yms?

Mulla on käytössä kaksivaiheinen palautusjuoma:

1. Heti treenin jälkeen 5dl ompputuoremehua
2. 30min päästä 1dl heraa+rkl maltoa+1tl kreaa+b ja c-vitamiinia+5dl ompputuoremehua

Sitten 30min ja safkaa perään.

Kannattaako nyrkkeily/potkunyrkkeily treenien jälkeen vetää joku palautusjuoma?

Tähän asti olen tehnyt niin, että olen vaan punttitreenien jälkeen juonut palautusjuoman.

Cooper sanoi:
Kannattaako nyrkkeily/potkunyrkkeily treenien jälkeen vetää joku palautusjuoma?

Tähän asti olen tehnyt niin, että olen vaan punttitreenien jälkeen juonut palautusjuoman.

Mielestäni potkunyrkkeily/yms. lajit ovat myös urheilusuorituksia joista kropan tulisi palautua mahdollisimman hyvin. Edellinen lause varmaankin kertoo kaiken? ;)

123jippo sanoi:
Mulla on käytössä kaksivaiheinen palautusjuoma:

1. Heti treenin jälkeen 5dl ompputuoremehua
2. 30min päästä 1dl heraa+rkl maltoa+1tl kreaa+b ja c-vitamiinia+5dl ompputuoremehua

Sitten 30min ja safkaa perään.

Kaksivaiheisen palautusjuoman periaate ja suositus on toisinpäin eli
1. pelkkää proteiinia (kreatiini optiona) heti treenin loputtua
2. puolen tunnin kuluttua hiilihydraattia, jonka ei tarvitse olla maltoa tms.

Itse otan hiilihydraatit normaaliruoasta kuten hedelmistä tai leivästä, olen ymmärtänyt että toisin kuin proteiinilla, hiilihydraatin saannilla ei ole niin kiire voimalajeissa. Energiavarastot ehtii täyttyä seuraavaan treeniin ihan hyvin ilman maltoakin.

Onko kreatiinista jotain hyötyä jos lisään sitä vaan palautusjuomaan n. 5g! Vai pitäiskö sitä ottaa päivät pitkät(takkaus metodilla) että olis jotain hyötyä?

Olis mukava kuullu koska haluisin kaiken mahdollisen avun lihaksien kasvuun!

Jeme sanoi:
Onko kreatiinista jotain hyötyä jos lisään sitä vaan palautusjuomaan n. 5g! Vai pitäiskö sitä ottaa päivät pitkät(takkaus metodilla) että olis jotain hyötyä?

Mä laitan vain palautusjuomaan ja hyvin toimii. Tosin jos jää enemmän kun päivä taukoa niin sitten otan kreatiinia jossakin vaiheessaa päivällä sen 5 grammaa.

Jeme sanoi:

Ei kannata ottaa enempää, siitä ei ole hyötyä. Osalle ihmisistä kreatiinistä ei ole ollenkaan hyötyä (omat varastot täynnä). Jos sinusta tuntuu, että 5g ei tunnu missään, kuulut mahdollisesti tuohon joukkoon eikä määrän lisäys auta siinäkään tapauksessa.

Minulla vaikutus oli suurin silloin, kun ensimmäisen kerran käytti kreatiinia. Tuloksen huomasi selvästi ensimmäisen kuukauden parin aikana. Tämän jälkeen ei ole käytännössä huomannut, onko käyttänyt pelkästään treenipäivinä tai joka päivä.

Eli tästä voisi päätellä että pitääpä juosta ravinnekauppaan hakeen kreatiinia!

Miten on tulokset muuttunut kreatiinin ansiosta?
Vai ...

Oon kiskonu tota Fast reco2:sta aina punttiksen jälkeen. Usein tulee muutama tunti salin jälkeen lähdettyä tunniksi tai pariksi pelaamaan futista tai jotain muuta aerobista kivaa. Onko tuon juominen joka tapauksessa paras punttiksen jälkeen, aerobisen jälkeen, vai kenties molempien jälkeen (siis kaksi annosta)? Kiitos!

eldd sanoi:
Kaksivaiheisen palautusjuoman periaate ja suositus on toisinpäin eli
1. pelkkää proteiinia (kreatiini optiona) heti treenin loputtua
2. puolen tunnin kuluttua hiilihydraattia, jonka ei tarvitse olla maltoa tms.

Itse otan hiilihydraatit normaaliruoasta kuten hedelmistä tai leivästä, olen ymmärtänyt että toisin kuin proteiinilla, hiilihydraatin saannilla ei ole niin kiire voimalajeissa. Energiavarastot ehtii täyttyä seuraavaan treeniin ihan hyvin ilman maltoakin.

Voi olla näin. Voishan sitä tietysti laittaa vähän nopeeta protskua tuohon ekaan satsiinkin.

Toisaalta toiset sanoo kyllä että jos vetää protskut heti niin ne menee helposti energiaksi. Ja että tuo lihaksen energiavaje pitää saada eka veke, ennenkuin lihaksen rakennusvaihe alkaa. Ja vielä että elimistö osaisi säilöä hiukan protskuja päivän tarpeeseen toisin kuin täälläkin tunnutaan yleisesti uskovan. Olikohan tuo nyt tuosta kuuluisasta "Massaa, Voimaa" opuksesta luettua. Itse en tiedä mitä uskoa.

Jeme sanoi:
Eli tästä voisi päätellä että pitääpä juosta ravinnekauppaan hakeen kreatiinia!

Miten on tulokset muuttunut kreatiinin ansiosta?
Vai ...

Itse en ole huomannut suoraa vaikutusta voimaan ollenkaan. Mutu fiilis on kuitenkin että nopeuttaa palautumista ja auttaa jaksamaan kovissa treeneissä. Vaikea sanoa varmasti, nää on aina semmosia juttuja että voi johtua jostain muustakin.

Mutta tuon jokapäiväsen krean vetämisen olen minäkin jättänyt, koska en huomannut siitä olevan mitään hyötyä vaan tuohon palautusjuomaan lisäämisen huomasin riittäävän. Ihan urpona pähkäilin että koska kovassa reenissä kuluu tuota ATP-energiaa, jossa krea on mukana, niin sitä kreaa on syytä olla saatavilla treenin jälkeen jotta ATP-energia saadaan nopeasti ladattua ennalleen.

Suositut

Back
Ylös Bottom