Palautusjuomat.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu
qwerin kanssa samaa mieltä. Tosin itsekin juon tunnollisesti välittömästi treenin jälkeen palautusjuoman, jonka olen todella tieteellisin keinoin mitoittanut juuri optimaalisen palautumisprosessin aikaansaamiseksi. Lisäksi olen rimpula.

Mutta se on kummaa, että porukka panikoi palautusjuoman kanssa, vaikka ruokavalio saattaa muuten olla ihan perseellään. Itse juon juoman siksi, että en pysty syödä kiinteää ruokaa treenin jälkeen. Usein on rääkin jälkeen niin hapoilla, erityisesti jalkatreenin, että meinaa juomakin tulla ylös. Ja jos en juomaa joisi, vaan söisin sitten kun pystyn, olisi olo todella huono (ennen reeniä pari tuntia syömättä, treeni 1 h ja tämän jälkeen vielä 1,5 h ennen kuin pystyy syödä).

Eli en tosiaan usko sen olevan mikään ihmejuttu enkä palautusjuomaa käyttäisi lainkaan, mikäli pystyisin syödä välittömästi treenin jälkeen. Kreatiiniin kyllä uskon kuin vuoreen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ruokapuoli kyllä pitäisi nyt olla kunnossa. Mutta olen ajatellut että jos pikkasen viilaa vähän jokaisessa pikkuyksityiskohdassa, niin ehkä näistä pienistä asioista syntyy jokin isompi vaikutus.

Kumman vaihtoehdon asiantuntijat täällä valitsisivat hinta-laatusuhteeltaan?
1. fastin reco2
2. whey3 + malto6

Ja jos ostaisin vielä 2. vaihtoehtoon lisäksi dextrose + krea...

Pussi dextrosee, whey3:sta, maltoo ja kreaa kestäis tällasella 65 kilosella varmaankin jotain 3 kk... vai? Puntilla n. joka toinen päivä. :rolleyes:

Originally posted by moppe
Kumman vaihtoehdon asiantuntijat täällä valitsisivat hinta-laatusuhteeltaan?
1. fastin reco2
2. whey3 + malto6

Eikö noi ole lähes tulkoon sama asia, toinen vain valmiiksi miksattu ja kalliimpi? Söin yhden pussin reco2:sta, mutta nykyään ostan erikseen niin saa säädettyä suhteita tarpeen mukaan.

Eikö tuo BULL'S Recovery näytä paperilla aika ihanteelliselta palautumisjuomalta? Sitä ottaa 100 grammaa treenin jälkeen niin saa prot.36g, hiil.46g, krea.8g, glut.8g. Hintaa per annos tulee 100g:n annoksilla 2,2€.

Entäs Reco2 + 10g kreatiinia ja 10g L-glutamiinia?
100g Reco2 2€ + 10g kreatiinia 0,34€ + 10g L-glutamiinia 0,98€ = 3,32€. Oho, kehitin vahingossa jonkun rikkaille only setin, kun 20mk maksaa annos.

Originally posted by Jones
recovery, siinä on glutamiini mukana. (ja c-vitamiini ja krea...)
on viking powerissakin krea... mutta joo.. kyllä minäkin ton recoveryn valitsisin.. (tällä hetkellä käytössä VP)

Mites toimivalta tällainen sekoitus näyttää?

100 grammaa sisältää:
-41,5g proteiinia (50g whey3:sta)
-42.75g hiilihydraattia (30g malto6 ja 15g dextrose)
-5g kreatiinia (5g kreatiinia)

Treenin jälkeen otettaisiin juuri tuo 100g.

Jep. Tein tänään ekan oman 'satsin' palautusjuomaa. Maltosta, Whey3:sta ja panimosokerista eli dextroosista. 100g sisältää 63 hiil. 27 prot. 2.5 rasv.

Itelläni on tämmöinen palautusjuoma:

Protskua 30g
Maltoa 50g
Dextrosea 20g
Kreaa 15g

Olen tässä miettyny että tuleekohan liikaa proteiinia kun painan ~67kg ja jos kaks tommosta paukkua ottaa päivässä siitä tulee ~60g. Ja kuinka paljon ihminen voi saada proteiinia kun syö päivässä normaalisti? vai tuleekohan liika ollenkaan vai liian vähän?

Ja eikö hiilareita pidä saada 4-6g/kg kohden?
Ja olen lukenut että dextrosea kannattaisi laittaa 1:2 krean kanssa, miten on?

Originally posted by Logi
Itelläni on tämmöinen palautusjuoma:

Protskua 30g
Maltoa 50g
Dextrosea 20g
Kreaa 15g

Olen tässä miettyny että tuleekohan liikaa proteiinia kun painan ~67kg ja jos kaks tommosta paukkua ottaa päivässä siitä tulee ~60g. Ja kuinka paljon ihminen voi saada proteiinia kun syö päivässä normaalisti? vai tuleekohan liika ollenkaan vai liian vähän?

Ja eikö hiilareita pidä saada 4-6g/kg kohden?
Ja olen lukenut että dextrosea kannattaisi laittaa 1:2 krean kanssa, miten on?

Ei tule liikaa proteiinia. Omassa palautusjuomasatsissa tulee 80g hiilareita, 45g proteiinia, ja noin 1 gramma rasvaa, painoa on 90kg. Ja dekstroosia ei välttämättä tarvitse laittaa ollenkaan palautusjuomaan, malto ajaa saman asian, myös kreatiinin kannalta.

Re: Mainos mainos!!!

Originally posted by Nicho
SF protein
AFTER TRAINING 1kg

Ravintosisältö: (100g)
Energia:
380 kcal / 1600 kj
Proteiini: 51g
Hiilihydraatti:40g
Rasva:2g
Laktoosi:2g
C-Vit.650mg
E-Vit.:500mg
Betakaroteeni:30mg
B1-Vit.:1200mg
B6-Vit.:2,5mg
B2-Vit.:1,6mg
B12-Vit.:12mikrog
Kivennäisaine:7g
Kalium aspartate:247mg
Kromi:400mikrog.
Magnesium kelaatti: 380mg

Tässä jauheessa on heraproteiinihydrolysaatti, jonka di- ja tri-pepsidipitoisuus on 78 %. Aminohappolisäykset L-valiini, L-leusiini ja L-isoleusiini, lisäksi L-glutamiini. Molemmat kreatiinimuodot: kreatiinimonohydraatti ja kreatiinisitraatti. Jauheessa on piristävä tauriinilisäys. Luonnollisesti antioksidanttivitamiinit ja anaboliset mineraalit: kalium, magnesium, kromi, sinkki ja kalsium kuuluvat tähän jauheeseen.(copy paste)

Voittamaton setti:kippis1:

Tämä juoma tosiaan tuntu piristävän. Ostaisin sitä nytkin, jos vaan puodista sattuis löytymään. Kallista tosin on..

itse tilasin tuota All Starsin Tri-Plexiä..helvetin kallistahan se on mutta tuntuu toimivan kun vähän vielä heitän sekaan maltoa..:kippis1:

SF AFTER TRAINING 1kg kallista???
Esim tällä nimeltä mainitsemattomalla firmalla jonka varastomyymälä on: HALLITUSKATU 25, TAMPERE tuote maksaa 21,90 ja tietenkin kanta-asiakashinta on halvempi.

:kippis1:

Optimun Nutritionin After Max:

40g proteiinia
40g hiilihydraattia
5g kreatiini monohydraattia
5g glutamiinia
1g tauriinia

Ja maku on hywä..

En halua puuttua pikkuasioihin, mutta eikö tossa ole vain 2g L-glutamiinia ja Leader Sports Nutrionissa se 5g glutamiinia ja vastaavasti puuttuu toi tauriini

Suositut

Back
Ylös Bottom