Palautusjuomasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jortsu
  • Aloitettu Aloitettu
Sitten voidaankin kiistellä että kannattaako luottaa sykemittareiden antamiin kalorimääriin, nimimerkillä 50 min rullaluistelulenkki 1004kCal

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by mho
Sitten voidaankin kiistellä että kannattaako luottaa sykemittareiden antamiin kalorimääriin, nimimerkillä 50 min rullaluistelulenkki 1004kCal

Jjjjuuri näin! Kaverin työsuhdesykemittari oli kuulemma näyttäny n. 100kcal/10min kulutuksia punttireenille pitemmän aikavälin keskiarvona. Onkohan siis kyseessä:

1) ko ajan kokonaiskalorien kulutus (eli aineenvaihdunta + reeni)vai
2) pelkän reenin kulutus?

Ja muutenkin, kuka ja miten lie esim. Polarilla määritelty nuo kalorien kulutuksen mittaukset ja miksi on valittu ne parametrit mitkä on valittu? Oisi kiva kuulla vastauksia noihin kysymyksiin, mutta taitavat vaan olla kovan luokan liikesalaisuuksia Polarille kuten myös muille sykemittareiden valmistajille.

Mun mielestä noi mittareiden lukemat on vaan suuntaa antavia ja edelleen mielipiteensä omasta kunnostaan, reeninsä tehosta, rasvaprosentistaan jne. kannattaa perustaa johonkin muuhun kuin high tech digitaalimittarin lukemiin.

Liekö kukaan muu huomannut, miten kauas tään threadin keskustelu on eksynyt alkup. otsikosta? Milloin viimeksi lie ollu juttua palautusjuomassa "Palautusjuomasta" otsikon alla?

Bact to palautusjuoma!

Eli itse olen nyt alkanut lisäämään PANImo sokeria (tän foorumin takia) omaan palautusjuomaan. Eli missäs suhteessa sitä kantsis laittaa? Onhan se kuitenkin sitä nopeinta hiilaria... Tällä hetkellä laitan desin FASTin maltoa ja puol desia panimosokeria. :kippis1:

Re: Bact to palautusjuoma!

Originally posted by cartman74
Eli itse olen nyt alkanut lisäämään PANImo sokeria (tän foorumin takia) omaan palautusjuomaan. Eli missäs suhteessa sitä kantsis laittaa? Onhan se kuitenkin sitä nopeinta hiilaria... Tällä hetkellä laitan desin FASTin maltoa ja puol desia panimosokeria. :kippis1:

Sitä 'PANImo sokeria' käytetään parantamaan kreatiinin imeytymistä. Itse laitan suhteessa 1:3.

Mun mielestä joissain valmiissa kreatiinisekoituksissa voi olla toi suhde vielä korkeampi, eli tyyliin 1:6 tai jotain. Niin tottakai ne haluaa mahdollisimman paljon halpaa sokeria sekoittaa siihen kun kilohinnalla myydään!

Re: Bact to palautusjuoma!

Originally posted by cartman74

Siis onko tuo panimosokeri sitä dekstroosia? Ja missähän sitä myydään / minkälaisessa pakkauksessa, kun tuntuu yleinen mielipide olevan että se on halvempi / yhtä hyvä vaihtoehto esim. Fastin Dextroselle. Ite käytän tällähetkellä just tuota Dextrosee 15 g palautumisjuomassa (suhteessa protsku 30, malto 30, dektro. 15) ja samanverran kreatiinitankkauksessa.

Maxista (ei maksettu mainos) sitä saa ja varmaankin monesta muusta ruokakaupasta. Sokeri hyllyjen luo MARS MARS! Ruskea paperipussi (2 kg) ja on sitä ihteään eli dextroosia ilman koreita mainospuheita tai 3D-logoja! :kippis1:

Siellä missä myydään viinintekojuttuja, myydään panimosokeria. Or not. :D Itelläki o panimosokeri käytössä.

Ei se dekstroosi tuo enää mitään lisähyötyä maltodekstriiniin verrattuna. Mutta jos sitä välttämättä haluaa laittaa ja tykkää sekoitella erilaisia kivoja jauheita, niin ei kai siitä haittaakaan ole.

Kertokaapas nyt vielä turistille onko hyötyä lykätä PANImosokeria esim. aamuproteiinin & kreatiinin sekaan? Eihän silloin ole mikään kiirus ainakaan imetyä :D toisin kun palautusjuomassa treenin jälkeen.

Originally posted by Ripe
Kertokaapas nyt vielä turistille onko hyötyä lykätä PANImosokeria esim. aamuproteiinin & kreatiinin sekaan? Eihän silloin ole mikään kiirus ainakaan imetyä :D toisin kun palautusjuomassa treenin jälkeen.

No jos et syö aamulla ollenkaan muuten hiilareita, niin sitten paniMOSOKERISTA saattaa olla hyötyä kreatiinin "tankkautumisen" kannalta.

Originally posted by Ripe

Jaa-a, tuosta aamuproteiinista en tiedä mutta senhän pitäisi parantaa tuon kreatiinin imeytymistä. En tiedä sitten tuleeko se kreatiini paskottua läpi jos ei sitä laita. Tuskinpa siitä mitään haittaakaan on, hintakaan kun ei ole hirveä (siis tuossa Dextrosessa, PANImossa siis ilmeisesti vielä vähemmän).

Originally posted by Jortsu

Jaa-a, tuosta aamuproteiinista en tiedä mutta senhän pitäisi parantaa tuon kreatiinin imeytymistä. En tiedä sitten tuleeko se kreatiini paskottua läpi jos ei sitä laita. Tuskinpa siitä mitään

Ei tule paskottua läpi. Mistä tuo imeytymisjuttu on kotoisin? Dekstroosin vaikutus perustuu siihen että se nostaa insuliinitasoja, jolloin kreatiini tankkautuu paremmin.

Originally posted by Jimmy

Ei tule paskottua läpi. Mistä tuo imeytymisjuttu on kotoisin? Dekstroosin vaikutus perustuu siihen että se nostaa insuliinitasoja, jolloin kreatiini tankkautuu paremmin.

Ihan oon lukenu niistä Fastin pakkauksista / Cross Trainerista . Voi tietysti olla pelkkää myynninedistämisjuttuakin, mutta edelleenkin, ei siitä mitään haittaakaan ole...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom