Palautusjuomasta kysymys --sori

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urpå
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hellou rakkaat lajitoverit!

Miten mä en nyt löydä tuolta keskusteluavaruudesta vastausta.
Mulla olis ihan simppeli kysymys tai kaks palautusjuomasta.

Mä olen pikkasen hämillään, kun ostan punttisalin tiskiltä (jos kotoo loppu) palautusjuoman niin näen, että tiskin setä laittaa jotain valmissekotetta missä on mitä luultavimmin proteiini ja hiilari pelkästeen. Jauhomäärä näyttää olevan desin luokkaa ja sekoittaa sen veteen. Ei siinä sinänsä mitään, mutta kun kotona mulla on pussi proteiinia ja pussi hiilaria niin ohje sanoo, että kaada proteiinia desi kippoon. Jos hyvän palkkarin protsku-hiilari suhde on n.40-60, jossa hiilaria 60% niin se hiilarin osuus on silloin pikkasen reilu desi, eli reilu 2 desiä yhteensä. Tässä on heti kättelyssä desin ero palkkarissa. What say you??

Mulla on protskusekoitus päivittäiseen käyttöön seuraavasti, Olen sekoittanut ämpäriin keskenään whey:n ja caseiinin. Otan tätä protskusekoitusta päivittäin seuraavasti. Aamulla ennen kahdeksaa desi sekoitettuna maitoon. Päivällä 15.00 desi sekoitettuna maitoon. Illalla normi palkkari puntin jälkeen ja lisäks ennen nukkumaan menoa protskusekoitusta desi sekoitettuna maitoon. Onko toi hyvä vai onko saapas hörpänny. Kaiken lisäksi syön normaalisti päivittäiset sapuskat, aamupala töissä, 2 leipää+ jugurtti+ kuppi kahvia. Lounas 11-12.00. Töiden jälkeen kotona ~17.00 aikoihin ruokaa samaa kuin lounaalla. Iltapala 22-23.00 joskus jopa lämmin ruoka tai sit leipää ja teetä/kaakaoo.
Miltä tämmönen kuulostaa lihaskehityksen kannalta?

Kiitti vaivannäöstäsi! ..ja hei, treeni-iloa kaikille!
toivoo urppendaali :dance:

Tiskin sedän palautussetissä on vähemmän aineksia. Riippuen siitä minkä kokoinen kaveri on (pituus & paino), palautusjuoman määrää kannattaa hieman vaihdella.

Päivittäisestä protskusekoitusta ei ole paljoa iloa ellei muut ruokailut ole kunnossa. Eli mitä ovat "normaalit päivittäiset sapuskat"? Jos niistä ei tule tarpeeksi kaloreita tuon varmaan jo riittävän proteiinin tueksi niin heikoksi jää lihaskasvu.

Tarkennan hieman

Niin ja ei se protsku määräänsä enempää imeydy. Mutta mä painan 72kg ja pituutta 180cm. Laitatko sä desin kumpaakin palkkariin?

Ruoka on monipuolista kotiruokaa, nuudelia, kanaa, makaroonia, perunaa, lihaa, kalaa yms.. joita olen syönyt aina kiertävällä idealla. Esim en syö kanaa kolmea päivää peräkkäin vaan seuraavaks vaikka lihaa ja sit kalaa ja sitten taas kanaa.

Meikääki itse asiassa kiinnostas tämä, koska oon ite vedelly pussin ohjeen mukaan palkkaria eli noin reilun desin verran sitä jauhetta. Nii että paljonko sitä tavaraa nyt oikeen pitäs olla?

Kyllä se riippuu henkilön painosta, paljon sitä pitää syödä - ihan kuin kaikki muutkin ruuat. 30-50g proteiinia ja 50-100g ehkä sitten hiilaria. Normaalikokoiselle (70-100kg) riittää varmaan joku pikkusen reilu desi herajauhoja ja 1-2 desiä maltoa. Ihan riippuu tosiaan koosta ja tavoitteista sillä hetkellä.

Jauhojen painoissa voi olla suuriakin eroja. Desissä voi olla siis joko 20g taikka 60g proteiinia yms. Ottakaa toi myös huomioon.

Lisää aiheesta

Olen kuullut protskusta, että 2g per rasvaton painokilo olis vuorokausitarve. Mä painan 72kg ja rasvaprossa on jossain 11% huitteilla. Jos olen ymmärtäny oikein niin se menee kai näin: 72kg x 0.11 = 7.92kg 72kg - 7.92kg = 64.08kg Ja sit proteiinin määrä: 2g x 64.08kg = 128.16g proteiinia vuorokausiannos. Jos ton määrän jakaa 3:lla niin saadaan 42,72g proteiinia kertapläjäyksenä. ~40g kuulemma imeytyy maximissaan kerralla. Joten olisko se siinä. Joskus mittasin firman yyber tarkalla vaa'alla niin kukkurainen desimitta olis 42g. Ja hiilaria jos laittaa palkkariin enemmän kuin 50%, niin sekin on siinä hieman yli desin, kun kerta on raskaampaa kuin prot.
Jos tää pitää paikkansa niin edelleen, se tiskin setä heittää sinne liian piene satsin mun mielestä.
Ja mua myös pikkasen hämää, kun puntilla pukarissa ukkelit kiskoo palkkaria niin ei niillä siä oo 2,5desiä kamaa. Siis huomaan ennenkö ne sekoittaa vettä sinne.. Ihme juttu mutta jos joku konkari vois selittä miks näin..?

Ja mua myös pikkasen hämää, kun puntilla pukarissa ukkelit kiskoo palkkaria niin ei niillä siä oo 2,5desiä kamaa. Siis huomaan ennenkö ne sekoittaa vettä sinne.. Ihme juttu mutta jos joku konkari vois selittä miks näin..?

Tähän nyt voi olla lukemattomia syitä: Jotkut vain eivät juo niin suurta palkkaria, toiset juovat/syövät jotain ennen treeniä ja tätä silmällä pitäen juovat pienemmän palkkarin, jotkut nappaavat salilla ensin snadin palkkarin ja myöhemmin himassa sitten ehkä isomman (syynä nyt yleensä, kun heittää reilu 2 desiä jauhoa sheikkerin pohjalle, se menee huonosti sekaisin kun vesi laitetaan päälle, eikä toisinpäin) ja on niitä varmasti muitakin :)

Okei

No toi valasi jo paljon. Oon eläny ajatuksessa, että punttitreenin jälkeen välittömästi otettava palkkari, jotta ei mene harjoituksen hyöty hukkaan ja täten nimenomaan vielä se max ~40grammaa protee ja hiilarit.

Ja tuo vanha pointti että vain x grammaa proteiinia imeytyisi kerralla on hevon******. Kroppa tottuu annoskokoihin ihan samalla tavalla kuin kaikkeen muuhunkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom