Palautusjuoman nauttiminen treenin jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoube
  • Aloitettu Aloitettu
Palautusjuomaahan kehotetaan nauttimaan heti treenin jälkeen. Oletetaan että vetelen tässä rinta&hauistreenin ja aloitan rinnasta. Kun olen pumpannut tissit täyteen niin seuraa vielä puolen tunnin hauistreeni ja vasta sen jälkeen nautin palautusjuoman. Vieläkö palautusjuomalla on yhtä suuri vaikutus rintaan kuin hauikseen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuskinpa sillä mitään käytännön eroa on. Kyllähän monet ottaa osan palkkarista jo puolessa välillä treeniä tai jopa ennen treeniä ja loput treenin jälkeen. Tarkoituksena näissä on se, että kehossa olisi kokoajan rakennusaineita nopeuttamassa palautumista. Tyylejä on monia.

Minä taas otan n. 30 min. ennen treeniä n. 30g heraa ja palkkarin juon vasta kämpillä. On treenin jälkeen vaan aina semmonen "kamat kasaan ja menoksi" -olo, ettei palkkaria heti välttämättä tee edes mieli:) Tosin ei siitä tule kuin kymmenisen minuuttia lisää aikaa kataboliapeikon kynsissä.

Ennen treeniä 20-30g heraa ja treenin jälkeen kämpillä herat+malto. Joskus venähtää tuo palautusjuoman saanti tunninkin verran jos pitää samalla reissulla käydä kaupassa, mutta ei sillä nyt valtavasti vaikutusta mahda olla kun kuitenkin on ennen treeniä jo proteiinia saanut? Jos en väärin muista niin jossakin taidettiin sanoa, että välittömästi treenin jälkeen ei saisi palautusjuomaa ottaa vaan n. puolen tunnin päästä. En oo kyllä tästä varma, mutta näin muistelisin lukeneeni:david:

noh mun valmentaja (siis ammatti-immeinen :D) on antanut sellaisen suosituksen valmennuksessa ollessani etta:
ei ennen reenia, eika sen aikana,
vaan heti treenin paatyttya puolet ja n.15min kuluttua loppu puolet...
mika sinansa kuulostaa hyvin loogiselta etta palautus alotetaan reenin jalkeen. :rolleyes:
en tosin tieda paljonko vaikuttaa miten treenaa.

niin ja itse kysymykseesi, ei vaikuta varmaankaan yhtikas mitenkaan vaikka toisen lihasryhman harjoitus tapahtuukin aina ensin, silla kokonais aineenvaihduntasi pysyy kiihtyneena koko harjoituksen lapi ja varsinainen palautuminen alkaa vasta treenin jalkeen.

En ymmärrä tuota 15minuutin taukoa. Tuskinpa vaikuttaa imeytymiseen tai palautumiseen mitenkään erikoisemmin. Heralla kestää kuitenkin sen 1,5-2h imeytyä. Sen ymmärtäisin, että kun puolet pullosta on juotu tyhjäksi, niin se täytetään uudestaan vedellä - tällöin laimeampi lius tietysti imeytyisi nopeammin.

En ymmärrä tuota 15minuutin taukoa. Tuskinpa vaikuttaa imeytymiseen tai palautumiseen mitenkään erikoisemmin. Heralla kestää kuitenkin sen 1,5-2h imeytyä. Sen ymmärtäisin, että kun puolet pullosta on juotu tyhjäksi, niin se täytetään uudestaan vedellä - tällöin laimeampi lius tietysti imeytyisi nopeammin.

eikös toi runsas veden määrä juuri heikennä tota imeytymistä? Sama juttu, kun sanotaan ettei aterian aikana kannata juoda paljon, vaan ruokailujen välissä.. (maalaisjärjellä inkkarin sanoma kyllä loogisempi)

Aterian aikana jos juo liikaa nestettä, ni laimentaahan se ainakin väliaikaisesti vatsahappoja. Luulis että ruuan pilkkominen vaikeutuu?

niin, se 15min vaikuttaa siihen imeytymis nopeuteen jollain tapaa jok.tap.
porukka kayttaa niin monen nakoisia proteiinejakin...
luulen valmentajalla olevan kuitenkin jonkun motiivin tahan menetelmaan. voin asiaa tarkemmin tassa kysaista kun muistan.
naissa asioissa luotan hanen kykyihinsa taysin silla han on treenannut, kilpaillut, valmentanut ja tuomaroinut kehonrakennuksen ja fitnesin parissa Suomessa jo 35v (sielta Jorma Ratyn ajoilta asti)...

ja juu liika neste minka tahansa ravinnon kanssa nautittuna laimentaa vatsahappoja niin etta heikentaa ravintoaineiden imeytymista.

Palautusjuomaahan kehotetaan nauttimaan heti treenin jälkeen. Oletetaan että vetelen tässä rinta&hauistreenin ja aloitan rinnasta. Kun olen pumpannut tissit täyteen niin seuraa vielä puolen tunnin hauistreeni ja vasta sen jälkeen nautin palautusjuoman. Vieläkö palautusjuomalla on yhtä suuri vaikutus rintaan kuin hauikseen?

:D ,ei ole todellista...Jos sitä kehotetaan ottamaan reenin jälkeen niin silloin se kehotetaan ottamaan reenin JÄLKEEN.

Suositut

Back
Ylös Bottom