Palautusjuoman hiilarit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mho
  • Aloitettu Aloitettu

mho

Mulla on ongelmana se, että aina palautusjuoman jälkeen n. puolen tunnin kuluttua tulee unelias ja hyytynyt olo, johtuu siis verensokerin heilahteluista. Ilmeisesti olen aika herkkä sellaiselle, koska jo 25g hh ja 30g prot juoma aiheuttaa tuon.

Olen sitten miettinyt että jos jättäisin kokonaan malton pois, ottaisin palautusjuomassa vain herat ja kreatiinin, sitten viimeistään puolen tunnin kuluttua kotona jotain hidasta hiilaria, kuten kauraa tai leipää. Onko treenin jälkeen pakko saada nopeita hiilihydraatteja? Mitäpä mieltä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nopeat hiilarit juuri aikaansaavat voimakkaan insuliinireaktion. Insuliini avaa lihassolut ja aktivoi kuljetusjärjestelmät hiilihydraatin lisäksi myös muille juoman sisältämille ravintoaineille. Suosittelen kyllä pitämään sen malton mukana palautumisjuomassa.

Kokeilepa ottaa enemmän hiilaria. Nyt voi olla että käy niin että tuo 25g laukaisee insuliininerityksen, mutta ei sitten riitäkään mihinkään. 40g protskua ja 80-100g hiilaria ja sitten heti kotona kiinteetä ruokaa, vaikkei nälkä oliskaan.

Kokeile ja kerro toimiko paremmin vai huonommin. Ei tohon ainakaan kuole jos kokeilee :)

Originally posted by Opiskelija
Kokeilepa ottaa enemmän hiilaria. Nyt voi olla että käy niin että tuo 25g laukaisee insuliininerityksen, mutta ei sitten riitäkään mihinkään. 40g protskua ja 80-100g hiilaria ja sitten heti kotona kiinteetä ruokaa, vaikkei nälkä oliskaan.

Kokeile ja kerro toimiko paremmin vai huonommin. Ei tohon ainakaan kuole jos kokeilee :)
Tuo oli aika mielenkiintoinen pointti että sitä oliskin liian vähän. Vähensin malton määrän 25 g:aan tuon vaikutuksen takia, aiemmin sitä oli kyllä enemmän (50-80g). Pitää kuitenkin vielä kokeilla.

Mulla ei ainakaan alle 40g maltomäärät edes toimi palautusjuomassa, nyt on 60-70g ja mukavasti oikein tuntuu kun siemasee sen treenin jälkeen, että tulee lisää puhtia joka paikkaan. :) Kyllä se kannattaa pitää mukana, ota palautusjuoma, ja syö sitten puolen tunnin päästä ruokaa. Näin minä teen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom