Palautusjuoma treenin aikana?

Onkos täällä muita jotka nautiskelevat palkkarinsa treenin yhteydessä,itse ryypiskellyt jo jonkin aikaa palauttavan treenin viimeisen puoliskon aikana (2dl jauhoo+8dl vettä).
Jotenkin tuntuu jaksavan paremmin loppuun asti,eikä tule treenin loppua kohti ennen hiipivä huonovointisuus.
Onko muilla minkälaisia kokomuksia aiheesta?
Haittaahan palkkarin juomisesta treenatessa tuskin on vai?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse juon siinä treenin loppuvaiheilla kun vatsalihaksia teen.
Tuskin mitään haittaa on.

Itse aloitan juomaan jossain määrin, kun treeni on vähän yli puolenvälin, tai loppuvaiheilla. Ja kyllä, olen huomannut kanssa, että jaksaa vähän paremmin vetää sen lopun treeninkin.

Tuskinpa suurta hyötyä/haittaa on juo palkkarin ennen/jälkeen treenin tai sen aikana. Jos oikein haluaa hifistellä, niin "paras" tapa käsittääkseni juoda osa juuri ennen treeniä. Esim. 20g hiilaria ja 20g protskua. Itse teen just noin. Ja sit loppu treenin jälkeen.

Tuskinpa suurta hyötyä/haittaa on juo palkkarin ennen/jälkeen treenin tai sen aikana. Jos oikein haluaa hifistellä, niin "paras" tapa käsittääkseni juoda osa juuri ennen treeniä. Esim. 20g hiilaria ja 20g protskua. Itse teen just noin. Ja sit loppu treenin jälkeen.

Pakko kysyä miten teet sen? Annatko valmiinjuoman vain odottaa repussa koko treenin ajan? :david:

On yleensä pitkiä treenejä, niin jossain vaiheessa aloin juoda palkkarin kahdessa osassa. 1 dl jauhetta treenin puolivälissä ja 1 dl treenin loputtua.

Pakko kysyä miten teet sen? Annatko valmiinjuoman vain odottaa repussa koko treenin ajan? :david:
Ei kun vedän "loaderin" kotona just ennen kuin lähden ja sit teen yleensä normi palkkarin mukaan salille. Tai sitten juon palkkarin vasta kun tuun kotiin.

Itse juon yleensä palkkarin ja syön banaanin noin puli tuntia ennen treenin alkua. Sitte juon heti treenin jälkeen taas palkkarin. En osaa sanoa onko tuosta jotain hyötyä kun tekeen noin, on vaan jotenki jäännyt tavaksi.

Eipä perus salillakävijällä ole niin väliksi ottaako sen palkkarin kolmessa osassa tai jälkeen. ruokaa nassuun vaa.

Lisäproteiinin / palkkarin ajoitus

Tämä on tietysti hienosäätöä, mutta onko tietoa/näkemystä minkälaisesta aikaikkunasta tarkkaanottaen puhutaan lisäproteiinin käytöstä harjoittelun yhteydessä?

J.Hulmin et kumpp. kiinnostavassa artikkelissa Duodecim-lehdessä (suomalainen lääkärien ammattilehti) käytettiin määritettä "harjoittelun yhteydessä". Osassa tutkimuksia oli ennen ja jälkeen harjoittelun ja osassa pelkästään jälkeen. Itseasiassa tämän artikkelin lukeminen sai ostamaan ensikertaa heraproteiinijauhetta.

Omasta harjoittelusta haluaa tietysti saada maksimihyödyn mahdollisimman käytännöllisesti. Jos ei ole merkitystä, ottaako palkkarin heti (pukuhuoneessa) vs. 15-30-45 min päästä harjoittelusta kotona, on tietysti helpompaa "lutrata" heran kanssa kotona.

Asian suhteen maallikkona luulisi, että on myös eroa missä muodossa lisäproteiini nautitaan, koska lienee kysymys aminohappojen imeytymisnopeudesta suolistosta verenkiertoon. Maalaisjärjellä ajatellen etukäteen otettuna hitaamminkin imeytyvä voisi toimia hyvin, esimerkiksi maito-rahka -yhdistelmä. Jälkikäteen, palkkarina otettuna, tietysti ainakin osan tulisi olla mahdollisimman nopeasti imeytyvää.

Mitenkäs palkkarin vaikutus kortisolitasoon? Mikä on perinteisen palkkarin (malto+hera) vaikutus, entä esim. pelkkä hera yhdessä osassa treenin jälkeen tai jaoteltuna?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom