Palautusjuoma aerobisen jälkeen??

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Elikkäs seuraavanlainen ois kysymys. Mitenkä kannattaa ton palautusjuoman kanssa toimia jos käy salilla tekemässä aerobista 30-60 min. ja tarkotuksena on tehdä se diettimielessä. Kannattaako tällöin ottaa normaali palautusjuoma, vaiko pelkkää protskua vaiko sitten vähähiilarinen palautusjuoma. Minä en sellasta määrää ruokaa jaksa mättää päivässä että sais protskuja tarpeeks, jotenka toi yks proteiinidrinkki päivässä on se ainoo järkevä vaihtoehto. Olen lukenut näitä diettithreadeja varmaan lähes kaikki mitä täällä on, en muista että tästä ois mitään perusteltua keskustelua ollut.

Eli minkäslaista kokemusta, faktaa, mutua porukalla on tästä palautusjuomasta aerobisen jälkeen, pitääkö siinä olla hiilareita vai ei??

no

muistaakseni joku sano mulle että aerobisen jälkeen ei kannata syödä mitään, koska rasva palaa parhaiten noin tunnin treenin jälkeen.

Re: no

Originally posted by WhiteBlood
muistaakseni joku sano mulle että aerobisen jälkeen ei kannata syödä mitään, koska rasva palaa parhaiten noin tunnin treenin jälkeen.
Joo rasva palaa koska keho on katabolisessa tilassa eli myös lihaksia pilkotaan siinä samalla. Joku kultainen keskitie tuosta on löydettävä.

Originally posted by Mike
Rippuu milloin otat sen aerobisen, aamuaerobisen päälle on hyvä saada pitkää hiilaria vaikkapa puuron muodossa.

Aamulla silloin kyn pystyy, töihin usein kuuteen aamulla, ei suoraan sanottuna viitti herätä niin aikasin, että ehtis vetää lenkit, syösä aamupala ja käydä suihkussa ennen duuniin lähtöä. Eli suurin osa aerobisesta on töiden jälkeen. Viimesen ruokailun kanssa ennen aerobista reeniä pystyy kyllä kikkailemaan, pitämään vaikka 3-4 tuntia välissä jos se on hyväksi.

Mutta sitä ajan takaa, että jos on syönyt vaikka 12.00 kunnon aterian ja se aerobinen menee jonnekin 15.00 pintaan niin miten tässä tapauksessa on järkevintä ottaa se palautusjuoma ja jos sen ottaa niin minkälainen koostumukseltaan verrattuna "siihen normaaliin puntin jälkeen otettavaan palautusjuomaan".

Onhan siitä ollu juttua, että keho polttaa rasvaa jonkinlaisen ajan aeroobisen jälkeenkin, mutta ois tarkotus säilyttää lihan mahd. tarkkaan niin kiinnostaskin se, että kannattaako sitä syömistä venyttää vai meneekö siinä sitten lihaakin merkittävästi rasvanpolttoon nähden...vähän on :wall: fiilikset tän dietin alottamisen kanssa...

Originally posted by timba79
Mutta sitä ajan takaa, että jos on syönyt vaikka 12.00 kunnon aterian ja se aerobinen menee jonnekin 15.00 pintaan niin miten tässä tapauksessa on järkevintä ottaa se palautusjuoma ja jos sen ottaa niin minkälainen koostumukseltaan verrattuna "siihen normaaliin puntin jälkeen otettavaan palautusjuomaan".

Mä en ottais tuossa tilanteessa palautusjuomaa vaan vaikka sitä puuroa ja lisäksi esim. raejuustoa. Kalliiksi tulee jauhoja vetää tuossa, ainakin pitemmän päälle. Mut tää siis mun mielipide.

Mike ja andor:

Kiitokset teille tähän asti! Ja kun nyt säätämään alettiin niin mitenkä on ton ajotuksen kanssa?? eli miten pian se ateria ois järveä syödä?? heti mahd. pian treeniin jälkeen vaiko esim. 1-2 tunnin päästä??

Ja andor vielä tosta jauhojen hinnasta senverran, että ei tuo raejuustokaan ilmasta ole, että jos tässä kohtaa undohdetaan toi raha ja mietitään et mikä on järkevin tapa?? mieluummin vedän sapuskaa kun mitään jauhoja...mutta ei viittis niitä vaivalla hankittuja lihoja lenkkipolullekaan hävittää...;)

Originally posted by timba79
Mike ja andor:

Kiitokset teille tähän asti! Ja kun nyt säätämään alettiin niin mitenkä on ton ajotuksen kanssa?? eli miten pian se ateria ois järveä syödä?? heti mahd. pian treeniin jälkeen vaiko esim. 1-2 tunnin päästä??

Ja andor vielä tosta jauhojen hinnasta senverran, että ei tuo raejuustokaan ilmasta ole, että jos tässä kohtaa undohdetaan toi raha ja mietitään et mikä on järkevin tapa?? mieluummin vedän sapuskaa kun mitään jauhoja...mutta ei viittis niitä vaivalla hankittuja lihoja lenkkipolullekaan hävittää...;)

Joo näinhän se kyllä on että ruokakin maksaa, ihan vaan mututuntumalla heitin että kalliimmaksi tulis jauhoilla, en sit tiiä tarkkaan. Ja sen aterian mä söisin heti suihkun jälkeen, muuten ainakin mulle tulis tosi väsynyt olo jos alkaisin vielä odotteleen sen ruuan kans.

Originally posted by andor
Joo näinhän se kyllä on että ruokakin maksaa, ihan vaan mututuntumalla heitin että kalliimmaksi tulis jauhoilla, en sit tiiä tarkkaan. Ja sen aterian mä söisin heti suihkun jälkeen, muuten ainakin mulle tulis tosi väsynyt olo jos alkaisin vielä odotteleen sen ruuan kans.

No pakko siinä on melko pian ainakin jotain pientä suuhun laittaa, muuten tulee todellakin sellanen vetämätön olo, mutta lähinnä mä tässä haen sitä mikä ois parasta tehokkaalle rasvanpoltolle ja lihasmassan säilymiselle...

Ja toi ruuan hinta vastaan jauhojen hinta taitaa molemmissa tapauksissa riippua hyvin pitkälti siitä mitä suuhunsa laittaa, molempia saa halvalla ja saa kyllä menemään kohtuuttomasti rahaakin jos vaan haluaa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin missä vaiheessa otetaan palautusjuoma jos ensin treenaan salilla ja sen jälkeen vetasen tunnin aerobicin perään? Tästä on joskus jossain ollut puhetta, mutta en löytäny thrediä. Otanko sen siinä välissä kun huilaan vartin, vai otanko vasta aerobisen jälkeen (onko silloin jo myöhäistä)? Käytän Gainer pro-valmissekoitusta: 60g hiilaria ja 22g protskua. Tavoitteena on siis kasvattaa lihasmassaa ja pitää läskiä loitolla.

Kyllä tunnin aerobinen salitreenin jälkeen polttaa lihaa melko huolella! Kannattaisi tehdä aerobiset erillään kuntosalitreenistä tai vähintäänkin lyhentää niiden kestoa puoleen. Palautusjuoma ennen aerobista taasen estää rasvanpolton melko täysin eli jos kuntosalin yhteydessä meinaa tehdä niin kyllä se aerobinen pitää tehdä ennen palautusjuoman ottamista.

Ja palautusjuomaan itse laittaisin kyllä vähän heraa proteiinipitoisuutta nostamaan.

En minäkään tunnin aerobista settiä enää salin jälkeen tekisi, joku 20-30 min on vielä ihan passeli aika ja palautusjuoma sitten heti tämän koko setin jälkeen.

Eli jos tavoitteena on sitä lihasta kasvattaa tosissaan, niin unohda tunnin aerobiset setit heti puntin perään. Samana päivänä voi toki tehdä, mutta silleen että esim. aamulla toinen ja iltapäivällä toinen treeni.

Minulla on sellanen tilanne, että pelaan pallopeliä joko puntin jälkeen tai ennen punttia. On nimittäin vuoro niin keskellä päivää, ettei ole muita mahdollisuuksia. Kummin päin se kannattaisi tehdä? Ja kannattaisiko jossain välissä vetää jotain juomia, vai vasta jälkeen päin? Ei ole mikään dietti menossa, ihan vain kunnon kohottamiseksi pelailen. Tiedän, ettei ole optimaalinen lihastenkasvatuksen kannalta, mutta tilanne on nyt tämä.

Mä en nyt ota kantaa kumpi kannattaa tehdä ensin, kun en yksinkertaisesti tiedä. Mutta jotain 30-60 min ennen noita suorituksia ota reilu setti proteiinia ja mielellään nestemäisessä muodossa. Jos pystyt ottamaan hiilareitakin ilman että tulee huono olo, niin banaani tai pari voisi toimia hyvin. Ensimmäisen suorituksen aikana voisi olla hyvä jotain urheilujuomaa juoda ihan pelkän veden sijasta ja sitten koko homman jälkeen tietysti palkkari reilulla kädellä. Tämä ei ole mitään faktaa sitten, kun kokemusta ei ole, vain mututietoa jonka varmasti joku vahvistaa tai oikaisee...

Pointyhaired sanoi:
Minulla on sellanen tilanne, että pelaan pallopeliä joko puntin jälkeen tai ennen punttia. On nimittäin vuoro niin keskellä päivää, ettei ole muita mahdollisuuksia. Kummin päin se kannattaisi tehdä? Ja kannattaisiko jossain välissä vetää jotain juomia, vai vasta jälkeen päin? Ei ole mikään dietti menossa, ihan vain kunnon kohottamiseksi pelailen. Tiedän, ettei ole optimaalinen lihastenkasvatuksen kannalta, mutta tilanne on nyt tämä.

No jos haluaa enemmän siihen punttiin panostaa,ni sali ensin ja sitten pelailemaan:thumbs:
itse tekisin niin,että pari tuntia ennen punttia normaali ruoka ja puntin jälkeen palkkari ennen pelailua.puntin ja pelailun aikana reilusti vettä ja pelin jälkeen vaikka banaani ja siitä sitten kunnon ruoka kuhan maistuu.

Jees, kiitos näistä! Jokin urheilujuoman tapainen on mielessäni kanssa käynyt. Toimisiko esim. malto sekoitettuna veteen tosi laimeana? Pitää varmaankin testata pysyykö palkkari sisällä, jos siinä välissä vetäisin. Voi alkaa vatsa juhlimaan pelaillessa.

Okei, pidän sen puntin ja jumpan sitten erillään. Musta on ollut niin kätevää hoitaa molemmat samalla käyntikerralla:rolleyes: Mitä jos ottais välissä pelkästään heraa, estäiskö se, tai ainakin vähentäisi polttamasta lihasta ja palamasta rasvaa jumpalla?

Mikä sitten olisi sekoitussuhde tähän mun palkkariin puntin jälkeen? Jos otan 30g heraa ja 30g proteiinia? Olisiko tämä hyvä, ettei kerrytä läsää, mutta tarpeeksi molempia aineita?

Pointyhaired sanoi:
Jees, kiitos näistä! Jokin urheilujuoman tapainen on mielessäni kanssa käynyt. Toimisiko esim. malto sekoitettuna veteen tosi laimeana? Pitää varmaankin testata pysyykö palkkari sisällä, jos siinä välissä vetäisin. Voi alkaa vatsa juhlimaan pelaillessa.
Toimii ja tuon palkkarin kans on tietysti vähän niin ja näin,jos kovasti ottaa ne pallopelit.
Voithan ottaa tietysti palkkarista vaikka puolet salin jälkeen ja pallopelien jälkeen loput.Kokeilemallahan sekin selviää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom