- Ikä
- 56
Tolla searchillä yritin etsiä sopivan threadin jota jatkaa, mut en löytänyt/osunut sopivaan joten...
Mitä mieltä pakkiksen tietäjät ovat mun käyttämästä palautusjuomaideasta:
treenin aikana ja heti jälkeen
- n. 40 g Fast Whey 3 (herakonsentraatti, heraisolaatti, herahydrolysaatti)
- ripaus raffinoimatonta merisuolaa (ei kemiallisesti käsitelty)
15 - 30 min treenin jälkeen
- 20 - 30 g maltoa (tai banaani) + vettä reilusti
- 5 - 10 g kreatiinia
Sain joskus jostakin vinkin, että pieni ripaus merisuolaa auttaisi esim. vitamiinien imeytymiseen ja pähkäilin itse sen sopivan myös tuohon palautusjuoman yhteyteen imeyttämään ehkä proteiinin paremmin, mut ainakin nesteen. Ja raffinoimattomassa merisuolassa on natriumin lisäksi vielä magnesium-, kalsium-, potassiumarvot jäljellä.
Onko jollain asiasta parempaa tietoa?
Omasta mielestäni hiilareiden otto vasta palautusjuoman nauttimisen jälkeen on toimiva, ja tuntuisi toi suola vähentävän nesteen hölskymistä mahassa. Mutta osa saattaa olla mutua ja kuitenkin vain yhden ihmisen kokeilun tulosta joten lisätieto/kokemus olisi tervetullutta.
Ps. En väitä, että toi Fastin protsku olis paras mahdollinen, mutta lienee kuitenkin hinta/laatusuhteeltaan ihan kelvollinen. Protskuvertailu ei kuitenkaan ole tämän threadin idea.
Jos olisin valmis maksamaan enemmän, niin lisäisin toki glutamiinin ja BCAA:n määrää...
Mitä mieltä pakkiksen tietäjät ovat mun käyttämästä palautusjuomaideasta:
treenin aikana ja heti jälkeen
- n. 40 g Fast Whey 3 (herakonsentraatti, heraisolaatti, herahydrolysaatti)
- ripaus raffinoimatonta merisuolaa (ei kemiallisesti käsitelty)
15 - 30 min treenin jälkeen
- 20 - 30 g maltoa (tai banaani) + vettä reilusti
- 5 - 10 g kreatiinia
Sain joskus jostakin vinkin, että pieni ripaus merisuolaa auttaisi esim. vitamiinien imeytymiseen ja pähkäilin itse sen sopivan myös tuohon palautusjuoman yhteyteen imeyttämään ehkä proteiinin paremmin, mut ainakin nesteen. Ja raffinoimattomassa merisuolassa on natriumin lisäksi vielä magnesium-, kalsium-, potassiumarvot jäljellä.
Onko jollain asiasta parempaa tietoa?
Omasta mielestäni hiilareiden otto vasta palautusjuoman nauttimisen jälkeen on toimiva, ja tuntuisi toi suola vähentävän nesteen hölskymistä mahassa. Mutta osa saattaa olla mutua ja kuitenkin vain yhden ihmisen kokeilun tulosta joten lisätieto/kokemus olisi tervetullutta.
Ps. En väitä, että toi Fastin protsku olis paras mahdollinen, mutta lienee kuitenkin hinta/laatusuhteeltaan ihan kelvollinen. Protskuvertailu ei kuitenkaan ole tämän threadin idea.
Jos olisin valmis maksamaan enemmän, niin lisäisin toki glutamiinin ja BCAA:n määrää...