Palautumisjuoman ottaminen useamman kerran päivässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jazzo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuten otsikko sanoo:
Esimerkiksi... Käyn puolenpäivän aikaan salilla ja illalla (~2000) käyn kickboxing-harjoituksissa, niin onko järkevää ottaa palautumisjuomaa molempien harjoitusten jälkeen vai pelkästään toisen jälkeen?

Joo molemmissa treeneissä kuluu ihan mukavasti energiaa. KB-harkatkin jos kestää 1,5h niin treenin jälkeen ei enää ole ennen treeniä ravinnosta saatua energiaa jäljellä. Silloin elimistö alkaa pilkkoa proteiinia energiaksi lihaksistas. Eli ihan samalla tavalla kun salitreenin jälkeen. Palkkari sit naamariin myös KB-harkkojen jälkeen.

Kyllä minäkin sen palkkarin ottasin molempien treenien jälkeen. Ja edellä oli hyvät perustelut.

jazzo sanoi:
Kuten otsikko sanoo:
Esimerkiksi... Käyn puolenpäivän aikaan salilla ja illalla (~2000) käyn kickboxing-harjoituksissa, niin onko järkevää ottaa palautumisjuomaa molempien harjoitusten jälkeen vai pelkästään toisen jälkeen?

Itse käyn sekä salilla, että Krav Maga treeneissä ja jos satun molemmat tekemään samana päivänä, otan myös palkkarin kummankin jälkeen.

Otatteko aina treenien jälkeen palkkarin ? Mulla on 4 kertaa viikossa treenit ja kesto on yleensä 1.5-2h. Voi olla että on ekaksi kikcboxing treenit n.1h ja sen jälkeen vapaaottelu treenit n. 1h. Kuluuki aika nopeesti jos aina ottaa, kun lisätään sali vielä päälle. Tosta varmaa saa mitää selvää.... :D

Gazzu sanoi:
Otatteko aina treenien jälkeen palkkarin ? Mulla on 4 kertaa viikossa treenit ja kesto on yleensä 1.5-2h. Voi olla että on ekaksi kikcboxing treenit n.1h ja sen jälkeen vapaaottelu treenit n. 1h. Kuluuki aika nopeesti jos aina ottaa, kun lisätään sali vielä päälle. Tosta varmaa saa mitää selvää.... :D
Kyllähän se kuluu nopeeta, muuta sen takia niitä myydään, että saa ostaa lisää :kippis1: Kyllä tollasien treenien jälkeen kandaa palkkari huitasta

Dracone sanoi:
Joo molemmissa treeneissä kuluu ihan mukavasti energiaa. KB-harkatkin jos kestää 1,5h niin treenin jälkeen ei enää ole ennen treeniä ravinnosta saatua energiaa jäljellä. Silloin elimistö alkaa pilkkoa proteiinia energiaksi lihaksistas. Eli ihan samalla tavalla kun salitreenin jälkeen. Palkkari sit naamariin myös KB-harkkojen jälkeen.

Kannattaako molempien treenien jälkeen ottaa samanlainen annos palautumisjuomaa vai enemmän toisen jälkeen?

Kb-harkat taitaa kuluttaa enemmän hiilareita kuin salireeni, oon ainakin ite napannu salin jälkeen palkkarin suhteella 30/70 eli protskuja enemmän ja ju-jutsun jälkeen 50/50 :)

jazzo sanoi:
Kannattaako molempien treenien jälkeen ottaa samanlainen annos palautumisjuomaa vai enemmän toisen jälkeen?

Bloo antoikin jo hyvän vastauksen. Jos vedät vielä kreatiinia, niin ota myös se molemmissa palautumisjuomissa. Jotkut väittävät kreatiinin imeytyvän tehokkaammin jos se nautitaan 2x päivässä. Että ei siitä ainakaan sitten haittaa ole.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jazzo sanoi:
Kuten otsikko sanoo:

Mä otan ja hyvin on auttanu :thumbs:
eli kannattaa ottaa ei siitä ainakaa haittaa oo

-edit: Bloolla hyvä vastaus

Palkkaria läpi koko päivän.

Olen vetänyt Skippin protsku50%-hiilari50% "palautusjauhoa" välipalana, ja hyvin toimii. Aamiaista voi jatkaa hyvin 1-2h päästä palkkarilla, ja sitten täsmä-pommi huiviin ennen treenejä. Ja treenin jälkeen. Ja ennen ateriaa. Ja ennen nukkumaan menoa.

Jos käyttämäsi tuote ei aiheuta mitään ripuli/kaasu/finni/allergia -oireita, niin laske KOKONAIS kulutus per päivä suhteessa massaan/kulutukseesi/tavoitteeseen, ja jaa se "välipaloiksi". Purkkien kyljestä voi lukea ne kalorit mitä 100g/desilitra mössöjauhoa sisältää.

Mulla ei ole mitään nopeita sokereita messissä, vaan tommosta perusprotsku/hiilari kamaa. Yritän välttää sokerirasitusta, ettei pamahda mikään die-beettes.

Ja luovalla mielikuvituksella palkkari voi olla jotain muutakin kuin vain muovitölkki-sössöä: jogurtin, puurohiutaleiden, hillon sekaan voi laittaa palkkarijauhoa ihan hyvin. Äitille tai vaimolle voi sitten sanoa että "laittelen tässä HORMOONEJA ja AMFETAMIINIA vähän kyytipojaksi kun ei täällä saa enää kunnon ruokaa..." -> tulee paremmat sapuskat jatkossa :-)

Yleensä aloittelijat ja amatöörit syövät liian vähän ( kuten minä ) , joten anna mennä vaan reilumman kautta sen palkkarin kanssa puoli vuotta. Jos oot tullut läskiksi -> polta rasvat pois tiukemmalla treenillä. Jos massa kasvanut -> onneksi olkoon.

Ite on ainakin huomannu sen että, oli sitten mikä tahansa urheilusuoritus, puntti, jefua tai vaikka lätkää koulun kanssa, niin palautumisjuoma heti naamaan. Jaksaa vaan paremmin...

Joo kyllä ehdottomasti molempien jälkeen ja ois hyvä vetää viel maltoo urheilujuomana treenin yhteydessä varsinki jos se potkunyrkkeily on viel kovinki intensiivistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom