palautumisjuoma juuri ennen harjoitusta

Ikä
40
Niin treenaan salia 4 krt viikossa 3 jakoisella ohjelmalla, jossa joka toinen päivä on salia, joka toinen päivä lepoa. No olen vetänyt aina paikoin välipäivänä (oikeestaan fiiliksen mukaan) airobista, just esim tänään. Vedän melko raskaan lenkin, jossa juoksen 50-60% maksimisykkeellä, just sellasta optimaalista rasvanpolttovauhtia. Noin 10 kilsaa tuli juostua ja siihen meni sellanen vähän vaille tunti. Aina otan palautusjuoman salin ja juoksun jälkeen, mut tänään jostakin kumman syystä mä menin vetämään sen palautumisjuoman just ennen lenkkiä. Aattelin vaan, että onko tollatteesta paljon haittaa jos vetäsee protskut ja hiilarit ennen raskasta suoritusta? En siis ottanut sitä palautusjuomaa uudelleen, kun siitä nyt tulee aika paljon lisäkaloreita, kun muutenkin tukevasti syön.
Olo on ainakin ihan :rock:

Onko muuten ihan normaalia, kun mulla on noussut paino tässä parin viikon aikana sellatteella parilla kilolla. Mä painan nyt 80 ja risat, ekaa kertaa muuten meni elämässä tuo 80 kilon raja rikki!! :hyper:
En mä uskois, et tuo painon lisäyskään mitään läskiä on, kun tällatteella samanlaisella ruokavaliolla paino on pysynyt aika vakiona tossa 77-78 kilossa...Ja muutenkin on tosi outoa, kun mä lihoon tosi huonosti, en tiedä mihin ylimääräset kalorit aina menee. Juhannuksenakin söin (ja join ) varmaan parina päivänä 2 kertaa kulutukseni verran, ja paino samassa vakiossa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Porukat ainakin suosittelevat ottamaan n.20g heraa hieman ennen treeniä. Tuskin tuosta palautusjuomasta niin suurta hyötyä ainakaan on.

Ennen salia varmaan aika turha veto. voisipa tulla hieman:urjo:

Palautumisjuomassa on nopeita hiilareita mitkä ei oo niin hyväks ennen treeniä.
Ota muutamaa tuntii ennen reeniä jotain kuitupitoista hiilaria ja protskua.

entäs mitä hyötyä ja haittoja on, jos ottaa muscle +ssaa ohjeen mukaan Ennen ja Jälkeen treeniä? olen ajatellut kokeilla moista käytäntöä.... kokemuksia?

No haittana on se ainakin et menee aika kalliiks ottaa sitä ennen,mut jos rahaa on aina ostaa uutta niin mikä ettei sit.Et mieluummin syö ihan jotain ruokaa ennen treeniä..Ja muistaakseni tosta kans joku kyseli siinä Muscle+ threadissa.

Edit: Tossa noin mut en oo ihan varma et oliks siittä mitään puhetta.
Fast muscle +

Hullu inkkari sanoi:
entäs mitä hyötyä ja haittoja on, jos ottaa muscle +ssaa ohjeen mukaan Ennen ja Jälkeen treeniä? olen ajatellut kokeilla moista käytäntöä.... kokemuksia?
Jos siinä on paljo nopeeta hiilaria ja otat sitä ennen treeniä niin taitaa insuliinipiikki ja väsymys iskeä treenissä.

Hullu inkkari sanoi:
Mikäs siinä, ota vaan.

Mulla ainakin saattaa iskeä äkillinen voimien katoamien ja alkaa väsyttää (insuliinipiikiksi mainittu juttu) ihan saatanasti yleensä jos otan palkkaria ennen treeniä. Vähän aikaa menoa tuntuu löytyvän, mutta sitten yhtäkkiä tippuu tavallisen sählypelaajan tasolle voimien puolesta ja väsyttää enemmän kuin korin jälkeen. Itse en ainakaan suosittele otettavaksi ennen treeniä.

Opiskelija sanoi:
Ota pelkkää heraa tai proteiinihydrolysaattia ennen treeniä (glutamiinia sekaan jos on) ja treenin jälkeen sit palautusjuoma.

Jos ajatellaan että otan noin 30min ennen treeniä vaikka Sanin V12 ja BCAA:t niin meneekö viellä samalla vaikka heraisolaatti/hydrolysaatti kombo vai juuri ennen treeniä se.
Samoin jos ennen treeniä jo otan heraa niin millainen merkitys on sitten palautusjuomalla? Kaksivaiheisena ensin hydrolysoitua heraa+bcaa:t ja sitten 30min jälkeen nopeat hiilarit+heraa vai suoraan treenin jälkeen palautusjuoma.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom