Palautumisjuoma / ennen treeniä jotain?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

MTM1977

WTF
Mode
Mulla on tapana ottaa heti treenin jälkeen sellainen setti, jossa on 0,5 desiä Fastin Heraproteiinia ja 1 desi Fastin Malto6:sta, sekoitettuna 5 desiin vettä.
Onko tuo hyvä vai olisiko jotain suosituksia?

Mites, olisko hyvä ottaa samantyylinen juoma 5-10min ennen treeniä vai pitäisikö olla erityyppinen? Ennen treeniä en ole toistaiseksi mitään ottanut, mutta tarkoitus olisi jossain vaiheessa aloittaa.

:off topic: Tätäkään asiaa ei ole kysytty kuin 10 potenssiin miljoona kertaa. Tiedän ei ole pakko lukea ja tämä on alottelijoiden osio, mutta hakua ja faqia voisi käyttää tai sitten nostaa nämä yleisimmin kysytyt pysyvästi ylös.

Miksi kyseinen asia vaivaa mua? Sen takia, että kohta painaessa uudet viestit ei löydy enää yhtään mielenkiintoista threadia vaan juuri näitä "penkki tulos junnaa" "palautusjuomasta"

Anteeksi avautuminen.

-edit- Yksi vaihtoehto olisi, että saisi kytkettyä osioita pois. Sitten kun painaa "uudet viestit" ei näy esim. punttimimmien osio, aloittelijoiden osio, horkkaosio jne..

Ottaisin treenin jälkeen isomman palautusjuoman. Ainakin protskua voisit lisätä niin, että sitä tulisi n. desin verran. Joku suositus onkin, että protskua pitäisi olla palautusjuomassa 0,4g/painokilo.

Ennen treeniä ei kannata ottaa hiilihydraatteja, koska tällöin on väsynyt treenissä sokerin heilahteluiden takia. Voit ottaa n. puoli tuntia ennen treeniä n. 30g heradrinkin.

Kreatiini?

Mitenkäs muuten kreatiini? Siitä lukee monessa paikassa, että nopeuttaisi voiman ja lihasmassan kasvua, mutta pitääkö se oikeasti paikkansa? kannattaisiko sitä ottaa noiden protskujen ja hiilarien lisäksi?

training_day sanoi:
Mitenkäs muuten kreatiini? Siitä lukee monessa paikassa, että nopeuttaisi voiman ja lihasmassan kasvua, mutta pitääkö se oikeasti paikkansa? kannattaisiko sitä ottaa noiden protskujen ja hiilarien lisäksi?

Tuostakin löytyy miljoona threadia palstalla. Kerää nestettä lihaksiin ja parantaa sarjakestävyyttä jne.

Palautusjuoma treenin jälkeen ja kratiinit siihen. Ja ennen treeniä voi ottaa vaikkapa 20-30 grammaa heraa ja tollanen 30-60 min. ennen treeniä on ihan hyvä aika.

Mä vetelen kreaa ennen ja jälkeen treenin. Ennen salitusta sotken lusikallisen veteen. Ja toisen lusikallisen sotken palautusjuomaan. Yleensä syön vaan jotain kevyttä ennen salia, omena/banaani & lasillisen mehua, noin 30 minsaa ennen salia.

Hyvin on noilla eväillä pärjätty.

Kreatiinin tankkaus/ylläpito

Timba79 sanoi:
Palautusjuoma treenin jälkeen ja kratiinit siihen. Ja ennen treeniä voi ottaa vaikkapa 20-30 grammaa heraa ja tollanen 30-60 min. ennen treeniä on ihan hyvä aika.

Kreatiiniahan pitäisi alkuun tankata 5pvää ja sitten siirtyä kuukaudeksi-kahdeksi ylläpito vaiheeseen ja sitten kaiketi kuukauden tauko. Mites tuon tauon jälkeen, pitääkö tehdä uusi tankkausvaihe vai riittääkö, että palaa ylläpitoannoksiin?

Perkele ku olenkin ollut siinä uskossa, ettei mitään hiilaripitoista ennen reeniä VIRHE! On hieman erilainen treenata, kun vetänyt just jotain kevyttä hh pitosta plus n. 20g protua..vartti ja salille:)

training_day sanoi:
Kreatiiniahan pitäisi alkuun tankata 5pvää ja sitten siirtyä kuukaudeksi-kahdeksi ylläpito vaiheeseen ja sitten kaiketi kuukauden tauko. Mites tuon tauon jälkeen, pitääkö tehdä uusi tankkausvaihe vai riittääkö, että palaa ylläpitoannoksiin?

Jos tankata yleensäkään tykkää, niin joka kerta tauon jälkeen tankkaus, joka kestää 5-10pv. 4*5g tai enemmän..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
training_day sanoi:

En ole huomannut mitään hyötyä tosta tankkailusta ja aikalailla kahtia jakautuu tankkaajat ja tankkaamattomat. Itse otan 5 gramma palautusjuomassa ilman taukoja.

Timba79 sanoi:
En ole huomannut mitään hyötyä tosta tankkailusta ja aikalailla kahtia jakautuu tankkaajat ja tankkaamattomat. Itse otan 5 gramma palautusjuomassa ilman taukoja.

Muistan joskus kuulleeni, että siitä voi olla haittaa jos ottaa kreatiinia jatkuvasti, ilman taukoja. Onkohan siinä jotain perää?
Onko noissa kreatiini valmisteissa eroja? Itse ostin Fastin kreatiinia.

Ohan niissä eroja mutta tuskin mitää hirveen radikaaleja.... Itelläni on Hardcoren kreaa ja ihan samaa sarjaa se kyl on ku fastin :)

training_day sanoi:
Mulla on tapana ottaa heti treenin jälkeen sellainen setti, jossa on 0,5 desiä Fastin Heraproteiinia ja 1 desi Fastin Malto6:sta, sekoitettuna 5 desiin vettä.
Onko tuo hyvä vai olisiko jotain suosituksia?

Mites, olisko hyvä ottaa samantyylinen juoma 5-10min ennen treeniä vai pitäisikö olla erityyppinen? Ennen treeniä en ole toistaiseksi mitään ottanut, mutta tarkoitus olisi jossain vaiheessa aloittaa.
Nosta palautusjoman proteiini desiin, niin sitten on sopiva palkkari.

n. puolituntia ennen treeniä kannattaa ottaa n.0,5 desiä heraa.

Jos energiatankkaus on jäänyt hiukan heikoille..on vaikkapa aikainen aamu, niin silloin kannattaa sen proteiinin sekaan laittaa myös 0,5 desiä maltoa. Mutta tällöin kannattaa salille mennä mahdollisimman nopeasti ja aloittaa treeni jotta insuliinitasot eivät kovin korkealle kerkeä nousemaan. (aikaa enintään 30 min)
Treenaus itsessään estää insuliinitasojen sitten enää nousemasta turhan ylös.
Tällöin kannattaa myös vetää alussa pidemmän aikaa kevysiä lämmittelysarjoja, jos sitä ei muutoin normaalisti tekisikään. 'Mopon' käynnistyminen on hiukan hitaampaa kuin täysillä glykogeenivarastoilla.

Ite otan ennen treeniä protskaa noin 60g(se on mun aamupala kun meen melkein heti herättyäni salille) ja treenin jälkeen palkkari joka sisältää nykyään noin 100g maltoo ja protskaa n60g

Back
Ylös Bottom