Palautumisjuoma aerobisessa urheilussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
Mitä mieltä olette onko palareista hyötyä kestävyysurheilua harjoteltaessa?,,tällä hetkellä hiihtolenkkejä kertyy noin 4 per viikko ja yks lenkki yleensä 20-40km ja siihen päälle pari sali päivää ja pari juoksu lenkkiä ja lumien sulattua alkaa kova juoksun reenaaminen...........olisiko palautuminen nopeampaa jos ottaisin palaria??entä mitä suosittelesitte?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
henkkas sanoi:
Mitä mieltä olette onko palareista hyötyä kestävyysurheilua harjoteltaessa?,,tällä hetkellä hiihtolenkkejä kertyy noin 4 per viikko ja yks lenkki yleensä 20-40km ja siihen päälle pari sali päivää ja pari juoksu lenkkiä ja lumien sulattua alkaa kova juoksun reenaaminen...........olisiko palautuminen nopeampaa jos ottaisin palaria??entä mitä suosittelesitte?

Varmasti, koska hiihdät noin paljon; siis usein ja paljon kerralla, joten aina pitää olla palautunut seuraavaan lenkkiin.
Sinuna käyttäisin esim. jotain valmista palaria desin verran lenkin jälkeen...siitä 1-1,5h päästä kunnon sapuska.
Salien päälle palari ainakin!!!

Ehdottomasti palkkari mukaan, ja noin pitkillä lenkeillä joku purtava matkalle ei olisi myöskään pahitteeksi.

Tales sanoi:
Ehdottomasti palkkari mukaan, ja noin pitkillä lenkeillä joku purtava matkalle ei olisi myöskään pahitteeksi.

mitä palari suosittelette??oisko reco2 millanen?,,tai ehdottakaa mikä teidän mielestä toimisi tilanteessani hyvin!?

Brändejä ja yliampuvia tuoteselosteita ei kannata tuijottaa liikaa, huolehdit että juomassa on heraproteiinia ja jotain nopeasti imeytyvää hiilihydraattia. Se toimii kaikissa tapauksissa. Tietty suhteita voi sitten viilailla omiin tarkoituksiin sopiviksi, esim aerobisesta harjoituksesta kun on kyse niin hiilihydraattia voi annostella juomaan reilumminkin.

Siima sanoi:
Varmasti, koska hiihdät noin paljon; siis usein ja paljon kerralla, joten aina pitää olla palautunut seuraavaan lenkkiin.
Sinuna käyttäisin esim. jotain valmista palaria desin verran lenkin jälkeen...siitä 1-1,5h päästä kunnon sapuska.
Salien päälle palari ainakin!!!

mitä valmista palaria suosittelet?vai kannattaako itse sekotella?

henkkas sanoi:
mitä valmista palaria suosittelet?vai kannattaako itse sekotella?

No Tales tuossa sanoikin, että sekoittele itse...Suosittelisin myös, eli osta heraa ja maltoa ja tee niistä sekoitus. Näin voit vaihdella prot/hh -suhdetta tarpeen mukaan. Tosin helppoja ovat valmiitkin, esim. juuri Reco2, ihan varmasti toimiva tuote...Valmiita palautusjuomajauheita on monia, koostumuksilla vaan eroa, lähinnä prot/hh -suhteessa ja onko mukana kreatiinia jne...
Mutta siis ilman muuta palari mukaan kuvioihin!
Ja tsemiä treeneihin ja kattele tuolta aerobisen ja aloittelijoiden puolelta myös juttuja ja etsi vaikka tietoa palautusjuomista Haulla...

Siima sanoi:
No Tales tuossa sanoikin, että sekoittele itse...Suosittelisin myös, eli osta heraa ja maltoa ja tee niistä sekoitus. Näin voit vaihdella prot/hh -suhdetta tarpeen mukaan. Tosin helppoja ovat valmiitkin, esim. juuri Reco2, ihan varmasti toimiva tuote...Valmiita palautusjuomajauheita on monia, koostumuksilla vaan eroa, lähinnä prot/hh -suhteessa ja onko mukana kreatiinia jne...
Mutta siis ilman muuta palari mukaan kuvioihin!
Ja tsemiä treeneihin ja kattele tuolta aerobisen ja aloittelijoiden puolelta myös juttuja ja etsi vaikka tietoa palautusjuomista Haulla...

kiitoksia vinkeistä,,,täytyy kokeilla onko palautuminen todellakin nopeampaa......missä suhteessä hiilarit ja protskut ois sitten yleensäkin hyvä sekotella jos ostasin erikseen??ja oisko hera 80 ja malto6 hyviä tuotteita?

bodarilla yleensä palkkarissa proteiini/hiilihydraatti suhde on 1:2...
1dl hera80 = ~25g prot. 1dl malto6: ~50g hh..
Kokeille vaikka noilla ekana ja sitten lisäillä hiilareita tarpeen mukaan.

bladni sanoi:
bodarilla yleensä palkkarissa proteiini/hiilihydraatti suhde on 1:2...
1dl hera80 = ~25g prot. 1dl malto6: ~50g hh..
Kokeille vaikka noilla ekana ja sitten lisäillä hiilareita tarpeen mukaan.

ite en kyllä bodari oo, tärheämpää on kestävyyspuoli mutta 2-3 kertaa tulee käytyä punttejaki nostelemassa!kuinka pitkäksi aikaa suunnilleen riittää jos ostaa 1kg pussi hera90 ja 0.9kg pussi malto6??entä jos ostais vaan reco2?

se reco2 ei kyllä kauan kestä. itelläni kesti n. 3viikkoa, tosin reenejä oli melkeen joka päivä. ja aina reenin jälkee otin n.1desin.
mun mielestä kannattaa ostaa se malto ja hera kestää puolet kauemmin, eli tulee paljon halvemmaksi.

Joo, eli halvempi ehdottomasti kun ostat itse..tuo malto6 ja hera80 on hyvä combo...ja saatpahan ite vaihdella sekoituksia ja esim. ottaa ihan välipalaprotskuna tuota pelkkää hera 80...

köpöö sanoi:
se reco2 ei kyllä kauan kestä. itelläni kesti n. 3viikkoa, tosin reenejä oli melkeen joka päivä. ja aina reenin jälkee otin n.1desin.
mun mielestä kannattaa ostaa se malto ja hera kestää puolet kauemmin, eli tulee paljon halvemmaksi.
Hmm, jos pakkiksesta puhutaan niin osta Mass Blasti ja se on halpa ja kestää pitempään. Siinä on 4kg joten kyllä sillä ainenkin sen kuukauden sinnitelee ja tosi mies kestää yli 3 kuukautta.

Itse pyrin aina treenin jälkeen normalisoimaan energiatasot ja palkkari on helpoin tapa, joten mun mielestä kannattaa juoda aina minkä tahansa hieman raskaamman treenin jälkeen. Varsinkin näin dietillä oon huomanna tuon palautusjuoman merkityksen, jos se jää saamatta iskee "horkka" päälle hyvinkin nopeasti.

henkkas sanoi:
ite en kyllä bodari oo, tärheämpää on kestävyyspuoli mutta 2-3 kertaa tulee käytyä punttejaki nostelemassa!kuinka pitkäksi aikaa suunnilleen riittää jos ostaa 1kg pussi hera90 ja 0.9kg pussi malto6??entä jos ostais vaan reco2?

Reco2 on ihan hyvä.
Aerobisessa liikunnassa ja jopa punttien kolistelussa tuo palautusjuoman suhde sais olla hh80%-p20%.
Nuorille kehoilijoille kans tiedoksi, että eise proteiini (ja sen tuputtaminen) autuaaksi tee. Hiilihydraatin tulisi olla edelleen tärkein energian lähde, olipa kyseessä sitten Dorian Yates tai 15vuotias puntti-Pete.

henkkas sanoi:

Ehdottomasti kannattaa palautumisjuomia käyttää.Mitään tiettyä merkkiä en osaa heittää mut katsot vaan että hiilihydraatteja tarpeeks.Pitkälle lenkillekin vois ottaa mukaan jotain että paukut riittää esim.energiageelin.Näppärä pitää taskus ja nauttia matkalla.Lenkin jälkeen vaikka palautumisjuoma ja 1-2 t päästä kunnon ruoka...
:rolleyes:

Itse kestävyysurheilijana osaan neuvoa.Valmentajaltani saamien vinkkien mukaan on Twinlabin Optifuel2 paras tähän tarkoitukseen...Mutta erittäin kallis tuote.

Tutkija sanoi:
Itse kestävyysurheilijana osaan neuvoa.Valmentajaltani saamien vinkkien mukaan on Twinlabin Optifuel2 paras tähän tarkoitukseen...Mutta erittäin kallis tuote.

Kannattaa tosin avartaa omaa katsomustaan ja pakkiksen sivuilta lueskella juttuja palautumisesta. Monesti linkit johtavat tieteellisille julkaisusivuille.
Ei millään pahalla, mutta mielestäni suomalaisen ja etenkin kestävyysurheilun asiat koskien optimaalista ravintoa, palautumista, aminohappojen merkitystä näissä jne on melko retuperällä. Poikkeuksia tietenkin valmentajissa on.
Perustelen väitteeni kokemuksiin, joissa julkituodaan lausuntoja 'banaani tai kinkkusämpylä on tarpeeksi hyvä palauttaja treenin jälkeen'.
Fakta vain on, että kehonrakennus ja fitness ovat lajeja, joissa ravinnolla on kaikkein suurin merkitys, joten sitä on myös tutkittu ja kokeiltu paljon.Kannattanee tältä suunnalta imeä tietoa itselleen ja kertoa niitä vaikkapa sitten valmentajallekin.
Ota esim. valmentajaasi kädestä kiinni ja kiikuta nettikauppojen ääreen ja näytä paljon halvempia tuotteita, mitä Twinlab. Muitakin lisäravinteitakin on...niitä kaikkia ei tosin mainosteta Juoksija-lehdessä.

Tutkija sanoi:
Valmentajaltani saamien vinkkien mukaan on Twinlabin Optifuel2 paras tähän tarkoitukseen...Mutta erittäin kallis tuote.
Twinlab OptiFuel 2
Opti Fuel sisältää koostumukseltaan täydellisen sekoituksen vitamiineja, mineraaleja ja antioksidantteja. Määrältään ne on suunniteltu vastaamaan urheilijoiden normaalia huomattavasti suurempaa ravintoaineiden tarvetta. Se täyttää lihasten ja maksan loppuun kuluneet glykogeenivarastot, pysäyttää harjoittelun käynnistämän lihaskudosta purkavan tilan, korvaa kaikki harjoittelussa menetetyt vitamiinit ja kivennäisaineet, eliminoi harjoittelussa syntyneitä vapaita happiradikaaleja, estää kovan harjoituksen jälkeistä immuunipuolustuksen heikkenemistä ja nopeuttaa palautumista harjoituskertojen välillä. Urheilijat käyttävät Opti Fuel 2 myös päivittäisenä täydennysravinteena, jonka avulla on helppo varmistaa runsas ja monipuolinen ravintoaineiden saanti. Opti Fuel on nimensä mukaisesti optimaalinen ravintolisä. Ravintosisältö 100g tuotetta Energia 343 kcal Proteiini (hydr) 14,3 g Rasva < 1 g Hiilihydrraatti 71 g Kolesteroli 0 g

45€ / 1,5kg

:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom