Palautumisesta ja särkylääkkeistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jabe-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Mielenkiinnosta kyselisin onko tosissaan treenaavilla mitään vinkkiä jolla vois nopeuttaa palautumista tai vähentää sikatreenin jälkeisiä poltteita/kipuja

Itselläni ainankin sikajalkatreenin jälkeen tuppaa olemaan ettei meinaa päästä rappusia alas, seuraavana aamuna kestää puol tuntia että pääsee sängystä ylös ja tekis mieli vetää konoset välissä.

Entä jos nykäsen satsin kofeiinipilsuja, buranaa ja asperiinia 1-5x päivässä. Tuleeko enemmän haittoja kuin käytönnön hyötyä? Ei tietenkään joka päivä vaan sikatreeniä ennen/jälkeen

voisko oloa parantaa parilla pilsulla ennen treeniä, sais ylimääräset säryt pois ?

Kokeile venyttelemistä. Omassa tapauksessa kaikella venyttelyllä on kipua ehkäisevä vaikutus.

Sanokoon tutkimukset mitä vaan, mutta oma kokemus on tämä.

Originally posted by Hippa
Kokeile venyttelemistä. Omassa tapauksessa kaikella venyttelyllä on kipua ehkäisevä vaikutus.

Sanokoon tutkimukset mitä vaan, mutta oma kokemus on tämä.
Venytteletkö esim. seuraavan treenikerran alussa viime kerralla tekemäsi lihasryhmät vai kenties ennen treeniä/heti treenin jälkeen?

Kreatiinia oon syöny koko syksyn ( samoin kuin muitakin lisäravinteita ), joten se siitä.

Originally posted by ]abe
Venytteletkö esim. seuraavan treenikerran alussa viime kerralla tekemäsi lihasryhmät vai kenties ennen treeniä/heti treenin jälkeen?

Kreatiinia oon syöny koko syksyn ( samoin kuin muitakin lisäravinteita ), joten se siitä.

Heti treenisession jälkeen treenatut lihakset venyttelen lyhyesti. Pitkään ei kuulemma kannata heti treenin jälkeen venytellä. Muutaman tunnin päästä aikaisintaan.

Jotkut sanoo, että tekee hyvää venytellä välittömästi liikkeen jälkeen. Itse en kuitenkaan näin tee, vaan ihan lopuksi kaikki.

Ite palaudun venyttelemällä vähän paremmin eli teen näin: treenistä 3 tunnin jälkeen kevyt/palauttava venyttely, 2X35 s. per lihas, joka on treenattu ja sitten seuraavana päivänä 4X45 s. per lihas. Venyttelyn voi tehdä vaikka heti aamulla jos siltä tuntuu mutta itse suosin iltaan.

Originally posted by makew
Ite palaudun venyttelemällä vähän paremmin eli teen näin: treenistä 3 tunnin jälkeen kevyt/palauttava venyttely, 2X35 s. per lihas, joka on treenattu ja sitten seuraavana päivänä 4X45 s. per lihas. Venyttelyn voi tehdä vaikka heti aamulla jos siltä tuntuu mutta itse suosin iltaan.
Oon harvinaisen laiska paska venyttelemään, han moo dossa ja judossa sai venyttelystä ihan tarpeeks ja nykyään tuntuu ylivoimaiselta ruveta venyttelemään.

Lähinnä threadilla tarkoitin semmosta kipua ja SAAT"#%MO""QSTA tuskaa mikä tuppaa tulemaan esim. nyt jouluna tehdyn jalkatreenin jälkeen.

Tuntuu et jänteet on tulehtumispisteessä? Yrität istua töissä ja pohkeet on räjähtämispisteessä.

Älä oikeesti rupee syömään särkylääkkeitä ku leipää.
Vatsahaavan siitä saat, etkä luultavasti muuta.
Kaipa noihinki toleranssi kasvaa. Jospa "kärsisit"
sen "kivun" ihan suosiolla. Tiedätpähän että eilen
on tullu tehtyä jotain ku on jalat ihan solmussa.
Niin, ja venyttely tietty auttaa.

Eikös tämäkin kuuluisi tonne roinaforumin puolelle, oli lääkkeet käsikauppatavaraa tai ei?
Anyway, en lähtisi särkylääkelinjalle, vatsahaavanhan siinä pitemmän päälle saa.

Originally posted by meitsi
Eikös tämäkin kuuluisi tonne roinaforumin puolelle, oli lääkkeet käsikauppatavaraa tai ei?
Anyway, en lähtisi särkylääkelinjalle, vatsahaavanhan siinä pitemmän päälle saa.
Kai sen saa tästä ylenmääräisestä kahvinjuonnistakin jos se on tullakseen. Ite oon ainankin kokenu että sikatreenien jälkeen muutama burana tai panadoli huuleen ja olo helpottuu huomattavasti. Välillä kovan jalkapäivän jälkeen tuppaa olemaan pientä kuumeilua, vaikka ei ole kipeeks tulossakaan. Enkä tarkoittanut et niitä nappeja jatkuvalla syötöllä nykis, vaan semmosten (edelleen korostaen) "SIKATREENIEN" jälkeen. Ne ketkä semmosia joskus harrastaa, tietää mitä tarkotan.
edit : uskoisin, että ylläpito siirtää threadin jos kokee tarpeelliseksi
edit 2 : vastaanpa tähän tatjanalle.

Siis normaali treenin jälkeinen kipu on ihan jees, mutta välillä esim. olkapäiden kanssa tulee ongelma ettei kyynärpää nouse leukaa korkeammalle, ei sitten millään. Toinen paha ongelmakohta on polvitaive, alapuolelta jänteet kipeytyy ja haukka- kyynärvarsi tienoo. Onneksi tuo kipeytyminen ei ole kovin yleistä, mutta välillä nimenomaan näiden sikatreenien jälkeen on uskomattoman paska fiilis, tai jos on vähän lenssua tulossa.

Tiedä sit, kerran oon käyny olkapäiden takia lääkärissä. ei pystyn suihkukapulaa nostamaan niin ylös et olis saanu hiukset pestyä :p

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voihan ne ollakin tulehtuneet, siis penikkatauti-tyyliin. Yleensähän se ns terve kipu painottuu lihaksiin eikä jänteisiin. Tilapäisesti viikko buranaa ja venyttelyä on tulehduskipuun ihan ok, mutten kyllä buranaa mitenkään vakiokäytännöksi treenikipuun suosittelisi. Kofeiinin en usko auttavan lihasten palautumiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom