Killalot: -Jos treenaa päivittäin, pitäisi treeniohjelma olla suunniteltu palautumisen mukaan, eikä suinkaan toisinpäin.
Ihan satavarmasti voit treenata päivittäin ja lujaakin, kunhan suunnittelet sen tekemisesi niin, että mukaan harjoitusohjelmaan tulee riittämiin palautumista, sekä aktiivista että passiivista. Joka päivä ei voi tehdä satalasissa, ainakaan liian yksipuolisesti. joka päivä ei voi tehdä "ykkösiä" taikka vetää maratoonia, ei se silti kerro etteikö päivittäin voisi nostella taikka juosta, kunhan tulee riittämiin vaihtelua treenien sisältöön ja rasittavuuteen.
Mä en ymmärrä mikä villitys nyt yhtäkkiä on tullut huudella siitä ettei voi palautua jos tekee niin ja niin monta kertaa sitä ja tätä viikkoon jne. Jos päivittäin ei voisi treenailla, miten sitten voisi tehdä fyysistä työtäkään? Jostain kumman syystä metsurit kiskoo tukkia päivittäin, lemminkäisen lapiomiehet lappaa asfalttia 6-8kk putkeen pitkää päivää, purkumiehet kaataa ja kantaa seinää urakka tahtia ja niin päin pois. Joko niiden kroppa on pikkuhiljaa tottunut kyseiseen toimintaan tai sitten ne kaikki kiskoo sitä testoa pystyäkseen tekemään töitään. Kumpi lienee todennäköisempää?
edit. Siimahäntä: - Niinkö? Kumma homma, mä olen ollut huomaavinani toisinpäin, kyykkyähän ei millään uskalla tehdä useammin kuin kerta viikkoon, muuten ei vain pysty palautumaan ei sitten millään. Kyykky (ja penkki!) liikkeenä on jotenkin sellainen, että jos satut istahtaan sen perseen kohti kentää useampaan kertaan viikkoon, iskee ylikunto. Välittömästi. Ja pakosta.
"Pakkiksella juniorit tekee kyykkyäkin jokapäivä!"