Palautuminen

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
BullDogg sanoi:
Mä treenasin ennen noin 3-4 kuukautta dc systeemillä mutta siirryin "normaalitreeniin". Nostin sarjoja ja liikkeitä mutta jatkoin rest-pauseja. Taitaa ilmeisesti olla liian paljon tehdä niitä joka treenissä. Entä vähennyssarjat, kuin usein niitä kannattaa harrastaa?

No kyllä minusta vähennyssarjatkin kuuluvat niihin shokkihoitoihin eli herätellään vähän niitä nukkuvia lihassoluja. Tee silloin kun tuntuu, ettei tavallisesta treenistä saa tarpeeksi potkua.

pevelius sanoi:
tällä ei ole mitään tekemistä threadin aloittajan kysymysten kanssa, enkä halua pilata tätä threadia sillä, että huutelen 1- ja 2-jakoisten puolesta, mutta:

nykytiede puoltaa seuraavanlaista treenaamista silloin, kun halutaan mahdollisimman tehokkaasti kasvattaa lihasmassaa ilman kehon ulkopuolisia hormooneja:

a) joka treenissä tulisi käyttää suurempaa painoa kuin edellisessä
b) lihas tulisi treenata vähintään 48 tunnin välein
c) hermoston ylirasitus tulisi minimoida, jotta treenaaminen tapahtuisi nimenomaan lihaksen ehdoilla ja vuoksi.

näihin päästään tämänlaisella systeemillä:

a) valitaan kierrolle aloituspaino, joka ei ole maksimaalinen tehtyihin toistoihin nähden, jotta sitä sitten voidaan joka treeniin nostaa
b) treenataan joka lihas vähintään 48 tunnin välein
c) treenataan melko pienellä volyymillä eikä tehdä sarjoja loppuun.

tämän lisäksi tietysti viikon tauko treenistä pidetään siinä vaiheessa, kun harjoituspainoa ei enää pystytä kasvattamaan. tämä aiheuttaa lihaksen rentoutumisen ja löystymisen, jonka jälkeen sille riittää taas pienempi paino tulosten saamiseksi.

tätä keskustelua on hyvä jatkaa vaikkapa HST-threadeissa tai treeniasiaa normaalikehoiluun kyllästyneille-threadissa.

Onko siis hyvä pitää säänöllisen väliajoin ihan totaali leopoja lihasten kehityksen kannalta?

Eli te olette siis sitä mieltä että noita shokkihoito-tekniikoita ei kannata tehdä joka treenissä? Vain silloin tällöin? Miten teidän mielestä kannattaa kierrättää treeniä? Mä teen nyt kaksi viikkoa raskaasti, noin 6-10 toistoa ja yhden viikon kevyemmin, noin 15-20 toistoa. Vaikuttaako järkevältä?

Tomppa85 sanoi:
Kyllä. Tuo "kevyesti" on muuten ehkä väärä ilmaisu, sillä kropalle monta kertaa viikossa treenaaminen on huomattavasti raskaampaa kuin joku 4-jakoinen nössöohjelma.

Ohjelma löytyy täältä, ensimmäisen postauksen linkistä:

Myös HST on toiminut erinomaisesti monella.

Kannattaa aloittaa nämä ohjelmat kevyesti, pikkuhiljaa kasvattaen painoja parin-kolmen viikon totuttelemisjakson aikana.

Dodii, nyt on käytössä ohjelma jossa kroppa käydään kahdesti läpi viikon aikana. =) Kerran jo käyty läpi, toinen kierros alkaa huomenna. Hyvältä tuntuupi. Sellaiset 3-2 toistoa olen jättänyt lopusta tekemättä.

BullDogg sanoi:
Eli te olette siis sitä mieltä että noita shokkihoito-tekniikoita ei kannata tehdä joka treenissä? Vain silloin tällöin? Miten teidän mielestä kannattaa kierrättää treeniä? Mä teen nyt kaksi viikkoa raskaasti, noin 6-10 toistoa ja yhden viikon kevyemmin, noin 15-20 toistoa. Vaikuttaako järkevältä?

No nuo olivat yleisesti ottaen minun subjektiivisia mielipiteitäni, mutta ovat lähellä pakkiksen oppeja:)
Tuossa treenin kierrätyksessä vaihdat toistomäärää todella radikaalisti. Keho ei ehdi tottua siihen, jolloin periaatteessa kevytkin treeni rekisteröidään kohtuu kovana. Pidä vain samat toistomäärät, mutta tee kevyemmillä painoilla.

Mä oon yleensä tehny 3 kovaa viikkoa ja sitten täysi lepo. Sillä tavoin ei ole ainakaan pahempia kesto-jumeja tullut. Noilla erikoistekniikoilla olen monesti saanut lihakset niin tukkoon, että seuraava treeni on sitten aika heikkoa. Tietysti niitä voi käyttää vaikka ennen lepoviikkoa kunnon shokkihoitona, koska niistä palautuminen vie kauemmin. Uskon kyllä että pitkälle pääsee ilman noita erikoisjippojakin.

Doggoned sanoi:
No nuo olivat yleisesti ottaen minun subjektiivisia mielipiteitäni, mutta ovat lähellä pakkiksen oppeja:)
Tuossa treenin kierrätyksessä vaihdat toistomäärää todella radikaalisti. Keho ei ehdi tottua siihen, jolloin periaatteessa kevytkin treeni rekisteröidään kohtuu kovana. Pidä vain samat toistomäärät, mutta tee kevyemmillä painoilla.

Olen todella kiitollinen kaikkien neuvoihin! Onko kenellä muulla tähän mitään sanomista?

BullDogg sanoi:
Olen todella kiitollinen kaikkien neuvoihin! Onko kenellä muulla tähän mitään sanomista?

Pitäkää muut turpanne kiinni niin meikä saa kaiken kunnian:D

Doggoned sanoi:

:worship: :worship: Kaikki kunnia sulle doggoned!!:worship: :worship:

No, onko kenelläkään muulla mitään neuvoja meikäläiselle?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Doggoned sanoi:

Oot vaan paljas uneksia.

Miten teidän mielestä kannattaa kierrättää treeniä? Mä teen nyt kaksi viikkoa raskaasti, noin 6-10 toistoa ja yhden viikon kevyemmin, noin 15-20 toistoa. Vaikuttaako järkevältä?

BullDogg sanoi:
Miten teidän mielestä kannattaa kierrättää treeniä? Mä teen nyt kaksi viikkoa raskaasti, noin 6-10 toistoa ja yhden viikon kevyemmin, noin 15-20 toistoa. Vaikuttaako järkevältä?

Ehhh, sillä paino- ja toistomäärällä ei ole mitään merkitystä kevyen päivän suhteen jos sä vedät ne loppuun asti :david:

Käytä vaan samoja painoja millä teet 6-10 sarjoja, mutta älä vedä niitä loppuun asti vaikka tekisi mieli. Laskelmoi ite omat kykysi millä painoilla saisit 4 kasia tai kymppiä suhkot hallitusti, ja älä käytä enempää painoa.

Kovarääpäle sanoi:
Ehhh, sillä paino- ja toistomäärällä ei ole mitään merkitystä kevyen päivän suhteen jos sä vedät ne loppuun asti :david:

Käytä vaan samoja painoja millä teet 6-10 sarjoja, mutta älä vedä niitä loppuun asti vaikka tekisi mieli. Laskelmoi ite omat kykysi millä painoilla saisit 4 kasia tai kymppiä suhkot hallitusti, ja älä käytä enempää painoa.

Mä taidan nyt olla tyhmä, mutta tarkoitatko sä että mun kannattaa vetää samoilla painoilla mutta ei tehdä kuutosia tai kymppejä vaan jättää toistot pikkaisen vajaaksi?

BullDogg sanoi:
Mä taidan nyt olla tyhmä, mutta tarkoitatko sä että mun kannattaa vetää samoilla painoilla mutta ei tehdä kuutosia tai kymppejä vaan jättää toistot pikkaisen vajaaksi?
Kovarääpäleen viesti oli vähän sekava,eli teet saman pituset sarjat ku raskaalla viikolla mutta painoa pistät vaan 60-70% siitä painosta millä teet kovalla viikolla. Toistot tehdään puhtaasti ja hallitusti, ei jätetä vajaaksi.

Pete Sisco:n lainaus alla olevan artikkelin lopusta : "I work with advanced trainees who do one workout every six weeks. That's not a misprint. That means it takes them twelve weeks to get back to training each bodypart. And they make progress on every exercise on every workout and they lift enormously heavy weights. You can too."

http://www.bodybuilding.com/fun/sisco7.htm

Mitä miltä tämän boardin isot natut on yllä olevasta?

Täytyy vielä lisätä, että itse on huomannut että viikko ei riitä palautumiseen, vaikka treenaa suht lyhyesti ja ilman pakkotoistoja. Lisäksi vaikka proteiinin otto on massiivista, niin kyllä ne lihakset on vielä kipeät viikonkin päästä, kun niitä kunnolla painelee. Omasta mielestäni tuo yllä mainitsemani Pete Siscon kerran kuudessa viikossa on hieman liioittelua.

köysi sanoi:
Kovarääpäleen viesti oli vähän sekava,eli teet saman pituset sarjat ku raskaalla viikolla mutta painoa pistät vaan 60-70% siitä painosta millä teet kovalla viikolla. Toistot tehdään puhtaasti ja hallitusti, ei jätetä vajaaksi.

Köysi on ihan oikeassa.

Siis mitä mun piti tuohon mun viestiin vielä pistää oli se, että voit käyttää kevyessä treenissä samoja painoja kuin yleensä, mutta älä vedä niitä loppuun asti. Ja tämä koskee vain niitä pääliikkeitä (punnerrukset, kyykyt, maastavedot)
Eli, jos saat vaikka huntilla jossain liikkeessä hikisen kasin, niin tee sillä painolla ainoastaan muutama kolmonen tai nelonen. Lihas ei rasitu paljoa, mutta pidät kuitenkin sen hermotuksen sun maksimaalisessa suorituksessa.

TAI SITTEN voit pääliikkeissäkin ottaa painoa pois sen verran, että pystyt tekemään muutaman sarjan kasia tai kymppiä hallitusti sen kummemmin ähistelemättä.

Ja sitten noissa apuliikkeissä teet aina niin, että vähemmän painoa, ja teet muutaman kympin sarjan sen kummemmin ähistelemättä, hyvine puristuksineen. Eikä loppuun asti, kevyen treenin jälkeen ei saa olla sellainen olo, että olisi juuri tultu elämän treenistä :D

Kevyenä viikkona jumpataan paikat auki kevyemmillä painoilla jotka on about puolet normi reenipainoista. Pienissä liikkeissä ite käytän vähän suurempia. Ei sen kummempaa.

Mulla ainakin menee niin että kun joku lihasryhmä jämähtää jumiin niin ei pysty tekemään edes sen lihasryhmän tukiliikkeitä 5-6 päivään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom