Paksuutta yläselkään!

Millä liikkeellä saa vähän paksuutta yläselkää kohden?? Normaalisti kun on niin lapaluiden väliin pitäisi saada myös lihasta. Jos jännitän erottuu ihan hyvin lihaksia tuosta yläselästä, mutta haluaisin vähän paksuutta selkään. Help!

Ps. Tällä hetkellä selkä reenissä on mukana Maastaveto, käsip.veto rinnan kohdalle(nimi hukassa), ylätalja, alatalja... Välillä vaihtelen noihin koneilla tehtäviin liikkeisiin. Tuntumaa ei oikeen tahdo saada muihin kuin hauikseen, paitsi tuolla mavella alaselässä tuntuu hyvälle ja käsip.veto rinnal. tuntuu kyllä siivissä.

-----------------------------------------------

Kaksi ketjua yhdistetty samasta aiheesta :Mike

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Eikös paksuutta tuovia liikkeitä ole ainakin alatalja ja kulmasoutu. Kunnon rutistuksella vaan lavat yhteen. Kannattaa lukea se Tompan kirjoittama selkätreeniohje, ehkä yksi parhaista threadeista palstalla. En nyt jaksa etsiä sitä, mutta käytä itse searchia :) Viisaammat voi jatkaa tästä..

Kulmasoutu tangolla on ainakin toiminut mulla! Ensin tarkkailet tekniikkaa ja kun homma alkaa luistaa niin voi alkaa roiskia rajumpia painoja. Maltilla aluksi, näin ainakin mä tein.

Joo kyllä se kulmasoutu on ykkösliike yläselälle. Sarjapituuksia ja painoja kannattaa vaihdella. Venytys ei ole tärkeää vaan se helvetinmoinen rutistus yläasennossa. :rock:

Mitnick sanoi:
Kulmasoutu tangolla on ainakin toiminut mulla! Ensin tarkkailet tekniikkaa ja kun homma alkaa luistaa niin voi alkaa roiskia rajumpia painoja. Maltilla aluksi, näin ainakin mä tein.

Lisäisin tuohon sen, että mitä leveämpi ote, sen enemmän rasitusta siirtyy trapseille eli paksuutta selkään. Tottakai kannattaa käyttää maalaisjärkeä tuossa leveyden valitsemisessa.

pollo sanoi:
Lisäisin tuohon sen, että mitä leveämpi ote, sen enemmän rasitusta siirtyy trapseille eli paksuutta selkään. Tottakai kannattaa käyttää maalaisjärkeä tuossa leveyden valitsemisessa.

Mille se sitten menee jos tekee kapeammalla otteella? Eikös tuo leveä ote ota enemmän takaolkapäihin?

koitas myös olankohautuksia tangolla..tanko selän takana..pito ylhäällä..työnnä päätä vähän eteen ja leukaa hieman ylös...melko kapee ote...

Paksuutta selkään kapealla otteella tehdyillä selkäliikkeillä!
Mm. kapealla kahvalla ylä- ja alataljaa, tai vastaavat liikkeet vipuvarsilaitteessa.

Itse olen huomannut että juuri kulmasoutu tangolla antaa parhaimman tuntuman. Lisäksi remmit on joka selkätreenissä mukana, paljon paremmin luistaa treeni nyt.

Kokeile t-tanko soutua, oldschool tyyliin tanko nurkkaan ja alataljan kapealla kahvalla soutamaan (coleman tyyli..), on tuottanut allekirjoittaneen selkään paksuutta hyvin.

Tomi P. sanoi:
Kokeile t-tanko soutua, oldschool tyyliin tanko nurkkaan ja alataljan kapealla kahvalla soutamaan (coleman tyyli..), on tuottanut allekirjoittaneen selkään paksuutta hyvin.
Vaihda nimimerkki, kiitos.

Rack-veto on helvetin hyvä tuohon yläselän paksuuteen. Maastaveto ei ainakaan itsellä tunnu epäkkäissä asti kunnolla, kun alaselkä on niin heikko :)

lasikuitujeesus sanoi:
Rack-veto on helvetin hyvä tuohon yläselän paksuuteen. Maastaveto ei ainakaan itsellä tunnu epäkkäissä asti kunnolla, kun alaselkä on niin heikko :)

polvistaveto on hyvä liike, pari kolme sarjaa ja toistoja 4-8

Hulkki sanoi:
Selän paksuusliikkeiden ykkönen on maastaveto. Mikään muu liike ei pääse IMO lähellekään.

Yhdyn lähetyssaarnaaja-asennossa. Ei noilla souduilla saa samanlaista rasitusta kuin maastavedoilla kunnon malmeilla.

Sukulaku sanoi:
Mille se sitten menee jos tekee kapeammalla otteella? Eikös tuo leveä ote ota enemmän takaolkapäihin?

Luetaanpa loppuun asti tuo lause. :)

Kapealla otteella tehtynä kulmasoutu ottaa enemmän latseihin, mutta taas vähän reilulla hartianlevyisellä otteella ainakin minä saan tuntuman juuri yläselän keskiosiin. Sitten jos otetta laitetaan vielä leveämmäksi, niin rasitus alkaa mennä yhä enemmän takaolkapäille. Tämän voit testata vaikkas ensi selkä-treenin yhteydessä lämmitellessä tyhjällä tangolla.

pollo sanoi:
Luetaanpa loppuun asti tuo lause. :)

Kapealla otteella tehtynä kulmasoutu ottaa enemmän latseihin, mutta taas vähän reilulla hartianlevyisellä otteella ainakin minä saan tuntuman juuri yläselän keskiosiin. Sitten jos otetta laitetaan vielä leveämmäksi, niin rasitus alkaa mennä yhä enemmän takaolkapäille. Tämän voit testata vaikkas ensi selkä-treenin yhteydessä lämmitellessä tyhjällä tangolla.

Luettua tuli. asia harvinaisen selvä :)

eli muuten oon vuosien mittaan kehittynyt ihan hyvin ja kuitenki pysynyt melko kireänä, mutta yläselkä tuntuu junnaavan paikoillaan. leveyttä siitä jonkin verran löytyy, mutta paksuutta tarvis kipeesti saada lisää!

mitat on 174/84

jos vaan joku viitsis jelpata niin olisin kiitollinen.. thäääänx.. :dance:

Back
Ylös Bottom