Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kukaan käynyt teetättämässä kenkien pohjiin jotain pintaa joka suojelisi nahkaa kulumiselta ja kosteudelta? Kevät tulee kohta ja saa kaivaa nahkakengät naftaliinista, mutta ei jaksaisi säilyttää duunissa huonompaa kenkäparia sen takia että saattaa olla märempi päivä ja kadut kosteita. Tuosta kun lumet sulaa ja sepeli paljastuu asfaltin alta niin on kengän pohjat muutenkin kovilla.

Miksi hankkia Suomen oloihin nahkapohjalliset kengät ja vielä tämän jälkeen kysellä niihin kumipohjallisten teettämistä? Nykyään saa kenkiä valmiiksikin kumi/muovipohjallisilla. Nahkapohjalliset kengät ovat hyvän sään kengät, ostat märän kelin kengät sitten erikseen. Toki aina voi käyttää kalosseja, siis jos kehtaa... ovat meinaan melko rumia.

Kannattaa vakavasti miettiä shoppailu iskujen tekemistä ulkomaille, etenkin maihin jossa hyötyy valuuttakursseista ja halvemmista myyntihinnoista. Parasta on tietenkin jos voi samalla yhdistää loman ja tyylipäivityksen, niin kuin usein se on mahdollista. Itse tulin juuri NYC:stä ja menin sinne oikeasti täysin tyhjän matkalaukun kanssa. Paluumatkalla laukk painoi 18kg ja käsimatkatavarat noin 7kg :D Mukaan tarttui Valentinon puku joka modattiin wall streerin räätälillä sopivaksi. Hintaa paketilla normihinnoilla on noin 2100$, mutta itse maksoin paketista noin 500$. Lisäksi mukaan tarttui kalliita kenkiä ja läjäpäin merkkivaatteita. Nyt on rättejä ja lumpuja pitkäksi aikaa, koska edeltävästä strikestä on aikaa 6kk (Boston). Oli muutenkin helvetin hauska reissu tuolla NY:ssä, etenkin kun oltiin 2 miehen kanssa 4-tähden hotellissa ihan time squaren vieressä.

oli muutenkin helvetin hauska reissu tuolla ny:ssä, etenkin kun oltiin 2 miehen kanssa 4-tähden hotellissa ihan time squaren vieressä.

lol
boy-culture-poster.jpg

Onko kukaan käynyt teetättämässä kenkien pohjiin jotain pintaa joka suojelisi nahkaa kulumiselta ja kosteudelta? Kevät tulee kohta ja saa kaivaa nahkakengät naftaliinista, mutta ei jaksaisi säilyttää duunissa huonompaa kenkäparia sen takia että saattaa olla märempi päivä ja kadut kosteita. Tuosta kun lumet sulaa ja sepeli paljastuu asfaltin alta niin on kengän pohjat muutenkin kovilla.

Mä teetin erottajan suutarissa, taisi olla pari kymppiä. Ihan hyvät tuli.

Löysin sen puvun sitten lopulta, Lubiamin navy blue. Ihan kiva ja pärjäilen pitkään.

Pistät Koubi sinne PayPal -tilillesi rahaa tilisiirtona. Näkyy muutaman päivän päästä. Sitten vaan maksamaan.

Juu, eiköhän se noin onnistu, en jaksanut sitten alkaa säätää noiden kanssa. Sainkin jo tilattua Cutlerin flexfitin, jopa ihan electronilla toimi:)

Miksi hankkia Suomen oloihin nahkapohjalliset kengät ja vielä tämän jälkeen kysellä niihin kumipohjallisten teettämistä? Nykyään saa kenkiä valmiiksikin kumi/muovipohjallisilla. Nahkapohjalliset kengät ovat hyvän sään kengät, ostat märän kelin kengät sitten erikseen. Toki aina voi käyttää kalosseja, siis jos kehtaa... ovat meinaan melko rumia.

Kaikki hyvännäköiset kengät tuppaa tulemaan nahkapohjallisilla. En minä kengillä sateella tulisikaan kävelemään. Ongelma on esim. syksyisin se että joka aamu asfallti on kostea aamukasteen takia. Sama homma sateen jälkeen katu on vielä pitkään märkänä.

Kaikki hyvännäköiset kengät tuppaa tulemaan nahkapohjallisilla. En minä kengillä sateella tulisikaan kävelemään. Ongelma on esim. syksyisin se että joka aamu asfallti on kostea aamukasteen takia. Sama homma sateen jälkeen katu on vielä pitkään märkänä.

Nahkapohjat ovat varsin kestävät ja niillä voi hyvin painaa menemään myös sadepäivinä (rankkasateet ja loskakeli ovat asia erikseen). Pohjat kuluvat joka tapauksessa puhki jossain vaiheessa ja joudut viemään monot suutarille, joten en ottaisi asiasta turhaa stressiä.

Nahkapohjat ovat eräänlainen yleellisyystuote. Vähän sama kuin että miksi joku haluaa välttämättä ajaa urheiluautolla vaikka nelivetoinen farmari olisi paljon käytännöllisempi.

Ok kiva juttu. Luultavasti L on mulle hyvä koko. 172/83 mitat.

Kyllä, luulisin vahvasti.

Ei ollut. L ei mahdu käsistä eikä mun kädet ole edes isot (42cm about) selästäkin puristaa. Yks ainoa paita meni ja se oli mishumo.. Hoh täytyy palauttaa ja vaihtaa XL:ään.

EDIT: kyse siis Rusty neal paidoista ja koosta. Normaalisti mulle menee L heittämällä, mutta rusty nealia valkattaes kantsii ottaa kokoa isompi suosiolla.

Nyt on pakko vähän hypettää ku oon niin tyytyväinen tohon myssyyn.

Ostin just Oulun MilGearista tuon varustelekan kehuman Bundeswehrin pipon. Ei voi käsittää miten hyvä se on, saman tien joutaa roskakoppaan kaikki muut myssyt mitä on tullu hommattua (nimim. potee flunssaa kun neulepipo ei oikein pitänytkään tuulta).

Offtopiccina sitten sieltä tarttu messiin myös supertyylikäs bw keikkalaukku jotka nyt varustelekalta kerkes loppua mun nenän eestä. Jee! :rock:

Suuntaa Guessin liikkeeseen Kamppiin tai Aleksille. Oli tullut just uus satsi vöitä pari viikkoa sitten eli varmasti noitakin olis. Tiger of Swedenin vyö vois löytyä varmimmin Kämp Gallerian Tiger of Swedenin myymälästä eli sieltä yläkerrasta.

edit: ai niin, just tsekkasin, että sähän oot Tampereelta eli enpä tiedä, missä noita on Trella myynnissä. Guessa avaa suomeen kohtapuolin nettikaupan, josta kaikkia valikoimassa olevia tuotteita saa tilattua eli silloin luulisi noita vöitäkin saavan osteltua...

kellään tietoo noitten Guess vöiden hinnoista? tekis mieli semmosta mutta ei viittis täältä tampereelta lähtee pelkästään tommosta hakeen... haluaako joku hakee ja lähettää postissa jos pistän junamatkojen hinnat boonukseks hinnan lisäks eli joku 20e hakuja? ^^

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom