Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
ai että netistä löytyy ihan vaatekauppoja? mainos vois kyllä tosiaan olla liian läpinäkyvä, jos kertoisit ostaneesikin jotain.

Huoh, miten olisi vaikka ihan niin, että näin telkkarissa tuon sivuston mainoksen, kävin tsekkaamassa ja sivusto vaikutti hyvältä, joten ihan hyvää hyvyyttäni ajattelin jakaa tuon osoitteen muillekin :rolleyes: . Saman tien voitkin ruveta epäilemään jokaista piilomainonnasta, joka laittaa tänne vaatekauppojen nettiosoitteita. Itse en ole ihan siitä syystä ostanut tuolta mitään, sillä mulla ei ole tällä hetkellä varaa. Capish? Joten voit ottaa saman tien tinapaperihatun päästäsi ja lopettaa salaliittoteoriasi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Mä tilasin tuollaisen Fila Bombada jacketin.

fila-vintage-bombada-jacket-in-navycreamred-2068845-316063-658764.php

http://www.80scasualclassics.co.uk/...ket-in-navycreamred-2068845-316063-658764.php

Tuote on laadukas, ja vastasi täysin odotuksiani... Postikulut oli 12,50£, eli jotain 14 euroa.

Ei oo kyllä vielä tullu Visa-laskua ni en sen tarkemmin tiedä mitä käyttävät kurssina ja mikä lopulliseksi hinnaksi tulee...

Toimitus oli kyllä tosi nopea.. oliskohan kolme arkipäivää mennyt niin oli postissa.

Olisivat edes ostaneet vaatteet oman eikä pikkusiskon vaatekoon mukaan sieltä kirpparilta.

Niin, kaikki eivät edelleenkään pidä Gazosin farkkuja miellyttävän näköisinä.
Ole iloinen että tyylejä on erilaisia, ajattele mitä tekisit jos olisi vain yksi tyyli ja se ei miellyttäisi sinua mutta joutuisit silti pakon edessä taipumaan.

Hieno kuitti!

Luitko juttua ja luitko kirjoittamaani viestiä? Lueppa joutessasi uudelleen ja mieti oliko aiheellinen. Itse tyylisuuntaahaan en kommentoinut mitenkään (siistissä ja tyylikkäässä pukeutumisessa ei ole mitään vikaa), vaan jutun liitteenä olevia kuvia. Siistiin (dandyyn) pukeutumiseen EIVÄT kuulu väärän kokoiset vaatteet.

Ei, mulla ei ole Gazozin farkkuja. Pukuja on neljä ja yksikään niistä ei ole rippipuku. Kelpaanko nyt kommentoimaan tähän ketjuun?

Kenellä noista kuvatuista pojista oli päällään liian pieniä vaatteita?
Omasta mielestäni ei kenelläkään.

Olen kanssasi eri mieltä "dandyjen" vaatteiden koosta. Vaikka en ole dandyjen ykkösfani niin mukavan erilaisesti ovat pukeutuneet IMO.
Kelpaanko nyt kommentoimaan tähän ketjuun?

En kommentoinut kelpoisuuttasi kommentoida tätä ketjua.

Viimeksi muokattu:
Et niin, mutta vittuilit Gazozin farkuista ja että pukeutuisin vain yhdellä tyylillä.

Joka tapauksessa, googletin tuota dandyilyä ennen kuin alunperin edes kommentoin vaatteiden kokoa. Ihan siihen perustin kommentin enkä omaan makuuni. Tuolta näytti löytyvän aika hyvin lisätietoa: www.dandyism.net

Dandy näyttäisi tarkoittavan lähinnä sellaista perinteistä tyylikkäästi pukeutuvaa herrasmiestä, eikä siihen googletuksen perusteella kuulu huonosti istuvat (väärän kokoiset) housut. Ja tarkoitin niitä kahta ensimmäistä kuvaa.

No ei noi bleiserit ainakaan liian pieniä olleet noiden kuvien perusteella kenelläkään. Siitä miten onnistuneita nuo dandyt olivat vaatekokonaisuuksiensa valinnassa olleet voi olla toki montaa mieltä. Silti ihan piristävää että nuoretkin pukeutuvat tyylikkäästi ja kokonaisuutena ihan kivoja settejä suurimmaksi osaksi olivat valinneet vaikka dandympääkin porukkaa löytynee :).

Itse olen enemmän streetwear miehiä mutta tyylikkäät puvutkin ovat makeita. Maksavat vain niin vietävästi ettei vielä ole varaa moiseen hifistelyyn.

Tyylin idea on ihan hyvä, mutta toteutus noilla on vähä mitä on... Housut tosiaan noilla parilla ekalla on liian pienet tai malliltaan ylipäätänsä liian kapeet. Näin siis omaan silmään.

Noilla dandytyypeillä on pakko olla päässä jotain vikaa. Ei kai normaalit ihmiset noin pukeudu. Siis en tarkoita tuota mitenkään dissaamiseksi mutta aina kun tällaisia tyyppejä on jossain tavannut niin jotain ihme hihhuleita ne ovat olleet. Toki jokainen saa pukeutua miten haluaa ja tämä onkin vain omiin kokemuksiin pohjautuva intuitio.

Tuo Lasse Järvelä 24 oli myös aika hauska tapaus, ei näytä kovinkaan paljoa 50 vuotta vanhemmalta.

En tajua miksi Espan puistossa on ihan hyväksyttävää kävellä rumassa bändipaidassa ja camo-housuissa, mutta sitten kun pukeutuu siististi perinteiseen miesten irtotakkiin saa kaikilta katseita ja haukkuja. Ei tässä missään vitun Pieksämäellä olla.

Noista "dandyista" kahdella ensimmäisellä housut ovat pieniä. Samoin en muutenkaan kutsuisi ketään heistä dandyiksi. Paras kokoonpano on mielestäni Lassilla, muttei kovin erikoinen sekään ole. Mielestäni paljon tyylikkäämpiä klassisen tyylin edustajia löytyy paljon vaikkapa tästä keskustelusta. Ihan vain esimerkkinä. Kyllä, jotkut pukeutuu yhä noihin.

Tuossa vähän luettavaa suomeksi: http://www.keikari.com/blogi/dandyn-anatomia/ ja http://www.keikari.com/blogi/merkkiteksti-dandyismista/ Dandyism.net olikin jo linkitetty.

Omasta mielestäni tuon Hesarin linkin "dandyt" olivat pikemminkin "dandyismin" irvikuvia. Saa vaikutelman kuin lapset olisivat käyneet isänsä vaatekaapilla leikkimässä herrasmiestä, sillä vaatteet ovat joko liian pienet tai liian isot ja on turvauduttu ns. turvallisiin väreihin eli musta, harmaa ja valkoinen. Varsinkin jos yhtään vertaa noihin Sft:n laittamiin linkkeihin. Vaatteet on laitettu päälle tarkempia yksityiskohtia miettimättä ja toivottu parasta, mutta lopputulos on kyllä kaikkea muuta kuin tyylikäs. Itsekin kääntyisin noita herroja katsomaan toisenkin kerran, jos tulisivat kadulla vastaan, mutta en todellakaan tyylikkyyden takia...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom