Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Omaa kansitakkia menin näyttään ompelijalle ja sanoi että mun kohdalla riittää nappien siirto. Eli ei tarvinnut edes saksiin koskea, ja hinta ei todellakaan ollut paha. Itsekkin ois sen tehnyt, mutta kun oltiin jo paikanpäällä niin sinne jäi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
11752499_10153213585089221_7267536976728464638_n.jpg

11705144_10153205454154221_243538697886361821_n.jpg

Parilla eri skragalla ja taskuliinalla testattu petrolinvärinen puku.

Mitkä kengät tucilla jalassa?

Mitä jos ostaisit sieltä Amazonista, vai enkä nyt ymmärrä (taas) jotain?

o_O

Minkäslaisia pukuja pakkislaisilla on, kun sitä lihastakin on yleensä keskimäärin hieman enemmän? Itse olen nyt mitoissa (laihdutus lopuillaan) pituus 179cm, vyötärö 82,5cm, paino 75,5kg. Kävin stokkalla sovittamassa pukuja ja koko 48 olis muuten passeli useimmissa puvuissa, mutta rinnan kohdalla puku vähän avautuu (selässä hyvä) ja samoissa housuissa reidet vähän ottaa vastaan. Koitetut puvut oli Tiger of Sweden (sopi parhaiten), Tommy Hilfiger, ja Stokkan oma malli.

Tänään kävin tuolla helsingin Solossa, kun sitä täällä kehuttiin. Palvelu oli oikein hyvää, melkein pari tuntia vierähti kun kokeiltiin vähän kaikkea :) harmikseni navy värisiä housuja ei juurikaan ollut (kokoa 48") mutta sopivat harmaat Tiger of Swedenin housut löytyi. Mukaan tarttui myös kahdet Canalin (french cuff) kauluspaidat. Olivat vähän overkill, 159e/kpl, ja niitä vielä vähän kavennetaan selästä. Noh, sit on ainakin hyvin istuvat paidat joita voi jatkossa käyttää referenssinä uusia ostaessa.

Minkäslaisia pukuja pakkislaisilla on, kun sitä lihastakin on yleensä keskimäärin hieman enemmän?

Itse olen 182 / 80 ja kotona taitaa olla tällä hetkellä kaksi Tigerin pukua ja yksi Lindebergin puku.

Itse käyn usein ostamisen jälkeen myös muokkauttamassa puvut ompelijalla, niin saa istuvuuden just eikä melkein. Omaan makuun pukujen leikkaus tulee olla niin takin kuin housujenkin osalta slimmiä ja sellaisiahan ko valmistajien releet yleensä ovatkin. Viimeisin, tänä kesänä ostettu Tigerin tumman sininen Herris sujahti kyllä niin hyvin päälle, että eipä tarvinnut sovittamisen jälkeen teettää mitään muutoksia.

Itse olen 182 / 80 ja kotona taitaa olla tällä hetkellä kaksi Tigerin pukua ja yksi Lindebergin puku.

Itse käyn usein ostamisen jälkeen myös muokkauttamassa puvut ompelijalla, niin saa istuvuuden just eikä melkein. Omaan makuun pukujen leikkaus tulee olla niin takin kuin housujenkin osalta slimmiä ja sellaisiahan ko valmistajien releet yleensä ovatkin. Viimeisin, tänä kesänä ostettu Tigerin tumman sininen Herris sujahti kyllä niin hyvin päälle, että eipä tarvinnut sovittamisen jälkeen teettää mitään muutoksia.

Itsekin yllätyin siitä että Tigerin puku sopi itselleni parhaiten. Elin siinä uskossa että ne sopivat ainoastaan kynäniskaisille pikkupojille :) Tosin siinäkin merkissä 48" takki on hieman liian kireä rinnan kohdalta, ja 50" taasen vatsan seudulta liian iso.

Sitä pääsis aloittamaan hommat vähän tasokkaammassa työympäristössä muutaman viikon päästä ja nyt pitäis kevyesti ehostaa vaatekaappia.Pääasiassa töissä tulee varmaankin käytettyä pukua tai ainakin pikkutakkia siisteillä farkuilla.

Mitkä on yleisimmät etiketti-ja tyylivirheet, joita tulee välttää?

Mitä värejä ei saa yhdistää? Tuleeko joidenkin asun osien olla aina samaa väriä? Mitenkäs taskuliina, solmion leveys, kravattineula, kalvosinnapit tai vyö? Entä rannekellon tyyli ja väri? Puvun kanssa käytettävä laukku?

Kertokaahan pakkotoiston pukumiehet, että millainen on toimiva nuoren miehen perustyyli vähän fiinimmässä työyhteisössä.

Onko kellään kokemusta BQ-räätälistudiosta Kampissa?

Mitkä on vaihtoehdot, kun haluaa saada parhaimman mahdollisen lopputuloksen, käytettävissä 600€ ( I know ) ja haluaa istuvan puvun kohtalaisen hyvistä kankaista? Tiedän, vaihtoehtojen rajallisuudet, mutta onko jollain kokemusta tilanteesta?

Ja kokoni puolesta valmiit rekkipuvut ovat kokemusteni mukaan poissa kuviosta. Olen kironnut päivää jolloin aloitin bodailun ja ylipaino siirty hartioihin.

Mitkä on vaihtoehdot, kun haluaa saada parhaimman mahdollisen lopputuloksen, käytettävissä 600€ ( I know ) ja haluaa istuvan puvun kohtalaisen hyvistä kankaista? Tiedän, vaihtoehtojen rajallisuudet, mutta onko jollain kokemusta tilanteesta?

Ja kokoni puolesta valmiit rekkipuvut ovat kokemusteni mukaan poissa kuviosta. Olen kironnut päivää jolloin aloitin bodailun ja ylipaino siirty hartioihin.
Halpojen lentolippujen hommaaminen ja käväiseminen euroopassa halvemmassa kohteessa.
Voisin kuvitella että itä-euroopassa 400€ saa jo kohtalaisen mittatilauspuvun. Samalla mukava breikki arkirutiineihin.

Luet Keikarin foorumilta räätäli-ketjua ja valitset mieleisesi. Käyt mittauttamassa kokosi ja tilaat vaikka pari vaihtoehtoa Suitsupplysta (ilmainen palautus..) Otat paremman ja käyt ompeluttamassa sen kokoon samalla räätälillä.

Firman pikkujoulut edessä ja kaipaisin hieman vinkkejä pukeutumiseen. Pukukoodina miehillä "tuunattu tumma puku". Itselläni on hyvin istuva syvän tumman sininen puku, joten se menee päälle. Onko ideoita, minkälaisella / värisellä kauluspaita/solmio/taskuliina -yhdistelmällä kannattaisi lähteä liikenteeseen?

Nyt kaipailtaisiin vinkkejä, mistä kannattaisi metsästää ohuehkoja neuleita, käytettäväksi kauluspaitojen kanssa. Tavan Hilfigerit ja Gantit ovat aika slimmejä, jos lihasmassaa on edes yhtään enempää kuin 170cm pitkällä ja 55kg mallilla - saati jos normaali vaatekoko on muutenkin XL.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom