Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä vittua täällä nyt itketään jos se manbag jonkun mielestä on homoa. Siinähän kannatte ylpeänä ja itsetietoisena fruittarilaukkuanne, ei pitäisi mun ja muiden harvojen mielipiteet teitä liikuttaa kun kerta saatte naisiakin niin paljon laukuillanne ja pinkeillä paidoillanne.

Tämä manbag-juttu on hiuksista kiinni.. Jos on sellaiset välimerelliset vettä hylkivät hiukset niin laukku jotenkin vielä istuu olemukseen. Vaalealla suomalaisjätkällä, jonka hiukset eivät hylji vettä, tuollainen laukku kieltämättä näyttää kovin homolta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistähän päin maailmaa löytyisi vähän bodatummalle miehelle puku? Kävin nääs jokaikisen liikkeen läpi Helsingissä eikä edes sopivaa bleiseriä löytynyt, saati sitten siihen sopivat housut.

Ainoa vaihtoehto on Zegnan mittatilauspuku Stokkalta hintaan >1800€. Vaatemestarin mukaan muut mittatilauspuvutkaan eivät taivu päälle vaikka kuinka leikataan. Räätälin puvut menee hinnalta jo överiksi.

Oisko jenkkilässä sopivaa vaateliikettä? Siellähän on porukkaa joka laidasta.

Mistähän päin maailmaa löytyisi vähän bodatummalle miehelle puku? Kävin nääs jokaikisen liikkeen läpi Helsingissä eikä edes sopivaa bleiseriä löytynyt, saati sitten siihen sopivat housut.

Ainoa vaihtoehto on Zegnan mittatilauspuku Stokkalta hintaan >1800€. Vaatemestarin mukaan muut mittatilauspuvutkaan eivät taivu päälle vaikka kuinka leikataan. Räätälin puvut menee hinnalta jo överiksi.

Oisko jenkkilässä sopivaa vaateliikettä? Siellähän on porukkaa joka laidasta.
Ei kai niitä valmispuvuista löydy jos olet oikeasti iso. Mitä se saa maksaa? Luulisin että tuon Zegnan puvun hintaan saa mittapuvun vaatturilta tilattua. Tuo siis tehdään teollisesti tehtaassa sinun mittojesi mukaan eli taatusti mahtuu ja saat päättää toki yksityiskohdat ja kankaan itse. Tsekkaa nyt vaikka Helsingissä Vaatturiliike Sauma ja RW Mikael. Hintojen kysyminen ei ainakaan maksa mitään.

Räätälinpuvut ovat sitten niitä oikeasti kalliita koska ne tehdään käsityönä alusta loppuun.

laukusta

90% tapauksista näyttää hintahtavalta, mutta on poikkeuksiakin :)

012206_bauerbag.jpg

Ei kai niitä valmispuvuista löydy jos olet oikeasti iso. Mitä se saa maksaa? Luulisin että tuon Zegnan puvun hintaan saa mittapuvun vaatturilta tilattua. Tuo siis tehdään teollisesti tehtaassa sinun mittojesi mukaan eli taatusti mahtuu ja saat päättää toki yksityiskohdat ja kankaan itse. Tsekkaa nyt vaikka Helsingissä Vaatturiliike Sauma ja RW Mikael. Hintojen kysyminen ei ainakaan maksa mitään.

Räätälinpuvut ovat sitten niitä oikeasti kalliita koska ne tehdään käsityönä alusta loppuun.
Stokkalta saa nimenomaan mittapukuja vaatturilta. Useimpien merkkien mittapukuja ei silti voi modifoida loputtomiin. Tietyt kohdat voivat vaatia esim. kankaan väsytystä/pehmennystä tietyistä kohdista istuakseen täydellisesti. Ei ne siellä tehtaalla mitään sellaista tee. Itseltä löytyy jo RW Mikaelin mittapuku johon olin melkein tyytyväinen.

Stokkalta saa nimenomaan mittapukuja vaatturilta. Useimpien merkkien mittapukuja ei silti voi modifoida loputtomiin. Tietyt kohdat voivat vaatia esim. kankaan väsytystä/pehmennystä tietyistä kohdista istuakseen täydellisesti. Ei ne siellä tehtaalla mitään sellaista tee. Itseltä löytyy jo RW Mikaelin mittapuku johon olin melkein tyytyväinen.
Juu saa saa mutta uskoisin että kustomointi omien mieltymysten ja omien mittojen mukaan voisi olla helpompaa muualla kuin Stockalla ja tuosta Zegnan puvusta. Yleensähän noissa tosiaan ne raamit on missä pitää liikkua ja kaikkea niillä mittapuvuilla ei tosiaan saa mitä haluaa. Ja tosiaan se räätälinpuku sitten taatusti istuu ja saa mieleisen mutta onhan ne hinnakkaita jos ihan käyttöpuvuiksi ostaa.

Periaatteessahan tuollaista liimattua pukua pystyy taitava vaatturi myös muokkaamaan aika hyvin vartalon mittoihin mutta silloin toki hinta varmaan pompsahtaa enkä tiedä tekeekö tuollaisia edes kukaan, vai ovatko kaikki sitten oikeita räätälinpukuja joissa ei liimakankaita käytetä. Toisaalta tuollaisen kuvittelisi saavan ihan järjelliseenkin hintaan jos joku moisia vaan tekee ja jos jollain taito tuohon on.

Juu saa saa mutta uskoisin että kustomointi omien mieltymysten ja omien mittojen mukaan voisi olla helpompaa muualla kuin Stockalla ja tuosta Zegnan puvusta.
Tähän ei ole perusteita. Sama prosessi, samanlaiset ammattilaiset, Stokkalla ehkä paremmin valitut.

Tähän ei ole perusteita. Sama prosessi, samanlaiset ammattilaiset, Stokkalla ehkä paremmin valitut.
No ei sillä ettei siellä Stockalla varmaan taitoa olisi mutta yleensä pienemmillä tekijöillä on paremmat kustomointimahdollisuudet alalla kuin alalla. Itse luottaisin ennemmin noihin liikkeisiin mitkä aiemmin mainitsin, noilla voi olla enempi sitä tunteenpaloakin siihen hommaan kun sitä itselleen tekevät.

Hiukan kummastelen jos Suomessa ei ole kellään palvelua jossa vaikkapa tehtaalla valmiiksi leikatusta ja osittain kasatusta puvusta ei muokattaisi sitten täällä asiakkaalle mahdollisimman hyvin sopivaa koska tuollainen kuitenkin mahdollista on. En ole itse yhtään mittapukua esmes Stockalta tilannut mutta yleensä kai homma menee niin että sulle sovitetaan lähimmän sopivan koon pukua rekistä ja sen mukaan tehdään muutokset, tilataan puku, sovitetaan ja tehdään muutokset ja sitten pitäisi olla hyvä. Meneekö se noin?

Noissa kuitenkin liimakankaita käytetään ja maksavat sen pari tonnia helposti niin ihmettelen jos joku ei tee sulle vastaavaa Suomessa samaan hintaan ihan sun mittojen mukaan ja muokkaa sitä puvun kaavaa niin että se istuu täydellisesti koska tuo mahdollista on. Stockalla sitä eivät taatusti tee mutta mietin että tekisivätkö esmes siellä Saumassa tai Mikaelilla?

Hetkinen... miten on mahdollista, että Zegnan kustomoitu puku sisältää liimakankaita, kun perus-Corneliani on kokonaan ommeltu? Todellako noin on? Tuossa tapauksessahan kannattaa sitten, jos on 2000 euroa budjettina, mennä suosiolla Fredalle Nicolakseen ja tilata Timon kautta Cornelianin mittapuku.

En ole itse yhtään mittapukua esmes Stockalta tilannut mutta yleensä kai homma menee niin että sulle sovitetaan lähimmän sopivan koon pukua rekistä ja sen mukaan tehdään muutokset, tilataan puku, sovitetaan ja tehdään muutokset ja sitten pitäisi olla hyvä. Meneekö se noin?
Noin se menee aina mittapuvussa Stokka, Sauma tai Mikael. Ehkä jotkut pienemmät vaatturit suostuvat enempään tai vähempään uudelleensovitukseen kuin Stokka. Tiedä tuota.

Noissa kuitenkin liimakankaita käytetään ja maksavat sen pari tonnia helposti niin ihmettelen jos joku ei tee sulle vastaavaa Suomessa samaan hintaan ihan sun mittojen mukaan ja muokkaa sitä puvun kaavaa niin että se istuu täydellisesti koska tuo mahdollista on. Stockalla sitä eivät taatusti tee mutta mietin että tekisivätkö esmes siellä Saumassa tai Mikaelilla?
En ole kuullutkaan mistään liimakankaista. Käytännössähän puku olisi vaatturin ompelema. Pelkkä mittapuku on eri asia.

Hetkinen... miten on mahdollista, että Zegnan kustomoitu puku sisältää liimakankaita, kun perus-Corneliani on kokonaan ommeltu? Todellako noin on? Tuossa tapauksessahan kannattaa sitten, jos on 2000 euroa budjettina, mennä suosiolla Fredalle Nicolakseen ja tilata Timon kautta Cornelianin mittapuku.
Niin minä en tiedä sisältääkö kun en ole tilannut, oletin vain. Mitäs se Corneliani maksaa noin öbaut ja mistä? Jos alle parilla tonnilla saa jostain ilman liimakankaita mittojen mukaan jotain niin sehän on jees ja itseä kiinnostaisi myös. En ole nyt tilaamassa mutta kiinnostava tieto olisi joka tapauksessa. Ihan mielenkiinnosta kun olet ilmeisesti tarjontaan tutustunut enemmän, mitä pukuja löytyy valmiina ilman liimakankaita helsingistä?

Noin se menee aina mittapuvussa Stokka, Sauma tai Mikael. Ehkä jotkut pienemmät vaatturit suostuvat enempään tai vähempään uudelleensovitukseen kuin Stokka. Tiedä tuota.

En ole kuullutkaan mistään liimakankaista. Käytännössähän puku olisi vaatturin ompelema. Pelkkä mittapuku on eri asia.
Ok. Vissiin tosiaan sitten mittapuvuissa tuo prosessi on aika samanlainen kaikilla ja räätälinpuvut sitten erikseen jotka vaatturi ompelee yleensä alusta loppuun. Noissahan menee aikaa ja sen takia ne maksaa.

Siis tarkoitin noita kankaita puvun sisällä millä se tuetaan ja muokataan vartalon muotoihin. Joissan mittapuvuissahan nuo kai kuitenkin ovat liimakankaita ja joissakin sitten ihan irtoliinoja käsittääkseni joka on siis kokonaan ommeltu silloin ja nämä ovat tietenkin kalliimpia.

Sitä vaan tässä koitin pohdiskella että kun puvun tekeminen liimaliinoilla on niin paljon nopeampaa ja silläkin pääsee aika hyvään lopputulokseen jos sovitetaan ja muokataan kangasta riittävästi niin eikö tuollaisten tekeminen olisi jollekkin fiksua jos haluaa hyvää istuvuutta mutta ei ole valmis sitä kolmea neljää tonnia puvusta maksamaan.

Corneliani Collection on ainakin minun tietojeni mukaan ilman liimaa tehty. Niin olen ymmärtänyt keskusteluissani Nicolaksen Timo Talvion kanssa. Hän on tuonut Corneliania maahan varmaan 20 vuotta. Valikoima ei ole Fredan liikkeessä suuri, mutta hyvin pohdittu. Rekkipukujen hinnat ovat siina tonnin pinnassa.

Nyt tuli tietysti se mieleen, että saattaa hyvinkin olla niin, ettei Timo myy niitä Cornelianin mittapukuja (Collection-sarjan kausipuvut ja joitain klassikkoja asiakkaan omilla mitoilla tehtaalla modattuina) lainkaan. Itse kun en ole niitä koskaan häneltä itse asiassa edes kysellyt - olen yleensä lomamatkalla Suomessa poikennut kaupassa ja lähtenyt puvun kanssa pois. Minulle kun tuo 52 menee aika kivasti päälle... Yleensä Cornelianin mittapukujen hinta Euroopassa on pyörinyt 1800-2300 euron välillä kankaan mukaan, ja Nicolas nyt ei ainakaan kalleimmasta päästä hyviä pukukauppoja ole.

mitä pukuja löytyy valmiina ilman liimakankaita helsingistä?

Täyskanvasoituja (ilman liimakangastuentaa) ovat ainakin Cornelianin päälinjan puvut, Zileri, Kiton ja Brioni (luonnollisesti), Canalit sekä Lubiamin puvut. Myös Vestimentan valmistamat Armanin kalleimman linjan puvut ovat luultavimmin myös.

Löytyykö kokemusta minkä kokoiset gazoz farkut olisi sopivat kun vyötärö on 89-90cm ja reisi 65-66cm? kuinka paljon niihin on laitettu sitä ison miehen lisää? Arvon tässä jotta 33-34.

Täyskanvasoituja (ilman liimakangastuentaa) ovat ainakin Cornelianin päälinjan puvut, Zileri, Kiton ja Brioni (luonnollisesti), Canalit sekä Lubiamin puvut. Myös Vestimentan valmistamat Armanin kalleimman linjan puvut ovat luultavimmin myös.

Näistä kaikki paitsi Lubiami on huomattavan kalliita. Kiton ja Brioni varsinkin.
Voisi tämän keskustelun inspiroimana tsekata Cornelianin, mutta täällä on näkynyt lähinnä sitä edullisempaa CC Collectionia ja vastaavia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom