Pakkotoiston virallinen tyylisäie

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu
Selvä, uskotaan :D. Tummanharmaata siis katselemaan kun tulossa myös kesäjuhlia. Se vielä, että sen kanssa sitten mustat kengät?
Mustat kengät taitaa olla ainoa vaihtoehto virallisempaan käyttöön. Jotkut änkyrät tuntuu olevan sitä mieltä, että musta on ainoa kenkien väri ikinä missään, piste.

Harmaan (ja sinisen) kanssa kyllä voi mielestäni hyvin käyttää ruskeita kenkiä vapaamuotosemmassa tilaisuudessa. Esimerkiksi kesäisiin ylioppilasjuhliin laittaisin ite harmaan pukuni ja ruskeat kenkäni.

Mutta ekoiks kengiks ne mustat. Seuraavaks voit ostaa kaveriks sitten ruskeat, jos siltä tuntuu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikäli haluaa ostaa merkkivaatteita, Dress for Less kannattaa ehdottomasti tarkastaa ennen kuin ostaa mitään. Mä maksoin takistani 85 puntaa eli about satasen, mikä on IMO naurettavan halpa laadukkaasta talvitakista. Muualla samaa takkia myytiin kalliimmalla.

eBaysta saa melkein mitä vaan, uusia ja käytettyjä, sellasilla hinnoilla mihin nettikaupat ei pääse. Kun kerran keksii miten eBaysta löytää haluamansa, ei tartte enää muualle kattella.

Pakkanen alkaa paukkua ja hautajaisia pukkaa kantajan roolissa. Millaisissa hatuissa/pipoissa äijät on vetänyt tuon seremonian läpi? Tai kysytäänkö mieluummin, että millainen hattu/pipo olisi fiksu tuohon tarkoitukseen? Pipo päässä vaikuttaa vähän spedeltä joten jotain muuta olisi keksittävä.

wiisel: Monta euroa olet sijoittamassa? En ehkä suosittelisi Halosta.

Minusta tummansininen on astetta paremmin hienoihin tilaisuuksiin sopiva kuin harmaa jota pidän lähinnä työpuvun värinä. Ehkä makuasiakin.

Pakkanen alkaa paukkua ja hautajaisia pukkaa kantajan roolissa. Millaisissa hatuissa/pipoissa äijät on vetänyt tuon seremonian läpi? Tai kysytäänkö mieluummin, että millainen hattu/pipo olisi fiksu tuohon tarkoitukseen? Pipo päässä vaikuttaa vähän spedeltä joten jotain muuta olisi keksittävä.

Olen itse ollut pari kertaa kantajana hautajaisissa ja silloin kantajilla on ollut tumma pitkä päällystakki, valkoinen kaulaliina, sekä lierihattu. Tämä siis juurikin talvella.

Talvitakki hakusessa. Thor Steinar - Nordma kenelläkään mitään kokemuksia? Onko Helsingin suunnalla mitään kauppaa missä pääsisi sovittamaan? Vähän yritin googletella, mut ei osunut silmään.

http://www.dropinmarket.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=MARAGLANBLK Tälläinen kans yksi vaihtoehto...

Ite ostin ton Makian Raglanin. Pikkasen feikkikarvakaulus vituttelee (sais olla melkeen 300€ takissa jo jotain elukkaa), mutta on se lämmin ja kestävän olonen takki ja tuo sisätakki on ihan asiallinen, sen kanssa vedelly pikkupakkasilla pelkkä t-paita alla.

Mitäs mieltä pakkiksen tyyliasiantuntijat on nahkatakin käytöstä talvella? Viimeset kaksi talvea oon nyt kulkenu nahkatakin kanssa. Tänään kävin ihan toppatakkeja katselemassa kaupoista, eikä oikeen löytynyt mitään mieleistä. Itseasiassa oli todella vähän talvitakkeja myynnissä. Mahdankohan olla liian myöhään liikkellä? Nahkatakkeja oli jopa yllättävän paljon myynnissä ja taas tekisi mieli uutta nahkatakkia ja sitä voisi käyttää sitten keväällä, kesällä ja syksylläkin. Kyseessä siis ei ole mikään talvinahkatakki, vaan ihan perus "prätkärotsi", jossa ei ole mitään paksumpaa vuorta. Onko jotenkin tyylitöntä käyttää nahkatakkia talvella, joka ei siihen varsinaisesti ole tarkoitettu, vai onko se ihan ok?

Mikäpä siitä tyylitöntä tekis jos on hieno rotsi. Ei mun mielestä ainakaan tarvitse pitää talvisia vaatteita ollakseen tyylikäs talvella, yleisemmin just ne kunnon toppatakit on sellasia säkkejä. Takin alla pitää kyllä sitten olla aika paljon kaikkea ettei palele, jatkuva täriseminenkään ei ole kovin tyylikästä.

Juu siis ei mulla ton nahkatakin kanssa kylmä tule, kun siellä on vaatetta vaan alla. Tietty jos lämpötila laskee reilusti alle -20, niin sitten voi olla parempi käyttää oikeen kunnon toppatakkia.

Ite ostin ton Makian Raglanin. Pikkasen feikkikarvakaulus vituttelee (sais olla melkeen 300€ takissa jo jotain elukkaa), mutta on se lämmin ja kestävän olonen takki ja tuo sisätakki on ihan asiallinen, sen kanssa vedelly pikkupakkasilla pelkkä t-paita alla.

Miltä Makian laatu vaikuttaa? Suomalainen firma kyseessä ja suht hintavia vaatteita, joten laatua voisin odottaa. Katellu vähä tollasta Raglan long whiteä.

Baariin kauluspaita vai t-paita?

Riippuu paljon baarista ja t-paidasta. Ite laitan jotain hienoja t-paitoja, eikä mitään jack n joneseja alehyllyltä tms. jos oon menossa johonkin hienompaan baariin. Kauluspaitoja sit enemmänki klubeilla/yökerhoissa. En kyllä näe t-paidassa mitään vikaa jos tavallisessa baarissa ollaan. Ite viihdyn ja näytän hyvältä kauluspaidoissa/puvuissa yms. niin niitä tulee käytettyä enemmänkin, et senki voi ottaa huomioo.

Miltä Makian laatu vaikuttaa? Suomalainen firma kyseessä ja suht hintavia vaatteita, joten laatua voisin odottaa. Katellu vähä tollasta Raglan long whiteä.

Juttelin Makiaa myyvän yrittäjän kanssa ja kertoi että eivät heti saaneet laatua kuntoon ja vasta myöhemmin löytyi riittävän laadukas valmistaja. Sanoi, että laatu olisi ihan kunnossa.

Sisätakin hihansuut nukkaantui heti (jotain neulottua matskua), mutta muuten vaikuttaa ikuiselta.

Materiaalivalinnat vois olla ton hintaisessa parempia, mm. tuo kaulus oikeata turkista mun mielestä, mutta sellasta se on kun kaikkea ei vaan voi saada.

^^ Googlaa hakusanoilla "quilted jacket" tms., löytyy paljon tuloksia.

Topman
Ralph Lauren
Country wear :D
Ben Sherman

Tossa muutama linkki, henkilökohtaisesti valitsisin varmaan Ralph Laurenin. Jos siis tuollaista takkia tarkoitit, kuvasta ei oikein saanut selvää.

Saanko kysyä et miksi ihmeessä haluat moisen hirvityksen? Jostain syystä noita näkee brittilässä tosi paljon rikkaiden, yksityiskoulua käyvien 17-19-vuotiaiden päällä... En tiedä miksi, mutta ilmeisesti noi takit ovat aika pirun kalliita :confused:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom