Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Kyllä mun osingot on pankkitilille ropisseet, en kyllä käytä Nordnettia.

Pankkitilihän tuo Nordnetillakin on mihin nuot tulee. ;)

Mutta ei sellainen perinteinen mihin maksellaan palkkoja tai jota voi vinguttaa pankkikortilla. Mutta tilisiirtoja pystyy sitten tekeen verkkopankkitunnuksilla esim. sieltä Nordeasta ja ihan reaaliajassa.

Tämä siis selvennyksenä sellaiselle joka perustietoa haluaa. Varmasti on hyvin pankkikohtaista ja varmasti hyvin yleistä, että jos käytät samaa pankkia sijoituksiin kun päivittäiseen pankkiasiointiin, että ne osingot ropisee vaikka käyttötilille jos muuta tiliä ei tätä varten ole avattu.

Morjesta vaan. Jännä viikko taas tulossa! EB mukavassa nousussa. Outokumpu raketoi. Onko Outokummun kyydissä olevia? Perjantaina ois saanu halvalla, jopa 12 kk alimpaan hintaan.

Mukana ollaan Outokumpu-hississä, omat Outokummut ostettu huippuhalpaan 0,73€ hintaan ;)
Eli saa nousta mun puolesta vielä aika reilulla kädellä...

Morjesta vaan. Jännä viikko taas tulossa! EB mukavassa nousussa. Outokumpu raketoi. Onko Outokummun kyydissä olevia? Perjantaina ois saanu halvalla, jopa 12 kk alimpaan hintaan.

Mukana ollaan Outokumpu-hississä, omat Outokummut ostettu huippuhalpaan 0,73€ hintaan ;)

Outsan avauksen seuraaminen ollut tänään mitä mielenkiintoisinta pe uutisen ja koko viikonlopun asiaan perehtymisen jälkeen. Nyt on irtonaista käteistä salkun järjestelyjen jälkeen nimittäin ja verottajalta sekä parista projektista tulee jotakin.

Ei ollut itellä pokkaa lähteä pelikassalla mukaan kuitenkaan tai ostaa pitemmän tähtäimen holdaus-pottia kuitenkaan. Tuleva anti vielä sotkee pakkaa. Ja koko terästeollisuus on niin syklistä ja maailmanmarkkinoilla meno ja hinnat määrää.

Herranjumala noita KL:n keskusteluja... :)

Nyt on ekat omat lappuset osteltu ja ostin EB:tä, tosin vaan pienen potin, kun ei ole ylimääräistä paljoa nyt.

Onkos kukaan tankannut YIT:tä, taitaa olla ostohinnoissa, jos meinaa ostella...?

ostin EB:tä

Ei ole tarkoitus päteä mutta melko myöhään hyppäsit EB:n kyytiin.. Jos käyrää katsoo niin tämä vuosi on osake mennyt noin eurolla ja allekin, viime vuonna alle puolen euron. Ei tietysti tarkoita etteikö voisi nousta vielä aivan vastaavalla tavalla, en tuosta itse bisneksestä niin paljon ymmärrä.

EB:hän on siististi cool. :)

Tämän tiesin jo kolme ... neljä vuotta sitten, muilla palstoilla olen kertollut rauhallisesti Sagasta

No heh, jatketaan panikoimatta.
Kukon kanssa ehdin katsella vähän tulevaakin.

Vuosi sitten joulukuun kaupasta saimme 143 miljoonan välitysmyynnin, josta peräti 1 sentin tappion.
Silloin myimme kaikki ketut keskihintaan 179 €, siniketut 181 €.
Viime joulukuun minkkien keskihinnat olivat uroksilla 89 € ja naarailla 57 €.

Viime syyskuun huutokaupassa sinikettujen keskihinta oli peräti 227 €, minkkejä ei ollut paljoakaan myynnissä.

Kyllä tästä taas hyvä kauppa tärähtänee : )
Jos vaikka lasketaan se 200 tuhatta sinikettua ja hinnanlisäys; 227 € - 181 € x 200 000 = jo tällä pelkästään 9,2 miljoonan lisäys välitysmyyntiin.
Minkit myös kasvattavat välitysmyynnin arvoa, niillä on kappalemääräinen tarjonta kasvanut, ketuilla ei.
Jos hintataso ei petä, eiköhän tästä näppäistä vähintään 160 miljoonaa verrattuna vuodentakaiseen 143 miljoonan.
Eli EPS pitäisi mennä plussalle. Siihen sitten aletaan takomaan yli 3 euron tulokset maalis- ja kesäkuulta.

Itse en ole kyllä luopumassa osakkeesta tämänpäiväisen Pohjolan Liisan myyntien perusteella.
Luonnollisesti ketjukirjoittajana vetäydyn sanomisistani : )
Mutta ei kaukana totuudesta.

Itselläkin Outokumpua ostettuna hintaan 0,68€. On tässä nyt odoteltukkin, että milloin se sieltä nousee.

Ei ole tarkoitus päteä mutta melko myöhään hyppäsit EB:n kyytiin.. Jos käyrää katsoo niin tämä vuosi on osake mennyt noin eurolla ja allekin, viime vuonna alle puolen euron. Ei tietysti tarkoita etteikö voisi nousta vielä aivan vastaavalla tavalla, en tuosta itse bisneksestä niin paljon ymmärrä.

EB:hän on siististi cool. :)

Joo, mietin että ostanko, mutta halusin katsoa tuon kortin, uskon että potentiaalia on paljon, ja taidan tankata lisää jos, laskua tulee...

Minä en ole, pari vuotta on kyllä tehnyt mieli mukaan.
Ehkä seuraavaksi kun saan pennosia.
Ei liene vielä myöhäistä, vai mitä mieltä ketju ?

Itselläni on ollut kyseistä firmaa noin vuoden ja hyvältä näyttää! Tuottoa on tullut tuossa ajassa lähemmäs 40%. Tämä viekin suurimman osan salkusta.
Ensi vuoden alusta pitäisi tulla julki lisätietoa patenteista, jotka ovat vetämässä Benemilk- rehuun liittyen, tuskin siis on vielä myöhäistä. Raisioagrossa piilee mielestäni suuria kasvumahdollisuuksia, mutta myös riskiä löytyy. Kuitenkin, viimeisin tulosjulkistus oli Raisiolta paras koskaan. :D Hyvä firma!

Itse olen Raisiota ostanut viime vuonna veronpalautuksilla ja samaa mietin tänäkin vuonna, vuodessa noussut 55%.
Uskon että nousuvaraa on ja osingot kasvavat vuosi vuodelta. :)

Ajattelin kotiuttaa vähän turkisvoittoja verottomasti tuolla 1000 € myyntirajaperusteella. Mulla on ostettu useammassa erässä osakkeita. Osaako nordnetti automaattisesti myydä nämä salkusta fifo-perusteella? Ei ole ikinä tullut myytä mitään vielä...

Ajattelin kotiuttaa vähän turkisvoittoja verottomasti tuolla 1000 € myyntirajaperusteella. Mulla on ostettu useammassa erässä osakkeita. Osaako nordnetti automaattisesti myydä nämä salkusta fifo-perusteella? Ei ole ikinä tullut myytä mitään vielä...

Tiedot menee verottajalle automaattisesti fifona.

Timba79 sanoi:
Tuo Outokumpu voi olla melkoinen jokeri. Se voi hyvin olla moninkertaistuja tai voi hävitä lähes kaikki. Siinä riskiä sietävälle jopa pelilapuksi lueteltava tapaus.
Teräsalan tervehtyminen saattaa kestää etenkin Euroopassa sen verran pitkään että odottavan aika voi olla pitkä. Itse myin taannoin jopa korealaisen Poscon osakkeet pois, kun en usko teräsvalmistajien kovaan tuloskuntoon enää. Työn puolesta tulee sivusilmällä seurattua myös tiettyjen valimojen kehitystä ja näyttää niin surkealta ettei hyvältä näytä. Euroopassahan suurin osa valmimoista ja terästeollisuudesta tekee persnettoa tai hädin tuskin kannattavaa tulosta. Niin isot (ArcelorMittal) kuin pienemmät (Outokumpu, SSAB, Rautaruukki) ovat kannattavuuden kanssa ongelmissa. Negatiivisia kommentteja tulee myös muilta valimoita omistavilta toimijoilta kuten Componenta ja Metso (Tampereen valimo).

Tämä tosin antaa mahdollisuuden saada jotain todella halpaa salkkuun, kun käänne tapahtuu, jos on nopea. :) Negatiivisena puolena tosin on se että odottavan aika voi olla pitkä, kuten Outokummun pitkä tappioputki on osoittanut.

kalahoo sanoi:
Osaa se. Voit itse ihmetellä tätä keskihinnan muutoksesta, joka pomppaa kun myyt osaketta.

EB teki ihmeellisen sukelluksen 2,13 tasolle, jolla porukka (jotkut jotka ehtivät) osti halpaa osaketta. Jo on heilunut. Päivän ylin 2,50 kuitenkin. Oma koukku ei ollut ihan tarpeeksi nopea ja en saanut pohjilta ostettua, laitoin kyllä toimeksiantoa menemään. Nopeasti nousi tuolta pohjilta myös.

laitoin kyllä toimeksiantoa menemään. Nopeasti nousi tuolta pohjilta myös.
Sama, tuskinpa enää laskee noin alas mitä itekkin kokeilin laittaa. Harmittavasti itse kyllä tuli ostettua aikaisemmin 2.47 kh:lla:(, en odottanut että tippuisi noin paljon ennen osinkojen jakamista.

Back
Ylös Bottom