Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Vittu!

Olisi pitänyt aloittaa tämä rahasto sijoittaminen isommalla pääomalla kuin 500€/Rahasto.
Nyt on tullut tuottoa jo oman päiväpalkan verran, mutta jos olisikin vaikka pistänyt 2 000€ kiini heti alkuun eikä 500€...

Jossittelu ei auta.. Pitää pumpata lisää rahaa noihin rahastoisin seuraavana miinuspäivänä.

Sen sijaan, että kyttäät millon rahastojen arvot näyttää punaista, kannattaa toteuttaa jonkinnäköistä osto-ohjelmaa. Tyyliin joka kuukausi se 500 euroa kiinni. On niin vaikeaa ennustaa millon arvot ovat aallon huipulla tai pohjalla, että tolla saat vakaimman tuoton, etkä missaa niitä nousuja. (seuraavan kerran kun lyöt "miinuspäivän" aikana kiinni, niin seuraavana päivänä saattaa olla kolme kertaa kovempi dippi rahastoissa. Vituttaako tällöin, että aloitit ylipäätään sijoittamisen, kun ei tulekkaan päiväpalkan veroisia tuottoja sillä kertaa?)

Sen sijaan, että kyttäät millon rahastojen arvot näyttää punaista, kannattaa toteuttaa jonkinnäköistä osto-ohjelmaa. Tyyliin joka kuukausi se 500 euroa kiinni. On niin vaikeaa ennustaa millon arvot ovat aallon huipulla tai pohjalla, että tolla saat vakaimman tuoton, etkä missaa niitä nousuja. (seuraavan kerran kun lyöt "miinuspäivän" aikana kiinni, niin seuraavana päivänä saattaa olla kolme kertaa kovempi dippi rahastoissa. Vituttaako tällöin, että aloitit ylipäätään sijoittamisen, kun ei tulekkaan päiväpalkan veroisia tuottoja sillä kertaa?)

I know! Se kokonaisuus ja tasainen kassavirta ratkasee ;)

Onko kenelläkään aikomusta sekaantua tuohon Restamaxiin? Tän päivän Kauppalehdessä oli juttua tuosta listautumisesta ja pitivät antihintaa korkeana. Onhan tuo ravintolabisnes aika suhdanneherkkää ja varmasti kaikki alkoholiverot ja muut päättäjien kikkailutkin vaikuttaa nopeasti ravintoloiden tulokseen... Varmaan kohtuullisen vaikeaa on tuollasen firman mihinkään älyttömään lentoon lähteä Suomen markkinoilla?

Eikös ne tänään uutisoineet, että ulkopolitiikassa luovuttaisiin tästä Monroen mallista. Tämä voisi hyvällä säkällä avata vähän sikäläisiä markkinoita myös ulkomaisille toimijoille.

Kylhän siellä voi ulkomaiset toimia kuhan ei menesty liian hyvin, kuten Samsung.

Elop-tylytys lähti käsistä – Puheenjohtaja ojensi Nokia-väkeä

Uutisesta poimittua: "Nokian hallituksen puheenjohtajalta Risto Siilasmaalta kysyttiin myös Nokian karttapalveluista, jotka jäävät yhtiöön vielä kaupan jälkeen.

Siilasmaan mukaan Nokia pyrkii karttapalveluillaan muun muassa vastaamaan kysyntään, jota syntyy, kun autoissa käytetään yhä enemmän teknologiaa.

- Määränpäänä on itse itseään ajava auto, Siilasmaa sanoi.

Julkisuudessa on spekuloitu myös sillä, voisiko Nokia toimittaa seurantajärjestelmän, jollaista Suomessa kaavaillaan henkilöautoihin."

Tuskin liittyy Elektrobittiin mitenkään...

No hyvä, ei tarvitse ostaa Elektrobittiä, kun se on kohta osa Nokiaa :) Tai sitten ei, mutta kyllähän sitä tosiaan sillo M$-diilin noustua pinnalle mutuiltiin, että Nokia mutu-ostaisi Elektrobitin. Saas nähdä...

Heitin kolikkoo päässäni nordean ja sampon välillä ja päädyin sampoon. Meinasin kysyä täältä mielipidettä mutta vastaus ois varmaan ollu saga tai elektrobit. Ehkä joskus alan kuuntelee teidänki neuvoja kun järkeistyn. Eli en koskaan.

Minulla on molempia ollut jo kauan. Pari viikkoa sitten keskustelin pankkini sijoitusneuvojan kanssa salkkuni läpi ja kun tuli näistä kahdesta puhe niin antoi "myy" suosituksen Sammolle koska sen korkea hinta on jo sellainen että vähentää mielenkiintoa ostaa.

En lähde mitenkään tässä itse neuvomaan, mutta itse olen ainakin toistaiseksi pitänyt vielä molemmat ;)

Jaahas, se ei kauaa kestänyt kun Nokia sai "häädön" Keilaniemestä, ihmetyttää vain että onko mikkisoftalaisia tulossa "jostain" suomeen sellainen määrä että nokialaisten pitää lähteä pois jaloista...

Nokia: Nykyisestä pääkonttoristamme tulee Microsoftin toimipiste | Taloussanomat

Ei ne sieltä mihinkään lähde, Keilaniemessä työskentelee Devices & Services -porukkaa ja ne vaihtaa vaan Microsoftin väreihin. Miksi Nokian pitäisi pitää kiinni Keilaniemestä?

Onko porukka sijoitellut Frontier markkinoihin ja jos on niin mihin ja mitä kautta? Ite olen miettinyt että lisäis salkkuun jotain rahastoja tai ETF:fiä. Esim. Afrikka tai Vietnam. Nyt sitten on seuraavia vaihtoehtoja ollut mielessä:

- Tundra Nigeria and Sub-Sahara. Keväällä perustettu uudehko rahasto. Sijoittaa Nigeriaan ja Saharan eteläpuolisiin maihin (ei Etelä-Afrikkaan). Kovat kulut, eikä tähän mennessä suoriutunut kovinkaan hyvin verrattuna indeksiin.
- GlobalX Nigeria ETF
- DB X-trackers Vietnam EFT.

Janne22 sanoi:
Onko porukka sijoitellut Frontier markkinoihin ja jos on niin mihin ja mitä kautta? Ite olen miettinyt että lisäis salkkuun jotain rahastoja tai ETF:fiä. Esim. Afrikka tai Vietnam. Nyt sitten on seuraavia vaihtoehtoja ollut mielessä:

En vielä, mutta kiinnostus on kova. Tällä hetkellä kehittyvistä markkinoista oikeastaan vain Skagenin Kon-Tiki rahastoa salkussa. Toki salkusta löytyy joitakin yksittäisiä osakkeita kuten Sesa Sterlitea ja HDFC Bankia...

Oonko ainut, jonka mielestä YIT ois ostohinnassa ?

- Tundra Nigeria and Sub-Sahara. Keväällä perustettu uudehko rahasto. Sijoittaa Nigeriaan ja Saharan eteläpuolisiin maihin (ei Etelä-Afrikkaan). Kovat kulut, eikä tähän mennessä suoriutunut kovinkaan hyvin verrattuna indeksiin.
- GlobalX Nigeria ETF
- DB X-trackers Vietnam EFT.

Mulla on kuukausisäästämisessä mukana Nordnetistä sekä Vietnam että Afrikka ETF. Afrikan tilalle olen miettinyt tuota Nigeriaa.

Onko ETF sama asia niinkuin rahasto? Onko niissä passiivisia ja aktiivisia? Miten toi nordnetin rahasto eroaa esim kuluilta Seligsonin rahastosta?

Taidan laittaa pilkin Nordnetin kautta tuohon Global X:n Nigeria ETF. Tietääkö joku näyttääkö toi Nordnet oikeasti USA:n pörssin toteutuneita kauppoja? Kyseisellä EFT:llä näyttää olevan osto/tarjou spreadi 3€, joten mahtaakohan olla vaan erittäin epälikvidi...

OK pandakarhu. Pitää opiskella tota asiaa itsenäisesti vähän, jos viitsitte ni laittakaahan "hyviä" vaihtoehtoja nordnetiltä ? Otan selvää vähän niistä rahastoista ja ilmoitan oman mielipiteeni ja paljon sijoitan.

carna_geri sanoi:
Oonko ainut, jonka mielestä YIT ois ostohinnassa ?
Et ole. Laadukasta rakennusfirmaa lyödään vähän turhankin lujaa nyt. En tosin tämän hetkisten asuntomarkkinoiden näkymän takia ole vielä ostanut. Pitäisi 8,4 eurolla saada niin kehtaisin näilläkin näkymillä ostaa. Harvoja suomalaisia osakkeita jotka on tarkemmassa seurannassa.

Tänään Saga pakitti hakemaan mattimyöhäiset kyytiin. Heh, eipä syytä osaa sanoa, näitä robojen sekoamisia on sattunut ennenkin pienivaihtoisilla osakkeilla.
Mutta jännä nähdä mistä maanantaiaamuna startataan, robojen vai oikeiden ihmisten tasosta ?

On se kuulkaa nyt arvokasta tavaraa turkis, pitäisi nahat aina viedä pankin tallelokeroon yöksi samoin kuin kupari.
Turha on mitään pankkeja ja kultasepänliikkeitä ryöstää. Sata nahkaa sopii paremman henkilöauton takapenkille.

Varkaat veivät 20 000 euron edestä ketunnahkoja | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Back
Ylös Bottom