Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Haha, no nyt koitti kissanpäivät allekirjoittaneelle. Heitin suurimman osan lapuista mäkeen "kivalla" voitolla. Jätin osan vielä odottamaan mahdollisen short squeezen varalle.

Nyt pitäisikin sitten miettiä, mihin sijoitetaan seuraavaksi.

Vilpittömät onnittelut kaikille Nokialla lähivuosina rahaa tehneille! Itse ostin joskus neljällä eurolla ja myin myöhemmin kolmella eurolla pois. Oma virhearvio tuossa harmitti, mutta kuoppa tuli hetkessä paikattua.

Haha, no nyt koitti kissanpäivät allekirjoittaneelle. Heitin suurimman osan lapuista mäkeen "kivalla" voitolla. Jätin osan vielä odottamaan mahdollisen short squeezen varalle.

Arvopaperi: Hedgerahaston tappiot Nokialla - 100 miljoonaa vartissa!

Tässä tapauksessa jonkun juhla on toisen tappio. En tosin pidä shorttaamista kaikkine siihen littyvine ilmiöineen mitenkään mielekkäänä sijoittamisena.

Nyt pitäisikin sitten miettiä, mihin sijoitetaan seuraavaksi.

Laita osa Saga Fursin pankkiin hyvällä korolla ja heitä nyt jokunen ropo Biohitin, SSH:n tai Revenio Groupin suuntaan.

En luopunut vielä Nokiasta. Odottelen Nysen aukeamista ja shorttien sulkua. Oma keskihinta taitaa olla 2.62. Hieno päivä ainakin näin sijoittajan puolesta. Lumian omistajana ja suomalaisena haikea olo.

Jotenkin epäilen että suomen kannalta helvetin huono. Osakkeenomistajien (joita itse en valitettavasti ole ollut koskaan suoraan indeksin kautta toki) ihan kivat nousut. Mutta jotenkin mä epäilen että mikkisofta ei tänne kauheasti työpaikkoja tule jättämään vaikka ne uutisissa koittaa niin väittää.

Saa nyt nähdä

Itse en nää tätä riskisijoituksena näilläkään hinnoilla, mutta se johtuu siitä, että olen perehtynyt yhtiöön ja seurannut sitä jo parisen vuotta. Tunnen myös ihmisiä, jotka ovat omistaneet yhtiön osakkeita listautumisesta (1999) alkaen ja seuranneet firman kehitystä niin hyvässä kuin pahassakin. Vuodet 2013 ja 2014 näyttävät Biohitin suunnan. Itse uskon seuraavan osarin kertovan, jotta liikevaihdon kasvu jatkaa raketoimista ja tuloskin suattaapi olla plussalla.

Joo, no mulla ei ole aikaa perehtyä yhteen yhtiöön niin tarkasti. Eli siksi joutuisi ostamaan aikalailla muiden tietojen perusteella ja siitä syystä pitää possa pienenä.

No katotaan nyt, ei viitti velaksi mitään enää ostella kun on entisiäkin maksettavana vielä jonkin matkaa.

Ja perkele ei tietenkään tullut sitä Nokiaa ostettua pelimielessä kun se meni nousemaan. Aina menee vituiksi. ;)

- - - Updated - - -

Ja siis joo vilpittömät onnittelut kaikille jotka Nokiaa ostaneet halvalla. Paljo on niitäkin joiden keskihinta on kaikkea muuta kuin alle 3 euroa, että ei varmaan ihan hirveästi lohduta.

Mutta silti, voi helvetti miten helpot pikavoitot ois tehnyt kun ois viimeviikolla ostanut. Tosin ois ollu joku max 1000 kpl että eipä siinä vielä ois kissanpäiviä vietelty.

Ja meikäläisen taidoilla nyt keskimäärin vain häviää peleissä että perempi kun vaan pysyy jatkossakin erossa.

Kyllä tällä moni nyt tilin teki ja kohta rahat hakeutunee muihin kohteisiin? Vois kuvitella että nämä n. 2 euroon ostaneet ottaa pikavoitot ja kiittää kauniisti. En mä tästä itse ainakaan mitään holdilappua saa, vaikka varmaan tämä halvallakin tehty kauppa nyt kuitenkin poistaa monta epävarmuustekijää. Nokiahan on nyt sitten verkkoyhtiö.

Mutta mites Navteq, myyntiin sekin vai?

Eikös Nokia kuitenkin säilytä patentit ja Navteqin hallinnan, niissä se Nokia arvo taitaa enemmän olla kiinni kuin raudan valmistuksessa. Ajattelin itse holdata osakkeita ja katsoa miten Nokian osake kehittyy. Ainakin omat Nokia osakkeet on kerrankin reilusti plussalla.:)

Mutta mites Navteq, myyntiin sekin vai?

Ei tätä kannata myydä, koska se tuottaa kartta aineistot Nokian HERE mapsiin. Tietenkin jos kartta ja sijaintipalveluista luovuttaisiin niin sitten olisi asia eri. Nythän Nokia etsii uutta liiketoimintaa kartta ja paikannusliiketoiminnalle, esim. autoteollisuudesta. Myös Microsoftille lisensoidaan 4v eteenpäin karttapalveluita.

Muistan lukeneeni joskus että Nokia halusi profiloitua enemmän palveluiden tuottajaksi kuin raudan valmistajaksi. Tämän päiväinen kauppa vie Nokian lähemmäksi tuota tavoitetta.

:hyper:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Twitteristä: @ Inderes Navteqista maksettiin 5,7B€. Ei ole todellista.

Laitan sulle Timba KL YV:nä kirjoittamani analyysin Biohitistä.

Kiitti, käyn kattomassa viimeistään illalla.

Kysäsen yheltä kaverilta (kirjoittelee tänne myös) että passaako jos laitan sinullekin kutsun siihen meidän googledokkariin jossa silloin tällöin vaihdellaan kuulumisia sijoituksista. Puhutaan ihan euroistakin välillä jne. Sinne jää vanhat jutut muistiin niin voin niihin palailla jne. Jos siis sulla tapana yleensä noita googlen palveluita käyttää.

- - - Updated - - -

Ei tätä kannata myydä, koska se tuottaa kartta aineistot Nokian HERE mapsiin. Tietenkin jos kartta ja sijaintipalveluista luovuttaisiin niin sitten olisi asia eri. Nythän Nokia etsii uutta liiketoimintaa kartta ja paikannusliiketoiminnalle, esim. autoteollisuudesta. Myös Microsoftille lisensoidaan 4v eteenpäin karttapalveluita.

Muistan lukeneeni joskus että Nokia halusi profiloitua enemmän palveluiden tuottajaksi kuin raudan valmistajaksi. Tämän päiväinen kauppa vie Nokian lähemmäksi tuota tavoitetta.

Joo, ymmärrän. Mutta en kyllä yhtään silti osaa hahmottaa Nokiaa sijoituskohteena. Aina vaan tuntuu menevän sekavammaksi, tuntuu että ois se fokus vähän hukassa yhtiön hallituksella. Voin todella olla väärässä, on siellä vähän minua fiksumpia kuitenkin pohtimassa näitä asioita. :D

Mua kyllä Nokian osakkeenomistajana vituttaa tuo myynti kaikin puolin. Alkaen siitä, että tuo myyntisumma on ihan naurettava.

Aina vaan tuntuu menevän sekavammaksi, tuntuu että ois se fokus vähän hukassa yhtiön hallituksella. Voin todella olla väärässä, on siellä vähän minua fiksumpia kuitenkin pohtimassa näitä asioita. :D

Musta näyttää siltä, ettei siellä enää edes haluta olla mikään maailman johtava firma yhtään missään. Siellä maksimoidaan vaan lyhyen aikavälin voittoja mistä liiketoiminnasta sitä nyt saadaan revittyä.

Mua kyllä Nokian osakkeenomistajana vituttaa tuo myynti kaikin puolin. Alkaen siitä, että tuo myyntisumma on ihan naurettava.

Musta näyttää siltä, ettei siellä enää edes haluta olla mikään maailman johtava firma yhtään missään. Siellä maksimoidaan vaan lyhyen aikavälin voittoja mistä liiketoiminnasta sitä nyt saadaan revittyä.

Ja ihan varmasti siellä joku tai jotkut kuittaa mahtavat bonukset. Paskan väliä vaikka firma menis konkkaan kun on miljoonat omalla tilillä. Palkkajohtoa kaikki jne.

Olen kyllä sitä mieltä ettei tämä mikään loistava pitkäaikainen sijoituskohde ole.

eikö sitä itketty, että Nokian kannattaisi tehdä sitä mistä saa rahaa, eli tuolta verkoista ja patenteista.
Nyt kun tappiollinen matkapuhelinbisnes myytiin reilulla 5miljardilla, niin sekin oli väärä liike!
Ehkä se harmittaakin, että Nokia ei mennytkään konkurssiin;)
Ehkä Nokialle tuo on helpotus, kun ei ole paineita puhelimien kanssa, kun jokainen wanna be analyytikkokin lyttäsi jokaisen tuotteen minkä Nokia teki!
NSN kannattelee Nokiaa | Talouden tulkki

Satakunnan Kansa

Omat Nokiat ostettu hintaan 1,45€ :)
Valitettavasti pitäisi olla kymmenkertainen määrä, että jotain iloa olisi arvon noususta. Jos odottelisi jenkkien avauksen ja kattelisi myyntiä sitten.

Muuten kyllä harmittaa suomalaisena Nokian myynti ja pommin varmasti työpaikat Suomesta vähenee, vaikka joillekin siellä työskenteleville tilanne voi olla myös mahdollisuus.

Laittakaa ny vähä euromäärii että millasii nousuja kotiutitte? Mulla oli pieni määrä hupimieles ostettuna ja myin heti tänään nopeaa pois käsistä ku sain reippaan 50 euroo plussaa :) Oliko MrBuenolla jotain päiväkauppa veivauksii vai mites noin karahti?

edit. heti pörssin auettua on joku myyny 536 753 kappaletta nokiaa poies...:) Paljonkos sillä Elopilla olikaan Nokiaa vai kuka tunnustaa kotiuttaneensa :)

Back
Ylös Bottom