Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Lievää vitutusta oli havaittavissa aamulla..

Perjantain vielä mietiskelin pitäisikö ostaa nokiaa, koska oli yli 3% laskussa. Olisi näköjään pitänyt ostaa :face:
Yli tonnin voitot olisi saanu tänään.

Itse mietin vain sitä että miksi Siemens myisi "älyttömän halvalla"? Tätä jo Kauppalehden puolellakin kyselin...

Sieltä tuli yksi hyvä selitys, eli voisi olla win-win kauppa. Mehän emme tiedä kaupan ehtoja, emmekä paljon mitään muutakaan. Joten vähän nyt on ennenaikaista hehkuttaa joksikin vuosisadan yrityskaupaksi Nokia kannalta.

Mutta mutta, myykö Nokia älyluurit Mikkisoftalle?

Itse mietin vain sitä että miksi Siemens myisi "älyttömän halvalla"? Tätä jo Kauppalehden puolellakin kyselin...

Sieltä tuli yksi hyvä selitys, eli voisi olla win-win kauppa. Mehän emme tiedä kaupan ehtoja, emmekä paljon mitään muutakaan. Joten vähän nyt on ennenaikaista hehkuttaa joksikin vuosisadan yrityskaupaksi Nokia kannalta.

Mutta mutta, myykö Nokia älyluurit Mikkisoftalle?
Kaikenlaista spekulointia on taas ilmassa:jahas:
NSN-kaupan kiinnostavin yksityiskohta kertoo: lisää myllerrystä tulossa - Tekniikka&Talous

Jostain luin että NSN kauppahinta olisi ollut edullinen jo aikaisemmin tehtyjen sopimusten takia. Omat toiveet Nokian kohtalosta olisi seuraavat: puhelimet myyntiin ja verkkopuolesta uusi päätoimialue. Tätä on joku muukin ehtinyt jo spekuloida :) Mielenkiintoisia hetkiä tulossa, en usko että tämä oli ainut iso uutinen tälle kesälle.

Jep just luin taloussanomista ja sai samalla kolmen vuoden huoltosopparin. Näinköhän sakemannit taas vetää pitemmän korren, tänään Nokia nousee ja huomenna tietysti tippuu vitusti.

Meni hyvä pelipäivä ihan hukkaan kun kiire puskee päälle töissä ja täytyy sykkiä työmaalla. Nakkasin aamulla myyntitoimarin koko noksupotille 4egeen... Ei ihan osunu. Noh, ostelin sit murheeseen 4,14 technopolista.

En tiedä onko muut huomannut mutta kuppalehden palstalla joku ennusteli tän kaupan kohilleen ja huuteli posarista... Jos posari tulee niin tietää ketä kannattaa seurata.

Itse uskon että Lumiat lähtee mikkisoftalle tai sitten Nokia ja Mikkis pistää Lumia oyjn pystyyn, ostaa huawein pois kuleksimasta jolla vallotetaan kiina. Lumian myynti ei välttis oo huono juttu kun älyissä kilpailu menee varmaan melkoiseksi muutamassa vuodessa. Mikkisoftalle taas riittää nollatulos laitekaupasta kunhan kolmas ekosydeemi saadaan vahvaksi. Nokialle ei riitä nollatulos älyluureista tai sen ei sitä kannata tehdä jos muut toiminnot tekee kivasti voittoo. Eli jos wp lumput ei nouse riittävän nopeasti tai niissä nokia ei näi mahdollisuutta tuloksen tekoon niin eiköhän ne jollai tavalla irroiteta noksusta.

Tän on PAKKO olla hyvä kauppa kun kyse on Nokiasta ja halusta uskoa siihen että Nokia vielä raketoi.
Onhan se, älä huoli.

Jos me, Timba, tehtäis nyt diili että sulla on oikeus ostaa mun asunto 200 000 eurolla 1.1.2016 mennessä. Kun 2016 koittaa, niin asunnon arvo onkin noussut jo 300 000 euroon. Ostaisitko? Tässähän on kyse samasta asiasta, eli kauppahinta perustui aikoinaan tehtyyn sopimukseen. Yksinkertaistin toki, mutta näin olen antanut itseni ymmärtää henkilöltä, joka tietää tästä asiasta enemmän kuin keskiverto sijoittaja - ei toki kaikkea mutta paljon.

Onhan se, älä huoli.

Jos me, Timba, tehtäis nyt diili että sulla on oikeus ostaa mun asunto 200 000 eurolla 1.1.2016 mennessä. Kun 2016 koittaa, niin asunnon arvo onkin noussut jo 300 000 euroon. Ostaisitko? Tässähän on kyse samasta asiasta, eli kauppahinta perustui aikoinaan tehtyyn sopimukseen. Yksinkertaistin toki, mutta näin olen antanut itseni ymmärtää henkilöltä, joka tietää tästä asiasta enemmän kuin keskiverto sijoittaja - ei toki kaikkea mutta paljon.

Niinpä. Yksityiskohtia kun emme tiedä niin lukujen perusteella suoraan voi vetää ihan minkälaisia johtopäätöksiä tahansa. Se on kuitenkin aina eri asia jos kriisiyhtiö myy jotain, vertaa nyt vaikka Myllykoskikaupat UPM:n toimesta. Ja niistäkin ollaan montaa mieltä että oliko edulliset UPM:lle vai ei. Mutta jos terve yhtiö myy ns. rönsyjään, niin ei se niistä ehkä huuda ihan viimeisintä hintaa varsinkaan jos on toimiala jolla ei tehdä kauppoja kenen tahansa kanssa, mutta ei takuulla kyllä lahjoita puoli-ilmaiseksikaan jollei ole sitä pakottavaa tarvetta jonka ostaja tietää.

Stonesoft rahoja valuu SSH:lle. Mm. Syrjälä ostanut 1.5 miljoonalla eurolla. Jännittäviä aikoja :)

Nyt sit tippuu seuraava päivänä toi Caverion mikä irtaantui YIT:stä, yli 12 pinnaa jo tippunut. "Winterfell" on kanssa kohta kuusi pinnaa tippunut, näinköhän ennen joulua saa jo kymmenellä sentillä osakkeen? Oon miettinyt vähän Fortumin ostoa, vaikka OMX ei ole vielä tippunut sinne minne odotan sen tippuvan, mutta jos Fortum tippuu 13,5e ni kokeilen jotain pientä ostoa vaikka 500kpl ja aikomus pitää joitakin vuosia sitä hallussa.

- - - Updated - - -

P.S yksi syy minkä takia ostan myös tota Fortumia ja pieniä eriä ehkä muita osakkeita ni pitää saada aivoille toimintaa päiviksi kun asunnot on myyty ja kaksi enää jäljellä ni pysyy paremmin "työelämässä" kiinni.

En tiedä onko skottilainen olutpanimo Brewdog teille tuttu, mutta ite oon Suomessa ostellut niiden tuotteita ja jopa tilannut suoraan tehtaalta. Ainakin mulle on hyvin maistunut ja diggaan myös niiden tuotteiden ulkoasusta sekä toiminta-ajatuksesta.

Firman osakkeita olisi mahdollista ostaa: Brewdog - Equity for Punks

Jotain lukuja kaivoin tuolta. Nettotulosprosentti on ollut viimeiset kolme vuotta noin viiden prosentin luokkaa, yritys on viimeiset kolme vuotta ollut UK:n elintarvikealan yrityksistä nopeimmin kehittyvä ja viimeisen viiden vuoden ajalta keskimääräinen liikevaihdon kasvuprosentti on ollut 167 %. Osakkeenomistajalle olisi kanssa tarjolla ihan mukavia etuja, olettaen, että olut ja sen valmistaminen kiinnostaa. Eipä tuo toistaiseksi kuitenkaan mitään kultaa tunnu vuolevan.

Nyt sit tippuu seuraava päivänä toi Caverion mikä irtaantui YIT:stä, yli 12 pinnaa jo tippunut. "Winterfell" on kanssa kohta kuusi pinnaa tippunut, näinköhän ennen joulua saa jo kymmenellä sentillä osakkeen? Oon miettinyt vähän Fortumin ostoa, vaikka OMX ei ole vielä tippunut sinne minne odotan sen tippuvan, mutta jos Fortum tippuu 13,5e ni kokeilen jotain pientä ostoa vaikka 500kpl ja aikomus pitää joitakin vuosia sitä hallussa.

- - - Updated - - -

P.S yksi syy minkä takia ostan myös tota Fortumia ja pieniä eriä ehkä muita osakkeita ni pitää saada aivoille toimintaa päiviksi kun asunnot on myyty ja kaksi enää jäljellä ni pysyy paremmin "työelämässä" kiinni.

Fotumia kun omistaa reilusti, niin sitten ei harmita yhtään jos sähkön hinta vähän nousee. Win-win osake. ;)

Meni hyvä pelipäivä ihan hukkaan kun kiire puskee päälle töissä ja täytyy sykkiä työmaalla. Nakkasin aamulla myyntitoimarin koko noksupotille 4egeen... Ei ihan osunu. Noh, ostelin sit murheeseen 4,14 technopolista.

Oli muuten ihan hyvä osto tämä.

Puhutaan siitä, että kesällä osakemarkkinat hiljenevät, kun sijoittajat pistävät rahansa turvaan lomien ajaksi. Onkohan vaan sattumaa, että nämä kuun ensimmäiset kolme päivää on olleet todella rauhallisia verrattuna viimeiseen kahteen kuukauteen? Aiemmin meno oli mielestäni tosi lujaa sekä ylös, että alas. Oma salkku meni yleensä reilua prosenttia johonkin suuntaan ja nyt on sitten jotain 0.2% koilliseen ollut alkukuun. Eli onko siis kyse ihan sattumasta mikä ei liity kesäilmiöön mitenkään, vai näkyykö tuo sijoittajien "lomakausi" muka oikeasti noin? Alkaa siis päivälleen ajallaan ja hiljenee hiljaisemmaksi ja tasaisemmaksi kuin ehkä kertaakaan koko vuonna.

Back
Ylös Bottom