Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Melko hurjaa menoa. Voi tulla todella rumaa jälkeä, tosin käännekin voi olla nopea. Voisi vilkaista tilannetta ensi kerran syyskuussa. Tosin iso lasku on sentään melko riippumaton osakkeesta, niin ei tarvitse syyttää itseään :D

LAMA tulee!!! Uusi raha palaa vanhan rahan luokse kohta:) Itse en koske perkele pitkällä tikullakaan pörssiin ennenkuin ollaan pohjat saavutettu, tietenkin optimaalista ajoitusta ei tiedä kukaan mutta yritän iskeä suhtkoht hyvässä kohtaa, sitä ei oo vielä pitkään aikaan.

Kävipä "hyvä" tuuri omissa ostoissa :D Onneksi summat ei ole isoja niin ei ole niin kovin paljoa väliä, eikä ole tarvetta myydä. Mitenkäs se lainoitussopimus... ;)

LAMA tulee!!! Uusi raha palaa vanhan rahan luokse kohta:) Itse en koske perkele pitkällä tikullakaan pörssiin ennenkuin ollaan pohjat saavutettu, tietenkin optimaalista ajoitusta ei tiedä kukaan mutta yritän iskeä suhtkoht hyvässä kohtaa, sitä ei oo vielä pitkään aikaan.

Kerro sitten, kun tämä suhtkoht hyvä kohta on.

Itse ainakin mietin asiaa sillä tavalla, että nämä ostot menevät pitkään salkkuun. Minulla ei ole mitään pakkoa myydä osakkeitani pois toivottavasti ainakaan seuraavaan kymmeneen vuoteen. Mitään riskirahaa en sijoita vaan ns säästöjä, jotka muuten menisivät a)tuhlailuun b)lojuisivat tilillä. Tällä hetkellä suurin osa (70%) salkusta on lääketeollisuutta (ei tod Orionia) ja sillä osalla menee hyvin. Nokiat on aika pakkasella, mutta jotenkin en vaan osaa olla siitä edes huolissani.

Nyt olen tässä katsellut kahta fimaa. Ramirent ja UPM. UPM:ää minulla jo on ja sitä ajattelin ainakin tankata lisää. Mutta mitä mieltä on porukka Ramirentistä?

SirMax sanoi:
Itse en koske perkele pitkällä tikullakaan pörssiin ennenkuin ollaan pohjat saavutettu, tietenkin optimaalista ajoitusta ei tiedä kukaan mutta yritän iskeä suhtkoht hyvässä kohtaa, sitä ei oo vielä pitkään aikaan.

Korjausliike voi olla aika raju ja arvaamaton. Täten luulenkin että ostojen ajoittaminen on hankalaa. Olihan se viimeksikin 2009 lokakuun tietämillä aika raju tiputus OMXH:ssa 5500 pts 4500 pts ja sitten noustiin takaisin ylös. Pitääkin itse olla aika kyttäysasetelmissa nyt syksyn mittaan. Viime päivien rajun ryminän takia on vaikea sanoa mitä tapahtuu ja missä pohjat minkäkin osakkeen kohdalla koetaan. Olen täällä huudellut että itselläni suurin osa salkusta on käteistä ja että pörssit tippuvat jne. mutta rajuus kyllä yllätti täysin itseni enkä tiedä mitä nyt tehdä. Ostaako jo pikkasen jotain vai odottaako vielä.

En ostanut. Luotto Nokiaan on mennyt viimeisten viikkojen aikana. Nyt on parempiakin sijoituskohteita. IMO.

V'ttu mikä meno jatkuu...
Aika raju meno päällä, juu. Itsellä ihan hyvä tuuri tässä ollut; realisoin kämpän ostoa varten ison osan osakkeista (kun en bondipuolta viitsinyt käydä sotkemaan) alkuvuonna, joten salkussa enää Tellua, BP:tä ja neukku/lattarirahastoa ja toki helvetisti bondeja, mutta niissä ei oikeaa riskiä ole kuin minimierässä Kreikan syksy-2012:sta.

Katselen tilannetta vähän samaan tyyliin kuin 2008/2009 säädössä eli oston paikkoja haetaan pomminvarmoista firmoista; Tellua voisi tankata lisääkin, Nokian Renkaat ja BMW:n voisi palauttaa salkkuun jos syöksy jatkuu. Opportunistisesti ehkä pieniä eriä jotain Talvivaaraa/M-Real:ia jne.

Hiphei, aika kylmää kyytiä. Jossittelun varaa ainakin allekirjoittaneella on paljon. Keväällä tuli kevennettyä salkkua aika rajusti ja mielestäni oikeista osakkeista, mutta jäähän tätä paskaakin nytte käteen. Mutta onneksi ei oo kiirus myydä, vituttaa vaan kattella joka osakkeen arvon romahtamista. Mutta hätäilemällä ei tuu kun kusipäitä kakaroita, joten ei auta enää panikoida ja myydä.

Nyt lähti uusi salkku. OMXH koko salkku ja perusfirmoja Suomesta, keitä olen seurannut jo useamman vuoden. Nyt jännätään osuiko ajoitus...

Eikös maltti ole nyt valttia? Odottelee ihan rauhassa sitä pohjaa ja sit ku on ensimmäisiä nousun merkkejä ni sitten iskee kiinni ja kunnolla.

Eikös maltti ole nyt valttia? Odottelee ihan rauhassa sitä pohjaa ja sit ku on ensimmäisiä nousun merkkejä ni sitten iskee kiinni ja kunnolla.
Noinhan se menee, muttei malttaisi :D

Meinasin jo eilen tehdä tuon siirron. No katsotaan sitten maanantaina kannattiko.

Kymppi täytyisi lähiaikoina laittaa 5-6 isoihin suomalaisiin peruslafkoihin...UPM, Fortum, Nokia ainakin. Mihin mahtaa Neste olla menossa (?)

Saako Nordnettiin perustettua toisen salkun ilmaiseksi saman "accountin" alle?
Saa. Toimii itsenäisesti ostojen ja myyntien suhteen. Kuten myös palkkioiden suhteen.

Tuon luottoluokituspäätöksen laskun ja "heikon" työllisyysdatan perusteella veikkaisin ensi viikoksi laskua. Jos jatkuu vielä loppuviikostaa niin odotan kyllä jotain liikettä poliitikkojen suunnalta, ei kestä kukaan uutta rymähdystä.

Edit: V*ttu tota Oriolaa :D

Vituttaa kun ei pysty ostamaan mitään. Muuten saa rommata mihin rommaa, uudelleen ne sieltä nousee taas ennemmin tai myöhemmin. Tai sitten on (taas) keksitty joku uusi talous...

Markkinat sopeutuvat eri kriiseihin ja niin tulevat sopeutumaan tähänkin.

Back
Ylös Bottom