Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥
Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.
Olen päättänyt seurata mitä tästä eurooppa ja jenkkilä fiaskosta tulee ja mitä se vaikuttaa pörsseihin ja ostaa vasta kun vaikutukset on selvillä mutta nyt himottais ostaa tota neste oilia ku on noin kovassa pudotuksessa, myis huomenna pois ku on korjannut vähän tota pudotusta
Itse sain vihdoin tänään jo viime viikolla mainitsemania Storaa ja Fortumia. Onneksi on hieman kassaa vielä jos ja kun lisäostojen paikkoja tulee.
Päätin nyt kokeilla ku eilen tippui niin paljon ni arvasin että tänään korjaa vähän, olisin saanut enemmänkin jos olisin odottanut tähän asti. Kaikki raha mikä tulee kotiapäin on plussaa
Mitä meiltä porukka on tällä hetkellä osakkeista. Tänään mentiin jo alle 6000 pisteen. Onko suuntana alamäki vai kova osakeralli? Himo ostaa olisi kova mutta ei vielä vaan ole löytynyt uskoa laittaa lisää rahaa salkkuun. "josko se vielä vähän laskis"
Ostolaitaan on nyt siirryttävä enenevässä määrin. Kuten mainitsin aiemmin, olisi laskusuunta toivottu, kun en ehtinyt mukaan riittävän ajoissa ennen rivakkaa nousua. Nyt voi alkaa vetämään taas keskihintaa alaspäin.
Noh villisti mennään vielä alaspäin. Itse olen tankkaillut jenkkiosakkeita, Talvivaaraa (kun halvalla sai) ja Sampoa (defensiivistä liiketoimintaa) salkkuun. Vielä kyllä jarruttelen ostojen kanssa ja odotan. Jos katsotaan painorajoitettua OMXH Capia niin nyt se on 3700 pts kun pari vuotta sitten kävi 2500 pts eli jostain sieltä ne pohjat viimeistään löytyvät nytkin. Nokian suuren pudotuksen vuoksi OMXH:ssa on laskuvaraa vielä melkoisesti. Voidaan päästä jopa neljällä alkaviin lukuihin. Suosittelen tilanteen kyttäilyä ja sopivien ostokohteiden valintaa. Pienivaihtoisissa osakkeissa voidaan nähdä todella mielenkiintoisia heilahteluita pienenkin negatiivisen uutisen takia....
Näin maalaisnäkökulmasta, onko mahdollista nyt ku pörssit on taas tippunut jonkin aikaa ni sitten ku jenkit saa kaikissa eri asteissa äänestettyä ton velkakaton noston ni se on parin päivän piristysruiske markkinoille?
Sanomat myyty ja Talvivaaraa lisätty. Talvivaaraa tuli lisättyä myös tyttöystävän osakesalkkuun. Odottelen rauhassa ja ostelen sitä mukaa kun rahaa tulee enemmän kuin menee. Talvivaarassa itsellä kovat odotukset, mutta niin taitaa olla muillakin... En kuitenkaan tavoittele pikavoittoja vaan pitkällä aikavälillä tarkoitus ostaa kiva kämppä Espoosta
Nythän meillä on mielenkiintoinen tilanne. Aiempi romahdus osakemarkkinoilla tapahtui 2 vuotta sitten ja nyt ollaan menossa uudestaan alaspäin. Tilannetta voi hyvin paljon peilata tuohon, MUTTA erojakin tosin on esimerkiksi se että yrityksillä menee vielä kohtalaisesti. Itse ainakin odottelen vielä. Päätin juuri että kaikki lisäostot ovat vielä kuukauden täysin jäissä. Odotan siis tippumisen jatkuvan vielä kuukausia.
En todellakaan ostanut paljolla :D Tarkoitin, että pitkällä aikavälillä kun sijoitan/säästän niin voisi, joskus olla varaa ostaa kämppä(=käsiraha kunnossa). Täytyy kuitenkin ensin käydä koulu loppuun ja katsoa miten se palkka lähtee kehittymään