Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Kaikki muu tarvittava on, mutta reaaliaikaista futuurikäppyrää en ole löytänyt. Nordnetissa pitäisi kai olla sellainenkin, jos nyt joskus ne tunnukset tulisi.

Pakkiksellakin ehkä iloitaan Nokian päivästä.

Joo itsekin nykyisin NN-asiakas. EQ:lla aikanaan aloitin ja kokeiltua on tullut Liqvinet ja FIM. Nordea, FIM ja NN antoivat kaikki hyvät tarjoukset, mutta FIM vedätti kaupankäyntikuluilla ilmoittamalla minimikustannuksen kauppakohtaisesti eikä toimeksiantokohtaisesti ja näin hävisi kilpailun NN:lle. Nordea oli myös mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta olisi pitänyt laittaa yritys pystyyn ja ottaa erinäisiä lisäpalveluja, joten NN vei voiton helppoudellaan.

NN:lta löytyy futuurit (DAX ja S&P) ja mahdollisuus myös Online Traderin käytölle, vaikkakin itse tykkään Wintradesta ja olen rakentanut itselle mieluisan työympäristön sen pohjalle.

Jos miettii päiväkauppaa, niin kannatta pytää erillinen vuotuiseen liikevaihtoon perustuva tarjous välityskuluille. Onnistu ainakin NN:lla, FIM:lla ja Nordealla.

Mistäs tosta päiväkaupasta vois lukee lisää? En aikonut alottaa kyseistä harrastusta, mutta kiinnostaa vaan tietää vähän tarkemmin miten sitä käytännössä tehdään. Teknisestä analyysistä oon lukenu jotain aikasemmin, joten ei haittaa vaikka olis myös siihen liittyviä juttuja.

Joo itsekin nykyisin NN-asiakas. EQ:lla aikanaan aloitin ja kokeiltua on tullut Liqvinet ja FIM. Nordea, FIM ja NN antoivat kaikki hyvät tarjoukset, mutta FIM vedätti kaupankäyntikuluilla ilmoittamalla minimikustannuksen kauppakohtaisesti eikä toimeksiantokohtaisesti ja näin hävisi kilpailun NN:lle. Nordea oli myös mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta olisi pitänyt laittaa yritys pystyyn ja ottaa erinäisiä lisäpalveluja, joten NN vei voiton helppoudellaan.

NN:lta löytyy futuurit (DAX ja S&P) ja mahdollisuus myös Online Traderin käytölle, vaikkakin itse tykkään Wintradesta ja olen rakentanut itselle mieluisan työympäristön sen pohjalle.

Jos miettii päiväkauppaa, niin kannatta pytää erillinen vuotuiseen liikevaihtoon perustuva tarjous välityskuluille. Onnistu ainakin NN:lla, FIM:lla ja Nordealla.

Wintrade (en ole törmännyt tähän pankkien asiakkaana) näemmä maksaa satkun vuodessa eikä ole Mac-softana. Mieluummin softaa käyttää kuin selainta.

alppix: Päiväkauppa on sitä kun kytätään käppyröitä kymmenestä puoli seitsemään ja illalla huomataan että tuli netottua pullakahvien verran.

alppix: Päiväkauppa on sitä kun kytätään käppyröitä kymmenestä puoli seitsemään ja illalla huomataan että tuli netottua pullakahvien verran.

Joo, tiedän mä sentään ton :) Mut se mikä mua eniten tossa oikeestaan kiinnostaa, et löytyykö jostain esim. strategioita selitettynä jne.. löytyyhän noita googlella, mut on aina kiva lähtee kattoo jos jollain on suositella jotain minkä on kokenu ite hyödylliseks. Lueskelin eilen tosta swing tradingista ja se kuulosti kyllä mielenkiintoselta. Onko kellään mitään hyviä linkkejä liittyen siihen?

Samalla kun googlettelin niin törmäsin tän Geraint Andersonin kolumneihin, hauskaa luettavaa finanssimaailmasta Lontoossa. Taitaa olla vanha juttu, mut en oo aikasemmin lukenu. http://www.cityboy.biz/

Tai sitten ostat aamulla 10t€ jotain, ja myyt iltapäivällä 2% nuosulla = 200€ - (maksut + verot) = reipas satanen.
No ei paljoa, mutta kyllä kait tuolla kahvit ostaa seuraavaksikin päiväksi. Tiedä sitten kannattaako tai maksaako vaivaa.
Harrastatteko juurikaan tuollaista lyhyttä kauppaa?

Tai sitten ostat aamulla 10t€ jotain, ja myyt iltapäivällä 2% nuosulla = 200€ - (maksut + verot) = reipas satanen.
No ei paljoa, mutta kyllä kait tuolla kahvit ostaa seuraavaksikin päiväksi. Tiedä sitten kannattaako tai maksaako vaivaa.
Harrastatteko juurikaan tuollaista lyhyttä kauppaa?

Itse harrastin tuota päiväkaupaa aiemmin, mutta se imee ajatukset niin kiinni pörssimaailmaan, että huomasin päivittäin ajattelevani vain niitä. Mikään muu ei tuntunut enää miltään. Tossa joku aika sitten päätin luopua päiväkaupasta. Nykyisin käyn enimmäkseen swing-kauppaa, mutta edelleen satunnaisesti "lähtee mopedi käsistä". Voisi kuvailla kait sanalla addiktio.

Päiväkaupassa mielestäni tärkeintä on saada välityskulut minimiin. Palkkioprosentti ja minimiveloitus määräävät kaupankäyntinippujen koon. Esimerkiksi Nordnetilla minimiveloitus toimeksiannosta on 3e. 0,06% palkkioprosentilla miniminipun hinta on 5000e, josta sitten voi laskea osakkeen hinnalla lappujen minimimäärän yhdessä nipussa.

Sitten vaan suoritetaan ajallista hajautusta sen signaalin perusteella mitä nyt sattuu seuraamaan. Kuka kattoo pivotteja kuka fiboja ja kuka mitäkin. Tuki- ja vastustasojen perusteella sitä ajallista hajautusta tehdään. Yleensä uutisvirta ja päivän sentimentti myös ratkaisee. Reaaliaikaiset futuurit ja valuuttakurssit on suureksi eduksi.

Itse harrastin pääosin scalppausta Nokialla ja Storalla. Esimerkkinä tuo 6 bps välityskulu on aivan liikaa. Jo 100M€ liikevaihdolla vuotuiset välityskulut on 60k€. Samoten tuollaisella palkkioprosentilla ei voi veivata 6-8e hintaista lappua 0,5 sentin siivulla voitollisesti. Lähtökohta on, että keskimäärin voitoista vähintään puolet tulis jäädä itelle.

Palkkioprosentin alentaminen laskee vuositasolla välityskuluja merkittävästi ja mahdollista pienimmän mahdollisen siivun keräämisen. Ongelman ydin taas tällöin on kaupankäyntinipun kasvaminen.

Esim. 3 bps palkkioprosentilla 3e minimillä kaupankäyntierän arvo olisi 10ke. Vastaavasti 2bps tekisi 15ke ja 1bps 30ke. Siitä voi kukin sitten laskea montako Storaa tai Nokiaa pitäs yhessä nipussa olla. Sitten kun miettii, että nippuja olis syytä olla enemmän kuin 10. Äkkiä huomataan, että fyffeä/vipua saa olla hyvä satsi. Lisäksi positioiden koko on helposti aivan liikaa useimmalle OMXH:n lapuista. Volyymia tarvitaan ja onneksi sitä myös nykyään on. Ongelma tosin on robot, jotka taitavat hallita kaupankäyntiä jokaisella suurivaihtoisella lapulla. Robojen kaupankäyntivolyymia voi hyvin kuvata sillä, että niille voitolliseen toimintaan riittää noin sentin sadasosien ero keskimääräisessä osto- ja myyntihinnassa.

Warret yms. muut markkinatakaajien tuotteet voi suosiolla unohtaa. Suorat sijoitukset osakkeisiin on mielestäni ainoa tapa tehdä tätä. Oikotietä onneen ei ole. Kässiä vaan pitää olla, että voi toimia riittävän laajamittaisesti.

Toivotan onnea matkaan, ken ikinä päättääkin kokeilla. Monet tekevät tappiota. Itse jäin voitolle noin 10% opo:sta. Mielestäni aivan liian vähän siihen vaivaan ja stressiin nähden. Pikkurahoilla pelatessa toiminnalle tärkeimmät asiat ovat aivan liian heikoissa kantimissa ja se on omiaan tekemään hommasta "mahdottoman".

Sen verran vainoharhainen olen, että en uskaltaisi tolle javasovellukselle antaa omia pankkiturvalukujani.. Varmasti on tietoturva kunnossa, mutta aina pitää epäillä...

Itse olen käyttänyt ko. palvelua. Teknisesti katsoan tunnukset annetaan oman pankin nettisivulle jonka javasovellus on aukaissut. Ja itselläni omien tietojen analysoinnin tuoma etu oli ratkaiseva tekijä.

Itse harrastin tuota päiväkaupaa aiemmin, mutta se imee ajatukset niin kiinni pörssimaailmaan, että huomasin päivittäin ajattelevani vain niitä. Mikään muu ei tuntunut enää miltään. Tossa joku aika sitten päätin luopua päiväkaupasta. Nykyisin käyn enimmäkseen swing-kauppaa, mutta edelleen satunnaisesti "lähtee mopedi käsistä". Voisi kuvailla kait sanalla addiktio.

Päiväkaupassa mielestäni tärkeintä on saada välityskulut minimiin. Palkkioprosentti ja minimiveloitus määräävät kaupankäyntinippujen koon. Esimerkiksi Nordnetilla minimiveloitus toimeksiannosta on 3e. 0,06% palkkioprosentilla miniminipun hinta on 5000e, josta sitten voi laskea osakkeen hinnalla lappujen minimimäärän yhdessä nipussa.

Sitten vaan suoritetaan ajallista hajautusta sen signaalin perusteella mitä nyt sattuu seuraamaan. Kuka kattoo pivotteja kuka fiboja ja kuka mitäkin. Tuki- ja vastustasojen perusteella sitä ajallista hajautusta tehdään. Yleensä uutisvirta ja päivän sentimentti myös ratkaisee. Reaaliaikaiset futuurit ja valuuttakurssit on suureksi eduksi.

Itse harrastin pääosin scalppausta Nokialla ja Storalla. Esimerkkinä tuo 6 bps välityskulu on aivan liikaa. Jo 100M€ liikevaihdolla vuotuiset välityskulut on 60k€. Samoten tuollaisella palkkioprosentilla ei voi veivata 6-8e hintaista lappua 0,5 sentin siivulla voitollisesti. Lähtökohta on, että keskimäärin voitoista vähintään puolet tulis jäädä itelle.

Palkkioprosentin alentaminen laskee vuositasolla välityskuluja merkittävästi ja mahdollista pienimmän mahdollisen siivun keräämisen. Ongelman ydin taas tällöin on kaupankäyntinipun kasvaminen.

Esim. 3 bps palkkioprosentilla 3e minimillä kaupankäyntierän arvo olisi 10ke. Vastaavasti 2bps tekisi 15ke ja 1bps 30ke. Siitä voi kukin sitten laskea montako Storaa tai Nokiaa pitäs yhessä nipussa olla. Sitten kun miettii, että nippuja olis syytä olla enemmän kuin 10. Äkkiä huomataan, että fyffeä/vipua saa olla hyvä satsi. Lisäksi positioiden koko on helposti aivan liikaa useimmalle OMXH:n lapuista. Volyymia tarvitaan ja onneksi sitä myös nykyään on. Ongelma tosin on robot, jotka taitavat hallita kaupankäyntiä jokaisella suurivaihtoisella lapulla. Robojen kaupankäyntivolyymia voi hyvin kuvata sillä, että niille voitolliseen toimintaan riittää noin sentin sadasosien ero keskimääräisessä osto- ja myyntihinnassa.

Warret yms. muut markkinatakaajien tuotteet voi suosiolla unohtaa. Suorat sijoitukset osakkeisiin on mielestäni ainoa tapa tehdä tätä. Oikotietä onneen ei ole. Kässiä vaan pitää olla, että voi toimia riittävän laajamittaisesti.

Toivotan onnea matkaan, ken ikinä päättääkin kokeilla. Monet tekevät tappiota. Itse jäin voitolle noin 10% opo:sta. Mielestäni aivan liian vähän siihen vaivaan ja stressiin nähden. Pikkurahoilla pelatessa toiminnalle tärkeimmät asiat ovat aivan liian heikoissa kantimissa ja se on omiaan tekemään hommasta "mahdottoman".

Prionilla on todella painavaa sanottavaa tässä viestissä. Jos et ymmärrä lainatun viestin ideaa, niin suosittelen kylmästi jättämään treiduksen väliin ennen kuin sisäistää idean viestin takana - oikeasti.

Itelleni ei oo vieläkään tullut perkele nordnetin lappuja, perjantain jälkeen lähtee sit viides viikko käyntiin, hyvää palvelua. Ilmeisesti raha ei kelpaa tälle firmalle, euroopassa tai jenkkilässä olisi ollut pikkasen nopeampaa palvelua.

Prionilla on todella painavaa sanottavaa tässä viestissä. Jos et ymmärrä lainatun viestin ideaa, niin suosittelen kylmästi jättämään treiduksen väliin ennen kuin sisäistää idean viestin takana - oikeasti.

Hyvä kirjoitushan tuo oli, mutta eikai täällä kukaan ollut aloittamassakaan kyseistä toimintaa. Itseäni kiinnostaa vain lukea aiheesta ihan mielenkiinnon vuoksi, en aio tehdä mitään muuta edes huvikseni.

Huvittavaa lukee aina näitä keskustelupalstoja. Jostain syystä tää aihe on sellanen mistä on hankalaa saada keneltäkään mitään vastauksia. Aina sama virsi, "älä alota jos et tajua", "häviit vaan rahas" jne.. Tottahan se varmasti on, mutta ei voi oppia jos ei opettele. Kukaan tuskin osaa valmiiks ja jos kukaan ei kerro mitään, niin luultavasti häviät vielä varmemmin jos meet vaan kokeilemaan. Olen myös sitä mieltä, että jos lukija on niin tyhmä, ettei pysty muodostamaan käsitystä homman vaikeudesta lukemalla siihen liittyvää materiaalia, niin hävitköön rahansa :)

Kuvitelkaa jos pakkiksen treeni, ravinto ja alottelijaosasto ois samanlaisia, "älä nyt treenaamaan ala, satutat vaan ittes", "ei sun nyt kannata laihduttamaan alkaa, et kuitenkaan onnistu" :D

No niii, viimeinkin tuli Nordnetiltä tunnukset ja bisnes pääs alkaa:) Odotin aamulla että paljon nokia tippuu ku eilen jenkkilässä jatkoi vielä tippumista ja -9,8% ostin osakkeita, alkuun harjoittelen muutaman kuukauden ni ostin vain tuhat osaketta. Pitää nyt seurata vähän tota kaivostoimintaa ja muutenkin raaka-aine markkinoita, kokeillaan jos ihan tällee peruskoulupohjalta itseoppineena nämä asiat lähtisi onnistuu.

Noksu kyllä droppas tänään kiitettävästi, maanantaina lisää tankkailua. Mielestäni potentiaalia tässä osakkeessa kuitenkin löytyy ja minusta melko aliarvostettu osake. Itsellä ainakin Noksua keskipitkällä tähtäimellä, niin hyvillä mielin voi ostaa kun halvalla saa. Osinko tuottokin tämän päivän lopetushinnalla kuitenkin kohtuullinen 5,7%.

Minusta Nokian kanssa ainut potentiaali on, että joku ostaa sen pois eli se preemio. En mä ainakaan muuten uskaltaisi ostaa. Ostin kyllä pari päivää sitten Greenvironmentia kun pistin H&M:n laput kiertoon. Sain noista hyvät voitot ja sain kuitattua loputkin vanhat tappiot noin suuurinpiirtein.

Huhhuh,,Nordnet näyttää, että salkku tänään -4,88% :) Nokia ja Ixonos osuivat molemmat. No eiköhän tuo korjaa ensi viikolla. Mielenkiintoista nähdä, miten tuo uusi kuvio vaikuttaa Ixonoksen ja Digian elämään...

Itselläni tuli tosta Nokiasta tappiota neljä ja puoli prosenttia, ostin tuhat osaketta, mietin että ensviikolla laitan sit perkele "potti reissuun" ja ostan 2t kappaletta ku halpaa on. Kattelin sitä Nordic Miningia mitä täällä on mainostettu ni sekin tippui tänään. No ensviikon lopulla Nokia alkaa sit pikku hiljaa nostaa osaketta ja sit vuoden tai kahden päästä ku jenkit päättää kaapata Nokian ni sit nousee kunnolla kurssi.

Tuli hankittua tänään Applea. Nyt on sitten salkussa 2 pitkäaikaista osaketta josta en ajatellut vielä vuosiin luopua, jos ei tapahdu jotain dramaattista. Apple ja Nordic Mining.

Back
Ylös Bottom