Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥

Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.

Just katoin samaa.. Mutta minkäs teet? Ei ne ostot ja myynnit kuitenkaan osu niihin syvimpiin dippeihin ja korkeimpiin huippuihin. Varmaan jokaisen oston ja myynnin suhteen olisi voinut tehdä paremman päätöksen, kun jälkikäteen katselee kurssin kehitystä. Pitkällä tähtäimellä saatoit tehdä hyvän päätöksen ja sehän se on tärkeintä.

Joo, näinhän se on. Kiva kiusata itteensä olemalla jälkiviisas. :hyper:

No UPM:ää, TeliaSoneraa ja Olvia tuli noilla Metson ja Tamfeltin myynneillä lisäiltyä. Joten katotaan pidemmällä aikavälillä että miten kävi.

Tamfeltin kohdalla varmasti montaa vielä suorastaan vituttaa. Etenkin jos ostivat osakkeensa lunastushintaa kalliimmalla. Tiettys jos osti kaiken helmikuussa, niin sai hyvät pikavoitot.

Tätä periaatetta olen koettanut noudattaa omassa sijoittamisessa. BWT, pistin sulle yksityisviestin Kauppalehden sivuilla, olisi kiva jos pystyisit sanomaan mielipiteesi.

Vastattu on, mielenkiintoinen ja haastava probleema kyllä. Jatketaan keskustelua tuolla yv:nä tai vaikka meilillä. En muista nakkasinko meiliosotetta, mutta jos sulla ei sitä ole niin nakkas omas vaikka Kauppalehden yv:nä niin voidaan pohtia asioita enemmän meilinkin kautta.

Voidaan vaikka tuon ongelmasi pohdinna jälkeen vaihtaa ajatuksia sijoitusasioissakin. Ootko muuten Helsinkiin alan messuille lähdössä ensi ke tai to?

Itse olen siis menossa tuonne Sijoitus Invest 2009 messuille torstaina 12.11. Siellä muutaman palstatutun kanssa pitäisikin törmäillä. Joten jos pakkislaisia on menossa tuona päivänä, niin ilmotelkaa minulle. Puuhataan joku tapaaminen siellä vaikka ruokailun merkeissä.

Miten saa helpoiten sijoitettua kiinaan pl. rahastot? Tänään puski Metso 20e rikki osinkojenkin jälkeen. Onnistunein sijoitukseni, sääli että rahallisesti melko olematon.

Elcoteqista ei ole kuulunut mitään. Jos tämäkin järjestly menee käteen, niin epäilen että Elcon tarina oli siinä :(

Mä oon ostellu NYSE:n kautta siellä noteerattuja... ja kunnon riskillä tietysti small cappia :D

Mitenkäs, kun jotkut sijoittajat harrastavat tätä päivittäistä osta-myy touhua (kauppalehden foorumi), niin minkä perusteella tuossa toimitaan? Tiedotteiden, uutisten vai sisäpiiritietojen joista ei muille hiiskuta? Luulisi noiden päivittäisten nousujen ja laskujen arvioinnin olevan mahdotonta netistä saatavien tietojen perusteella(?)

Kyselen kun tässä juuri aloittanut sijoittamisen, pitkällä tähtäimellä ja vielä melko vähäisellä ymmärryksellä, mutta suurella mielenkiinnolla.

Päiväkauppaa käydään useimmiten warranteilla jotta pienistäkin kurssivaihteluista tulisi vipuvaikutuksen kautta riittävän isoja summia ja koko lailla puhtaasti katsomalla markkinan (= myyjät ja ostajat) liikkeitä. Kaupankäynnin kohteena olevan firman menestyksellä ei ole paljoa väliä - Nokiaa suositaan, koska sen päivävaihto on tarpeeksi iso. Homma vaatii ison volyymin kauppoja ja sitä kautta pitää diilata välittäjän kanssa palkkiot mahdollisimman alas.

Mitenkäs, kun jotkut sijoittajat harrastavat tätä päivittäistä osta-myy touhua (kauppalehden foorumi), niin minkä perusteella tuossa toimitaan? Tiedotteiden, uutisten vai sisäpiiritietojen joista ei muille hiiskuta? Luulisi noiden päivittäisten nousujen ja laskujen arvioinnin olevan mahdotonta netistä saatavien tietojen perusteella(?)

Kyselen kun tässä juuri aloittanut sijoittamisen, pitkällä tähtäimellä ja vielä melko vähäisellä ymmärryksellä, mutta suurella mielenkiinnolla.

Tiedotteiden ja uutisten avulla pitkälti, sisäpiiritiedon hyväksikäyttö on laitonta. Tekninen analyysi on myös käytetty työkalu. Se onkin sitten asia erikseen, onko niistä mitään hyötyä. Veikkausta se on enimmäkseen. Itse en harrasta.

Tiedotteiden ja uutisten avulla pitkälti, sisäpiiritiedon hyväksikäyttö on laitonta. Tekninen analyysi on myös käytetty työkalu. Se onkin sitten asia erikseen, onko niistä mitään hyötyä. Veikkausta se on enimmäkseen. Itse en harrasta.

Joo ja treidaaminen on vaikeaa! Siinä lajissa häviää käytännössä yhtä helposti kuin pokerissa. Eli on huippuja, jotka vie monen rahat.

Ja se vaatii sitten myös aikaa!

Sisäpiiritiedon hyväksikäyttö on tosiaan laitonta. Itse kuulun sisäpiirirekisteriin, ja en saa esim. myydä/ostaa ilman lupaa ja arvopapereita pitää säilyttää vähintään tietty viikkomäärä. Jos toinen tekee hyvän kaupan, tekee toinen huonon.

Sisäpiiritiedon hyväksikäyttö on tosiaan laitonta. Itse kuulun sisäpiirirekisteriin, ja en saa esim. myydä/ostaa ilman lupaa ja arvopapereita pitää säilyttää vähintään tietty viikkomäärä. Jos toinen tekee hyvän kaupan, tekee toinen huonon.

Meklarin hommissa tai alalla muuten?

Meklarin hommissa tai alalla muuten?

Sisäpiirirekisteriin pitää ilmoittaa kanssa ihmiset jotka saattavat olla tekemisissä tietojen kanssa joista voisi olla hyötyä. Ihan pörssiyhtiössä työskentelevät ihmiset joilla on pääsy tietoihin tai ulkopuoliset toimijat jotka tekevät tilapäisesti hommia "lähellä" ko. tietoja. Tuolloin muistaakseni merkitään tilapäiseen rekisteriin (en muista termiä). Joku voi korjata tai tarkentaa.

Joo tää rekisteri on hanurista, onneksi sain ohitettua sen kun vaihdoin firmaa tässä alkuvuodesta:rolleyes:

Sisäpiirirekisteriin pitää ilmoittaa kanssa ihmiset jotka saattavat olla tekemisissä tietojen kanssa joista voisi olla hyötyä. Ihan pörssiyhtiössä työskentelevät ihmiset joilla on pääsy tietoihin tai ulkopuoliset toimijat jotka tekevät tilapäisesti hommia "lähellä" ko. tietoja. Tuolloin muistaakseni merkitään tilapäiseen rekisteriin (en muista termiä). Joku voi korjata tai tarkentaa.

No ei liene reksiterissä kuin ko. yhtiöön. Taasen pankin tietyssä tehtävissä lienee sisäpiiriläinen kaikissa noteeratuissa yhtiöissä? En tiedä nyt tarkasti kun ei oo joutunut perehtymään. Jäänyt vain tällainen muistikuva.

Muistaakseni Nasdaq OMX:n Oyj-perusteinen sisäpiirirekisteri on julkinen, ja sieltä voi katsoa firmakohtaisesti tyyppien omistuksia. Investointipankkien ym. työntekijöiden nimiä ja omistuksia taas ei taida missään nettisivulla näkyä.

Pakko hehkuttaa nyt täälläkin. Eli Panostaja sitten hellii omistajaa 12 sentin osingolla per osake. Toki ehdotus, mutta tässä tapauksessa ei nyt liene pienintäkään epäselvyyttä ettei tuo summa per omistettu osake napsahda tilille alkuvuodesta!

Mitä osakkeidenvälitys firmaa suosittelisitte käytettäväksi, jos haluaisin kokeilla sijottamista pienellä summalla (puhutaan muutamasta satasesta)?

Back
Ylös Bottom