Miten saa helpoiten sijoitettua kiinaan pl. rahastot?
Itse olen harkinnut Kiina25 ETF:ää Saksasta tai sitten Kiinan infrastruktuuri ETF:ää, jota taisi löytyä ainakin PowerSharelta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten saa helpoiten sijoitettua kiinaan pl. rahastot?
Tätä periaatetta olen koettanut noudattaa omassa sijoittamisessa. BWT, pistin sulle yksityisviestin Kauppalehden sivuilla, olisi kiva jos pystyisit sanomaan mielipiteesi.Tässä sen näkee, pitäs vaan ostaa eikä ikinä myydä mitään...
Just katoin samaa.. Mutta minkäs teet? Ei ne ostot ja myynnit kuitenkaan osu niihin syvimpiin dippeihin ja korkeimpiin huippuihin. Varmaan jokaisen oston ja myynnin suhteen olisi voinut tehdä paremman päätöksen, kun jälkikäteen katselee kurssin kehitystä. Pitkällä tähtäimellä saatoit tehdä hyvän päätöksen ja sehän se on tärkeintä.

Tätä periaatetta olen koettanut noudattaa omassa sijoittamisessa. BWT, pistin sulle yksityisviestin Kauppalehden sivuilla, olisi kiva jos pystyisit sanomaan mielipiteesi.
Miten saa helpoiten sijoitettua kiinaan pl. rahastot? Tänään puski Metso 20e rikki osinkojenkin jälkeen. Onnistunein sijoitukseni, sääli että rahallisesti melko olematon.
Elcoteqista ei ole kuulunut mitään. Jos tämäkin järjestly menee käteen, niin epäilen että Elcon tarina oli siinä :(
Mitenkäs, kun jotkut sijoittajat harrastavat tätä päivittäistä osta-myy touhua (kauppalehden foorumi), niin minkä perusteella tuossa toimitaan? Tiedotteiden, uutisten vai sisäpiiritietojen joista ei muille hiiskuta? Luulisi noiden päivittäisten nousujen ja laskujen arvioinnin olevan mahdotonta netistä saatavien tietojen perusteella(?)
Kyselen kun tässä juuri aloittanut sijoittamisen, pitkällä tähtäimellä ja vielä melko vähäisellä ymmärryksellä, mutta suurella mielenkiinnolla.
Tiedotteiden ja uutisten avulla pitkälti, sisäpiiritiedon hyväksikäyttö on laitonta. Tekninen analyysi on myös käytetty työkalu. Se onkin sitten asia erikseen, onko niistä mitään hyötyä. Veikkausta se on enimmäkseen. Itse en harrasta.
Sisäpiiritiedon hyväksikäyttö on tosiaan laitonta. Itse kuulun sisäpiirirekisteriin, ja en saa esim. myydä/ostaa ilman lupaa ja arvopapereita pitää säilyttää vähintään tietty viikkomäärä. Jos toinen tekee hyvän kaupan, tekee toinen huonon.

Meklarin hommissa tai alalla muuten?
Sisäpiiritiedon hyväksikäyttö on tosiaan laitonta. Itse kuulun sisäpiirirekisteriin, ja en saa esim. myydä/ostaa ilman lupaa ja arvopapereita pitää säilyttää vähintään tietty viikkomäärä. Jos toinen tekee hyvän kaupan, tekee toinen huonon.

Sisäpiirirekisteriin pitää ilmoittaa kanssa ihmiset jotka saattavat olla tekemisissä tietojen kanssa joista voisi olla hyötyä. Ihan pörssiyhtiössä työskentelevät ihmiset joilla on pääsy tietoihin tai ulkopuoliset toimijat jotka tekevät tilapäisesti hommia "lähellä" ko. tietoja. Tuolloin muistaakseni merkitään tilapäiseen rekisteriin (en muista termiä). Joku voi korjata tai tarkentaa.
Muistaakseni Nasdaq OMX:n Oyj-perusteinen sisäpiirirekisteri on julkinen, ja sieltä voi katsoa firmakohtaisesti tyyppien omistuksia. Investointipankkien ym. työntekijöiden nimiä ja omistuksia taas ei taida missään nettisivulla näkyä.