Toi muuten on niin totta ku puhutaan sijoitusmarkkinoista. Mediatilaa saa kun kurssit on nousunsa huipun lähellä, ja kun ollaan kunnon noususuhdannetta eletty jo vuosia, sitten uutisoidaan kun väistämätön kurssilasku tulee, sitten ollaan aika hiljaa aika pitkään.
Minusta aika hauskasti on sanottu, että vaikka markkinaa ei voi mitenkään ennakoida, onnistuu ns. tavalliset duunarit siinä hämmästyttävän hyvin, ostaa silloin kun on tosi kallista, ja ollaan aika lähellä huippua ja kun media kertoo osakkeilla vaurastuneista, myydään paniikissa pohjilta kun vielä jotain saisi;)
Kannattaa pääsääntöisesti ajoittaa ostot laskuihin, saa keskimääräistä hintaa halvemmalla salkkuun. Eli nyt eletään suorastaan Joulua!
Mua niin paljon, niin niin niin paljon vituttaa se että tuli lähdettyä nyt aikuistenoikeasti opiskelemaan, jos mulla oisi töitä mättäisin osakesalkkuun rahaa ainakin 500, ellen tonnin kuussa, ja eläisin vaikka roskisdyykkaamalla..
Nyt on mahtavat ostoajat koittaneet. Vaan kun elelee opintotuilla ei voi kauheasti salkkua kasvattaa, salkun allokointia olen pikkuhiljaa painottamassa enenevissä määrin osakkeisiin. Mutta salkun kasvattaminen taitaa olla tehty jo. Pitää oikeesti hakea osa-aikaduuni vaikka kiven alta ja kaikki palkat pistää suoraan salkkuun ja opintotuilla elää. Opintolainan varmaan otan syksynmittaan ja sen pistän osakkeisiin.
Ainoa vaan on se ongelma että multa loppuu tuet 2v päästä, ja en voi pitää osakkeissa lähimainkaan niin suurta osaa varallisuudesta mitä tahtoisin. Jos en kohtaisi ns. henkilökohtaista rahoitusriskiä, mä pitäisin varallisuudesta 90% osakkeissa.
Oi kumpa oisin 10 v vanhempi omanalantöissä oleva kaveri, mä niin haluisin pistää vaikka 2000 euroa kuussa nyt salkkuun ja ostaa kun kerran on halpaa ja elää nyt nää ajat ihan minimaalisesti. Kunhan vaan saisi sitä varallisuutta kasvatettua vaikka väkisin.