Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olin viittä vaille shorttaamassa keväällä, pönttörallin ollessaan huipussaan, mutta tein periaatepäätöksen että olen long only sijoittaja, enkä spekuloija, jonka tehtävänä olisi löytää "isompia hölmöjä."

http://stocks.about.com/od/investingstrategies/a/marktime100804.htmtoistaiseksi on parempi katsoa kuin katua vaikka silloin ei pääse ihan pohjilta ostelemaan. samalla pääsee rauhassa perehtymään asioihin eikä tartte ihan tikalla heittää ostettavia osakkeita sit kun aika tulee.

No ainakin toistaiseksi jäi romahdus köyhäksi. Mielenkiintoista on katsoa miten käy kun jenkkilä avaa tänään.
Nordeaa saisi nyt halvalla, itse en vain ole valmis lisäämään pankkisektoria enempää, en vielä tähän hintaan ainakaan. Kesko, Nokia, UPM, Orion itsellä on eniten kiikarissa ja noista eniten Nokia. Jos Nokia laskee tonne lähelle 13 euroa, niin sitten otan yhden erän tähän suuntaan, edellinen siis ostettu 13,65 hintaan. Kiinnostavia olisi nuo mainitsemani Vacon & Vaisala, mutta tuskinpa nämä romahdukset noihin juuri vaikuttaa.
EDIT: Lisätään listalle Fortum, jos saisi alle 22 euron.
Eikä nämä ole sitten mitään suosituksia, vaan ihan puhtaasti itse kiinnostavia mahdollisia ostokohteita.
Eli näitä defensiivisempien toimialojen ja yritysten osakkeita (TeliaSonera, Nordea, Kesko, AstraZeneca, Nokia) tällä hetkellä ostelen tai katselen vakavammin, jos sattuvat laskemaan muiden mukana ja osinkotuotto muine taloudellisine tietoineen vaikuttaa vakaalta.
Riskiä voisi ottaa jostain perusteollisuuden firmasta, kuten Pöyry, Rautaruukki tai Kone. Tai teknoista Tekla, Digia, Basware-linjasta. Mutta taitaa jäädä ensivuoden puolelle kun raha ei riitä kaikkeen, noiden hintojen pitäisi tippua että viitsisin ostaa tuollaisia pienempiä "riskifirmoja" ja mielessä on myös ulkomaisten ETF:ien ostaminen lähitulevaisuudessa.