Meta title: 💥 PAKKOTOISTON SIJOITUSKESKUSTELU – OSAKKEET, RAHASTOT JA SÄÄSTÄMISEN TULOKSEKAS RAKENTAMINEN 💥
Meta description: Keskustelua sijoittamisesta: osakkeet, rahastot, korko, säästäminen, strategiat, riskit ja käyttäjien omat kokemukset tuottojen kehityksestä.
Lindstömin opas kannattaa lukea kyllä, ehkä jopa paljon hehkutettua Saariota parempi. Sitten on sellainen kuin Puttonen, Kivisaari - Vaurastuminen ja Karo Hämäläisen - osakesijoittajan opas. Nuo kaksi jälkimmäistä ei tosin Saariolla ja Lindsrtömille pärjää, mutta jos kirjastossa käy, niin kannattaahan nuo läpi selata.
Jos ostat omaks, niin suosittelen Lindstömiä. Tosin Saarion kirjassa on parempaa juttua jos on täysin aloittelijia. Lindstörmin kirja edellyttää jo vähän peruskäsitteiden tuntemusta. Tällainen olo itselle jäi.
Jos kaipaa maallikoille suunnattua analyytikkotason kirjaa, voin suositella Jussi Hyödyn kirjoittamaa juuri ilmestynyttä teosta Osakekeissien pauloissa - Intohimona analyysi (Talentum). Esittelee hyvin mm. multippeleillä valuoimista.
Jos ostat omaks, niin suosittelen Lindstömiä. Tosin Saarion kirjassa on parempaa juttua jos on täysin aloittelijia. Lindstörmin kirja edellyttää jo vähän peruskäsitteiden tuntemusta. Tällainen olo itselle jäi.
Noh, ei toi kakkonen kovin paljoa uutta hyödyllistä tietoa tarjoa. Muistaakseni sama lista siellä lopussa ja jotai jutskaa kultaan sijoittamisesta + jonkin verran päällekkäistä tietoa.
Eli ei ainakaan omaksi kannata hankkia sitten jos ei puoli ilmaiseksi saa. Yksi hyvä kotimainen on myös Nikkininen, Rothovius, Sahlström - Arvopaperisijoittaminen. Tuo tosin on jo oppikirja ja ainakin mulla menee suuri osa laskukaavoista yli ja kovaa. Mutta itse teksti on erittäin selkokielistä ja siinä pääsee tutustumaan asioihin vähän syvällisemmin. Pitäs lukee se uusiks kun ehtis ihan ajan kanssa.
Eli ei ainakaan omaksi kannata hankkia sitten jos ei puoli ilmaiseksi saa. Yksi hyvä kotimainen on myös Nikkininen, Rothovius, Sahlström - Arvopaperisijoittaminen. Tuo tosin on jo oppikirja ja ainakin mulla menee suuri osa laskukaavoista yli ja kovaa. Mutta itse teksti on erittäin selkokielistä ja siinä pääsee tutustumaan asioihin vähän syvällisemmin. Pitäs lukee se uusiks kun ehtis ihan ajan kanssa.
Juuh, itse oon huomannut sen, että noita kaavoja ei jaksa opetella millään ellei ne ole jossain tenttikirjassa. Eli eivät käy oikeen iltalukemiseksi.
Tuollahan tuo hyllyssä seisoo. Ihan hyvä peruskirja rahastosijoittamisesta, mutta eipä tarjonnut mielestäni mitään kovin maailmoja mullistavaa sisältöä. Se ei johdu siitä, että kirja olisi huonosti kirjoittu, vaan lähinnä siitä, että rahastosijoittaminen nyt vaan on aika yksinkertaista puuhaa. Niin ja tuostakaan kirjasta ei löydy vastausta siihen, pitääkö kannattaako sijoittaa aktiivi- vai indeksirahastoon :D
Ostin ton Puttonen - Repo - Miten sijoitan rahastoihin kirjan ja luin joululoman aikana.. periaatteessa aikalailla perusjuttuja, mut ite tykkäsin kirjasta kovasti! :thumbs:
Ostin ton Puttonen - Repo - Miten sijoitan rahastoihin kirjan ja luin joululoman aikana.. periaatteessa aikalailla perusjuttuja, mut ite tykkäsin kirjasta kovasti! :thumbs: