Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onkos tuossa kuluhommassa nyt jotain mitä en ymmärrä kun niin moni sen mainitsee? Kun vaikuttaa siltä, että ainakin Nordnetin vertaaminen halvempiin tuntuu aivan turhalta puheelta, on se sen verran halpa kuitenkin. Kuinka pieniä tuottoja tuolta täytyy hakea, että 15€ välityspalkkio ei huku sinne sekaan täysin mitättömänä hiluna? Älkää nyt teilatko, minä vaan en ihan heti keksi millaisessa käytössä se olisi liian kallis ja kuinka suuren säästön jollain halvemmalla välittäjällä saisi.

Itse tulee ostettua melkein minimissään tuhannella eurolla kerralla niin nuo kiinteät kulut ei näyttele kovin merkittävää osaa mutta jos satasella ostaa niin toki silloin on aivan eri juttu.
Muutenkin sellainen osta&unohda tragedia mulla noissa sijoituksissa.

Juu ei se siitä 15 eurosta varmaan ole kiinni mutta monet tekee kauppaa paljon enemmän kuin edes ajattelevat tekevänsä.

Ei ole kovin vaikeaa nakuttaa 1000e laskua välityspalkkioilla jne vuodessa joa laaki maksaa 15e tai enemmän.

jos oikeasti tekee kaupan tai pari vuodessa niin eipä se kovin paha olekaan mutta toisaalta siltikin vähemmän nyt vain on vähemmän, miksi maksaa enemmän jos ei ole pakko?

On kyllä käynyt mielessä, että vois tän vuoden aikana realisoida voitot suorista osakesijoituksista. Sen jälkeen vois palata markkinalle pienissä palaissa aikahajautetusti indekseihin sijoittamalla. Mun tavoitteisiin indeksien historiallisesti tarjoama tuotto on ihan tarpeeksi ja suorat osakeveivaukset on ehkä tarpeetonta riskinkasvattamista.

Onkos tuossa kuluhommassa nyt jotain mitä en ymmärrä kun niin moni sen mainitsee? Kun vaikuttaa siltä, että ainakin Nordnetin vertaaminen halvempiin tuntuu aivan turhalta puheelta, on se sen verran halpa kuitenkin. Kuinka pieniä tuottoja tuolta täytyy hakea, että 15€ välityspalkkio ei huku sinne sekaan täysin mitättömänä hiluna? Älkää nyt teilatko, minä vaan en ihan heti keksi millaisessa käytössä se olisi liian kallis ja kuinka suuren säästön jollain halvemmalla välittäjällä saisi.

No jos haluat sijoittaa vaikkapa 500 kerralla saatikka 50 taalan osingon takaisin, niin on se Nordnet liian kallis, jälkimmäinen käy jo mahdottomaksi, eli rajoittaa tekemisiä ihan käytännön tasolla. Mun mielestä prosentti on sellainen siedettävä kulu, puoli prosenttia sellainen ei enää niin väliä. 2% tai yli on liikaa.
Kuitenkin vuosituotto oletus Pentti Perussijoittajalle on sellainen 10%, niin ei siitä tuotosta kymmeniä prosentteja halua ensi kättelyssä antaa välittäjälle.

Nordealla on kerran kuukaudessa osakesäästöpäivä, jolloin toimeksianto enintään 1€

Lähinnä kiinnostaisi ostaa osakesäästötilille, mutta mites se taas toimikaan muiden kuin suomen pörssistä? Ulkomaisista osakkeissa oli jonkinlainen lähdevero-ongelma. Eikö ruotsin pörssistä voisi ostaa Nordeaa ja ongelmaa ei ole?Mitäs muita suomalaisia kiinnostavia yrityksiä on muiden maiden pörssissä?

Mitäs nämä strukturoidut velkakirja lainat tai mitä ovatkaan.. Jos siis ihan omilla pelimerkeillä mennään. Pysyäkkö kaukana vai olisiko näissä mitään järkeä? Parit lehtijutut kertovat että pitäis pysyä kaukana, mutta en vielä tutkinut asiaa tarkemmin muutakuin että eläkeläistä oli onnistuttu tyhjäämään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En ole kuullut mitään hyvää. Tosin, en ole tutustunutkaan, mutta suosittelisin miettimään kahdesti, jos asiaan pitää kysyä internetsistä mielipidettä kertoo se jo jotain ymmärtääkö niistä itsekään oikeastaan mitään.

Mitäs nämä strukturoidut velkakirja lainat tai mitä ovatkaan.. Jos siis ihan omilla pelimerkeillä mennään. Pysyäkkö kaukana vai olisiko näissä mitään järkeä? Parit lehtijutut kertovat että pitäis pysyä kaukana, mutta en vielä tutkinut asiaa tarkemmin muutakuin että eläkeläistä oli onnistuttu tyhjäämään.

En näe mitään syytä, miksi olisin näiden suhteen fiksumpi kuin markkinat. Lisäksi pitäisi käyttää hirveästi aikaa ja vaivaa opiskella asiaa, jotta ymmärtäisi riittävän hyvin strukturoitujen tuotteiden sisällön, niiden valuaation ja riskit. Ja aitten kysymys, että miksi? Tavallisilla osakkeilla ja velkakirjoilla saa kyllä ihan hyvää tuottoa ja riski hakea strukturoiduilla tuotteilla ylituottoa on aika haastavaa.

Puoliläpällä tulee mitättömillä summilla välillä treidattua erikoisempia tuotteita, mutta tämä on lähinnä kohinaa, kun tämän treidisalkun pääoma on n. prosentti sijoitusvarallisuudesta.

Kun kyselin asiasta enempi niin minimi sijoitus olikin 5te ja huonoimmillaan raha on kiinni 6vuotta. Ei ollut tässäkohtaa "varaa" kokeilla.

aloittelija kysyy vinkkiä. kun tuo nordnetin superrahasto suomi on ns täysin kuluton niin soveltuuko se mielestänne aloittelijalle joka haluaa sijoittaa noin 50€ kuukaudessa. yritin lueskella noita edellisiä sivuja mutta näköjään ei mene jakeluun minulle😀

aloittelija kysyy vinkkiä. kun tuo nordnetin superrahasto suomi on ns täysin kuluton niin soveltuuko se mielestänne aloittelijalle joka haluaa sijoittaa noin 50€ kuukaudessa. yritin lueskella noita edellisiä sivuja mutta näköjään ei mene jakeluun minulle😀

Sopii aivan täydellisesti aloittelijalle, varsinkin jos sijoitushorisontti on pitkä >10 vuotta.

Sopii kokemustasosta riippumatta.

Muistakaahan Nordealaiset, että tänään on euron päivät jenkkeihin. Kaikki toimeksiannot 1eur.
Pienet lisäykset tein Verizon ja Pfizer ja avasin KHC position. Kallista on kyllä noin yleisesti ottaen..

Jenkkimarkkinoita alkanut tutkimaan, etsinyt tietoa kiinnostavista teknologiafirmoista. Tietoa etsimällä jenkkien mid/small cap firmoista voisi löytyä hyviä kohteita. Jenkkien keskustelupalstoilta löytyy paljon infoa pienistäkin firmoista. Aikaa toki menee kun lähtee perkaamaan noita. Sitten riskitasot on sellasia, että osaako kukaan määrittää mitä kaikkea riskiä tulisi ostettua: onko firmoista saatu tietoa oikeaa, luotettavaa jne. Tämän vuoksi en vielä yhteenkään jenkkiyhtiöön sijoittanut.

Toki nämä suurimmat pörssijätit olisi turvallisia ja varman tuoton tuovia, mutta kun kotimaisistakin on löytynyt tarpeeksi ostettavaa. S&P 500 on se mitä haluan salkkuun, odotan vain jonkilaista korjausliikettä tohon indeksiin, niin heti mukaan.

Tammikuussa lähdin Qt Groupin mukaan, tietoa löytyy näistä suomifirmoista niin hyvin.

Jenkkipörssin Qt Group siis mulla haussa, kun vain ajan kanssa etsii, aika helvetisti istumatyötä vaatisi.

Suositut

Back
Ylös Bottom