Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä. Olen ollut viimeiset pari vuotta ihan koroissa pelkästään ja odotellut romahdusta. Toki tuottoja jäänyt paljon saamatta mutta nyt on ostopaikat pikku hiljaa syksyn mittaan. Aloittelin jo perjantaina Fortumilla. Menisikö joku 30-40% huipuista eli Helsinki sinne 6000 pintaan jopa? Nyt on noin 20 % lähtenyt kesän huipuista..

Timballe, Kiina valehtelee noista prosenteista, esim vaikka nousu olisi "vähäistä" eli 2% niin ne antaa lausunnon että nousua on 7%, monet maat vie raaka-aineita Kiinaan ja jos Kiinassa pysähtyy hommat niin raaka-aine vienti tyssää ja se vaikuttaa taas meihin helvetisti, eli kaikki on käsi kädessä. Kiinalla on vielä iso riski että jos sakkaa kunnolla niin maan sisäinen rauha saattaa rikkoutua, ei auta vaikka laittaisi tankit kadulle ja jokaiselle 20 suvea "uudelleen koulutusta". Nyt näyttää siltä että viimein "rommaa", olen odotellut tätä kuin kuuta taivaalta, olen matkan varrella oppinut paljon asioita, esim ei päiväkauppaa, ei "paniikki"myyntiä, tee strategia ja pysy siinä, osta monella kertaa pienissä erissä. Hajauta riittävälle aikavälille ja mantereilla ja eri tuotteisiin. Miten sijoittaisitte jos olisi satku löysää rahaa?

Itse toteutan osto-ohjelmani siten, että aloitan x kurssista ja lisäilen aina esimerkiksi euron tasalaskun / tietyn prosenttilaskun jälkeen laskeviin kursseihin. Ei koko kassaa kannata kerralla pistää :)

Tulla rikkaaksi:) Itse mietin tosta ostomäärä että jos esim ostan fortumia100kpl 16e ja nyt tippunut 14e ni vedän perinteisen Blackjack tyylin eli tuplaan hävinneen panoksen ja ostan 200kpl, saan näin enemmän madallettua sitä ostohintaa kuin ostaisin vain 100kpl kun on tippunut 14e, jos tippuu lisää niin tarvittaessa tuplaan taas määrän, teen sitten ennalta määrätyn mihin vedän rajan, esim 1500kpl on maksimi mitä omistan. Tossa Fortum esimerkissä on iso lopullinen osakemäärä jos näin tapahtuisi koska pidän sitä "hyvänä" osakkeena.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaa, minä pistin Fortumit mäkeen ja ostin Biohittiä lisää. Fortum ei ole huono yhtiö, mutta jos ne ei nopeesti julkaise (nyt julkaisee kun myin) jotain mitä verkkorahoilla tekevät, niin ei tuo tuosta mihinkään isommin liiku. Sähkön hinta on mitä on, että nykyliiketoiminta polkee paikallaan.

Biohitissä tapahtuu isoja. Voi toki olla että menee vituiksi mutta en usko. Acetiumia itse testannut ja se toimii. ;)

Tulla rikkaaksi:) Itse mietin tosta ostomäärä että jos esim ostan fortumia100kpl 16e ja nyt tippunut 14e ni vedän perinteisen Blackjack tyylin eli tuplaan hävinneen panoksen ja ostan 200kpl, saan näin enemmän madallettua sitä ostohintaa kuin ostaisin vain 100kpl kun on tippunut 14e, jos tippuu lisää niin tarvittaessa tuplaan taas määrän, teen sitten ennalta määrätyn mihin vedän rajan, esim 1500kpl on maksimi mitä omistan. Tossa Fortum esimerkissä on iso lopullinen osakemäärä jos näin tapahtuisi koska pidän sitä "hyvänä" osakkeena.

Kyllähän tuo toimii, mutta mitäs sitten jos se laskee 12 e, 10 e. Milloin loppuu tuplaus tai milloin palaa pinna ja myyt tappiolla? Vai myytkö?

Osto-ohjelmana tuo on fiksu mutta ei riitä kovin pitkälle kenenkään kassa. Että pitää olla suunnitelma sitten mitä tekee jos menee vielä törkeesti alle sen oman alimman hinnan.

No ei tämäkään maailmanloppu ole...

Tänään oli sitten tarjolla paras ostopäivä viiteen vuoteen. Käsittämätön ainakin hetkellinen paniikki, näitä oli muutama silloin 5-6 v sitten. Ei vaan pysty ymmärtämään, miksi ostolaidat katoavat täysin isoilla markkinoilla hetkellisesti ja palautuvat melkein samantien. Vähän on vielä kehittämistä tietokoneilla. Luonnollisesti missasin tämän, kun ei viitsi hellepäivänä koneella päivystää.

Luultavasti huomenna mennään jälleen lujaa ylös.

Ai että kaikki ongelmat on kadonnut gazza? Simsalabim! Pieni korjausliike ehkä voi tulla jossain vaiheessa luonnollisesti mutta että huomenna avataan shamppanjat ja happily ever after niin en usko. Kaikki samat ongelmat on edessä.

Ai että kaikki ongelmat on kadonnut gazza? Simsalabim! Pieni korjausliike ehkä voi tulla jossain vaiheessa luonnollisesti mutta että huomenna avataan shamppanjat ja happily ever after niin en usko. Kaikki samat ongelmat on edessä.

Näin on. Mutta tämä ei ikinä tästä tule muuttumaa. Aina on joku ongelma edessä joka odottaa vaan että action alkaa. Kriisistä toiseen.

Toivottavasti itse kukin ostatte ettekä vaan odota että kyllä vielä laskee ja sitten että ei ole perusteita nousuun ja että nyt on liian kallista ja istuu vaan kusi sukassa käteisen kanssa.

Ostaa niin perkeleesti kun on halpaa ja sitten vaan ihmettelee maailman menoa. Näin olen itse tehnyt ja teen jatkossakin.

Siltä näyttäis, että oikeaan suuntaan ennustin. Helsinki reilusti plussalla tällä hetkellä ja näyttäisi kiihtyvän. Eilinen oli ylilyönti.

Suositut

Back
Ylös Bottom