Pakkotoiston Sijoituskeskustelu - osakkeet, rahastot, säästäminen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuntuis jenkkilän pörssissä aika monella alalla olevan vahvaa nousua , olis pitänyt suunnata sinne useampikin osakesijoitus jo viime vuonna. Coca-Cola ja HP tällä hetkellä ainoat sieltä suoraan sijoitettuna omassa salkussa. No jälkiviisastelu on helppoa...

Timba79 sanoi:
Laittakaa jotain tiivistelmää tuosta menetelmästä tänne, alkoi vähän kiinnostamaan. Voi sitten sitä blogiakin kahlata, kun joskus vaan ehtis niin että ois rauha ympärillä.
HCP Quantin sijoittajaesitys löytyy tästä. Kävin kuuntelemassa Pasin sijoitusesittelyn eräässä sijoitusillassa. Ihan vaikuttavaa puhetta. Heppu itse tosiaan sijoittaa kaikki sijoitusrahansa tuohon rahastoon. Strategiassa taitaa olla hieman kovempi volatiliteetti kuin pörssissä keskimäärin, mutta tämän vastapainona tuotot ovat olleet melko hyviä.

Ajattelin ostaa siivun tuota rahastoa salkkuun.

Mitenkäs toi nordnetin verotus nyt sitten menikään tarkalleen? Ilmottaako ne suoraan osto ja myyntihinnat eikä tarvi verotuksessa selvittää mitään vai ilmottaako ne vaan myynnin ja sit joudut selvittää ostohinnan ja voiton? Mietin vaan että mitenhän kun toi metson osake jakautu valmettiin ja metsoon niin mikähän mun valmetin ostohinta sitten mahto olla? Sitä kun ei nordnetin tapahtumistakaan selviä. Kai se sitten menee vaan hankinta-olettamalla jossei muuta keksi.

En löytänyt oikein vastausta siihen, miten ja milloin HCP Quantin osuutensa voi lunastaa takaisin ja onko HCP:llä joku pankkitakaus yrityksen nurinmenon varalle?

Luulisi että voi lunastaa milloin haluaa? Tietenkin heillä voi olla joku viikonpäivä milloin se tilitys sitten tehdään.

- - - Updated - - -

http://www.taloussanomat.fi/raha/2014/04/24/ala-kuuntele-ketaan-ja-muita-vanhan-sijoittajan-vinkkeja/20145835/139

En löytänyt oikein vastausta siihen, miten ja milloin HCP Quantin osuutensa voi lunastaa takaisin ja onko HCP:llä joku pankkitakaus yrityksen nurinmenon varalle?

Avaintietoesitteen mukaan on avoinna merkinnöille ja lunastuksille kalenterivuosineljänneksittäin. Luultavasti kaupankäyntikulujen takia ja osa osakkeistakin on varmasti melko epälikvidejä, joten niiden kanssa ei haluta turhaan tehdä kauppaa.

Mitä tarkoitat pankkitakauksella? Mitä oletat sen kattavan?

Oon tässä jokusen päivän mietiskellyt että lisäisin reilummin ryssärahastoa Seligsonille, tippunut parikymmentä pinnaa tän Krimin kriisin aikana ja tippuu varmaan lisää, riippuu kauan tämä "sirkus" kestää, mutta kun "sirkus" on ohi ni veikkaan että nousee kuin raketti takas omalle tasolle. Eikös se mene niin että kun muut myy hulluna ni itse pitäisi silloin tankata? Tietenkin joka asiassa on omat riskinsä mutta sen tietää niin Putin kuin Amerikan Hussein.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^

Aloitin perjantaina ostot RTSI indexi ETF.llä. Pienen siivun, mutta laitan ensi viikolla jonkun verran siihen lisää. Lähinnä siirrän Euro stock 50 etf:n rahat sinne. Suoria osakkeita en osaa tuolta ostaa, joten koen turvalliseksi tuon indexin. Toi euro 50 nousi vuodesssa ihan hyvin, 17 pinnaa. Tälle vuodelle otan venäjältä vähintään saman verran.

Minulla siis noin 30 pinnaa varoista noissa ETF:issä.

Oon tässä jokusen päivän mietiskellyt että lisäisin reilummin ryssärahastoa Seligsonille, tippunut parikymmentä pinnaa tän Krimin kriisin aikana ja tippuu varmaan lisää, riippuu kauan tämä "sirkus" kestää, mutta kun "sirkus" on ohi ni veikkaan että nousee kuin raketti takas omalle tasolle. Eikös se mene niin että kun muut myy hulluna ni itse pitäisi silloin tankata? Tietenkin joka asiassa on omat riskinsä mutta sen tietää niin Putin kuin Amerikan Hussein.
Mulla menee OP:ssa ja Danskessa kuukausittain Venäjä-rahastoihin. Ostin myös Nokian Renkaita, mitä olisi tarkoitus vielä lisätä. Eli aika samoilla linjoilla olen SirMaxin kanssa. Pankit tosin neuvoivat välttämäään Venäjä-rahastoja tällä hetkellä myös kuukausisäästämisen muodossa.

Maanantaina tulee vissiin lisää pakotteita Venäjää vastaan ni kurssi laskee lisää todennäköisesti. Oma veikkaus on että vähän aikaa pullistellaan puolin ja toisin ja sitten kun ihmiset unohtaa jo Krimin kun jossain päin maailmaa puhkeaa joku muu konflikti ni sitten homma on ohi/"unohdettu" ja bisnes jatkuu.

Miten toi ETF toimii, ku vähän lueskelin ni hallinta ja osto ja myyntikulut on paljon pienemmät kuin Seligsonilla, eli kannattaa mielummin ostaa suoraan ryssä indeksiin sidottua ETFää?

Miten toi ETF toimii, ku vähän lueskelin ni hallinta ja osto ja myyntikulut on paljon pienemmät kuin Seligsonilla, eli kannattaa mielummin ostaa suoraan ryssä indeksiin sidottua ETFää?

Niin, siis ETFät on pörssinoteerattuja rahastoja, esim sellingsonin omx25 etf on indeksiosuusrahasto. Kuluthan niissä ovat pienemmät kuin ns. normaaleissa rahastoissa, mutta niihin kannattaa laittaa kerralla enemmän toki riippuu ihan muutenkin mihin muualle sitä rahaa laittaisi mutta tavalliseen rahastoon verrattuna siis.

Kannattaa huomioida millainen ero on ETF ja rahaston osingonmaksussa. Osingot uudelleensijoittava rahasto tekee korkoa korolle ilman veroseuraamusta, ja vero tulee maksuun vasta osuuden myynnin hetkellä.

Onkos kukaan täältä miettinyt noita suomalaisten osuuskuntien osuuksien ostoa? S-ryhmän siis. Maksaako ne jotain osinkoa/korkoa tätä osuutta vastaan? Niitä taitaa olla parisenkymmentä Suomessa, joten kaikkiin liittymällä saisi jo ihan kivan ja riskittömän sijoituksen. Kai, tuli vaan mieleen kun katselin vkl noita omia bonuksia.

Onkos kukaan täältä miettinyt noita suomalaisten osuuskuntien osuuksien ostoa? S-ryhmän siis. Maksaako ne jotain osinkoa/korkoa tätä osuutta vastaan? Niitä taitaa olla parisenkymmentä Suomessa, joten kaikkiin liittymällä saisi jo ihan kivan ja riskittömän sijoituksen. Kai, tuli vaan mieleen kun katselin vkl noita omia bonuksia.

Kyllä. Meinasin hakea 10 parhaiten maksavaa joululomilla, mutta "valitettavasti emme voi myydä jäsenyyksiä kun ei ole vakituista osoitetta Suomessa". Ja kaksihan mulla niitä oli jo ennestään. Alkas vituttamaan ja meni S-Ryhmä boikottiin :D Aika helppo tosin boikotoida kun Suomessa oon yhteensä ehkä 3 viikkoa vuodessa.

Parhaat osuuskunnat maksavat 20% korkoa, paljon löytyy yli 10% maksavia. Jäsenyyden hinta vaihteli muistaakseni 20-100 euron välillä muutama kuukausi sitten; googlettamalla löytyy "parhuusjärjestyksessä".

Useamman S-ryhmän osuuskaupan jäsenyys - turvallinen ja tuottava sijoitus | Miljonaariksi.com

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom