Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kannattaa siis joka viikko kirjoittaa "nyt on pohjat nähty" niin pääsee viikon tarkkuuteen ennusteessaan ;) sit voi viisastella uusiksen kanssa mähän sanoin - kommentein.
En tiedä oliko tämä nyt tarkotettu piikittelynä minulle, mutta tarkotukseni oli kysellä teidän mielipiteitä asiasta ja ehkä herättää pientä keskustelua, eikä leikkiä mitään ennustajaa...kannattaa siis joka viikko kirjoittaa "nyt on pohjat nähty" niin pääsee viikon tarkkuuteen ennusteessaan ;) sit voi viisastella uusiksen kanssa mähän sanoin - kommentein.
Define "valmis tuote". Mulla on kaikkea suorista osakesijoituksista oblari/alueellisiin rahastoihin, allokaatiotodistuksiin, suoriin yritysbondeihin (sekä high yield että investment grade), osakevelkakirjalainoihin jne. Osana hajautusta myös valmistuotteilla on paikkansa.Sijoitatteko yhtään noihin pankkien tekemiin valmiisiin tuotteisiin vai onko kaikki sijoitukset itse väsättyjä paketteja?
Define "valmis tuote". Mulla on kaikkea suorista osakesijoituksista oblari/alueellisiin rahastoihin, allokaatiotodistuksiin, suoriin yritysbondeihin (sekä high yield että investment grade), osakevelkakirjalainoihin jne. Osana hajautusta myös valmistuotteilla on paikkansa.
Vai onko katu-uskottavampaa ja seksikkäämpää tehdä itse suorat osakesijoitukset.
Tietysti jos olet tutustunut tuollaisen joukkovelkakirjalainan esitteeseen, ehtoihin ja se vaikuttaa susta fiksulta (tuotto-odotuksen suhde riskiin) niin miksei tuollainen toimisi. Tuossa kyseisessä EuriborPlus:ssa on kyseessä varsin maltillisen tuoton pääomaturvattu sijoitus, jolle itse en näkisi osakesijoituksia suinkaan suorana vaihtoehtona täysin eri riskiluokan jutuista kuitenkin kyse. Hyvänä puolena tuossa on tietenkin helppo ymmärrettävyys ja riskittömyys, huono puoli on se että upsidekin on varsin rajattu tapahtui taloudessa mitä hyvänsä.No esim vaikka johonkin Nordean EuriborPlus joukkovelkakirjalainaan. Tarkoitan siis noita "rahat meille me hoidamme ne" tyyliset paketit joita näköjään pankeillä on paljon. Itse ei tarvi tehdä mitään. Vai onko katu-uskottavampaa ja seksikkäämpää tehdä itse suorat osakesijoitukset.
) uskoen ylivertaisiin stock picking kykyihinsä taksikuskin vihjeiden pohjalta ;) Mä en usko omiini, joten salkku on varsin laajasti hajautettu.On. Plus paljon jännempää. Osingotkin on kivoja, ja voi syyttää vain itseä jos menee rahat harakoilleNo esim vaikka johonkin Nordean EuriborPlus joukkovelkakirjalainaan. Tarkoitan siis noita "rahat meille me hoidamme ne" tyyliset paketit joita näköjään pankeillä on paljon. Itse ei tarvi tehdä mitään. Vai onko katu-uskottavampaa ja seksikkäämpää tehdä itse suorat osakesijoitukset.

Näinpä, varsinkin jos kyseessä on lähinnä "harrastus"-pohjainen sijoittaminen!On. Plus paljon jännempää. Osingotkin on kivoja, ja voi syyttää vain itseä jos menee rahat harakoille![]()

Sinällään kiinnostaisivat esimerkiksi jotkin venäläiset energiayhtiöt, mutta sijoita nyt noihin rahastoihin (esim. Russia Prosperity), kun ne sisältävät paljon Venäjän pankkisektorin osakkeita. Ja siellä voi tapahtua lähiaikoina aivan mitä tahansa.
Jees. Ainakin itse opinut aika paljon tätä kautta ja näillä näkymin salkkukin on n. 20% plussalla. Nyt ei kyllä uskalla laittaa tuonne yhtään ihan hetkeen.Näinpä, varsinkin jos kyseessä on lähinnä "harrastus"-pohjainen sijoittaminen!
En väitä, että parempaa tulosta näin saisin, mutta kun sijoittaminen on lähinnä harrastus, joka ei juurikaan vaikuta taloudelliseen tasapainooni, on paljon mielekkäämpää treidata osakkeita kuin katsoa kerran neljänneksessä rahaston/(tai jonkun muun - ei niin paljon huomiota tarvitsevan) tilannetta.![]()
Olisi nordeassa pankissa pikkaisen ylimääräistä rahaa joka pitäisi pistää säästöön. Eli millä pankilla on tällä hetkellä paras säästö tili.
Vertaile itse tuolla: http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/korot/#saastotili
Tähän pakollinen disclaimer, että kenenkään yksityishenkilön ei ole suositeltavaa koskea noihin säästötileihin, mieluummin korkorahasto esim. Seligsonilta niin saat paremman tuoton. Jos kuitenkin väkisin haluat säästötilin, suosittelen Nordean tai Pohjolan (OKO) säästötilejä ja kiitän sinua ko. firmojen osakkeenomistajan ominaisuudessa osallistumisestasi "Freakille uusi Jaguar" -kampanjaan. Sitähän pankkien säästötilit on, hyväntekeväisyyttä jonka kohteena on pankki.
Nojaa. Jos katsot noita pankkien korkorahastoja ja niiden dippaamista (pl sampopankki) niin se on ollut jotain ihan järjetöntä. Esim op:ssa taitaa nätisti defaultata gm:n paskat kohtapuolin ja tsädäm: 100e onkin pian 20e. Eli jos et osaa perehtyä oikeasti noihin rahastoihin niin mieluummin tilille.
Varsinkin nyt deflaation uhan alla ei kauheasti tarvitse inflaation hammasta pelätä eli about kaikki on reaalituottoa.
Eli vähän tervettä järkätä noihin suosituksiin. Tuotto = riskitön tuotto + riskipreemio. Lisäksi pankkien säästötileillä on nyt kilpailua islantilaisten hämmentämisen jälkeen eli jotain hyötyä siitäkin.

Nojaa. Jos katsot noita pankkien korkorahastoja ja niiden dippaamista (pl sampopankki) niin se on ollut jotain ihan järjetöntä. Esim op:ssa taitaa nätisti defaultata gm:n paskat kohtapuolin ja tsädäm: 100e onkin pian 20e. Eli jos et osaa perehtyä oikeasti noihin rahastoihin niin mieluummin tilille.
Varsinkin nyt deflaation uhan alla ei kauheasti tarvitse inflaation hammasta pelätä eli about kaikki on reaalituottoa.
Eli vähän tervettä järkätä noihin suosituksiin. Tuotto = riskitön tuotto + riskipreemio. Lisäksi pankkien säästötileillä on nyt kilpailua islantilaisten hämmentämisen jälkeen eli jotain hyötyä siitäkin.