Pakkotoiston pressavaalit!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Valitse Suomen seuraava pressa

  • Heidi Hautala, Vihreä liitto

    Votes: 0 0,0%
  • Tarja Halonen, Suomen sosiaalidemokraattinen puolue

    Votes: 0 0,0%
  • Bjarne Kallis, Suomen kristillisdemokraatit

    Votes: 0 0,0%
  • Henrik Lax, Ruotsalainen kansanpuolue

    Votes: 0 0,0%
  • Sauli Niinistö, Kansallinen Kokoomus

    Votes: 0 0,0%
  • Timo Soini, Perusuomalaiset

    Votes: 0 0,0%
  • Matti Vanhanen, Suomen Keskusta

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    0
Status
Viestiketju on suljettu.
Kaminari sanoi:
lej, ymmärrän kyllä pointtisi, se ei ole huono enkä missään tapauksessa voi sanoa että väärä. Se on kuitenkin vain yksi tapa muiden joukossa ja sinne mahtuu myös tämä minun tapani vaikuttaa ja tuoda kantani esille.

Protestiäänet/äänestämättä jättäminen on tietysti yks vaihtoehto, mutta väitän ihan mutulla, että suuressa osassa näitä tapauksia ei ole kyseessä ns. poliittisesti valveutunut äänestäjä, jolle ei vaan löydy sopivaa ehdokasta / joka on täysin pettynyt koko poliittisen järjestelmään.

Jos sä jätät protestina äänestämättä, niin voit varmaan kertoo tarkemmin mihin kaikkeen olet pettynyt ja mitä muutoksia tulisi saada. Noi sun kommentit jostain persemalleista, juoksijoista ja toiveet äänestysprosentin tipahtamisesta alle 50%(viime eurovaaleissa se oli jotain 40%) ei oikein vakuuta...

Kaminari sanoi:
Se oli muuten jännä se Hitleristä kertova uusi elokuva. The Downfall taisi olla englanninkieliseltä nimeltään. Siinä Hitler itse totesi että kansalaiset ansaitsevat kaiken mikä heille hänen tekemisistään koituu, koska he hänet valtaan äänestivät. Aika kaukana tietenkin Suomen pressavaaleista, mutta hyvä pointti. Vastuu kuuluu kansalle, vaikka heille olisikin valehdeltu päin naamaa. Merkityksetöntähän koko homma on ja lähinnä tulee mieleen missikisat.

Joo aika kaukana Suomen pressavaaleista, eikä noita Hitler juttuja vaan kannata ottaa esiin, missään muodossa. En nyt edes lähde enempää tohon mitenkä hyvä pointti Hitlerilläkin tossa oli...Jokatapauksessa sä ja muut äänestämättömät olette myös osavastuussa siitä, että niitä persemalleja sun muita on siellä eduskunnassa, varsinkin jos olette niin poliittisesti valveutuneita.

edittinä vielä että se on kanssa jännä miten nää keskustelut menee aina Hitleriin muodossa kun toisessa. mun mielestä toi Godwinin laki oli ihan hyvä heitto ensiks, mutta alkaa sen verran oleen käytännön kokemusta tosta ilmiöstä, että varmaan pitää jopa paikkansa...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
training_addict sanoi:
Heh, ymmärsinköhän mä ton oikein, että siellä joku Tarja-fani naureskelee mm. mulle ja muille pakkiksen nuorille äänestäjille Niinistön valitsemisesta...:thumbs:

No ei, vaan repesin lähinnä itselleni kun menin postaa et "niinistö go home" ja sit ku katoin perään pakkiksen tilastoo niin niinistöhän siellä on ylivoimanen. Niinistöö olisin varmasti itsekin äänestänyt parikymppisenä, siihen viittasin tolla iällä. Tarja-fani en ole, enkä kenenkään muunkaan, palkansaajana ääni menee vaan helposti demareille. Kokoomus on kuin äänestäisi vihollista nykyään. Niinistöllä on kyllä selkeesti meikäläisille suunnattu kampanja, uskokoon ken tahtoo;). No mut sillee se meikäläisen poliittinen ideologia on heittäny vuosien saatos häränpyllyä! Kymmenen vuoden päästä ollaan varmaan jo sitten ristillisii tai ehkä vasta kepulaisii välis, hah haa. Eli ihan kyl vaan itselleni naureskelin, ei missään tapauksessa muilla täällä. Välillä lähtee aivan liian epämäärästä postausta, sorry vaan, mut koittakaa kestää. Ja tosiaan eihän niinistössä tai sen äänestämisessä mitään nauramista ole :)
 
lej sanoi:
Niinistö on muutenkin ehdokkaista varmaan ainoa, jonka CV:stä löytyy ns. duunarihommiakin. Halonen ei ymmärtääkseni koskaan ole ollut itse mikään työläinen, vaan korkeapalkkainen toimistorotta, mutta kai se silti sitten on duunarin paras kaveri.

Se on kanssa hauska ilmiö miten porataan Niinistön edustavan rikkaita ym. Nilkki Salosta joka ajaa yrityksien etuja eikä pidä perusköyhän puolia. Kun samalla ketään ei häiritte Halosen oma tausta ja se, että muumimamma ajaa niin selvästi mm. kehitysmaiden etuja, ihan puhtaasti "hyvvää hyvyyttään" ...lol...Tota taustaa vasten Niinistö todella on niin työväenkin kun koko kansankin presidentti, ainakin enemmän kun Halonen.
 
123jippo sanoi:
No ei, vaan repesin lähinnä itselleni kun menin postaa et "niinistö go home" ja sit ku katoin perään pakkiksen tilastoo niin niinistöhän siellä on ylivoimanen. Niinistöö olisin varmasti itsekin äänestänyt parikymppisenä, siihen viittasin tolla iällä. Tarja-fani en ole, enkä kenenkään muunkaan, palkansaajana ääni menee vaan helposti demareille. Kokoomus on kuin äänestäisi vihollista nykyään. Niinistöllä on kyllä selkeesti meikäläisille suunnattu kampanja, uskokoon ken tahtoo;). No mut sillee se meikäläisen poliittinen ideologia on heittäny vuosien saatos häränpyllyä! Kymmenen vuoden päästä ollaan varmaan jo sitten ristillisii tai ehkä vasta kepulaisii välis, hah haa. Eli ihan kyl vaan itselleni naureskelin, ei missään tapauksessa muilla täällä. Välillä lähtee aivan liian epämäärästä postausta, sorry vaan, mut koittakaa kestää. Ja tosiaan eihän niinistössä tai sen äänestämisessä mitään nauramista ole :)

Joo, tohon lyhyenä kommenttina, että kannattaa kuitenkin muistaa että presidentinvaalit ja eduskuntavaalit on vähän eri juttu. Enkä mäkään suoraa voi väittää, että Niinistö tai kokoomus olis kaikille se paras vaihtoehto näissäkään vaaleissa, mutta paljon parempi kun mitä gallupit antaa ymmärtää.

Idealistisesti tän maan kannalta tosin uskon, että edellä mainituilla on niin parhaat teemat kun edellytyksetkin oikeisiin päätöksiin pitkällä tähtäimellä. Niinistön kamppana on provosoiva just perusduunarin suuntaan. Käytännössä varmaan vaikutus on pieni, mutta mun mielestä ihan aiheellisesti koitetaan herätellä puhuun niistä asioista mitkä tulevaisuudessa meitä odottaa.

Vielä mitä tohon nuoreen ikään tulee, niin varmasti myös löytyy sitä sinisilmäisyyttä kun ei ole asuntolainaa, kahta kakaraa ja koiraa eikä oo juurtunut siihen 8-16 oravanpyörään. Toisaalta nuoremmat osaa kattoo asioita myös vähän avoimemmin juuri samasta syytä, ja ehkä se tulevaisuus kiinnostaa meitä myös keski-ikästä enemmän.
 
Jeps, jokainen tekee oman valintansa itse omista lähtökohdistaan, kokemuksistaan ja ajatuksistaan. Siksi en missään tapauksessa lähde arvostelemaan kenenkään valintoja tai dissaamaan ketään ehdokasta enempiä. Oman maallikon mielipiteen jo tossa taisin tuoda julki, mutta kuten siin jo huomasit niin ei se nyt niin kovin harkittu ole. En nimittäin seuraa politiikkaa juuri ollenkaan enää, ei vaan jaksa kiinnostaa enempiä. Joku näkemys nyt kuitenkin ihmisellä aina on.

Viime eduskuntavaalien jälkeen sanottiin muuten ärsyttävästi että erään pakkiksellakin hyvin tunnetun henkilön äänestäjät olisivat äänestäneet "väärin". Suoraan sanoen vitutti suunnattomasti lukea ja kuunnella moista paskaa. Jokainen kenelle tahansa ehdokkaalle tullut ääni on ihan yhtä oikein. On se nyt perkele kun kerran äänestää nii sitte tulla sanoo et ootte väärin äänestäny. Semmosia, ei vaan nyt lähen kyykkään. Kyykky kyllä kiinnostaa :)
 
Ohho, tuo godwinin laki :D

Hitleristä puhuminen nyt ei ole kova pala kuin saksalaisille ja ne kyllä vetää siitä herneet nenään sitten muidenkin edestä. Se nyt ei niinkään liittynyt hitleriin vaan siihen leffaan tuo. En tiedä onko käsikirjoittaja sen keksinyt itse vai liekkö originaali lainaus, se ajatus siinä nyt lähinnä oli se mitä hain.

Olen pettynyt lähinnä siihen että äänestämällä suomalaisella mentaliteetilla kaikki näyttää vaan menevän pahempaan suuntaan. Ensiksi katselin vierestä kun "valveutuneet" äänestäjät äänestivät viinanhintoja alemmaksi liittymällä EU:n, ja mitä tapahtui? Sittemmin kuuntelen lupauksia veroaleista totean sen tuottavan minulle hirvittävät summat rahaa noin 100 vuoden skaalalla, ihmeellisiä selityksiä hallituksen rahankäytöstä noin yleensä, katselen kun presidentti lentelee ympäri maailmaa ja nyökytän päätäni kun kansanedustajat nostavat palkkaansa. Siis palkkaa "työstä" johon kukaan ei todistettavasti tarvitse minkään maailman koulutusta, riittää että hyppii uikkareissa ja että puhuu jotain vähän sinnepäin itsekään siitä sen enempää ymmärtämättä.
Seuraan myös netistä kun tämä uimapukumalli suunnittelee muiden asiasta mitään ymmärtämättömien kanssa kansalaisoikeuksia ja yksityisyyttä loukkaavaan tietoturvalain.
Sitten katselen kun Ehnrooth heittää lusikan nurkkaan ja ennenkuin kilinä kuuluu, savon prikaati lähtee purkuun. En välitä Savon prikaatista vitunkaan vertaa, vaan enemmän minua naurattaa se tapa jolla raadonsyöjät saapuvat paikalle. Yleisesti ottaen katson kaiken mitä kasvoin pitämään arvokkaana saavan € merkin peräänsä ja myytävän ulkomaille. Viimeisenä tikkinä tulee olemaan NATO, josta "Ei tarvita kansanäänestystä", koska eihän nyt kansan voi antaa päättää noin monimutkaisesta asiasta. No pääsenpähän eroon sotilasvalastani, koska niinkuin asian näen, sotilaalliset rajat ovat sen jälkeen NATON ja minä voin Ingridin ja Astridin kanssa pitää selänpesijäisiä saunassa kriisitilanteen tullessa.

Tuossa nyt joitakin mitä tässä 5 minuutissa tuli mieleen. Päässäni ei kuulu kuin nimi "Machiavelli" aina kun politiikasta aletaan keskustelemaan. Yleisestiottaen valtaa haluavat ne ihmiset jotka eivät sitä ansaitse.

Ja mitä tulee johonkin eurovaaleihin, niistä en tiedä, mutta muistelen sen homman olleen niin että kansanäänestyksiin tarvitaan ainakin 50 % äänet että ne ovat valideja. Korjaa ihmeessä jos olen väärässä. Ja kyllähän siinä viesti välittyy varmaan sinne toiseen päähän ja jotain joudutaan tekemään.
 
Kaminari sanoi:
Ohho, tuo godwinin laki :D

Hitleristä puhuminen nyt ei ole kova pala kuin saksalaisille ja ne kyllä vetää siitä herneet nenään sitten muidenkin edestä. Se nyt ei niinkään liittynyt hitleriin vaan siihen leffaan tuo. En tiedä onko käsikirjoittaja sen keksinyt itse vai liekkö originaali lainaus, se ajatus siinä nyt lähinnä oli se mitä hain.

Olen pettynyt lähinnä siihen että äänestämällä suomalaisella mentaliteetilla kaikki näyttää vaan menevän pahempaan suuntaan. Ensiksi katselin vierestä kun "valveutuneet" äänestäjät äänestivät viinanhintoja alemmaksi liittymällä EU:n, ja mitä tapahtui? Sittemmin kuuntelen lupauksia veroaleista totean sen tuottavan minulle hirvittävät summat rahaa noin 100 vuoden skaalalla, ihmeellisiä selityksiä hallituksen rahankäytöstä noin yleensä, katselen kun presidentti lentelee ympäri maailmaa ja nyökytän päätäni kun kansanedustajat nostavat palkkaansa. Siis palkkaa "työstä" johon kukaan ei todistettavasti tarvitse minkään maailman koulutusta, riittää että hyppii uikkareissa ja että puhuu jotain vähän sinnepäin itsekään siitä sen enempää ymmärtämättä.
Seuraan myös netistä kun tämä uimapukumalli suunnittelee muiden asiasta mitään ymmärtämättömien kanssa kansalaisoikeuksia ja yksityisyyttä loukkaavaan tietoturvalain.
Sitten katselen kun Ehnrooth heittää lusikan nurkkaan ja ennenkuin kilinä kuuluu, savon prikaati lähtee purkuun. En välitä Savon prikaatista vitunkaan vertaa, vaan enemmän minua naurattaa se tapa jolla raadonsyöjät saapuvat paikalle. Yleisesti ottaen katson kaiken mitä kasvoin pitämään arvokkaana saavan € merkin peräänsä ja myytävän ulkomaille. Viimeisenä tikkinä tulee olemaan NATO, josta "Ei tarvita kansanäänestystä", koska eihän nyt kansan voi antaa päättää noin monimutkaisesta asiasta. No pääsenpähän eroon sotilasvalastani, koska niinkuin asian näen, sotilaalliset rajat ovat sen jälkeen NATON ja minä voin Ingridin ja Astridin kanssa pitää selänpesijäisiä saunassa kriisitilanteen tullessa.

Tuossa nyt joitakin mitä tässä 5 minuutissa tuli mieleen. Päässäni ei kuulu kuin nimi "Machiavelli" aina kun politiikasta aletaan keskustelemaan. Yleisestiottaen valtaa haluavat ne ihmiset jotka eivät sitä ansaitse.

Ja mitä tulee johonkin eurovaaleihin, niistä en tiedä, mutta muistelen sen homman olleen niin että kansanäänestyksiin tarvitaan ainakin 50 % äänet että ne ovat valideja. Korjaa ihmeessä jos olen väärässä. Ja kyllähän siinä viesti välittyy varmaan sinne toiseen päähän ja jotain joudutaan tekemään.


Ok, mä nyt sain lähinnä hirveen päänsäryn tosta sun tekstistä, ei minään vittuiluna, mutta aika ympäripyöreetä juttuahan toi oli. Mulle ainakin pitää vääntää nää jutut rautalangasta. Sä puhuit viinan hinnasta ja EU vaaleista? Mitä siis tapahtu? Onko sun mielestä EU jäsenyys vai siitä seurannu viinan hinnan aleneminen vai se, että ihmiset halus vaan viinan hinnan takia sinne EU:hun se huono juttu? Vai mikä mättää?

Jotain vähän konkreettisempaa tosta tietoturvalain epäkohdista ja siitä kenen se olis sun mielestä pitänyt tehdä / tai jättää tekemättä? Noita yksittäisiä epäkohtia varmaan jokainen löytää poliittiselta kentältä, mutta eikai se nyt tarkota, että pitää koko järjestelmä purkaa. Mikä olis sitten vaihtoehto? Diktatuuri? Mitä sä luulet, että tapahtuu sillä jos se äänestysprosentti saadaan tarpeeks matalaks? Minkä takia äänestäminen tai sitten vaikka voimakkaampi oma vaikuttaminen esim. puolueissa/kansalaisjärjestöissä ei ole sun mielestä parempi vaihtoehto. Toi on aika helppoo jäädä kotiin ja kirota maailman menoa...

Tohon Nato-jäsenyyteenkin kriittisesti / kansanäänestämiseen myönteisesti suhtautuvia puoleita ja varmasti myös ehdokkaita löytyy. Joo, presidentinvaaleissä siitä suurin osa pitää vaihtoehdot avoimina, mutta muistaakseni Arto Lahti totesi MTV3:n vaalitentissä, että hän olisi äänestyksen kannalla ja jopa valmis sitoutumaan sen tulokseen... Viime eduskuntavaaleissa ainakin perussuomalaiset oli muistaakseni liikeellä ohjelmalla jossa vaadittiin kansanäänestystä Natosta.

Onko sun mielestä noi kansanäänestykset muutenkin parempi tapa kun "herrojen" tekemät päätökset? Neuvoa antavat äänestykset ei kai ketään haitaa, mutta kun niin moni vetää sellatteella mutulla oman kantansa, että KYLLÄ/EI kysymyksissä on varmaan sama todennäkösyys saada yhtä hyvä ellei parempi tulos vaikka kolikkoa heittämällä...

Eli summa summarum, jos sä todella haluat perustella ton äänestämättä jättämises niin mä toivoisin jonkun punasen langan, selkeesti ne epäkohdat järjestelmässä, ehdokkaissa missä vaan ja mitkä ne paremmat vaihtoehdot olis ja miten sun mielestä esim. kotiin jääminen vaalipäivänä on se tehokkain keino parempaan tulevaisuuteen?

Niin joo, kansanäänestyksissä taitaa tosiaan olla siten että 50% on ylitettävä, jotta päätös olisi lainvoimainen, mutta normivaalithan on sitten vähän eri homma. Ja mitä noihin Hitler-juttuihin vielä, niin pointti nyt ei ollut se, että oliko Hitlerin oma letkautus vai kenenkä, vaan juurikin se, että se oli sun mielestä jotenkin osuvasti sanottu...not...
 
Mitä porukka on mieltä Henrik Laxista? Mun mielestä se on varmaan edustavin kaikista ehdokkaista ja muutenki mielipiteet hyvin samanlaisia kuin itelläni. Johtuuko kyseisen kaverin alhainen kannatus sit vaan puolueesta?
 
training_addict sanoi:
..... vai se, että ihmiset halus vaan viinan hinnan takia sinne EU:hun se huono juttu? Vai mikä mättää?

Tämä juuri oli se minkä pistin merkille


training_addict sanoi:
Jotain vähän konkreettisempaa tosta tietoturvalain epäkohdista ja siitä kenen se olis sun mielestä pitänyt tehdä / tai jättää tekemättä? Noita yksittäisiä epäkohtia varmaan jokainen löytää poliittiselta kentältä, mutta eikai se nyt tarkota, että pitää koko järjestelmä purkaa. Mikä olis sitten vaihtoehto? Diktatuuri? Mitä sä luulet, että tapahtuu sillä jos se äänestysprosentti saadaan tarpeeks matalaks? Minkä takia äänestäminen tai sitten vaikka voimakkaampi oma vaikuttaminen esim. puolueissa/kansalaisjärjestöissä ei ole sun mielestä parempi vaihtoehto. Toi on aika helppoo jäädä kotiin ja kirota maailman menoa..

Teesi --> Antiteesi ---> Synteesi. Diktatuurista en osaa sanoa mitään. On olemassa muutakin kuin äärilaidat. Ja loppupeleissä eikös se aina järjestelmästä huolimatta mene siihen että valta on harvoilla.
Olen tylsistynyt tähän maailmaan jossa mitään ei tapahdu.
Ylenkatso sitä niin paljon kuin kerkeät. Niin on helppoa jäädä kotiin ja kirota maailman menoa, se on vallattoman osa minun näkökulmasta ja se pitää hyväksyä normaalielämään kuuluvana asiana.


training_addict sanoi:
Tohon Nato-jäsenyyteenkin kriittisesti / kansanäänestämiseen myönteisesti suhtautuvia puoleita ja varmasti myös ehdokkaita löytyy. Joo, presidentinvaaleissä siitä suurin osa pitää vaihtoehdot avoimina, mutta muistaakseni Arto Lahti totesi MTV3:n vaalitentissä, että hän olisi äänestyksen kannalla ja jopa valmis sitoutumaan sen tulokseen... Viime eduskuntavaaleissa ainakin perussuomalaiset oli muistaakseni liikeellä ohjelmalla jossa vaadittiin kansanäänestystä Natosta.

Loppupeleissä ollaan natossa. Se on varma. Jos ei olla, tarjoan tuopin.

training_addict sanoi:
Onko sun mielestä noi kansanäänestykset muutenkin parempi tapa kun "herrojen" tekemät päätökset? Neuvoa antavat äänestykset ei kai ketään haitaa, mutta kun niin moni vetää sellatteella mutulla oman kantansa, että KYLLÄ/EI kysymyksissä on varmaan sama todennäkösyys saada yhtä hyvä ellei parempi tulos vaikka kolikkoa heittämällä...

Aivan. Mutta siitä päästäänkin siihen että mitä järkeä koko äänestämisessä on. Sen lisäksi että koen koko homman naurettavana, jäävään itseni. Ei pidä puhua kansanvallasta jos se on käytännössä pelkkä vitsi. Vai onko siinä joku elintärkeä viihdearvo että saa käydä tökkäämässä lapun laatikkoon? Vähän niinkuin joulukalenterin kanssa?

training_addict sanoi:
Eli summa summarum, jos sä todella haluat perustella ton äänestämättä jättämises niin mä toivoisin jonkun punasen langan, selkeesti ne epäkohdat järjestelmässä, ehdokkaissa missä vaan ja mitkä ne paremmat vaihtoehdot olis ja miten sun mielestä esim. kotiin jääminen vaalipäivänä on se tehokkain keino parempaan tulevaisuuteen?

Tuo pyyntö on perusteltu kyllä. Kukas se sanoo että haluan "parempaa" tulevaisuutta? Kenelle parempaa? Jonkun muun parempi tulevaisuus on sama kuin minun sankollinen paskaa ja kaikki ei hyödy se on selvä. Oletkos sinä sitä sakkia joka uskoo rajattomaan kasvuun?

Punainen lanka on se että olen katsonut mitä äänestämällä "tapahtuu" ja todennut että ne asiat jäävät tapahtumatta vaikka en äänestäisikään.
Toisaalta olen katsonut mitä aseellisella väkivallalla ja terrorismilla tapahtuu. Hyvä ihminen. Vai voisiko olla niin että kaikki tapahtuma ei ole näkyvää.
Ei siitä ainakaan kovaa meteliä pidetä ja uutisoida.

Jos todella haluat vaikuttaa johonkin, hanki paljon rahaa ja vaikutusvaltaisia ystäviä.


training_addict sanoi:
Niin joo, kansanäänestyksissä taitaa tosiaan olla siten että 50% on ylitettävä, jotta päätös olisi lainvoimainen, mutta normivaalithan on sitten vähän eri homma.
Ja mitä noihin Hitler-juttuihin vielä, niin pointti nyt ei ollut se, että oliko Hitlerin oma letkautus vai kenenkä, vaan juurikin se, että se oli sun mielestä jotenkin osuvasti sanottu...not...

Why not? Teidän äänestäjien vikahan se on jos homma kusee, te ainakin uskotte siihen systeemiin ja hyväksytte sen.
 
Metro- lehdessä oli pääkirjoituksessa juttua siitä, miten presidentinvaalit nyt ensimmäistä kertaa on siirtyneet nettiin. Kirjoittaja esitti skenaarion, missä uskolliset kannatusjärjestöjen jäsenet kirjoittelevat säännöllisesti "omilla palstoillaan" omaa ehdokasta tukevia / ylistäviä kirjoituksia ja pyrkivät vastaväittämään omaa ehdokasta sortaviin kirjoituksiin. Jos ehdokkaalla menee palstalla huonosti, niin kannattajia voi yhtäkkiä ilmaantua ryppäänä kirjoitellen ehdokasta kehuvia viestejä saaden näin aikaan illuusion, että "kansan henki" on tukea kyseistä ehdokasta. Se oli minusta aika tuore mielipide vallitsevasta tilasta. En tiedä, onko kyseinen skenaario kuitenkaan niin vakavassa mallissa, kuin mitä kirjoituksesta sai ymmärtää.
 
Jos ja kun valta ja vallankäyttö vähä vähältä siirtyy nettiin, sitä enemmän alkaa mietyttää se että Ville 15 v. 24/7 koodintynkää vääntämässä voi tehdä sille mitä haluaa.

Ja mitä se on sitten kun joku jolla oikeasti on rahaa ja resursseja päättää kyykyttää systeemiä. Äänestystulosten haxaaminen ei tällaiselle ole temppu eikä mikään. Tämä skenaario siis siinä tapauksessa jos tietoverkosta tulee vallan käytön ja jakamisen väline. Näinhän ei vielä tietääkseni ole.

Netin suoma kasvottomuus madaltaa kynnystä rikollisuuteen ja meuhkaamiseen.
 
Kaminari sanoi:
Tämä juuri oli se minkä pistin merkille

Aivan, kuten sanottua kansalaiset nyt tekee jotkut päätöksensä todella mutu-fiiliksellä. Tietoahan tuolloin oli tarjolla vaikka kuinka paljon, mutta jos ihmisiä ei kiinnosta niin minkäs teet. Populistit käyttää tätä armotta hyväks ja siks just noita persemalleja sun muita sielä eduskunnassa pyörii.

Kaminari sanoi:
Teesi --> Antiteesi ---> Synteesi. Diktatuurista en osaa sanoa mitään. On olemassa muutakin kuin äärilaidat. Ja loppupeleissä eikös se aina järjestelmästä huolimatta mene siihen että valta on harvoilla.
Olen tylsistynyt tähän maailmaan jossa mitään ei tapahdu.
Ylenkatso sitä niin paljon kuin kerkeät. Niin on helppoa jäädä kotiin ja kirota maailman menoa, se on vallattoman osa minun näkökulmasta ja se pitää hyväksyä normaalielämään kuuluvana asiana.

Joo, mutta käytännössä tää on ainut(paras) vaihtoehto, että valta on harvoilla. Tai harvoilla ja harvoilla, kansallahan se on, myöskin sulla, mutta ei kelpaa. Täähän on "välimalli". Diktatuurin toinen laita on se Antiikin Kreikan torimalli. Ei enää mahduta torille, mutta asiathan vois hoitaa vaikka netin välityksellä. Ollaan kuitenkin varmaan samaa mieltä, että noi äärilaidat ei ainakaan toimi.

Mitä täälä pitäis tapahtua? Ootsä nyt mun kanssa samoilla linjoilla, jos oot mun tilityksiä muualla lukenut vai onko täälä sun mielestä asiat huonosti jo nyt. Aika hyvinhän Suomella yleisesti menee.

Kaminari sanoi:
Loppupeleissä ollaan natossa. Se on varma. Jos ei olla, tarjoan tuopin.

No helgari, löytyykö sulla jotain takarajaa? Ens pressakauden jälkeen? Mutta mennään tai ei, eikö tässä oo sekin vaihtoehto, että porukka todella haluaa sinne, vaikka sä et halua?

Kaminari sanoi:
Aivan. Mutta siitä päästäänkin siihen että mitä järkeä koko äänestämisessä on. Sen lisäksi että koen koko homman naurettavana, jäävään itseni. Ei pidä puhua kansanvallasta jos se on käytännössä pelkkä vitsi. Vai onko siinä joku elintärkeä viihdearvo että saa käydä tökkäämässä lapun laatikkoon? Vähän niinkuin joulukalenterin kanssa?

Tässä on koko homman ydin. Mä voin ainakin myöntää, etten pärjäis eduskunnassa. Pointtihan on se, että sinne äänestetään pätevä edustaja, jolla on suurinpiirtein samat arvot/ideat kun sulla. Kompromissejahan jossain asioissa tulee pakostikin, mutta se on demokratian hinta. Toinen vaihtoehto on nimittää sut itsevaltiaaks...

Kaminari sanoi:
Tuo pyyntö on perusteltu kyllä. Kukas se sanoo että haluan "parempaa" tulevaisuutta? Kenelle parempaa? Jonkun muun parempi tulevaisuus on sama kuin minun sankollinen paskaa ja kaikki ei hyödy se on selvä. Oletkos sinä sitä sakkia joka uskoo rajattomaan kasvuun?

No lähinnä ittees tarkotin. Pointtina, että haluat varmaan vaikuttaa yhteisiin asioihin, jotka vääjäämättä vaikuttavat myös sinuun. Joo, kaikki päätökset ei miellytä kaikkia, kuten sanottua kompromisseja tulee tehdä.

Kaminari sanoi:
Punainen lanka on se että olen katsonut mitä äänestämällä "tapahtuu" ja todennut että ne asiat jäävät tapahtumatta vaikka en äänestäisikään.
Toisaalta olen katsonut mitä aseellisella väkivallalla ja terrorismilla tapahtuu. Hyvä ihminen. Vai voisiko olla niin että kaikki tapahtuma ei ole näkyvää.
Ei siitä ainakaan kovaa meteliä pidetä ja uutisoida.

Jos todella haluat vaikuttaa johonkin, hanki paljon rahaa ja vaikutusvaltaisia ystäviä.

Ei äänestämistä voi ajatella siten, että nyt kun käyn niin kaikki asiat muuttuu hyvin. Se on kuitenkin sama juttu kun vaikka kierrätyksen kanssa. Jos sä henkilökohtasesti päätät olla kierrättämättä, niin sillä ei oo ekologisesti paskankaan merkitystä laajemmassa mittakaavassa. Toisinpäin vaikka kierrätät niin ei sillä sillonkaan ole koko maailman tai edes Suomen mittakaavassa paskankaan merkitystä. Pointti on se, että toi on väärä ajattelutapa. Se oma tontti pitää hoitaa, ja sitten voit kritisoida sitä naapuria jota ei kiinnosta. Tää systeemi ei oo täydellinen, mutta ideaalisesti jos kaikki olis valveutuneita äänestäjiä myös päätökset mitä tehdään vastais tarkemmin sitä "kansan tahtoa". Toi viimenen on totta "it's not who you are, it's who you know". Näinhän se menee käytännössä pieni ihminen on pieni ihminen ja suuret on jotain muuta, mutta edelleenkin paska syy jättää äänestämättä.

Kaminari sanoi:
Why not? Teidän äänestäjien vikahan se on jos homma kusee, te ainakin uskotte siihen systeemiin ja hyväksytte sen.

Eka pointti oli se, että sano sen kuka tahansa. Oli SUN idea vetää Hitlerin tekemiset tähän mukaan. Sä olisit voinut jättää sen "lähteen" mainitsematta ja sanoo vaan ton ylläolevan. Jos nyt kuitenkin voidaan jättää Aatu ja silloset asiat tän keskustelun ulkopuolelle niin oon siltikin sitä mieltä, että homma ei mee ihan noin.

Joo mä hyväksyn systeemin pääpiirteissään, koska parempaakaan ei ole tarjolla, mutta ei se tarkota, että homma toimis täydellisesti. Mä otan osavastuun sen mun ehdokkaan säätämisistä, mitkä se tekee vaalilupaustensa/yleisen imagonsa arvattavuuden/arvojensa ym. mukaan.

Mutta jos kaveri/puolue lupaa yhtä ja kääntää täysin selkänsä niin ei ne ole mun vastuulla. Se on naivia väittää, että ihmisen vois muka tuntee niin hyvin tai, että väärinkäytöksiä ei tapahtuis.

Tottakai sen tekemisiä tulee seurata ja potkia se pihalle seuraavissa vaaleissa, jos käytös ei miellyttänyt. Siinä oot oikeessa, että jos edustajien tekemisiä ei seuraa yhtään vaan äänestää vaikka tissien ja perseen perusteella niin sillon oot kyllä sen säätämisistä myös vastuussa.

Mutta se on turha sunkaan pestä käsiäs vastuusta. Sä elät täällä hiljasesti hyväksyen tän systeemin, siihen kuitenkaan vaikuttamatta. Toi on se laiskanmiehen protesti jättää äänestämättä. Ehkä sillä joskus on jotain vaikutusta, ehkä ei.

Ja kaiken tän jälkeen, mä en oo vieläkään vakuuttunut, että sä oot ittekään ihan loppuun asti miettiny mikä sua varsinaisesti tässä systeemissä risoo. Ehkä se vaan ei mene mulla jakeluun, mutta kuulostaa tollaselta yleiseltä politikot/politiikka on perseesta tilitykseltä kun esim. omat asiat ei oo just niin kun itse haluaa.
 
Mixu sanoi:
Metro- lehdessä oli pääkirjoituksessa juttua siitä, miten presidentinvaalit nyt ensimmäistä kertaa on siirtyneet nettiin. Kirjoittaja esitti skenaarion, missä uskolliset kannatusjärjestöjen jäsenet kirjoittelevat säännöllisesti "omilla palstoillaan" omaa ehdokasta tukevia / ylistäviä kirjoituksia ja pyrkivät vastaväittämään omaa ehdokasta sortaviin kirjoituksiin. Jos ehdokkaalla menee palstalla huonosti, niin kannattajia voi yhtäkkiä ilmaantua ryppäänä kirjoitellen ehdokasta kehuvia viestejä saaden näin aikaan illuusion, että "kansan henki" on tukea kyseistä ehdokasta. Se oli minusta aika tuore mielipide vallitsevasta tilasta. En tiedä, onko kyseinen skenaario kuitenkaan niin vakavassa mallissa, kuin mitä kirjoituksesta sai ymmärtää.

Mun on pakko vastata tähänkin, koska kukahan tälläkin palstalla on ehdokkaansa puolesta mesonnut. Joo, käsi nousee pystyy, mutta en kyllä kuuluu mihinkään puoluejärjestöön.

Toiseks vaikka kuuluisinkin niin mitä sitten? Kai sitä omaa ehdokasta saa tukea ja eikö oo ihan luonnollista, että asioista keskustellaan ja vastaväitetään omaa ehdokasta sortaviin kirjotuksiin....

Joo, mä tajusin, että sun pointtina oli muka jonkinlaisen väärän illuusion antaminen ehdokkaan suosiosta. No, ensinnäkin mitenköhän helppoa se on jollain sovitulla porukalla antaa Internetissä(käyttäjämäärä) sellainen illuusio. Ja jos ne argumentit ei ole päteviä niin mitä käytännön virkaa sillä ylipäätään on?

Toiseks toi teoria ei ainakaan täälä näytä toteutuvan. Niinistöö ollaan hehkutettu aiheesta, mutta niitä Halosen kannattajia ei vaan ole näkyny. Ei oo paljon parveillu vaikka sitä sontaa on lapioitu urakalla muumimamman suuntaan. Eli tässäkin nähdään miten argumenteilla pistetään hiljaseks sellasten ehdokkaiden kannattajat jolla sitä asiaa ei vaan ole...
 
Minusta kirjoituksessa ei tarkoitettukaan, että jokainen palsta täyttyisi halonen-niinistö-vanhanen-sotakirjoituksilla jossa ei olisi päätä eikä häntää. Eikö kukaan ole huomannut että Pakkotoisto on tällä hetkellä sininen kuin smurffi? Kun palstalla avaa nyt jonkun poliittisen threadin, niin niinistö on kohotettu ykkösjäbäksi. Todellinen kuva suomen urheilevan nuorison ja nuorten aikuisten poliittisesta suuntautumisesta, vai muutaman yksilön luoma hehkutus, jolla ruokitaan päättämättömien aivoituksia. "Hm, ehkä se niinistö onkin hyvä valinta, kun KAIKKI pakkotoistolla kehuu sitä. Onneksi ei tarvitse ajatella, vaan mennä vain vaaliuurnille." On väärin, että joku ehdokas saa mainosta sen takia, että toisen ehdokkaan taustajoukot eivät ymmärrä internetin ihmeitä.

Edit. kun esim. vanhanen aloitti blogin, niin muut tuli perässä. kun aikanaa ehdokkaat teki tv-mainoksia, niin sen jälkeen kaikki meni perässä. Netin kanssa on sama juttu, mutta jos jonkun ehdokkaan nuorekkaat taustajoukot tuntevat netin paremmin kuin toisen, niin silloin syhtyy vääristynyt kuva tietyn äänestäjäjoukon keskuudessa. "Oma vika jos ei osaa mainostaa itseään" on huono argumentti - halutaanko presidentiksi mainosmies vai hyvä poliitikko......
 
Mixu sanoi:
Minusta kirjoituksessa ei tarkoitettukaan, että jokainen palsta täyttyisi halonen-niinistö-vanhanen-sotakirjoituksilla jossa ei olisi päätä eikä häntää. Eikö kukaan ole huomannut että Pakkotoisto on tällä hetkellä sininen kuin smurffi? Kun palstalla avaa nyt jonkun poliittisen threadin, niin niinistö on kohotettu ykkösjäbäksi. Todellinen kuva suomen urheilevan nuorison ja nuorten aikuisten poliittisesta suuntautumisesta, vai muutaman yksilön luoma hehkutus, jolla ruokitaan päättämättömien aivoituksia. "Hm, ehkä se niinistö onkin hyvä valinta, kun KAIKKI pakkotoistolla kehuu sitä. Onneksi ei tarvitse ajatella, vaan mennä vain vaaliuurnille." On väärin, että joku ehdokas saa mainosta sen takia, että toisen ehdokkaan taustajoukot eivät ymmärrä internetin ihmeitä.

Edit. kun esim. vanhanen aloitti blogin, niin muut tuli perässä. kun aikanaa ehdokkaat teki tv-mainoksia, niin sen jälkeen kaikki meni perässä. Netin kanssa on sama juttu, mutta jos jonkun ehdokkaan nuorekkaat taustajoukot tuntevat netin paremmin kuin toisen, niin silloin syhtyy vääristynyt kuva tietyn äänestäjäjoukon keskuudessa. "Oma vika jos ei osaa mainostaa itseään" on huono argumentti - halutaanko presidentiksi mainosmies vai hyvä poliitikko......

Heh, ei jumalauta sä oot oikein tosissas tän kanssa...Mikä siis eniten harmittaa? Se että Niinistöö hehkutetaan täällä, vai että Sauke on mm. ton varjogallupin ääniharava vai se, että yleisesti sä kuvittelet Niinistön kannattajien olevan jotenkin kätevämpiä netin käyttäjiä...lol...

Mietitäänpäs nyt hetki tota tuubaa. Ensinnäkin jos oletuksena on, että jonkun toisen ehdokkaan(kenenkä) kannattajat ei osaa käyttää internettiä niin sillonhan ne on aika immuuneja kaikelle, mitä netissä tapahtuu. Toiseks jos netissä pyörivät vapaat äänestäjät on niin idiootteja, että ei osaa ajatella omilla aivoillaan vaan äänestää sun mukaan tollai aivot narikassa niin se on vaan oikeus ja kohtuus, että osa näistä tampioista antaa äänensä Saulille, koska yleisestihän ne tuntuvat olevan Tartsin kannattajia...

Ja Niinistöhehkutuksia kritisoidessa on järkee puhua vaan näistä Halosen kannattajista ja niitä puupäitä nyt löytyy yli 50% suomen kansasta, joten eiköhän sieltä pari netinkäyttäjääkin liikene....

Kaikki ei tosiaan Saulia täälä kehu, mutta onko tässä nyt sun mielestä annettu väärä vaikutelma? Pakkiksella on 20 000 käyttäjää, mutta vaan Saulin kannattajat kuuluu siihen ryhmään joka osaa käyttää tota äänestysnappulaa tai jutella politiikasta...Nää jutut täälä vastaa aika hyvin tota otosta.

Toi on ihan paskaa väittää, että joku ryhmä, varsinkin marginaalinen pystyis ownaan koko keskustelun Internetissä, vieläpä huonoilla perusteilla. Hyvillä se onnistuu ehkä pienemmältäkin porukalta. Nimimerkki kuljetusala tuola pressanvaalithreadissä kävi jotain avautuun, mutta se naurettiin sieltä saman tien pihalle. Missä luuraa toverit ynnä muut, jos täälä ollaan liian sinisiä?

Vastaus löytyy paremminkin niistä epäkohdista mitä mm. Sauken kannattajat on toitottanu, eli punaset on niin pihalla, että ne ei osaa oikein ittellekään(saati sitten muille) perustella minkä takia joku Halonen tulis valita pressaks...Eli vähän realismia jos Halosta tukee Ylen lisäks Hesari niin sä itket siitä, että jollain marginaali bodauspalstalla on Saulia tukevia kirjotuksia, suorastaan huutava vääryys...mahtavaa(paskaa)...:thumbs: Toi on niin sitä perustuubaa mitä pitää hakea kun todellista sanottavaa ei oikein löydy...

:zzzz:
 
training_addict sanoi:
Oikeastaan kaikki, mitä Training addict sanoo.

1) Miksi sä koko ajan luulet, että mä kritisoin Niinistön kannattajia? Tai otat jopa henkilökohtaisesti.... ei tää oo mikään sota, otin vain esimerkin omasta ympäristöstäni (pakkis :). Jos mä oisin toisella palstalla, ni sitten valittaisin demareista, kun ne siellä möykkää. Yritä katsoa asiaa neutraalisti. En kritisoi kokoomusta, vaan sitä puoluetta, joka nyt sattuu olemaan täällä joka puolella esille, ilman sen parempia ansioita.

2) Käyttäydyt kuin juuri uskoon tullut, joka on niin innoissaan aatteesta että sitä pitää julistaa joka threadissa ja töötissä. Ja kaikki muu on "tuubaa".

Ja tosta "faktat pesee demareilla lattiaa" niin helppo se on haukkua, mitä joku ehdokas ei ole saanut aikaiseksi, jos ei ole sanottavaa, mitä oma ehdokas on saanut aikaiseksi.

Edit. piti lisätä, että sun kielenkäyttö on jippiitasoa. "ei jumalauta", "tuo on paskaa", "perustuubaa", "lollotilol"

Edit2. Yhdellä toisella palstalla aiheutan samanlaista haloota, kun siellä on nimenomaan sifu Halonen on kalliolla korkealla. Ihmisiä pitää herätellä tajuamaan, ettei oma keskustelupalsta saa ohjata poliittista suuntautumista.
 
Mixu sanoi:
1) Miksi sä koko ajan luulet, että mä kritisoin Niinistön kannattajia?

Joo en tosiaan tiedä...:rolleyes:

Mixu sanoi:
Eikö kukaan ole huomannut että Pakkotoisto on tällä hetkellä sininen kuin smurffi? Kun palstalla avaa nyt jonkun poliittisen threadin, niin niinistö on kohotettu ykkösjäbäksi. Todellinen kuva suomen urheilevan nuorison ja nuorten aikuisten poliittisesta suuntautumisesta, vai muutaman yksilön luoma hehkutus, jolla ruokitaan päättämättömien aivoituksia. "Hm, ehkä se niinistö onkin hyvä valinta, kun KAIKKI pakkotoistolla kehuu sitä. Onneksi ei tarvitse ajatella, vaan mennä vain vaaliuurnille."

Niin se oli vaan esimerkki sun ympäristöstä. No, koitan sanoa tän niin asiallisesti kun mahdollista: Ihan vitun paska esimerkki.

Mixu sanoi:
Tai otat jopa henkilökohtaisesti.... ei tää oo mikään sota, otin vain esimerkin omasta ympäristöstäni (pakkis . Jos mä oisin toisella palstalla, ni sitten valittaisin demareista, kun ne siellä möykkää. Yritä katsoa asiaa neutraalisti. En kritisoi kokoomusta, vaan sitä puoluetta, joka nyt sattuu olemaan täällä joka puolella esille, ilman sen parempia ansioita.

Niinpä, nää on parhaita nää älä ota henkilökohtasesti vedot...lol...Aika vaikee nyt tällä meikäläisenkin viestihistorialla olla ottamatta tota henkilökohtasesti. Sä pystyt kiteyttään noilla mahtavilla perusteillas, että jos jotain ehdokasta kannatetaan äänekkäästi niin se on vailla sen parempia ansioita, lähinnä johtuu vain siitä kun muiden ehdokkaiden kannattajat ei osaa käyttää internettiä...oikeesti...ei vittu tota logiikan riemuvoittoa...Sä nyt koitat mitätöidä munkin sanomiset sillä, että pidän kovaa meteliä. Keskity nyt vähän paremmin siihen missä menee asialinjalla pieleen, jos jotain on pakko sanoa...

Mixu sanoi:
2) Käyttäydyt kuin juuri uskoon tullut, joka on niin innoissaan aatteesta että sitä pitää julistaa joka threadissa ja töötissä. Ja kaikki muu on "tuubaa".

Joo mulla on vähän patoumia joissain asioissa...Sua häirittee, että puran niitä täälä? Ja jos osaat lukea niin oot varmaan huomannu, että en väitä kaikkea muuta tuubaksi. Tässä nyt vaan aika paljon noi sun jutut on tuubaa, en mä sille mitään voi. Ja aiemmin oli selvät perustelut myös minkä takia niin. Ota niihin kantaa jos on pakko väittää vastaan.

Mixu sanoi:
Ja tosta "faktat pesee demareilla lattiaa" niin helppo se on haukkua, mitä joku ehdokas ei ole saanut aikaiseksi, jos ei ole sanottavaa, mitä oma ehdokas on saanut aikaiseksi.

Joo faktat nyt pesee demareilla lattiaa, jätetään se nyt tähän. Tästä oon tilittäny jo ihan tarpeeks varmaan sunkin mielestä jokapaikassa. Tässä nyt haetaan sopivinta henkilöä presidentiks...jos yksi puupää on siinä virassa jo 6 vuotta ollut, niin eikö se oo täysin luontevaa vähän kommentoida a) sen tähän astisia säätämisiä b) tulevaisuuden visioita...näistä on keskusteltu myös muiden ehdokkaiden kohdalta...ota asioista selvää.

Mixu sanoi:
Edit. piti lisätä, että sun kielenkäyttö on jippiitasoa. "ei jumalauta", "tuo on paskaa", "perustuubaa", "lollotilol"

Joo, jos "paska", "ei jumalauta" ja "tuubaa" on jippii-tasoa niin myönnetään näille on esim. sulle vastatessa kyllä käyttöä, mutta lueppa toi mun eka vastaus sulle ja kerro mikä siinä oli sitä jippii tasoa? a) kuten sanoit tää on lähinnä nuorten urheillullisten ihmisten palsta, joten tän kielenkäytön ei kannata varmaan olettaa kokoajan olevan mitenkään kirjakielimäistä...b) mä voisin kyllä olla asiallinen koko ajan, mutta minkä vitun takia kun esim. sun pointit on mitä on?

Mitä sä nyt loppupeleissä hait noilla postauksillas? ekassa postissa kai pointti oli se, että keskustelupalstoilla kuulemma liikkuu puolueväkeä luomassa väärää illuusiota ehdokkaan suosiosta...älä, toi kuulostaa tosi huolestuttavalta...Siihen sä nyt kuitenkin sait kohtuu asiallisen vastauksen mun näkökulmasta...

Ei vaan menny jakeluun vaan toisessa postissa ihan tahtomattas vedit ässän hihasta ja lähdit spekuloimaan, että pakkiksella olis joku illuusio menossa Saulin puolesta ja, että tällä tavalla muka haetaan aiheettomia ääniä Saulille...menikö se nyt yhtään perille mitä mä yritin sanoa? Tavaa tota galluppia vaikka vähän aikaa, jos ei muuten aukee.

Kolmannessa postissä sä haukut mut, mun vastaukset(loistavilla perusteluilla muuten) ja kerrot toimivas sheriffinä myös muilla palstoilla korjaamassa näitä vääryyksiä, haukut kuulemma demareitakin...hyvä hyvä...Nyt vaan jäi vielä hämäräksi, että kenen kannattajat sitä internettiä ei sitten osaa käyttää? Vai sekö on ongelma, että jollain palsoilla on enemmän toisen puolueen kannattajia kun toisilla...älä helvetissä, onko tosiaan?

Sua ei siis niinkään huolestuta valtamedian mahdollinen puolueellisuus vaan keskityt internettin, josta tunnetusti on helppoa vääristellä totuutta. Täälähän ei ole minkäänlaista sananvapautta ja vaihtoehdot vähissä muutenkin, pakko oikeastaan muodostaa mielipiteet yhden palstan melskaajien mukaan. Ihan vaan ystävällisesti, sokeria päälle...miten vitun tyhminä sä ihmisiä pidät?

Irrallisena ivailuna: "Ihmisiä pitää herätellä tajuamaan, ettei oma keskustelupalsta saa ohjata poliittista suuntautumista." - Siis mitä vittua? Eli keskustelut ei saa vaikuttaa ihmisen mielipiteisiin? Oot ilmeisesti itte vähän yksinkertanen tai kuten sanottua pidät vaan muita sellaisina...

Mä nyt yritän ymmärtää sun mielesliikeitä ja oletan, että mitä sä pohjimmiltas yritit sanoa oli, että kannattaa ottaa asioista selvää, miettiä itse eikä äänestää sen perusteella mitä muut tuntuvat tekevän...menikö lähelle? Jos, niin olisit sanonu vaan suoraan noin, oon meinaan aivan samaa mieltä.
 
Mun mielestä "training addictilla" on ollu todella asiallisia argumenttejä ja perusteluja niille koko presidentti threadin ajan!
Monelta muulta sen sijaan odottaisin kannanottoja, jotka liittyis omaan ehdokkaaseen ja vastaehdokkaaseen. Toivoisin myös, että jos esim. "training addict" kumoaa tai vie pohjan jonkun väitteestä, niin ihmiset myöntäisivät tappionsa kiltisti eikä poikkeisi aiheesta, tai jatka jollain naurettavilla henkilökohtaisilla irvailuilla.:(

Sehän on sanomattakin selvää, että ihmiset puhuvat omien ehdokkaittenssa puolesta. Internet on siihen tällä hetkellä paras kanava, jonka suurimpia etuja on nimenomaan sanavapaus, maksuttomuus ja anonyymius. Kaikilla ihmisillä on aivan samanlaiset mahdollisuudet vaikuttaa oman ehdokkaan puolesta. Tässä on turha alkaa laskemaan kellä ehdokkaista on eniten tukioita, jotka osaa nettiä käyttää. Suomalaisista netin käyttäjistä vaan murto-osa vaivautuu osallistumaan netissä käytävään vaalikeskusteluun. Jos teistä tuntuu, että pakkotoisto on niin sininen, niin on syytä miettiä, miksi vaan 800/20000 äänestää. Ja muuttuisikohan lopputulos jos jäljelle jäävät 96% äänestäis. Demareita äänestävillä on vaan taipumusta olla passiivisia politiikassa. Tähän en syytä osaa sanoa, mutta arvelen seuraavia syitä: TIETÄMÄTTÖMYYS ja EPÄKIINNOSTUS.

Mixu vouhotat mun mielestä turhaan siitä, että tää on puolueellista ja, että me yritetään vaikuttaa joidenkin tietämättömien sinisilmäisten ihmisten mielipiteisiin.
Me ei olla missään vaiheessa puhuttu mitään palturia Saulista vaan ollaan kokoajan tuotu esiin Saulin mielipiteitä ja näkökantoja. Jos joku meidän puheiden takia Sauia äänestää, niin meneepähän ääni ainakin oikealle ihmiselle. Sillä siis tarkoitan, että täytyyhän lukijan tykätä Saulista, jos se sen mielipiteistä tykkää. Eikö? Toinen tärkeä pointti on se, että olet oikeassa, että ainakin mä yritän tavallaan valistaa tietämättömiä ihmisiä. Monet on Saulia kohtaan ennakkoluuloisia. Haluan poistaa nämä ennakkoluulot ja kertoa Saulin todellisen vaalikampanjan ytimen ja maalin.

Mehän olemme koko ajan training addictin kanssa pyydetty, että ne jotka äänestää Halosta tai jotain muuta ehdokasta ottaisivat kantaa. On se ihme, että nää muut kannanotot on ollu niin alkukantasia, että tukka tippuu, ku niitä lukee. Eipä juuri liity mitenkään itse ehdokkaiden näkemyksiin.

fedit: pahottelen epäpedagoogisesta kirjotuksesta. väsymys alkaa jo olee sitä luokkaa:zzzz:
 
training_addict sanoi:
Tässä on koko homman ydin. Mä voin ainakin myöntää, etten pärjäis eduskunnassa. Pointtihan on se, että sinne äänestetään pätevä edustaja, jolla on suurinpiirtein samat arvot/ideat kun sulla. Kompromissejahan jossain asioissa tulee pakostikin, mutta se on demokratian hinta. .

Minä olen aina äänestänyt sellaista ehdokasta jonka koen päteväksi tehtävään.Eu-perustuslaki ydinvoima NATO ei mulla ole aikaa eikä kykyjä perehtyä näihin,olen joka saatanan päivä töissä,tulen väsyneenä kotiin.
Tämä kansanäänestys vituttaa aivan erikoisesti,perkele minä olen äänestänyt ehdokastani,älä koko ajan soita mulle ja kysy mitä mieltä olen.Äänestäkää ehdokasta joka uskaltaa tehdä päätöksiä,eikä kokoajan tarkkaile jotain vitun galluppeja
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom