pakkotoisto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMS-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo eli aika tyhmä kysymys mutta siis mullon jääny tää vähä auki.. Eli mikä on pakkotoisto? Mä oon ymmärtäny sen niin että pidetään sarjan lopetuksen jälkeen 20-30 sekuntia taukoa ja tehdään vielä pari toistoa?:p

Originally posted by JMS-
Joo eli aika tyhmä kysymys mutta siis mullon jääny tää vähä auki.. Eli mikä on pakkotoisto? Mä oon ymmärtäny sen niin että pidetään sarjan lopetuksen jälkeen 20-30 sekuntia taukoa ja tehdään vielä pari toistoa?:p

Siis eikös pakkotoistot ole niitä, kun vedetään
sarja niin tappiin, ettei rauta enää nouse kuin
kaverin hieman avustaessa? Tässä uskossa
olen ainakin itse elänyt.

Minä olen asian ymmärtänyt niin, että kun on tehnyt sarjan loppuun, eli ei enää itse jaksa nostaa ko. painolla yhtään toistoa, kaveri auttaa hieman jotta saadaan vielä pari toistoa aikaiseksi.

eiku pakkotoisto on sellai foorumi johon kannattaa mennä käymään:lol2:

eiku oikeesti se on niiku lazki sano:cool:

Kotimainen kehonrakennusraamattu kertoo näin:

Pakkotoistot

Tee sarja niin loppuun kuin pystyt, niin että viimeinen toisto tulee vain äärimmäisellä ponnistuksella. Sen jälkeen teet yhden tai useamman toiston lisää. Tähän tarvitaan treenikaveri auttaman juuri sen verran, että tanko/paino pysyy liikkeessä. Kaiken A ja O on tietenkin, että itse jatkat täyttä ponnistelua. Jos avustajasi nostaa suurimman osan painosta, ei pakkotoistosta ole mitään hyötyä - paitsi ehkä treenikaverille.

Lähteenä siis Grönforsin ja Erämetsän Massaa! Voimaa! josta muuten sigukin on lainattu.

Tarkennuksena: yleisesti suositetaan kuitenkin sitä, että tanko liikkuisi about samalla nopeudella kuin aikaisemmissakin toistoissa.

Eli monesti autetaan liian vähän alussa ja tanko pysähtyy tai lähes pysähtyy.

Mä oon ymmärtäny sen niin että pidetään sarjan lopetuksen jälkeen 20-30 sekuntia taukoa ja tehdään vielä pari toistoa?:p
Eikös tämä ole rest/pause? tosin taitaa tuo 20-30sekuntia olla jo liikaa.
Yhdyn S225T:n mielipiteeseen ja saman huomaa myös kun 'tuntematon' varmistaa itselle. Oma treenikaveri osaa avittaa siten, ettei tanko pysähdy ja tule sit pelkillä avustajan voimilla ylös..

Re: Re: pakkotoisto

Originally posted by jpm
Eikös tämä ole rest/pause? tosin taitaa tuo 20-30sekuntia olla jo liikaa.
Yhdyn S225T:n mielipiteeseen ja saman huomaa myös kun 'tuntematon' varmistaa itselle. Oma treenikaveri osaa avittaa siten, ettei tanko pysähdy ja tule sit pelkillä avustajan voimilla ylös..

Rest-pausehan tuo yhdessä muodossaan.

Alkuperäinenhän oli:
1 x max - 10-15 sek tauko
1 x max - 10-15sek tauko
jne jne
avustaja jeesaa kun ei tule omin voimin
niin että päädytään yhteensä viiteen tai kuuteen toistoon.

HC.

s225t siis tarkotatko et tulee yhteensä 6 sarjaa?
Vai sitä että noi sarjat ois niin lyhyit et esim kolmel sarjal tulis yhteensä 5-6 toistoa? Siis tossa alkuperäsessä rest pause systeemissä-. :cool:

Originally posted by S225T
Tarkennuksena: yleisesti suositetaan kuitenkin sitä, että tanko liikkuisi about samalla nopeudella kuin aikaisemmissakin toistoissa.

Eli monesti autetaan liian vähän alussa ja tanko pysähtyy tai lähes pysähtyy.

Ja sitten toinen virhe on että avustaja on kokematon ja auttaa liikaa! Katoaa tuntuma. Se pistää vihaksi!!:mad2:

Itseäni häiritsee myös avustajat jotka "varmistavat" niin että pitävät esim. penkkipunnerruksessa kokoajan tangosta kevyesti kiinni.
Vaikuttaa heti keskittymiseen, vaikkei toinen käytännössä nostaisikaan yhtään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
s225t siis tarkotatko et tulee yhteensä 6 sarjaa?
Vai sitä että noi sarjat ois niin lyhyit et esim kolmel sarjal tulis yhteensä 5-6 toistoa? Siis tossa alkuperäsessä rest pause systeemissä-. :cool:

Yhteensä 5-6 toistoa, eli 5-6 "sarjaa".
Paino on oltava niin suuri, että sillä saadaan vain yksi puhdas toisto.
15 sek palautuksilla tämän ykkösen jaksaa toistaa 2 tai max 3 kertaa, loput 2-3 "sarjaa" kaveri auttaa.

Tämän jälkeen ei varmasti tule mieleen tehdä enempää.

Originally posted by S225T
Yhteensä 5-6 toistoa, eli 5-6 "sarjaa".
Paino on oltava niin suuri, että sillä saadaan vain yksi puhdas toisto.
15 sek palautuksilla tämän ykkösen jaksaa toistaa 2 tai max 3 kertaa, loput 2-3 "sarjaa" kaveri auttaa.

Tämän jälkeen ei varmasti tule mieleen tehdä enempää.

Huh, tosi brutaalin kuuloista. Ootko itse koskaan kokeillut tällaista? Tai kukaan muu?

Originally posted by AKV
Huh, tosi brutaalin kuuloista. Ootko itse koskaan kokeillut tällaista? Tai kukaan muu?

Vuosia sitten kokeiltu - pahasti jumiin meni kun en malttanut pidentää lepopäivien määrää treenien välillä.
Muutenkin silloin kokemusta oli sen verran vähemmän, että ehkä saisin siitä nyt enemmän irti.

Negative only-treenin ohella ehkä varmin tapa saada itsensä pahaan hermostolliseen ylikuntoon.
Mutta oikein sovellettuna varmasti tehokas lyhytaikaisena boostina voimiin/massaan.

JMS sun tuskin kannattaa tehä pakkotoistoija jos et edes tiedä mitä se on, tarkotan siis että sä kehityt ilman niitäkin. (jos oot just alottanu harrastuksen)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom