Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by JMS-
Joo eli aika tyhmä kysymys mutta siis mullon jääny tää vähä auki.. Eli mikä on pakkotoisto? Mä oon ymmärtäny sen niin että pidetään sarjan lopetuksen jälkeen 20-30 sekuntia taukoa ja tehdään vielä pari toistoa?:p
Pakkotoistot
Tee sarja niin loppuun kuin pystyt, niin että viimeinen toisto tulee vain äärimmäisellä ponnistuksella. Sen jälkeen teet yhden tai useamman toiston lisää. Tähän tarvitaan treenikaveri auttaman juuri sen verran, että tanko/paino pysyy liikkeessä. Kaiken A ja O on tietenkin, että itse jatkat täyttä ponnistelua. Jos avustajasi nostaa suurimman osan painosta, ei pakkotoistosta ole mitään hyötyä - paitsi ehkä treenikaverille.
Eikös tämä ole rest/pause? tosin taitaa tuo 20-30sekuntia olla jo liikaa.Originally posted by JMS-
Mä oon ymmärtäny sen niin että pidetään sarjan lopetuksen jälkeen 20-30 sekuntia taukoa ja tehdään vielä pari toistoa?:p
Originally posted by jpm
Eikös tämä ole rest/pause? tosin taitaa tuo 20-30sekuntia olla jo liikaa.
Yhdyn S225T:n mielipiteeseen ja saman huomaa myös kun 'tuntematon' varmistaa itselle. Oma treenikaveri osaa avittaa siten, ettei tanko pysähdy ja tule sit pelkillä avustajan voimilla ylös..
Originally posted by S225T
Tarkennuksena: yleisesti suositetaan kuitenkin sitä, että tanko liikkuisi about samalla nopeudella kuin aikaisemmissakin toistoissa.
Eli monesti autetaan liian vähän alussa ja tanko pysähtyy tai lähes pysähtyy.
Originally posted by JMS-
s225t siis tarkotatko et tulee yhteensä 6 sarjaa?
Vai sitä että noi sarjat ois niin lyhyit et esim kolmel sarjal tulis yhteensä 5-6 toistoa? Siis tossa alkuperäsessä rest pause systeemissä-.
Originally posted by S225T
Yhteensä 5-6 toistoa, eli 5-6 "sarjaa".
Paino on oltava niin suuri, että sillä saadaan vain yksi puhdas toisto.
15 sek palautuksilla tämän ykkösen jaksaa toistaa 2 tai max 3 kertaa, loput 2-3 "sarjaa" kaveri auttaa.
Tämän jälkeen ei varmasti tule mieleen tehdä enempää.
Originally posted by AKV
Huh, tosi brutaalin kuuloista. Ootko itse koskaan kokeillut tällaista? Tai kukaan muu?