Pakkotoisto Podcast

Mike, mistä nuo housut on ostettu?

Ja koodilla pakkotoisto irtoaa vielä 10% lisäalea kaiken päälle. Kolmea väriä löytyy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suurin osa reisutaskuhousuista ovat rymia mutta löytyy ihan siistejäkin. Mun mielestä ne sopivat hyvin silloin kuin ei halua käyttää farkkuja mutta haluaa vähän siistimmät housut kuin jtn hikisiä verkkareita

Siellä on muuten Rinkebyssä ihan uus poliisitalo just avattu ja paloasema on Kistan puolella kahden kilsan päässä pollareista

Tuota Testoa kuuntelin podcastissa. Ja oon Miken kanssa vähän samaa mieltä. Tai ainakin melko huolissani. Herra on lähdössä käsittääkseni kuukausien/ yli vuoden reissuun ja melkoisen erilaisiin maihin ja kulttuureihin. Siellä se hengenlähtö tai vakava vammautuminen on kuitenkin erittäin paljon todennäköisempää usealla eri tavalla kuin vaihto-oppilaana jenkeissä tai turistireissuilla euroopassa(rikolliset, virkavalta, luonnonilmiöt, sairaudet yms taudit, you name it).
Lähinnä siis että eipä ole juurikaan Timo valmistautunut matkaan, siis ottanut selvää. Mistään.
Mutta seikkailua varmasti tiedossa, jos ainoa asia, mihin on valmistauduttu on paksu lompakko ja hyvät kuvausvälineet. Kunhan ei jäisi lyhyeksi ja viimeiseksi.

Eikä siis mitään pirujen maalailuja. Hyvä ja rohkea veto. Toivon Testolle erittäin antoisaa ja avartavaa reissua ja että pääsee pintaa syvemmälle erilaisten ihmisten meininkeihin ja fiiliksiin. Kyllähän niitä mieluusti sitten dokumentaatiota katselee.

Tuli kuunneltua ja yks mikä särähti korvaan oli toi Miken heitto "Lapset selviää ihan hirveistä asioista ilman traumaa".
Wat?

Tuli kuunneltua ja yks mikä särähti korvaan oli toi Miken heitto "Lapset selviää ihan hirveistä asioista ilman traumaa".
Wat?
Kyllä, sen todistaa jo talvisota. Kunnon kansalaisia niistä tuli, eikä mitään laitospotilaita. Mutta tottakai, haetaan melkein kahden tunnin podcastista yksi kohta ja sitten aletaan siitä disauttamaan. Tubessa aivan käsittämätön määrä Mike vastaan maailma viestejä. Kaikki vitun runkut etsii yhden asian pitkästä podcastista ja vuoronperään ovat oikomassa, vaikka suurin osa ei ole edes käynyt maissa missä mä olen. Aivan mahdoton tehdä mitään kun aina on joku besserwisser tarttumassa joka vitun asiaan, ihan saatanan ärsyttävää kun satoja videoita tehneenä, itseasiassa melkein tuhat, niin tuleehan sitä sanottua paljon väärinkin, mutta armoa ei anneta, vaan ollaan heti valittamassa. Voisin näille sanoa, että haistakaa vittu ja tehkää ite sitten paremmin ja yhtäpaljon, katotaan paljonko tulee virheitä sanottua.

Kyllä, sen todistaa jo talvisota. Kunnon kansalaisia niistä tuli, eikä mitään laitospotilaita. Mutta tottakai, haetaan melkein kahden tunnin podcastista yksi kohta ja sitten aletaan siitä disauttamaan. Tubessa aivan käsittämätön määrä Mike vastaan maailma viestejä. Kaikki vitun runkut etsii yhden asian pitkästä podcastista ja vuoronperään ovat oikomassa, vaikka suurin osa ei ole edes käynyt maissa missä mä olen. Aivan mahdoton tehdä mitään kun aina on joku besserwisser tarttumassa joka vitun asiaan, ihan saatanan ärsyttävää kun satoja videoita tehneenä, itseasiassa melkein tuhat, niin tuleehan sitä sanottua paljon väärinkin, mutta armoa ei anneta, vaan ollaan heti valittamassa. Voisin näille sanoa, että haistakaa vittu ja tehkää ite sitten paremmin ja yhtäpaljon, katotaan paljonko tulee virheitä sanottua.
Eikös nimenomaan lapsena traumat tule herkimmin? Ja lapsuus on se mikä muokkaa meistä semmoiset mitä aikuisena ollaan.
Taitaa 100% sarjamurhaajienkin käytöksen syy olla lapsuudessa ollut hyväksikäyttö/kiusaaminen/muu trauma.

En pahaa tarkoittanut, sori.
Ois tossa podcastissa sata juttua joihin tekis mieli sanoo että "ei vittu nyt.." mutta en viitti. Timon osalta siis

Kyllä, sen todistaa jo talvisota. Kunnon kansalaisia niistä tuli, eikä mitään laitospotilaita.

Näin jonkin verran sota- ja suomalaisen yhteiskunnan historiaa tuntevana voisin sanoa, että niillä päällisin puolin kunnon kansalaisillakin oli traumoja. Ja ylipäätään se, että lapsia erotettiin vanhemmistaan ja lähetettiin Ruotsiin, on aiheuttanut osaltaan traumoja sun muita ongelmia. Osa traumoista näkyy vasta myöhemmällä iällä. Ja on huomattava, että tuolloin elettiin eri aikaa. Ei traumoja tunnistettu silloin samalla tavalla, jos edes haluttiin tunnistaa.

Eikös nimenomaan lapsena traumat tule herkimmin? Ja lapsuus on se mikä muokkaa meistä semmoiset mitä aikuisena ollaan.
Taitaa 100% sarjamurhaajienkin käytöksen syy olla lapsuudessa ollut hyväksikäyttö/kiusaaminen/muu trauma.

En pahaa tarkoittanut, sori.
Ois tossa podcastissa sata juttua joihin tekis mieli sanoo että "ei vittu nyt.." mutta en viitti. Timon osalta siis
Mutta se miten ihminen kestää pahojakin asioita, eli kykenevät toimimaan ja rakentamaan elämän silti. Tarkoitan traumalla sitä, että yksilö on hieman tuhoutunut eikä kykene rakentamaan vaikka ihmissuhteita tai normaalia elämää muutenkaan. Etenkin sodassa eläneet lapset ovat kokeneet kamalia asioita, samoin hyväksikäytetyt, silti ne elää normaalin elämän vaikka muistoja mukanaan kantavat. Osalle toki puhkeaa sitten skitsofreniaa, kaikki ei ole tietenkään vahvoja.

Mutta se miten ihminen kestää pahojakin asioita, eli kykenevät toimimaan ja rakentamaan elämän silti. Tarkoitan traumalla sitä, että yksilö on hieman tuhoutunut eikä kykene rakentamaan vaikka ihmissuhteita tai normaalia elämää muutenkaan. Etenkin sodassa eläneet lapset ovat kokeneet kamalia asioita, samoin hyväksikäytetyt, silti ne elää normaalin elämän vaikka muistoja mukanaan kantavat. Osalle toki puhkeaa sitten skitsofreniaa, kaikki ei ole tietenkään vahvoja.
Totta kai aivan kuten eläimetkin, pentuna kaltoinkohdeltu koira syö ja paskoo aikuisena ihan niin kuin muutkin, sen luottamuksen voittaminen taas ei ole yhtä helppoa kuin kunnollisen kasvatuksen saaneen yksilön.

Ei se nyt tietenkään tarkoita että lapsena raiskattu joka päivä makaisi hautaan asti sikiöasennossa itkemässä. Ei oo nyt dataa tukena mutta väitän että 100% rankemman trauman lapsena saanut on heikko jollain osa-alueella elämässä trauman vuoksi. On se sitten taipumus väkivaltaan tai ettei pysty enää luottamaan muihin ihmisiin

Itse kyllä ymmärsin tuon asian pointin ja olen siitä aika pitkälti samaa mieltä. Ihminenhän periaatteessa tottuu niihin olosuhteisiin, missä se kasvaa, eli kyllä lapsi voi selvitä pahoistakin asioista suhteessa jopa paremmin, kuin vaikka sellainen aikuinen, jolle ei ole koskaan aiemmin sattunut mitään pahaa ja sitten vasta myöhemmin elämässä sattuu ja ihminen menee siitä ihan paskaksi. Lapsihan on tietyllä tapaa vielä osittain tyhjä taulu, jolla ei ole vertailukohtaa kaikkiin asioihin. Toki lapsuudessa koetuista pahoista asioista voi kasvaa iän myötä vaikka isompia mielenterveysongelmia, jotka sitten saattavan johtaa huonoon kierteeseen elämässä ja riippuu todella paljon myös siitä, mitä on tapahtunut, että minkälaisia traumoja siitä sitten mahdollisesti jää. Mutta, jos sitä lasta vertaa edelleen siihen aikuiseen, niin ei se lapsi siinä tapahtuman hetkellä mene sillä tavalla paskaksi tai toimintakyvyttömäksi, kuin aikuinen voi mennä, jos jotain pahaa sattuu. Eli siinä hetkessä se lapsi kyllä selviää, mutta myöhemmin saattaa aiheuttaa ongelmia. Näin minä ainakin tuon asian näkisin.

Tietysti, jos joku tahallaan haluaa ymmärtää tuon asian väärin ja haluaa alkaa inttää vastaan, niin sillehän ei voi mitään.

Hyvää kamaa jälleen Mike👍 Minä ainakin kuluttujana koetan ottaa vastuun itselleni siitä, että kontentti ei ole 100% faktaa. Ei ne mitään A-studio asiaohjelmia ole. Mutta kun ihmisten täytyy päästä vinkumaan joka asiasta.

Hyvä podcasti. Odotan teston matkavideoita. Sain sellaisen kuvan että Testo pitäisi vähän suunnitella vielä mutta kai se on laskenut että rahat riittävät jne. Itse sanoisin että jos otetaan kaikki kulut huomioon niin rahaa menisi n 200-300/päivä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom