Pakkotoisto muuttunut....?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Iceman
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
47
Pakko vähän tässä avautua, kun on taas tullut forumilla pyörittyä pitkän tauon jälkeen. Mietin vain, että roinaforum-ajoista on tullut paljon muutoksia ja suurin osa muutoksista on ollut kieltämättä hyviä, mut hieman kyllä mättääkin...

Otetaan esimerkki:

-Käytä sitä searchia
-Ei kait searchin käyttö voi olla jumalauta noin vaikeaa.
-Selaa palstaa, sieltä löydät etsimäsi.
-Opettele selaamaan palstaa ja käyttämään searchia.

Nämä lauseet näyttävät tulevan copy-pastena yleensä heti uusiin threadeihin. Mun mielestä forumilta menee itse pohja, jos ei kukaan enää vaivaudu vastailemaan tai kommentoimaan muuta. Onhan nyt eri asia, jos Kalle, 18-v haluaa tietoa ylipäätään thaikku-napeista, ja Ville 25-v, haluaisi tietää miten thaikku-napit sopii teston kans samaan kuuriin tms. Yleensä silti vastaukset on modeiltakin aina samat:

-Etsi searchilla thaikku
-2,2,4,4,6,6,8,8

Forumilla alkaa olemaan threadeja, joissa on 0-2 vastausta, kun asioista enemmän tietäviä ilmeisesti vituttaa vastailla omasta mielestään tyhmiin kysymyksiin. Ja tuntuu kohta hieman siltä, että forumi keskittyy pelkästään tuohon VIP-osioon. Tee sitä tai tee tätä, niin VIP-osiolla se onnistuu. Tosiasiassa VIP-käyttäjille on muodostunut jo oma sisäpiiri, jossa ns. ammattilais-treenaajat puhuvat roinasta, ohjelmista ym:sta private messageiden tai private chatin välityksellä. Kaikki tämähän on ihan ok, mut mun mielestä alkuperäisestä forumista on lähdetty vähän väärälle raiteelle. Seuraavana on varmaan vuorossa Ammattilaisten VIP-osio, jossa jäsenmaksu 100e vuodessa ja joissa on VIPPIÄKIN tärkeämmät VIP-asiat vain tosi VIP-VIP-henkilöiden kesken.

Pointti oli se, että muistakaa "ammattilaiset" välillä postailla kuolevaistenkin sekaan jotain. Ja uskon että jonkun aloittelevan treenaajan/roinaajan päivä on pelastettu kun hänen postauksestaan tai kysymyksestään syntyy keskustelua ja porukka oikeesti yrittää neuvoa. Modit on aina ollu hyviä tällä forumilla, mut jos oikeesti joka päivä vituttaa noin rankasti, että ei tuu ku vittua ja perkelettä viestiketjuihin, niin oisko syytä miettiä kannattaako jatkaa modena enää.

Nonii. Tuli avauduttua. Palsta on kaiken kaikkiaan Suomen paras, mutta pidetään huolta että se myös pysyy Parhaana!

ps. ja jos tähän joku heittää perään, että 2,2,4,4,6,6,8,8 niin tuun lankoja pitkin kylään:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo on ihan ok. On kallejen ja villejen oma etu käyttää sitä hakua. Ei kenelläkään ole resursseja jankata samoja asioita aina uudelleen, ainoa keino on todellakin käyttää hakua. Jos ville ja kalle ovat sitten liian tyhmiä käyttämään sitä hakua, tuskin he olisivat ymmärtäneet niitä loistavia vastauksiakaan. Täällä tieto on tavallaan ilmaista, mutta ei sitä sentään päähän väkisin kaadeta.

Originally posted by Iceman
Modit on aina ollu hyviä tällä forumilla, mut jos oikeesti joka päivä vituttaa noin rankasti, että ei tuu ku vittua ja perkelettä viestiketjuihin, niin oisko syytä miettiä kannattaako jatkaa modena enää.
Kerrohan Iceman yksikin mode joka on vastannut vittua ja perkelettä vastaukseksi kysymyksiin.

Sehän on kaikkien kannalta edullisinta ettei tarvitse lukea samoja kysymyksiä&vastauksia joka kerta palstaa selatessaan

Tarvitsee itsekin avautua sen verran, että mikä siinä SEARCHIN käytössä on niin vaikeaa, koska sillä yleensä löytää vastauksen kysymykseen (näin ainakin omalla kohdallani)
Toinen on tämä, että "tässä on mun uus ohjelma, mitä mieltä?"-threadit. En ymmärrä mitä merkitystä on sillä mitä joku on mieltä jostain ohjelmasta koska uskallan väittää, että jokainen meistä treenaa omalla tyylillään vaikka olisikin samanlainen ohjelma. Mikä sopii toiselle treeniohjelmaksi ei sovikkaan taas toiselle. Kokeilemalla sen oppii mikä sopii itselle.

Joo, nuo mun esimerkit oli tarkoituksella vähän provosoivia. Mut tämä nyt oli oma mielipide näin näppituntumalla. En oikein ymmärrä miks esimerkiksi VIP-osiolla pitää olla vielä oma roinapalsta. Toivoisin ehkä vaan selkeämpää linjaa. Ehkä koko roina-osion voisi sit kenties siirtää VIP-osiolle. Vai onko tarkoituksella tehty tyhmille, ja asiasta tietämättömille oma, ja kokeneemmille oma roinaosio.

Ja search on oikeesti tosi hyvä apuväline. Käytän sitä itsekin. Mut mun mielestä on välillä ihan kiva kuulla tuoreitakin mielipiteitä treenistä, ruokavalioista, roinasta ym. eikä kaivaa aina samoja puolen vuoden takaisia juttuja esiin. Ja uusille palstan käyttäjille voi tulla ehkä tunne, että ei kait täällä kehtaa/uskalla mitään kysyä ennenkuin on vuoden thredit lukenu läpi kahteen kertaan.
Ja samalla vaivalla kun monet innoissaan rientävät vastaamaan, että: käytä searchia, etkö tajua ym. niin ois voinu jo vastata vaikka itse kysymykseen. Ja auta armias jos jollain lipsahtaa esim. muutaman gramman virhe oliiviöljyn ruokalusikkamitassa, niin tulee 10 postausta heti, että taitaa olla pojalla käsitykset ja mitat sekaisin,ja oisko syytä siirtyä jalkapallon pariin...

Ja tämä nyt oli vain mun kritiikkiä, ja aattelin jo tämä vaikka sais aikaan pientä keskustelua...

Originally posted by Spikie
Tarvitsee itsekin avautua sen verran, että mikä siinä SEARCHIN käytössä on niin vaikeaa, koska sillä yleensä löytää vastauksen kysymykseen (näin ainakin omalla kohdallani)
Toinen on tämä, että "tässä on mun uus ohjelma, mitä mieltä?"-threadit. En ymmärrä mitä merkitystä on sillä mitä joku on mieltä jostain ohjelmasta koska uskallan väittää, että jokainen meistä treenaa omalla tyylillään vaikka olisikin samanlainen ohjelma. Mikä sopii toiselle treeniohjelmaksi ei sovikkaan taas toiselle. Kokeilemalla sen oppii mikä sopii itselle.

Tähän voisi kommentoida sen verran, että mitä helvetin merkitystä on sit tällä forumilla, jos täällä ei vaihdeta tietoa, ja jaeta kokemuksia ja KYSYTÄ muilta mielipiteitä....!

Iceman, onko sinun mielestäsi tiedonvaihtoa se ettei itse viitsi lainkaan nähdä vaivaan tiedon hankkimiseen vaan heti kysyy? Useimpia ns. "uusia kysymyksiä" on palstalla käsitelty jo monen monituista kertaa, miksi siitä sinun mielestäsi pitää aina aloittaa uusi Threadi?

Originally posted by Iceman
Tähän voisi kommentoida sen verran, että mitä helvetin merkitystä on sit tällä forumilla, jos täällä ei vaihdeta tietoa, ja jaeta kokemuksia ja KYSYTÄ muilta mielipiteitä....!

No eikös sen voi tehdä niin, että ensin kokeilee sitä "omaa" ohjelmaa ja sen jälkeen kertoo kuinka se on vaikuttanut? Vai meinaatko, että kyselemällä niitä tuloksia tulee? Esim. Tämä "Mike kuntoon 10 viikossa thread" on erittäin hyvä. Siinä pystyy seuraamaan miten homma toimii.

edit: typojen korjausta

Search

Tuohon puuttuakseni....

Search-toiminto on loistava! Jos aina vastattaisiin samoihin kysymyksiin uudelleen ja uudelleen, niin searchin käyttäjille tulisi mahdoton tehtävä selata kaikki postit ja vastaukset läpi löytääkseen tiedon jonka saa tällä hetkellä helpommin.

Lisäksi palstan tila on (luultavammin) rajallinen, ja samoihin kysymyksiin moneen kertaan vastailu vaan veisi tilaa palvelusta aivan turhaan. Uusien käyttäjien on siis syytä opetella käyttämään sitä etsi-toimintoa.

En ole nähnyt yhtäkään "vittu käytä searchia" -viestiä, ainakaan ylläpidon puolelta. :kippis1:

Oonko sanonutkaan että A-I-N-A pitää aloittaa uusi threadi...

Herra "käytä searchia" moderaattori voisi lukea myös itse ennenkuin ryntää kommentoimaan...

Järki kädessä tässäkin asiassa. Meinasin tosiaan, et vaikka nyt puolen vuoden välein pulpahtaa uusi thread aiheesta "dinosauruksien munien kaloripitoisuus", niin voisi asiaan ottaa jo uutta kantaa, jos joku tieto olisi kenties vaikka muuttunut. Ja jos joku tosiaan ei löydä tietoa, vaikka selaa searchia koko päivän, niin ehkä tässä maassa on pahemminkin rangaistavia tekoja kuin kirjoittaa uus otsikko. Ylläpito voi sit halutessaan karsia näitä "ylimääräisiä" aiheita, ja vaikka jäädyttää välillä ylös jotain tärkeimpiä tietoja, aivan kuten on tehtykin.

Mut sori kritiikistä. Ehkä palsta voisi jatkua tosiaan periaatteella -käytä searchia-, jos kysyt samaa asiaa, viestisi bannataan... Niin ei tuu ainakaan ongelmia.

Ihan pakko kommentoida tohon VIP juttuun..Itse maksoin vip maksun ihan vaan palstaa tukeakseni,VIP puolella on aikas "hiljaista",eli mitään elämää suurempia salaisuuksia en siellä ole havainnut jaettavan...
Ja se 10ekua ei niin hirveä raha ole satsata näin hyvään palstaani,vai??:) Tosi asiallista kommenttia on tullut tyhmiinkin kysymyksiin,ja niihin "asiattomiin" on puututtu ihan rennosti,mitään v****ilua en kyllä ole huomannut modejen puolelta...Onhan se selvää,että kun paljon populaa käy,niin kielipiteetkin reivaa ja se on pelkästään hyvä!

Originally posted by Sanniella
Ihan pakko kommentoida tohon VIP juttuun..Itse maksoin vip maksun ihan vaan palstaa tukeakseni,VIP puolella on aikas "hiljaista",eli mitään elämää suurempia salaisuuksia en siellä ole havainnut jaettavan...Ja se 10ekua ei niin hirveä raha ole satsata näin hyvään palstaani,vai??:)

Samaa mieltä. Ite maksoin vipin lähinnä siksi, että sitten saa melko halvalla tilailtua hulluna maanantaina LRP:ltä jauhonsa. Ei, tuo ei ole mainos LRP:lle, vaan mulle on paljon kätevämpää hakea lisäravinteeni Kaijonharjun postista (etäisyys n. 1km) kuin Oulun keskustan liikkeestä X (etäisyys n. 6km), koska autoa en omista ja pakurilla en suostu kulkemaan -> kävelen tai pyöräilen. Myös vippisätti on ollut kiva mutta ah, niin aikaaviepä lisuke (suorastaan addiktiivinen) ;) Siellä tulee välillä tod. levotonta ja hauskaa läppää aiheesta kun aiheesta, ja jos ei tule, niin pitää koettaa ite kehiä sitä meininkiä. Turha on vippimaksua maksaa ainakaan minkään Taivaallisen Totuuden saadakseen. Samaa tietoa saa jo rekisteröitynä jäsenenäkin.

Tavallaan Icemanin kommentit ovat osuviakin, mutta arvelen, että ne johtuvat enimmäkseen siitä, että tää palsta on räjähtänyt, eli siis kävijämäärä on nykyään NIIN kovaa luokkaa, että ei sille mitään mahda, että jopa päivittäin tulee ziljoonia kysymyksiä tyyliin "Miten saisin lisää lihasta?", "Kuinka nostan enemmän penassa?", "Miten kreatiinia kannattikaan käyttää?", "Tässä mun ohjelma. Kommentoikaa pliis!" tai "Kuinka aloittaisin roinailun?". Oikeesti, em. kysymyksiin (ja moniin muinhin) on vastattu asiallisesti ja asiantuntevasti moneen kertaan, usein vastaajina samat jampat/mimmit. Joskus ei vaan jaksa. Ei oikein kerkiä ees seurata kunnolla, mitä aiheita palstalle on tullut sitten viime näkemän, semmoista vauhtia niitä uusia threadeja ja viestejä pukkaa.

Siitä huolimatta ja osittain juuri sen takia (että on tullut paljon lisää porukkaa) tämä on edelleen mun makuun tod. tasokas saitti :)

Eikä se että joku kehoittaa käyttämään searchiä (koska vanhana guruna muistaa siitä olleen aikaisemmin juttua, ei vittuiluna)välttämättä estä kommentoimasta asiaa jos on jotain uutta kerrottavaa. Ja vaikka thread lukittaisiinkiin, senkun nostaa jonkun niistä vanhoista threadeistä päällimmäiseksi uudella kommentillaan tai kysymyksellään.

Originally posted by Iivili
Samaa mieltä. Ite maksoin vipin lähinnä siksi, että sitten saa melko halvalla tilailtua hulluna maanantaina LRP:ltä jauhonsa. Ei, tuo ei ole mainos LRP:lle, vaan mulle on paljon kätevämpää hakea lisäravinteeni Kaijonharjun postista (etäisyys n. 1km) kuin Oulun keskustan liikkeestä X (etäisyys n. 6km), koska autoa en omista ja pakurilla en suostu kulkemaan ->

Asiasta kolmanteen, Pakuri?? tarkoitatko bussia??

Originally posted by meitsi
Pakuri

Jooo-o, Iivili se vaan trippailee pakurilla. ;)

Kevyen levotonta jengiä..:lol1:

Noista "Käytä söörtsiä!"-tyyppisistä vastauksista sen verran, että miettikääpäs minkälaisia tuloksia sillä "Söörtsillä" tulee, jos melkein joka toiseen newbien kysymykseen vastaus on "Käytä söörtsiä!". Minun mielestäni tuollaisia vastauksia kannattaisi rajoittaa ja jättää vastaamatta, jos ainoa sanottava jostakin asiasta on tuo "Käytä söörtsiä!". Muuten kyllä olen sitä mieltä, että kannattaa käyttää sitä "söörtsiä". ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom