Pakkotoisto muuttunut....?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Iceman
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Spikie
Tarvitsee itsekin avautua sen verran, että mikä siinä SEARCHIN käytössä on niin vaikeaa, koska sillä yleensä löytää vastauksen kysymykseen (näin ainakin omalla kohdallani)
Toinen on tämä, että "tässä on mun uus ohjelma, mitä mieltä?"-threadit. En ymmärrä mitä merkitystä on sillä mitä joku on mieltä jostain ohjelmasta koska uskallan väittää, että jokainen meistä treenaa omalla tyylillään vaikka olisikin samanlainen ohjelma. Mikä sopii toiselle treeniohjelmaksi ei sovikkaan taas toiselle. Kokeilemalla sen oppii mikä sopii itselle.

Jepjep! SEARCH on pätevä homma! mut kannattaa muistaa et varsinkin aloittelijoille on tärkeää saada esim.omasta ohjelmastaan palautetta.
Kun joku pidempään treenannut (iso) :cool: antaa palautetta ja ohjeita niin sillon buddy tietää onko ohjelma ihan paska vai käyttökelpoinen jne...

Allekirjoittanut kävi salilla pari vuotta säännöllisesti tehden vähän mitä sattuu eikä kehitystä luonnollisesti paljonkaan tullut :lol1:
sitten kun sain ekan kunnon ohjelman ja tajusin mistä koko hommasta on kyse niin alkoi kummasti roppa kasvaa

näin se homma etenee

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Dangerous_Dave
Noista "Käytä söörtsiä!"-tyyppisistä vastauksista sen verran, että miettikääpäs minkälaisia tuloksia sillä "Söörtsillä" tulee, jos melkein joka toiseen newbien kysymykseen vastaus on "Käytä söörtsiä!". Minun mielestäni tuollaisia vastauksia kannattaisi rajoittaa ja jättää vastaamatta, jos ainoa sanottava jostakin asiasta on tuo "Käytä söörtsiä!". Muuten kyllä olen sitä mieltä, että kannattaa käyttää sitä "söörtsiä". ;)
Aivan...miksi kyseinen henkilö ei voi laittaa esimerkiksi linkkiä vastaukseensa kyseiseen threadiin missä sitä tietoa on, sen sijasta että kirjoittaa vain "search". Jos ei tosiaankaan ole mitään muuta sanomista niin jättäisi vastaamatta kokonaan.

Originally posted by Stalker
Aivan...miksi kyseinen henkilö ei voi laittaa esimerkiksi linkkiä vastaukseensa kyseiseen threadiin missä sitä tietoa on, sen sijasta että kirjoittaa vain "search". Jos ei tosiaankaan ole mitään muuta sanomista niin jättäisi vastaamatta kokonaan.
Jos kysyjä ei näe vaivaa käyttää searchia, miksi vastaajan pitäisi? Kummallakohan intressi tietoon olikaan?

Originally posted by Stalker

Samaa mieltä. Jos ei muuta sanottavaa ole, kuin että käytä söörtsiä, niin ehkä voi jättää vastaamatta. Ehkä muutaman tunnin päästä kaveri ite tajuaa, että missä vika, kun ei vastauksia tule tai vaihtoehtoisesti joku joka juuri sinä päivänä jaksaa panostaa, kirjoittaa vastauksen.
Se, että juuri sinä (tai kuka milloinkin lienee) et jaksa kirjoittaa vastinetta juuri tänään, ei tarkoita, etteikö joku muu jaksaisi...

Ja kyllä, olen söörtsin käytön kannalla. Haluaisin vain välttää sitä, että threadeihin tulee vastauksiksi lukuisia "käytä söötsiä"-kommenteja, vaikka yksi vinkki threadia kohtaan pitäisi riittää...

Hyvä systeemi voisi olla myös sellainen, että olisi selvät pelisäännöt siitä että ylläpito itse vastaa "käytä söörtsiä" tyyppsiiin threadeihin (niinkuin usein tekeekin).
Monesti se vaan menee sellaiseksi, että yksi vastaa "käytä söörtsiä", toinen vastaa "eikö voi keskustella vai onko tää joku hakukone" jne jne :)

Originally posted by Iceman
... Ylläpito voi sit halutessaan karsia näitä "ylimääräisiä" aiheita, ...

Niinpä niin, voisi ja pitäisi, mutta tiedon tarvisijan ei pidä tiedon eteen ponnistella lainkaan. Iceman, ylläpito ja modet lukevat niitä viestejä päivittäin satoja! Onko kohtuuton pyyntö että ensin jokainen itse tutkisi jo olemassa olevia Threadeja ja jatkasi jo olemassa olevaa viestiketjua, eikä lisäisi tarpeettomasti ylläpidon ja modien työtä?

Joo, eipä siellä vip -alueella kovin paljon ollut vipinää, kun viime vuonna sinne pääsin. Olisin maksanut vip maksuni tänäkin vuonna, mutta LRP -kytkös tökki. Olisin halunnut vaihtoehdon liittyä vain pakkotoisto vipiksi, ei LRP.

Juu FAQ(juu) on loistava lisäys ja ehkä searchia ei tarvitse käyttää enään niin paljoa "pikkujuttujen" etsintään. Se on kyllä täysin totta että palsta on aikas pirusti kasvanut sitten viime vuoden alusta. Tämä näkyy siinä että kaikkia juttuja ei ehdi lukemaan ja kommentoimaan mikäli tahtoisikin.

Mielestäni se että kehottaa searchia käyttämään ei nyt ihan pepusta ole, koska mielestäni se on paljon opettavaisempaa hieman ottaa asioista itse selvää ensin ja kysyä vasta sitten lisää neuvoja. Siinähän sitä oppii ja paljon kun tutkii eri näkökulmista seikkoja ja käytää hieman omaa järkeä. Ei tämä vuorovaikutusta ja mielipiteitä tältä palstalta poista.

Viestiketjuja voi tosiaan jatkaa mielenmukaan eikä täällä hirmuisesti ole sakotettu "thread diggingistä". Lisäksi omia ohjelmia voi toki postata mikäli tuntuu siltä että ei ihan ole varmaa onko siinä päätä ja häntää. Näin siis minun mielestäni.

Niin tai näin loistava palsta! sano kissa kun kyykkyä teki...

Searchin käytön idea on se, että searchilla etsitään jo olemassa oleva aihe kysymykseen ja kysytään sine viestiketjun jatkeeksi, mikäli haluaa tarkennusta johonkin. Näin saadaan keskitettyä kysymykset samoihin viestiketjuihin, eikä tule 50kpl 3 viestin mittaisia topicceja esim ryssänvitosista, vaan muutama koko asian kattava pitkä viestiketju.

Tarkemmin kuin ajattelee, niin onkohan siinä sittenkään järkeä, jos viestiketju on helevetin pitkä ja siinä vaihtuu kysymykset kesken ketjun? Mutta usein kyllä näkee sellaista että kysytään aivan samalla kysymyksellä monta kertaa vkossa. Se kyllä alkaa pistää silmään ja ihmettelinkin, miksi vitussa jengi vastailee niihin samoihin ja nostaa sen topicin aina ylös.

Originally posted by JJJ
Mutta usein kyllä näkee sellaista että kysytään aivan samalla kysymyksellä monta kertaa vkossa.
Sama kysymys monta kertaa viikossa on vielä tavallista. Sama kysymys kerran, pari päivässä alkaa pidemmän päälle ihmetyttämään...

Kiva, että aiheesta syntyi keskustelua. Tarkoitus ei ollu noin kyllä kilahtaa... eikä oo ees kuuri päällä:D

sorryt... eritoten JohnnyB:lle...

Originally posted by onion
Käytin söörtsiä ja hakusanoilla: "käytä searchia" löytyi kaikkiaan 32 topiccia.:mad2:

Kokeilin pelkällä "search"-sanalla ja tuloksena oli 487 topiccia.

Ja ei, en tarkistanut, missä yhteydessä "search" kulloisessakin threadissa mainittiin.

Täytyypä tässä kantaa oma kortensakin kekoon tässä asiassa..
Olen vasta hetken aikaa seurannut palstaa ja kieltämättä aika nopeasti havaitisin ton Icemanin mainitseman ilmiön. Täällä tuntuu olevan tavallaan vähän sama menininki kun jossain saleilla, että uusi ei välttämättä uskalla kysyä kaikkea mitä mieli tekisi... Esim toi "mitä mieltä olette mun ohjemasta". Jos joku aloittelija on tehnyt ihan itse jonkinlaisen paketin ja haluaa siihen kommenttia, niin eikö juuri tällainen foorumi ole siihen hyvä. Salilla joltain isolta karjulta sen saman asian kysyminen saattaa vaatia vielä enemmän ponnisteluja.

Ymmärrän, että tämä palsta on erikoistunut ja täällä on paljon ns pro porukkaa, ja varmasti välillä turhauttaa, mutta kannattaa varmaan muistaa, että teistäkin joka ikinen on joskus mennyt sinne salille ekaa kertaa ja joka ikinen on joskus ostanut niitä lisäravinteita ekaa kertaa...

Tuolla mimmien puolella ei tästä searchsta onneksi olla niin niuhoja ;), mutta kylläpä sielläkin "täytyy" aina anteeksi pyydellä ennen uuden keskutelun avausta, että josko sittenkin olis jo aikaisemmin käsitelty... :)

Originally posted by Tonza
Kokeilin pelkällä "search"-sanalla ja tuloksena oli 487 topiccia.

Ja ei, en tarkistanut, missä yhteydessä "search" kulloisessakin threadissa mainittiin.
Hmmm itse en taas tuolla "search" haulla löytänyt kun 134 thredia, kun taas hakusanalla "käytä searchia perkele" ei löytynyt yhtään täys osumaa. Kuitenkin hakusanalla "käytä searchia jumalauta" löytyi 1 osuma. Tuo osuma kuitenkin viittaa tähän threadiin.:D

Originally posted by onion
Hmmm itse en taas tuolla "search" haulla löytänyt kun 134 thredia

Niin tietenkin sain isomman luvun, kun käytin niitä tähtiä siinä haussa.

Monesti on search -tapauksissa sellanen tilanne, että aiheesta tiedetään olevan jo palstalla keskustelua.

Välillä sitten taas kysytään treeniohjelmasta siihen tyyliin, että väsäsin randomilla muodon vuoks tällasen liikeryppään, voitteko "korjata jos on korjattavaa" (=tehkää mulle treeniohjelma)

Siihen omaan treeniohjelmaan on paljon rakennuspalikoita olemassa täällä palstalla, tai olipa sitten kyseessä jokin muukin asia. Eli jos omaa viitseliäisyyttä ei ole käytetty ollenkaan, niin ehkä silloin tuo search -vastaus onkin paikallaan. Vain murto-osa kysymyksistä on siis tätä luokkaa, mutta osa johtuu ainakin tuosta.

Sellaisissa kysymyksissä joita on jo käsitelty, pyrin vastaamaan ensin erittäin lyhyesti ja sitten kehoitan käyttämään searchia tai käytän searchia jo valmiiksi ja pistän linkin.

Originally posted by Maiju28
Jos joku aloittelija on tehnyt ihan itse jonkinlaisen paketin ja haluaa siihen kommenttia, niin eikö juuri tällainen foorumi ole siihen hyvä.
Paitsi että kukaan ei uskalla kommentoida ohjelmaa kun saa niskaansa vastalause ryöpyn "ihan hyvä tuo on, älä ole noin ahdasmielinen prkl!"... :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom