PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muutaman tunnin nyt veivannut uudella koneella. Pari juttua: 1. Tässä on ihan vitun terävä etureuna. Huomaa etenkin kun konetta käyttää pöydän reunalla. Ranteet näyttää tällä hetkellä 16-vuotiaan goottitytön ranteilta. 2. Hieman on vielä vaikeuksia löytää ohjauslevystä nappia, kun se puuttuu. Ohjauslevyn tatsi on ehkä himpun turhan napakka. Äänekäs napsahdus kuuluu. Ehkä se käytössä löystyy..

Muutenhan tämä on taattua laatua. Lumileopardi tuntuu heti hyvältä ja Mail-ohjelmaan ilmestyneet muistiinpanot ja tehtävät on isoja plussia. CS4-päivitys asentui yhdeltä levyltä puolessa tunnissa.

Muutaman tunnin nyt veivannut uudella koneella. Pari juttua: 1. Tässä on ihan vitun terävä etureuna. Huomaa etenkin kun konetta käyttää pöydän reunalla. Ranteet näyttää tällä hetkellä 16-vuotiaan goottitytön ranteilta. 2. Hieman on vielä vaikeuksia löytää ohjauslevystä nappia, kun se puuttuu. Ohjauslevyn tatsi on ehkä himpun turhan napakka. Äänekäs napsahdus kuuluu. Ehkä se käytössä löystyy..

Muutenhan tämä on taattua laatua. Lumileopardi tuntuu heti hyvältä ja Mail-ohjelmaan ilmestyneet muistiinpanot ja tehtävät on isoja plussia. CS4-päivitys asentui yhdeltä levyltä puolessa tunnissa.

Eipä tuo ole 1v4kk:ssa löystynyt.. Välillä on kyllä häiritsevä naske. Eikä se etureunakaa siitä pyöristy muutaku rälläkällä:)

MacBook Pro 13"

Oho! Sattui mätä omena kohdalle. 13" MacBook Pro:ssa ei toiminu jäähdytys. Sain pienennä kuormituksella prossun lämmöt nousemaan 105 asteeseen. Pitää ens vkoon odottaa uutta myllyä :(

Tässä on aika kova setti:

1855869-lakanat1.jpg

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/uutinen.asp?id=1855869

Mitään ideaa miksi microsoft messengeriin ei saa vaihdettua näyttökuvaa? Ihan perus jpeggiä yritän syöttää...

"Valitun tiedoston tuominen näyttökuvaksi ei onnistunut, varmista että tiedosto on kelvollinen kuvatiedosto"

Olen rohkeasti astumassa rajan yli, jonka ylityksen jälkeen ei puheista päätellen ole paluuta. Eli koneen hankinta edessä ja olen päätynyt imac:n, mutta pieniä kysymyksiä olisi vielä (runkona tuo edullisin 21,5"):
Prosessori vaihtoehdot
# 3.06GHz Intel Core 2 Duo
# 3.33GHz Intel Core 2 Duo [+ 180,00 EUR]

RAM-muistin vaihtoehdot
# 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
# 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 4x2GB [+ 180,00 EUR]

Kannattaako hankkia molempia ? Itse koneen käyttö on periaatteessa kevyttä, valokuvaukseen liittyvää kuvan "korjausta" jonkin verran (PC:llä käyttänyt Lightroomia).

Onko nuilla merkitystä koneen päivitystarpeeseen jatkossa jotakin etc...

Oikeasti tämä on itselleni suuri hyppäys, vielä viikko sitten ajattelin, että macissä kaikki ohjelmat on vain "mäcci ohjelmia" eli yhteensopivuus pc:n kanssa olisi olematonta. Tiedän, olen elänyt pullossa...

Olen rohkeasti astumassa rajan yli, jonka ylityksen jälkeen ei puheista päätellen ole paluuta. Eli koneen hankinta edessä ja olen päätynyt imac:n, mutta pieniä kysymyksiä olisi vielä (runkona tuo edullisin 21,5"):
Prosessori vaihtoehdot
# 3.06GHz Intel Core 2 Duo
# 3.33GHz Intel Core 2 Duo [+ 180,00 EUR]

RAM-muistin vaihtoehdot
# 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
# 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 4x2GB [+ 180,00 EUR]

Kannattaako hankkia molempia ? Itse koneen käyttö on periaatteessa kevyttä, valokuvaukseen liittyvää kuvan "korjausta" jonkin verran (PC:llä käyttänyt Lightroomia).

Onko nuilla merkitystä koneen päivitystarpeeseen jatkossa jotakin etc...

Oikeasti tämä on itselleni suuri hyppäys, vielä viikko sitten ajattelin, että macissä kaikki ohjelmat on vain "mäcci ohjelmia" eli yhteensopivuus pc:n kanssa olisi olematonta. Tiedän, olen elänyt pullossa...

Ei hyödytä ostaa nopeampaa prosessoria tuolla hinnalla. Ero nopeudessa on mitätön. Muistin kanssa on vähän siinä ja siinä. Nykyisillä softilla 4 gigaa riitää vielä komeasti. Itse jättäisin ennemmin lisämuistit hankkimatta ja ostaisin koneen paremmalla näytönohjaimella. Kuvankäsittelysoftatkin alkavat näytönohjaimia hyödyntää ja muistia voit aina hankkia myöhemmin lisää, näytönohjaimen vaihto ei sensijaan onnistu.

Jepujee. Näemmä tuossa Macin nirsoilussa muistin suhteen on perää. 2x Kingstonin 4GB FB-DIMM ECC 800Mhz pulikoita ei lähtenyt pelittämään Mac Pro 1.1:ssa vaikka speksit on kunnossa (800 Mhz muistit kyllä skulaa pc:llä ihan kiltisti 667 Mhz väylässä). Nuo kingstonit oli verkkokauppa.comissa 280e. Jos haluaa apple-storesta samaa kamaa 667 Mhz väylässä saman verran niin maksaa 1800e.

13" MacBook Pro + Snow Leopard == kasa paskaa??

Uuden 13" MacBook Pro:n ja Snow Leopardin myötä on alkanut vahvasti epäilyttämään, onko Applekin vihdoin tehnyt saman kuin niin moni muu tietokonevalmistaja eli ulkoistanut testauksen kuluttajille. Viimeisin omppu ei todellakaan vastaa laadustaan sitä, mihin olen Applen tuotteiden kohdalla tottunut. Ensimmäinen versio tuosta koneesta oli kuollut jo kotiin tullessa eli jäähdytys ei toiminut, vaan tovin kun kuormitti prossua 100% teholla niin lämmöt hyppäs yli 100 asteeseen, eikä tuuletin lähteny pyörimään yhtään nopeammin. Sain muutaman päivän odottelun jälkeen uuden koneen. Tässä varsinkin sleep toimii ihan miten sattuu. Koska käytän ulkoista näyttöä liitettynä koneeseen, niin olisi mukava saada kone herätetty ulkoisesta näppiksestä tai hiirestä (Applen omat BT vermeet). Reilun 2 vkon aikana on jo ainakin kolmesti käynyt niin, ettei kone yksinkertaisesti vaan herää ulkoisista härpäkkeistä. Muutaman kerran nukkumaan laittaessa kone on herännyt itsestään parin sekunnin jälkeen. Yhtenä iltana teki tuon kolmesti peräkkäin. Tänä aamuna konetta herätellessä näytölle ei ilmestynyt kuin musta ruutu + hiiren kursori. Lisäksi viime vkolla sleepiltä herätessä kone ei löytänyt TaikaHiirtä. Otin jopa paristot hiirestä pois ja koitin sen jälkeen etsiä BT assistentin kautta --> ei löytyny. Hiiri alkoi kuitenkin pelaamaan aivan normaalisti restartin jälkeen. Mitään vastaavia ongelmia ei ollu kertaakaan kahden edellisen valkoisen MacBookin kanssa, joissa käyttiksinä Tiger & Leopard.

Sen verran huonoja kokemuksia tuosta viimeisestä ompusta, että seuraava konetta ostaessa joutuu jo tosissaan harkitsemaan muita vaihtoehtoja, kenties joq hackintosh-viritys... Kuitenkin pitää loppuun mainita, että onhan Mac OSX edelleen käytettävyyden kannalta paras käyttis! Muutaman vkon töissä käyttänyt Win7:aa, joka kyllä jää ylistyksistä huolimatta käytettävyydessä OSX:aa erittäin paljon jälkeen!

Uuden 13" MacBook Pro:n ja Snow Leopardin myötä on alkanut vahvasti epäilyttämään...

Mulla on tuo yhdistelmä ollut nyt SL:n ilmestymisestä asti käytössä. Itsellä eka Mac, eikä mitään ongelmia, jotka johtuisivat muusta kuin käyttäjästä. Ainoa asia mikä tässä Mac-maailmassa harmittaa, on ettei juuri mitkään muiden valmistajien laitteet ole yhteensopivia (mp3-soittimet, känny yms. roippeet).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom