PakkoMac, omenamiesten oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mahtaakohan mun Macbookki olla lahoamispisteessä? Se ääni kun kannen avaa ku kone on ollut nukkumassa on muuttunut ihmeen laiskaksi..? Mistä se ääni ylipäätään tulee? Vaikee selittää mut toivottavasti joku ymmärtää.

Kertokaas kokeneemmat lurjukset sellaista keskivertokäyttäjällä olleen MacBook Pron / Powerbookin elinikää. Kuinka kauan voit olettaa naputtelevasi Mäkillä ennen isompien huoltojen/korjausten tarpeellisuutta ?

Mulla on muutaman vuoden vanha Powerbook ja se toimii aivan mainiosti jopa Leopardin kanssa vielä. Toki siihen muistia lisätty. Siis toimii jopa jouheasti. Photoshopit yms. pyörii hyvin.

Kertokaas kokeneemmat lurjukset sellaista keskivertokäyttäjällä olleen MacBook Pron / Powerbookin elinikää. Kuinka kauan voit olettaa naputtelevasi Mäkillä ennen isompien huoltojen/korjausten tarpeellisuutta ?

Kesällä 2006 ostettu MBP, jos tarvisin konetta enemmän pelkän akun varassa olisi akku pitänyt uusia ehkä vuosi sitten. 45-50 min pysyy nyt päällä. Eli akun käyttökelpoinen elinikä on reilu vuosi. Muuten kone on raudan puolesta vielä täysin kunnossa.

Mulla on 5 vuotta vanha PB alla ja hyvin skulaa. Akun on joutunut kerran vaihtamaan.

Kesällä 2006 ostettu MBP, jos tarvisin konetta enemmän pelkän akun varassa olisi akku pitänyt uusia ehkä vuosi sitten. 45-50 min pysyy nyt päällä. Eli akun käyttökelpoinen elinikä on reilu vuosi. Muuten kone on raudan puolesta vielä täysin kunnossa.
aika nopeasti mun mielestä lahonnut akku, ootko uudelleenkalibroinut sen? vai eikös mb:eissa moinen ominaisuus ole?

Specseistä en tiedä mitään, mutta käytännössä noissahan on saatananmoinen ero. Minulla on iluuri omana ja duunissa on noita E sarjalaisia. Noksun E:t ovat kuin kivikaudelta, jos vertaa näyttöjä. Nokian uusin N95 (vai mikä lie) ei ole myöskään lähellä Iluurin tasoa, kun näytöstä puhutaan. Broidilla tollainen ja kun vierekkäin laittaa, niin eron huomaa.
e70 vai mikä? ei noksulla ole kuin e70 ja n80 terävällä näytöllä. muut ovat enemmän tai vähemmän pienemmällä resolla.

ja suurin pointti oli se reso nimittäin e70 ruudulla näkee yhtä ison osan nettisivusta kuin iluurilla.

itellä nettilelu 800x480 resolla mutta näyttö vähän isompi. joku 700x400 iphone ois jo unelma

Kauppiaan vastaus: liian pitkään :)

Oma PB 12" palveli 3 vuotta työkoneena ja nyt on palvellut reilun vuoden omana webbipalvelimena. Asiakkailla on vieläkin käytössä PowerBook G3 ja G4 -koneita ja useissa paikoissa näkee kanisteri-mallisia geenelosia työkäytössä. iBookeja kanssa paljon liikkeellä.

No ehkä noita G3:sia ei juurikaan enää liiku...

Hei
Nyt pitäis kehitellä hyvä kaiutin/surround setti MacBook Prohon.... suosituksia ?
Hintaluokassa 'ei hifikullattuja liittimiä', vaan sillein toispuoleisen kuulon omaavalle jotakuinkin kuunneltava setti.

Suosittelen Soundsticksejä, noiden ulkonäöstä joko pitää tai sitten ei, mutta äänenlaatu on on hintaluokassaan (n.200€) mielestäni erinomainen ja aika moni arvostelu sanoo samaa. Sopivat myös bookin värimaailmaan =). Noita saa nykyään myös Anttilasta ja useista verkkokaupoista. Kestävät todella hyvin lähikuuntelua. :5:

e70 vai mikä? ei noksulla ole kuin e70 ja n80 terävällä näytöllä. muut ovat enemmän tai vähemmän pienemmällä resolla.

ja suurin pointti oli se reso nimittäin e70 ruudulla näkee yhtä ison osan nettisivusta kuin iluurilla.

itellä nettilelu 800x480 resolla mutta näyttö vähän isompi. joku 700x400 iphone ois jo unelma

Ei ole kyllä tota e 70... Eli vedän uhoni takaisin:)

Mahtaakohan mun Macbookki olla lahoamispisteessä? Se ääni kun kannen avaa ku kone on ollut nukkumassa on muuttunut ihmeen laiskaksi..? Mistä se ääni ylipäätään tulee? Vaikee selittää mut toivottavasti joku ymmärtää.
Ääni on varmaan cd/dvd-aseman ääni...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom