Pakkislaisten palautusjuomat

Meta title: 💥🥤 Pakkislaisten palautusjuoma 💥

Meta description: Keskustelua täydellisestä palautusjuomasta: proteiinit, hiilarit, kreatiini ja lisukkeet maksimoimaan lihaskasvu ja treenistä palautuminen.

Meininkicocktail

H2O+ Whey 8100+ Malto, makuna Lucifer
Voidaan lisätä myös kaakaojauhetta: nk. Juudas Iskariot- twist.

En mä lihasta tuu koskaan saamaan tälläsellä treenillä mutta tän makusta juomaa kun ottelen vielä vuoden niin mikään ei hirvitä.

"Rolling down the street, smoking endo, sipping on Whey 8100"

Sain kaverilta halvalla kilon FAST Whey ja FAST Whey+ protskuja. Minkälainen palautusjuoma noista kannattaisi sekoitella, kun kehonpaino on 85 kiloa? Itse meinasin tällaista:

-25g FAST Whey (21,5g protskua)
-25g FAST Whey+ (23,4g protskua)
-50g FAST malto6
-25g Evolution Dextrose
-5g Evolution Creatine

Eli 45g proteiinia ja 72g hiilaria.

Whey on siis hydrolysoitu heraproteiini-isolaatti ja Whey+ ionivaihdettu heraproteiini-isolaatti.

Niin, ja kumpiko noista protskuista olisi yksinään parempi vaihtoehto palautusjuomaan? FAST Whey vai FAST Whey+? Onko tuo sekoitus parempi kuin kumpikaan protskulaatu yksinään?

Originally posted by PattiPete
Niin, ja kumpiko noista protskuista olisi yksinään parempi vaihtoehto palautusjuomaan? FAST Whey vai FAST Whey+? Onko tuo sekoitus parempi kuin kumpikaan protskulaatu yksinään?
Heität sen normaalin Wheyn ensin roskiin (se punaetikettinen) ja sen jälkeen laitat 1,5 desiä Whey+:aa, desin maltoa, teelusikallisen kreatiinia ja glutamiinia, jos on.

Originally posted by Tomi
Heität sen normaalin Wheyn ensin roskiin (se punaetikettinen) ja sen jälkeen laitat 1,5 desiä Whey+:aa, desin maltoa, teelusikallisen kreatiinia ja glutamiinia, jos on.

Miksi roskiin?? Jotkut pitää nimenomaan tosta.

Miksi muuten hiilareita otetaan näinkin vähän palautumisjuomassa. Esim. urheiluravitsemus-dokumentissa sanottiin, että gramma/painokilo maltoa ja sitten dextroosia ja/tai fruktoosia vähän päälle. Protskua noin puolet painonsa verran grammoina.

Originally posted by Kime76
Miksi roskiin?? Jotkut pitää nimenomaan tosta.

Miksi muuten hiilareita otetaan näinkin vähän palautumisjuomassa. Esim. urheiluravitsemus-dokumentissa sanottiin, että gramma/painokilo maltoa ja sitten dextroosia ja/tai fruktoosia vähän päälle. Protskua noin puolet painonsa verran grammoina.

Siksi niin vähän, että NIIN moni on huomannut sen karmivan olon mikä tulee liian heavyhiilarisen palautusjuoman jälkeen. Niitä hiilareita ehtii sitten mättää naamansa täyteen seuraavan tunnin parin sisällä joka tapauksessa.
Sen protsku- ja etenkin hiilarimäärän voi paremminkin nähdä kokonaisuutena, harjoituksen jälkeen nautittavana sellaisena, jolloin harjoituksen jälkeinen aika ei tarkoita vain välittömästi harjoitusta seuraavaa aikaa, vaan pitempää kokonaisuutta, n.60-90 minuuttia, jonka aikana tuo määrä voidaan nauttia sitten vaikka useassa osassa.

Siitä Wheystä, että ei se maku ole mikään ihana, Whey+ taas on ihan hyvä. Oon käyttäny palutukseen jo jonkin aikaa tämmöstä lientä: Whey+ n. 1,3dl, Dextrose n. 1/4dl, Kaakaoo about 4 kukkurallista teelusikkaa. Kotona sitte vedetään jotain kiiviä naamaan niin hyvä on.

Ei kehtaa roskiin pistää, kun kuitenkin sen 25 erkkiä siitä pulitin. Oikea hinta taitaa olla jotain 35€. Maku on aika paha, mutta kyllä se tuolla seassa uppoaa hyvin.

Originally posted by Herbaliser
Mikelle ja muillekin, jotka haluaa palautua. Huomasin Immediate Actionin annostuksessa hassun jutun: Annos on 34g eli kaksi kukkurallista annosmittaa. No ihan mielenkiinnosta mittasin grammavaa'alla yhden tasaisen annosmitallisen ja se painoi 26g:confused: . Eli tästä voi sitten päätellä, että kaksi kukkurallista annosmittaa painaa melkein 60g.
No perskule, ilmankos tuo IA-pönttö hupeni niin nopeesti. Mähän oon vetäny lähes tupla-annosta koko ajan. Onhan se kyllä tiedossa ollut, ettei nuo valmistajan ilmoittamat mitat ole niin grammalleen, joten täytynee varmaan hommata tuo grammavaaka.

Mulla on ollu jo jonkun aikaa käytös TAI KANE:n palautusjuomat. Ja kokemukset ollet tosi hyviä. Juoman protskuthan ovat täysin hydrolisoituja, jotka mun mielestä palautusjuomassa kuuluu olla. Mulla on ollu käytössä kahta eri kyseisen valmistajan juomaa:

--------------
Original Amino Drink
Koostumus:

Proteiinihydrolysaatti 42,9 %
Maltodekstriini 28,1 %
Fruktoosi 10,7 %
Glukoosi 10,0 %
L-karnitiini 0,23 %
+ kaikki tärkeimmät vitamiinit ja mineraalit
--------------

Whey Drink Glutamine Peptide (WDGP)
Total Recovery Drink
Koostumus:

Proteiinihydrolysaatti 59 % (herahydrolysaatti 49 %, lisätty glutamiinipeptidiä 10 %)
Maltodekstriini 13,8 %
Glukoosi 6,9 %
Fruktoosi 6,9 %
Kreatiinimonohydraatti 5,0 %
L-karnitiini 0,22 %
+ kaikki tärkeimmät vitamiinit ja mineraalit
--------------

Juomat ei oo kyllä todellakaan mitään bulkkijuomia, johtuen tuosta hiilari koostumuksesta, eli sisältää muutakin kuin maltoa, sitä tarkeää glukoosia ja fruktoosia. Tää on mun näkemys asiaan... :)

Tuossa on netti sivu jos jotai kiinnostaa
http://eimainoksiakiitos

Mulla on palautusjuomassa:
25g ION92
40g Maltoa
Syön kunnolla puoli tuntia palautusjuoman jälkeen.

Tuli pukuhuoneessa mietittyä, kun ton malton DE-luku on vain 6, eli kyseessä on hitaasti imeytyvä tavara, että meneekö (nopeasti imeytyvä) proteiini energiavajeen korjaamiseen (eikä lihasten rakennusaineeksi)? Kannattaisiko tohon sekoittaa mukaan dekstroosia niin saisi heti hiilihydraatteja?

Nyt olis Mentulan Bull`s recovery kierroksessa ja tuntuu toimivan. Kovin edullistahan tuo ei ole (44euroa/1,8kg) mutta todella nopeaa ja vaivatonta, mömmö kun sisältää itsessään protskun, hiilarin, kreatiinin, glutamiinin ja c-vitamiinin.

- 0,5dl hera
- 0,5dl malto
- 1tl kreatiini
- 1tl glutamiini
- 3-4dl vettä

Noin puolituntia tämän setin jälkeen jotain nopeeta hiilaria sitten kuin höpelö. Onko muuten väliä, ottaako treenin jälkeisellä aterialla nopeata vai hidasta protskua? Tavallisesti olen syönyt rahkaa.

Mihin muuten perustuu tuo vitamiinien otto palautusjuomassa?

~500ml H2O, hyvin viilennettynä ja nopeasti imeytyvässä ja esipilkotussa muodossa.

Noin puoli tuntia tämän jälkeen esim. tonnikalalla tai kanalla terästettyä tummaa pastaa ja jälkkäriksi ehrmann-rahkaa purkillinen pakastemarjojen ja hunajan kera. :thumbs:

Reco2+fastin krea... Tän pussin jälkeen vaihdan kyllä n-largeen, bull`s recoveryyn tai sit sekotan ite fastin/pakkiksen kamoista. Vaikka ei recossakaan mitään vikaa oo. Ainakin erittäin hyvä suklaa-aromi! :kuola:

Back
Ylös Bottom