Pakkiksessa paljonki kirjatoukkia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jupe123
  • Aloitettu Aloitettu
Lukeeko pakkiksessa kukaan mitn kirjoja? Itse tulee aikapaljon luettua esim. Fantasiaa. Mikä paras lukemasi kirja(sarja)? Mikä pisin? Mikä kuivin?

Itse voisin sanoa että Dragonlanceen kuuluva Dhamon-saaga ehdottomasti yksi parhaista kirjasarjoista. Ajan pyörä pisin (Tosin siihen tulossa vielä jatko-osia). Kuivin kirjasarja (Mutta silti hyvä :P) oli Ramses.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä!

Mun hyllyni pursuavat kirjoja, ne ei kohta mahdu mihinkään tässä kämpässä, ja me sentään just ostettiin isompi. Luen kaikkea laidasta laitaan, mutta fantasia, kauhu, jännitys, elämäkerrat.. Noita mennyt viimeaikoina eniten.

Omistan miljoonan eri kirjaston kortit, mutten ikinä käytä niitä, sillä mun on pakko saada omistaa kaikki mitä haluan lukea. Voisin viettää tunteja ostellen kirjoja. Joskus osaan käyttäytyä, mutta valehtelematta saatan viettää helposti viikkokausia nenä kirjoissa kiinni.

Eli tunnustan, olen aivan mahdoton kirjafriikki ollut siitä asti kun opin lukemaan :)

Päätalon Iijoki-sarja vei 2.5 vuotta elämästäni. Ja nyt ajattelin sen aloittaa uudelleen.
Luin tässä välissä myös sen Koillismaa-sarjan, mut eihän se tolle omaelämänkerralle vedä vertoja millään. Suosittelen.

Aika paljon tulee luettua. Viimeisen parin vuoden aikana varmaan 2-3 kirjaa / kuukausi.
Kirjoja on tullut luettua niin paljon, että ei kyllä osaa alkaa laittamaan mihinkään paremmuusjärjestykseen.

Mulla ei myöskään ole mitään tiettyä suosikkityyliä, vaan tulee luettua hyvinkin erilaisia kirjoja, jos ne vaan missään määrin kiinnostavat.

Se pitää kuitenkin sanoa, että kun ala-asteen kolmannella luokalla ekan kerran luin Taru Sormusten Herrasta trilogian niin kyllähän se nuoreen poikaan melkoisen vaikutuksen teki, siitä varmaan tuli alunperin se kipinä kirjojen lukemiseen :)

edit:
Ei toki aina tule luettua yhtä paljon, eli välillä tulee pitkiäkin taukoja lukematta.

Nykyisin tulee luettua aiempaa vähemmän, mutta teininä luin niin pirusti, että olen kyllä ihan selkeä kirjatoukka :rock:

Lukeminen on loistava ajanviete. Jos kirja on tarpeeksi hyvä, siihen uppoa niin, että koko maailma katoaa ympäriltä. Luen suomeksi ja englanniksi alkuperäisteoksia. Tykkään enemmän kääntämättömistä kirjoista, joitakin pikkujuttuja kun ei aina saa ihan täysin käännettyä. Onneksi englanniksi on tullut luettua sen verran, että keskivertoa tekstiä luettaessa välillä melkein unohtaa, että lukee vierasta kieltä.

Fantasiaa olen lukenut kyllä ihan aina ja vieläkin tulee luettua sitä. Robin Hobb on kova sana, joka iski aikanaan ihan täysillä :rock:. Löytyy jotain myös hyllystä. Tolkien on toki myös ihan jees. Ja pakko se on myöntää, että Harry Potterit uppoaa :evil:. Stephen King on kova jätkä ja hänen kirjoistaan olen tykännyt jostain 11-12 -vuotiaasta asti.

Musta Torni on sellainen legenda, että siitä saa parempaa kyllä etsimällä etsiä :worship:. Aloitin sen lukemisen muistaakseni n. 13-14 -vuotiaana, lopetin sarjan lukemisen viime kesänä eli kymmenen vuottahan siinä meni :D. Mutta kyllä se taitaa olla melkeinpä parasta mitä olen lukenut.

En ole koskaan jaksanu lukea mitään liian realistista. Ei vaan jaksa keskittyä semmoisiin.

Olisi aika hienoa, jos joku osaisi suositella jotain hyvää kirjaa/sarjaa/kirjailijaa. Olen nykyään nimittäin ihan hukassa, kun haahuilen kirjastossa ja yritän keksiä lukemista. Olisi kiva kokeilla välillä vaikka jotain uutta kirjailijaa...

Mutta kirjat ovat hieno asia. Lukekaa.

Tuleehan sitä luettua aika paljon. Kotimaisista Juha Seppälä on ehdoton suosikkini, ulkomaisista ehkä Henning Mankell. Paha pistää kirjoja paremmuusjärjestykseen, hyviä kirjoja on niin paljon. Hotakaista, Tervoa, Mäkeä... Viimeisin lukemani romaani on Toivo Pekkasen Tehtaan varjossa.

Pyrin lukemaan erityyppisiä kirjoja, mutta scifi ei ole koskaan uponnut. Elämäkerrat ja historiakirjat (esim. Beevorin sotakirjat) ovat todella mukavaa luettavaa. Kyllä hyvä kirja aina telkkarin voittaa. :thumbs:

Ei itsellä kyllä riitä motivaatio/mielikuvitus kirjoihin. Tai sitten en vain ole löytänyt itselle sopivaa kirjaa? Ainut mitä tulee luettua on tietokirjallisuus.

Mä luen aina silloin tällöin, nyt ei ole ollut vaan aikaa siihen :( Yleensä kun jonkun kirjan aloitan niin ei voi lopettaa ennen kuin kirja on luettu loppuun :D Kirjahyllyssä olis muutama kirja lukematta... Ylimäärästä aikaa odottamassa :)

Fantasiakirjallisuus uppoaa myös, lähinnä (naisten) fantasiat...

Noh, totta puhuen koulukirjojen lisäksi menee usein sotakirjallisuutta, dekkareita sekä Viivi ja Wagner sekä B. Virtanen -sarjakuvia.

Mä luen aina silloin tällöin, nyt ei ole ollut vaan aikaa siihen :( Yleensä kun jonkun kirjan aloitan niin ei voi lopettaa ennen kuin kirja on luettu loppuun :D Kirjahyllyssä olis muutama kirja lukematta... Ylimäärästä aikaa odottamassa :)

Sama täällä :( Viime aikoina olen lukenut pelkkiä koulukirjoja, mikä vituttaa suunnattomasti, sillä kämppis toi just muutamia hyviä kirjoja. Lukemista odottavat mm. pari Richard Bachin kirjaa, Steinbeckin "East of Eden" sekä yksi Dan Brown-hömppä.

Luen enimmäkseen sellasia vähän "outoja" kirjoja. Esimerkiksi Neil Gaiman uppoaa, novellikokoelma Fragile Things sekä romaani American Gods ovat suosikkejani. The Sandman pitäisi hankkia ja lukea. Kaikkien aikojen paras kirja on Oscar Wilden The Picture of Dorian Gray. Olen lukenut sen varmaan 10 kertaa sekä kirjoittanut 4000 sanaisen analyysin kauneuden merkityksestä kirjassa :jahas:

Rupesin alusta lukemaan Salvatoren Forgotten Realms-sarjaa . Musta haltia-trilogian viimosen osan lukaisin eilen loppuun. Penteles, muistinpa nyt että unohdin kirjastosta hakea lisää, eli joutuu olemaan ilman ilta lukemista.

Ja nämähän on niin hyviä, että tulee iltaisin tuntitolkulla luettua kunnes uni vie voiton.

Yksi lukija ilmoittautuu mukaan...
Kaikki Kingit, Remekset, Soininvaarat, Lehväslaihot, Waltarit, Mcleanit jne jne. Luettu. Aikoinaan lukuharrastus lähti viisikko sarjasta.

Sotahistoria myös lähellä sydäntä ja sitä on tullut myös paljon luettua. Kunhan laitos aukeaa siviileille 2012, saatan jopa huvikseni sinne hakea...Harrastuksen vuoksi, ammattia siitä ei tule. Kaikkiin mielenkiintoisiin arkistoihin vain ei ole tällä hetkellä pääsyä. Ja ehtisi sitä ennen oppia Venäjääkin. Siellä on paljon dataa " vastapelurien " arkistossa...

Kirjoja löytyy ja niitä hankitaan jatkuvasti uusia sitä mukaa kun edelliset saa luettua... :D En ole ns. Genrerajoitteinen, melkein mikä tahansa menee (ei tosin romanttiset lällylällyt). Faijalla on harrastuksena tuo kirjallisuus ja sieltä kautta opin itsekin aikanaan lukemisen ilon ja kirjoja on myös sitä kautta tullut isot pinot omiinkin hyllyihin. :hyvä: Lukeminen kannattaa aina! :hyper: ps. Tälläkin hetkellä on kolme kirjaa kesken... hmmm.... taidankin mennä tästä lukemaan! :D

Kyllä itseni nyt jonkinasteiseksi kirjatoukaksi luokittelisin. Kotimaisista kirjailijoista on erityisesti tullut kahlattua läpi Reijo Mäen, Juha Seppälän ja Veikko Huovisen tuotannot aika lailla kokonaisuudessaan. Myös Pentti Saarikoski on yksi kotimaisista suosikeista.

Ulkomaisista kirjailijoista eniten on tullut luettua Bukowskia :worship: ja Vonnegutia. Ja eihän tuo Kinginkään tuotanto mikään täysin vieras ole...

Hyvä sota-aiheinen kirja olis hakusassa. Kenelläkään ehdotuksia? Samoin tuo Musta Torni -sarja on pitänyt aloittaa monen monta kertaa, mutta on vielä vaiheessa.

Aika huono olen lukemaan. Kirjan pitää iskeä heti, muuten ei jaksa sitä uudestaan käteensä ottaa. Apinoiden planeetan luin viimeksi ja sitä voin suositella varauksetta kelle vaan.

Hyvä sota-aiheinen kirja olis hakusassa. Kenelläkään ehdotuksia? Samoin tuo Musta Torni -sarja on pitänyt aloittaa monen monta kertaa, mutta on vielä vaiheessa.
Koko Reino Lehväslaihon tuotanto...Mikäli Suomen sotaromatiikkaa haluat.
Varsinaisia sotatietokirjoja on sitten pilvin pimein.

Tulee opiskelujen ja duunin kautta luettua niin paljon että vapaa-ajalla liukuu liikaakin hömpän puolelle. Ja sitten kun itse joudun työn puolesta kirjoittamaan niin huomaan välillä keskittyväni liikaa tekstin tasoon ja tyylivirheisiin. Tämä on huono homma esim. lukiessa tiettyjä fitness-lehtiä... melkein tekisi mieli tarjota ilmaiseksi palveluksiaan oikolukijana.

Kellään mitään vinkkejä mitä kannattaa poimia kesälukemiseksi? Olisi kiva löytää taas joku sellainen kirja jota ei saa laskettua käsistään. Pakko myöntää että Da Vinci -koodi oli itsellä tällainen. Samoin Rei Shimurat koukuttavat pahasti, etenkin kun japanilainen kulttuuri sattuu kiinnostamaan. :)

Tulee opiskelujen ja duunin kautta luettua niin paljon että vapaa-ajalla liukuu liikaakin hömpän puolelle. Ja sitten kun itse joudun työn puolesta kirjoittamaan niin huomaan välillä keskittyväni liikaa tekstin tasoon ja tyylivirheisiin. Tämä on huono homma esim. lukiessa tiettyjä fitness-lehtiä... melkein tekisi mieli tarjota ilmaiseksi palveluksiaan oikolukijana.

Kellään mitään vinkkejä mitä kannattaa poimia kesälukemiseksi? Olisi kiva löytää taas joku sellainen kirja jota ei saa laskettua käsistään. Pakko myöntää että Da Vinci -koodi oli itsellä tällainen. Samoin Rei Shimurat koukuttavat pahasti, etenkin kun japanilainen kulttuuri sattuu kiinnostamaan. :)

Tässä tekstissä on yhdeksän kielioppivirhettä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom