Nykyisin tulee luettua aiempaa vähemmän, mutta teininä luin niin pirusti, että olen kyllä ihan selkeä kirjatoukka
Lukeminen on loistava ajanviete. Jos kirja on tarpeeksi hyvä, siihen uppoa niin, että koko maailma katoaa ympäriltä. Luen suomeksi ja englanniksi alkuperäisteoksia. Tykkään enemmän kääntämättömistä kirjoista, joitakin pikkujuttuja kun ei aina saa ihan täysin käännettyä. Onneksi englanniksi on tullut luettua sen verran, että keskivertoa tekstiä luettaessa välillä melkein unohtaa, että lukee vierasta kieltä.
Fantasiaa olen lukenut kyllä ihan aina ja vieläkin tulee luettua sitä. Robin Hobb on kova sana, joka iski aikanaan ihan täysillä
. Löytyy jotain myös hyllystä. Tolkien on toki myös ihan jees. Ja pakko se on myöntää, että Harry Potterit uppoaa :evil:. Stephen King on kova jätkä ja hänen kirjoistaan olen tykännyt jostain 11-12 -vuotiaasta asti.
Musta Torni on sellainen legenda, että siitä saa parempaa kyllä etsimällä etsiä
. Aloitin sen lukemisen muistaakseni n. 13-14 -vuotiaana, lopetin sarjan lukemisen viime kesänä eli kymmenen vuottahan siinä meni :D. Mutta kyllä se taitaa olla melkeinpä parasta mitä olen lukenut.
En ole koskaan jaksanu lukea mitään liian realistista. Ei vaan jaksa keskittyä semmoisiin.
Olisi aika hienoa, jos joku osaisi suositella jotain hyvää kirjaa/sarjaa/kirjailijaa. Olen nykyään nimittäin ihan hukassa, kun haahuilen kirjastossa ja yritän keksiä lukemista. Olisi kiva kokeilla välillä vaikka jotain uutta kirjailijaa...
Mutta kirjat ovat hieno asia. Lukekaa.