Varmaan ihan toimivia paketteja kaikki. Itse ottaisin tuon Bellan, olihan se toki kalleinkin. Sähkötrimmi, tai edes -kippi on todella hyvä varuste, noissa Yamarinien Yamahoissa ei kummassakaan tainnut olla.
Edit: Tuo Bella Marinerinsa kanssa on hyvällä tuurilla lillunut koko ikänsä järvivedessä, kaksi muuta taitaa ainakin nyt olla meren äärellä. Kannattaa tuollainenkin huomioida. Tosin tuon ikäiset paketit ovat kyllä saattaneet nähdä jo monenlaista vettä ja vesistöä.
Yamarin, Bella ja vaikkapa Terhi on varmaan helppoja myydä aikanaan eteenpäin, varsinkin Yamahan koneilla. Tuskin muunkaan merkkiset koneet sen huonompia tai parempia on, tuo Yamaha on vaan saatu sen verran hyvin markkinoitua suomalaisille, että lienee helpointa kauppatavaraa koneiden osalta. Samoin kuin vaikkapa Buster veneistä em. merkkien lisäksi.
Yamarinilla ei kai ole koskaan ollut varsinaista omaa tehdasta, vaan niitä on tehty milloin minkäkin puljun toimesta alihankintana. Laatu saattaa olla vaihtelevaa. Nykyäänhän yksi suomalaisen Yamarinin malleista valmistetaan Kiinassa.
Terhit tuntuu suomalaisille kelpaavan, ABS-muovi on hankalan korjattavan maineessa verrattuna lasikuituun. Samoin jotkut mallit ovat hajoilleet enemmän uudehkoinakin, kannattaa kuukletella kunnolla ennen hankintaa.
Bellasta en ole nähnyt, kuullut enkä kokenut mitään erikoisen negatiivista.
Itse katsoisin tuossa hintaluokassa selkeästi vanhempia ja halvempia veneitä, joissa olisi sitten hieman noita esimerkkiesi koneita uudemmat myllyt.
Vator 14R Yamaha 30 hp -97 moottorivene 1983 - Nettivene Esim. tuosta vanha Vator ja edes vähän uudempi Jammu.
Timola 435 R moottorivene - Nettivene Ruma Timola -04 koneella.
Ulkonäöstä joutuu karsimaan, mutta itse kaksi -90 luvun alun konetta tämän kesän aikana rikki saaneena alan olla kypsä satsaamaan jo tuoreempiin myllyihin. Tosin nuo kaasarilliset kaksitahtikoneet ei taida olla mitään kamalan hankalia korjattavia, jos vähääkään on taipumusta myllyjen nyppimiseen, mutta Suomen lyhyessä kesässä ei ainakaan itseäni moinen kiinnosta pätkääkään.
Mikä muuten keskipulpetissa epäilyttää?
E2: Nettiveneessä ( ja veneiden rekisteriotteissa ) saattaa varsinkin koneiden vuosimallien kohdalla olla täyttä diipadaapaa, joten sellaiset kannattaa tarkastaa ajoissa. Muuten saattaa kone jossain välissä vanhentua hetkessä usealla vuodella.