Paisuminen

Hmm.. olen lihonnut 6 viikossa 14kg.

Joka paikka on turvonnut vähäsen, esim. reiteen 4,5cm, hauikseen 2,5cm rinnanympärykseen vähän yli 4cm jne.

Olen myös pitänyt kirjaa syömisistäni, laskenut kalorit, laskenut paljonko itse kulutan ja syön n.+/- 100kcal sen mitä kulutan, jonain päivinä enemmän joskus vähemmän. Suuria heittoja.

En ole muuttanut mitään syömisiäni. Olen siis kasvanut 92kg->106kg.

Syön koko ajan vaan samanverran. Käytin tossa kreatiinia ja mass blastia 3 viikkoa. Niistä varmaan osa painnnousu johtuu, muttei krea koskaan 14kg ole nostanut.

Treeni tyyli vaihtui kyllä voimapainotteisen treenaamisen piikkailuista peruskuntokauteen jossa on paljon sarjoja, liikkkeitä toistoja. Treenejä tulee tiuhaan. Esim. 2 viimesintä viikkoa 14 päivässä 11 treeniä.

Voisiko olla että kroppa reagoi kasvaneeseen rasitukseen rajusti ja kerää siksi paljon nesteitä seuraavia koitoksia varten ? Ja jos näin on voiko siitä johtua koko ajan kusella ravaaminen ( mm. 5-10krt päivässä perus )

Ja miten jos tossa syy olisi, niin lähteekö nuo nesteet kun treenejä vähennetään?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oletko varma että todella toi ruokavalio keikkuu -/+ 100kcal optimaalin molemmin puolin; Painokiloja kun kertyy jokaista (ylimääräistä) 3600kcal kohden 1 kilo, ja jos tosiaan olet 6 viikon aikana normaalin 2000-3000kcalin peruskulutuksen päälle syöny yhteensä 50,400 kilokaloria, niin huhhuh, oot saanut aika runsaasti mättää sitä mass blastia.

Ja miten jos tossa syy olisi, niin lähteekö nuo nesteet kun treenejä vähennetään?

Näin olen käsittänyt myös useiden pakkislaisten suusta kuultuna eli ensin lähtee nuo nesteet ja sen jälkeen keho käyttää rasvaa energialähteenä = palaa (jos kulutat enemmän kun syöt). En kuitenkaa pidä kovin todennäkösenä että oot paisunu 14 kiloa pelkästään nesteenä.

Niistä varmaan osa painnnousu johtuu, muttei krea koskaan 14kg ole nostanut.

Krea auttaa nesteiden varastoitumista lihaksiin. Voimaa sulle jos sait kuudessa viikossa nesteitä 14 kiloa lihaksiin :hyper: Ei ehkä kuitenkaan noin paljoa...

Tomppa85 : ei ole kuuri päällä, tässä iässä en ole ihan ajatellut roinata jos koskaan..

Ja mass blastia otin palkkarissa jossa oli sitä 1½desiä, whey3 n.80g, kreaa 20g ja glutamiinia 20g.

Ja jokavuosi on siis sama ilmiö, painonnousee nopeaan tahtiin n.10kg ilman että muutan mitään..

Ja tämän kuuden viikon ruokailuja jos pistäisi tähän. Niin se ois aikalailla :

Mutta tossa koulujen alussa tuli pari kertaa ryypiskeltyä ja kerran viikossa tuli jotain paskaa syötyä, jonka jälkeen otin kolmeksi viikkoa ton palkkarin käyttöön, ja tosiaan viimesten 14 päivän aikana 11 treeniä ja muutenkin niitä on tullut 4-6 viikossa.

Eli täytyykö tässä tosiaan uskoa että on vaan lihonut kun on tullu mätettyä? :D

Painokiloja kun kertyy jokaista (ylimääräistä) 3600kcal kohden 1 kilo

Ei nyt sentään. Ihmisen rasvakudos vapauttaa palaessaan noin 780Kcal/100g joten voinet tuplata tuon 3600 :)

Ja alkuperäiselle kysyjälle, miltä se peilikuva näyttää ? 14 litran nestekertymää et voi olla peilistä huomaamatta :D

Kyttääpä vähän minkä verran menee suolaa ja juo riittävästi, pitäisihän tuon lähteä asettumaan jos jokin tilapäinen häiriö on.

Aika outo häiriö on kyllä kyseessä kerta 14 kiloo on tullut lisää painoo :eek:

Juon päivässä vettä n.1,5->2l. Treenipäivinä 3-4l.
Ja peilistä en huomaa mitään eroa, muutakun että selkä on alkanut erottumaan paremmin ja kiristynyt hieman, sekä olkapäät. Mahan kohalla huomaankin sitten että se on turvonnut jonkin verran.

Eli oiskohan toi sitten vaan rankkaa nesteiden kerääntymistä kehoon ?

Directions^, onkos tulokset noussut? Aika harvinaista, että 14 kiloa tulis pelkkää nestettä. Siis onks siitä osa läskiä vai? Ja ei mustakaa krea voi noin paljo nostaa painoa noin lyhyes aikaa. :eek:

Kokeilepa olla pari päivää vähillä hiilareilla ja suolalla, pitäisi sen vatsan seudun asettua ja saattaa se painokin humahtaa alaspäin.

Edelleenkin tuommoista 14 kilon painonnousua ei vatsan seudun pyöristyminen oikein selitä, pitäisi näkyä kyllä muuallakin esim. nilkat ihan turvoksissa ja muutenkin lihaserottuvuus tipotiessään..

ehkäpä vaakasi on rikki ;)

Siis olen käynyt salin vaa-allla ja siellä on kaksi vaakaa ;) Ja juu on tulokset noussut...

Voisi kokeilla tota pyranha ^^

Itsellä on menossa vastaavanlainen omituinen painonnousu, treenipäiväkirjan mukaan paino on noussut viimeisen 6 viikonaikana 6.5kiloa (108-->114.5). Krea ollut käytössä koko ajan, mutta ei se aikaisemmin ainakaan ole vastaavaa efektiä tehnyt. Kalorit siinä hieman päälle 3000 ja reenejä viikossa 4-6. Omituista tässä on, ettei naama tai vyötärö ole levinnyt mihinkään, oikeastaan päinvastoin.

Mulla tärähtänyt vaakaan "vain" (verrattuna edellisiin) 3,5 kg kuukaudessa. Ja itellä ei ainakaan mitään turvotuksia ole ilmennyt. Ja samoin ei naamassa eikä vyötärössä näkyvissä mitään lisäystä. En oo mitannu mut ennemminkin pienentynyt tuo olutkumpu

Siis olen käynyt salin vaa-allla ja siellä on kaksi vaakaa ;) Ja juu on tulokset noussut...

Voisi kokeilla tota pyranha ^^

Jätkä on ottanu sit painoa :P Itel tullu nyt päiväpainoa jostai heinäkuun alusta lähtien jotain 8kg, mut toi sun juttus on aika outo :)

Itellekki tapahtu jotaan ihan outoa... Ennen olen ollut n 74kg, ja sitte elokuun lopulla ja syyskuun alussa (n. 4 viikon aikana) paino nousi 80 kiloon. Nyt se kököttelee tossa samassa, eikä tipu vaikka oon yrittäny vetää vähä negatiivisilla kaloreillakin välillä. En vaan ymmärrä, koska en mä sitä peilistä huomaa mitenkään. Jonnekki se paino vaan on kasaantunu...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom